Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg begynte på cerazette for to mnd siden, begynte å blø 5 dager etter at jeg begynte på pillen, og blødde i ca 14 dager. Så hadde jeg pause i ca en uke før jeg begynte å blø igjen.. Så nå har jeg sluttet på pillen. Makan til idiotisk prevensjonsmiddel!! Hva er poenget med å gå på pillen når man blør stort sett hele tiden da?!? Når jeg blør har vi likevel ikke zex, så da er vel litt av poenget med pillen borte.. Så nå bruker vi ikke prevensjon i det hele tatt! Er det bare jeg som synes prevensjonstilbudet for oss som ammer er for dårlig??
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Opplever akkurat det samme. Blør og spotter om hverandre. Da orker i allefall ikke jeg å ha sex. Helt bortkastet. Tror jeg tok min siste pille i dag, har brukt dem i 4 måneder nå.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Huff, kjedelig bivirkning da... For min del var det helt motsatt da jeg gikk på disse, blødde ikke i det hele tatt på to år, så jeg var veldig fornøyd med cerazette!!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Det var jo det jeg håpet på da jeg begynte på pillen, men slik gikk det altså ikke... Utrolig kjipt, for nå må vi jo være utrolig forsiktige så jeg ikke blir gravid igjen! Gidder jo ikke å bruke kondom heller hver gang liksom...
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Blødde også konstant når jeg gikk på cerazette, eller konstant... litt her og litt der. irriterende og uforutsigbart. Slutta så fort jeg var ferdig med ammingen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Jeg måtte bare slutte med de pillene....værste jeg har vært borte i ! Sluttet for over 2 mnd siden, og har ikke fått tilbake mensen enda !? ( er ikke gravid)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Herregud, helt enig med deg! De er de verste pillene jeg har vært borti også!! Snakket med legen min, og hun anbefalte ikke noen annen prevensjon for meg i og med at jeg er så ung og ønsker å få flere barn.. Men herregud, alle jeg har snakket med har fått den samme bivirkningen av disse pillene, alle har begynt å blø mer etter at de startet med pillene... Tragisk!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Legen min anbefalte ikke det til meg, eneste hun ville gi meg var cerazette..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 Jeg hadde også blødninger annenhver uke. Gav meg etter 4 mnd, og nå sitter jeg her, i uke 39... Men du over her, anonym 22:29, hvis du er ung, så kan du vel fortsatt ha p-piller som inneholder østrogen? Jeg er over 35, derfor ble jeg anbefalt å bruke cerazette.
Lykke X 4 Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Var veldig fornøyd med Cerazette, jeg. Sluttet helt å blø. Herlig! Og ingen ekle bivirkninger. Tok 2 mnd. før jeg ble gravid etter å ha slutta på de, så det virker som et sikkert prev. middel. Vet noen blør mye med de pillene. Andre slutter helt å blø. Hør med legen din, kanskje det finnes andre alternativer for deg. Har du vurdert hormonspiral?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #13 Skrevet 3. januar 2009 Jeg også blødde ganske uregelmessig med disse, men det jeg synes var værst i mitt tilfelle var at jeg ble superdeprimert. Alt var helt svart og hadde det vanvittig jævlig. Var redd at jeg hadde blitt sånn og at jeg skulle ha det sånn resten av livet til jeg plutselg kom på at det startet jo sånn ca 2 uker etter at jeg hadde begynnt på pillene.. Da bråsluttet jeg etter 4 månder på disse og etter 13 dager var jeg gravid.. haha.. nytt problem.. Men ihvertfall ALDRI Cerazette igjen til meg. Går for vanlig kobberspiral jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #14 Skrevet 5. januar 2009 Jeg hadde følgende bivirkninger: Kvalme,akne,humørsvingninger,nedsatt libido,uregelmessige blødninger,hodepine,vektøkning,brystspenning og tretthet. Sluttet for en måneds tid siden etter ca 4mnd bruk...I den perioden jeg gikk på pillene gikk jeg opp 8kg,var konstant deprimert og lett irritert,blødde mer eller mindre hele tiden (gjør det fortsatt) og fikk noe helvettes mye kviser (noe jeg aldri før har vært plaget med)... Så jeg har bestilt time hos lege for å få noe annet... Sluttet å amme for 2-3mnd siden,så ingen stopper der...Vil ha det som ligner mest på Trionetta som var det jeg brukte før,idiotisk at de gikk ut av produksjon...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #15 Skrevet 5. januar 2009 Anonym 23:44: Kan jeg bruke vanlige p-piller når jeg ammer?? Trodde ikke det gikk å bruke vanlige p-piller jeg... Uansett hvor gammel jeg er liksom... er foresten 23:)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Jeg sluttet med cerazette for 14 dager siden, etter et par tre års bruk. Går nå med murringer i eggstokkene, ømme bryst, og venter på at mens skal komme. Hadde ubeskytta sex ved nyttår, i 3 dager. Kan jeg ha blitt gravid så fort? Eller er det normalt å få murringer etter kun 5 dager? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 Jeg ble gravid 13 dager etter at jeg sluttet på Cerazette..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 8. januar 2009 #18 Skrevet 8. januar 2009 oohooj..cerazette er dritt piller.Jeg ble gravid mens jeg gikk på det jeg ..to ganger til og med..og jeg blødde til tider en mnd i strekk også ikke noe også mange uker i strekk igjen..helt sjuk pille..huff.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #19 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har gode erfaringer med cerazette, mista mens, hadde kun en sjelden gang litt mens. Men, lurer på om dere andre følte det samme som jeg nå gjør etter dere slutta med pillen. Nemlig murringer i eggstokkene og ømme bryster, spesielt brystvortene (for å være eksakt...)...? Lurer på om det er pga at kroppen forbereder mens, eller om jeg kan ha blitt gravid etter kun 5/6 dager uten pillen...? Jeg er mamma til 2 fra før, på 10 og 8,5. Er 33 år...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #20 Skrevet 8. januar 2009 Syntes cerazett er helt forferdelig. Blødde konstant. Og la på meg vanvittig. Sluttet forrige uke. Holder ikke ut. Og ikke mannen min heller for det blir ingen sex med all den småblødningen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #21 Skrevet 8. januar 2009 Du kan godt være gravid.,da jeg ble gravid med cerazette og mange har opplevd å bli gravid kort tid etter sluttet med det.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #22 Skrevet 8. januar 2009 Men, OM det skulle være tilfellet at jeg har blitt gravid, er det ikke litt tidlig å føle sånt da? Når det har gått bare litt over en uke siden jeg hadde ubeskytta sex? Har helt glemt hvordan dette er, da mine barn er store nå
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #23 Skrevet 8. januar 2009 Sluttet med cerzette for 2 dager siden ,blødde mye ,var i dritt humør og mista sex lysten .Har fått p plaster i dag men vet ikke om det er noe bedre?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #24 Skrevet 8. januar 2009 Hei Jeg ble gravid uka etter jeg slutta på cerazette. Hadde gått på de i to år da. Så det er fullt mulig, hadde aldri trodd det skulle gå så fort. Fikk ømme bryster og menssmurringer tidlig, to-tre uker etter at jeg slutta på dem. Regna med det var mensen som var på vei, så gikk 7 uker før jeg tenkte på å ta en test, og da var jeg altså 6 uker på vei!!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #25 Skrevet 8. januar 2009 Oj, sier du det ja. Fikk ømme bryster og mensmurringer etter litt over en uke uten pillene jeg. Men, jeg får bare vente å se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå