Gå til innhold

GRESSENKENE- januar 2009

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vestlending!! Bortforblåste etterlatte landet kalt Haugesund!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å slenge seg på, jeg er fra Stavanger. Og det blåser her og:=)

Gubben er hjemme to uker til nå, så blir han borte i fire uker. Så nå driver vi å prøver da, EL skulle i teorien ha vært her, men bruker å merke det veldig godt, og har ikke merka noe enda, så tror den kommer om noen dager. Om ikke så blir det ikke prøving før i mars kanskje...

Hørtes ikke noe særlig ut med svangerskapskløe baby09... Du får passe godt på deg selv og ta det med ro sånn at du får masse hvile!

Titter? Er du innom og titter? (ha ha ha) Lurer på hvordan det går med magen din og!

Dere nye som har stukket hodet innom, hvor i syklusen er dere nå da?

Skrevet

Her oppe blåser det også, hehe:)

jeg ligger i influensa og kjæresten er kraftig forkjøla. OG jeg har EL:((

Første el han er hjemme på lenge, og en stund til neste.

Vi hadde sex igår da,etter å ha mota oss mye opp. hehe

Så får bare satse på at det holder, men tviler!

Er så skuffa, dette skulle jo være "vår måned"..

Lykke til, håper du får EL før han reiser, det gjør du nok:)

Skrevet

Hei jenter! :)

Så kjekt at vi er så mange gressenker som prøver nå da :) Jeg har jo lenge vært den eneste prøveren av de "gamle" gressenkene, så nå blir det nok mer aktivitet her ja! :)

Jeg er fra Sunnmøre, og regner med at jeg får det første brevet ang prøverør i morgen! :) Er samboer og har ingen barn fra før.

Nesten som vi kan sette opp en IKM/terminliste igjen?? ;) Prøver meg jeg, så får dere skrive dere på etter hvert :)

Drømme: Er samboeren din i militæret eller?

Skrevet

*********** IKM **************

- Elisabeth'77, ingen barn, IKM 27. januar

********* TERMIN ************

Skrevet

Kjære dere! så koselig å se en tråd! Ikke ofte jeg får komt meg inn her, er langt fra å prøve på nr 2 for å si det sånn! Men koselig å få opptatering fra dere. Blir spennende å følge forsøkene deres Elisabeht, du har en beundringsverdig tålmodighet! Og morelli, tiden går så vanvittig fort ja! Min "lille" er om ikke altfor lenge 8 mnd! Akkurat nå har han spysyka - stakkars. spyr som bare det og har nesten ikke spist idag. syntes veldig synd på han, det er nok jeg som har smittet ham..

Baby09, du er jo snart i mål! skummelt med sv.forgiftning, vi må bare krysse fingre og håpe det aller beste. det er godt du får oppfølging, det går nok helt fint skal du se!

Trulte, nr 2! hvordan orker du?? hehe. Dere er tøffe! Jeg må si jeg liker å ha god tid til å kose med en nå, så har god tid på å få neste. Dessuten må jeg få meg jobb først også.. Er hun rolig? det blir utrolig spennende å følge med på deg!

Titter! så godt at alt er iorden hos dere, kanskje en liten gutt ja! vi ville heller ikke vite, men følte jeg også så noe på ul.. og det var nok en liten tissemann - ja! hehe. det er kjempegøy å ikke vite, så hold ut! Det anbefaler jeg. selv om det er vondt spennende innimellom.

Jeg må presentere meg selv for dere nye. 29 åring fra sør, bor i Oslo. Kjæreste som heldigvis reiser mye mindre enn før, men har hatt ganske lange opphold på sjøen. Altså ingen egentlig turnus. Har en gutt som ble født i juni! Har lyst på 2 til, men det får vente et par år kanskje?

Skrevet

Joda, jeg er da innom å titter her også! :) Blir ikke like ofte som før, men følger da litt med!

Med meg og magen går det bare bra! Jeg koser meg med alle de daglige små tegnene fra den lille i magen, og synes det er stas når hele magen rører seg når h*n sparker:) Og så var jeg hos fastlegen min på tirsdag, og vi ble enige om at jeg skulle sykemeldes 20%. Det har jo forsåvidt gått greit å jobbe fullt, men det har også vært det eneste jeg har fått til å gjøre utenom helgene... Har vært så forferdelig sliten, og de siste tre ukene har jeg slitt med en forkjølelse som ikke vil gi slipp. Så nå skal jeg prøve å jobbe 80% til midten av februar, og håper det går bedre slik at jeg kommer meg litt ovenpå igjen!

Og så en liten presentasjon til dere nye her:) Jeg kommer fra Nordland og er nå gravid med mitt første barn! Har en ganske lang historie som prøver her inne, for vi prøvde vel i omtrent to år og hadde 2sa og 1ma før denne lille sterke spira bestemte seg for å bli værende:) Og så er jeg vel strengt tatt ikke gressenke lengre heller..... Sambo jobbet på sjøen 3 uker på og 3 uker av inntil 1. oktober, for da fikk han seg jobb på land:) Så nå har jeg den luksusen å se han hver ettermiddag! Men ble jo så godt kjent med de "gamle" gressenkene her inne, så det er koselig å henge med likevel...

Nå er det laaaaaangt over min normale leggetid, så jeg skal hoppe i senga og sove til jeg våkner av meg selv i morgen:) God natt og ha en strålende helg alle sammen!

Skrevet

Så kjekt at det er blitt aktivitet på denne tråden igjen da :)

Titter: Ja, det er så bra at det gikk bra med deg til slutt, husket med en gang du ble gravid nå, jeg fikk jo helt noia når jeg så at du hadde skrevet et innlegg, var så redd for at du skulle skrive at du hadde mistet! He, he.. Men det innlegget kom heldigvis ikke! :) Har dere navn klart?

Venninna mi som hadde termin den 22. hadde 5 min mellom riene i går kveld, så lurer på om det har skjedd noe der da?

Så har jeg fått vite at i midten av april blir jeg gravid! He, he.. Ganske greit med prøverør da, ringer og bestiller tidspunkt for befrukning! ;) Så vi får en pp til før vi skal i gang, så får håpe at det blir fulltreffer da! :)

Svigerinna mi har begynt på regimet, de skal ha innsetting om en måneds tid, så da går nok vår "orginale" plan om å gå gravid i lag i boks :)

Skrevet

Åh, nå ble jeg glad Elisabeth!! :) Gratulerer med fastsatt tidspunkt for prøverør! Er virkelig glad på deres vegne, nå skal dere endelig få bli foreldre! Blir virkelig spennende å følge med på:) Er utrolig hvor engasjert en kan bli i andres situasjon uten å engang ha møttes på ordentlig....men føler jo at jeg kjenner dere likevel! :) Vi har nok ikke navnet klart enda nei. Har noen alternativer, men synes det er veldig vanskelig! Svigers spør mye om navn, om vi har det klart osv, men vi har ikke sagt noe til noen enda om alternativene. Enkelte har en tendens til å mene litt mye om alt, så vi lurer på å holde det hemmelig fram til den lille har kommet til verden!

Spennende med hun venninna di da! Du må gi oss oppdatering:) Jeg har fått vite at en av mine venninner er gravid nå:) Synes det er så koselig, for de fleste i min venninnegjeng har fått barn allerede og jeg var liksom den eneste som gikk gravid nå... Men nå venter altså de nummer to, uten at det var helt planlagt, men veldig koselig likevel:) Hun har termin i september, så det er tidlig enda, men satser på at det går bra! Blir morsomt å ha noen å ha permisjon sammen med:)

Skrevet

Heisann, vært borte i helga eg, så her va d jo skjedd en hel del:)

Blir spennende å følge på deg Elisabeth, må være deili å endeli være "skikkeli" i gang:)

glede meg til å følge me på dåkker andre også, e så gøy me el og ikm:)

Va inne på UNN fredagen og fikk bare medisin mot kløe i første omgang. Hadde ikke farli mye gallesyre så blir nye prøva om en uke og tilbake til sykhuse om to uke. Håpe bare ting hold seg sånn som no. Stig di her verdian øke sjansen for å måtte sette fødselen i gang, og d høres jo helt grusomt ut. Vil ha sånn fødsel som sist eg:)

Til dåkker nye: e 26 år, også fra Nord-Troms:) Mann som jobbe borte i 12-16 rotasjon, men som skal ta permisjon fra februar av og fram til sommeren. Har en gutt på 4 år, og vente nr 2 i mars.

Skrevet

Herregud for et liv det har blitt her igjen da dere. Så artig:-)

Elisabeth: GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så fantastisk!!!!! Da blir det vel Januar baby på deg da? Så om nøyaktig ett år sitter du der. HOHO!!!! GRATTIS!!! Sååååå glad for deg vennen!!! Kontakt meg på msn hvis du vil preike shiiiit en dag ;-)

Samme til deg Titter og Trulte :-)

Baby09: Usj så ille med den kløa da. Men kommer til å gå bra skal du se. Prøvde du potetmel?? Det funker virkelig!!!

Her er det liv om dagen skjønner dere...eldstegutten min har omgangsyken. Hatt 40 i feber to dager nå og kaster opp bare vann. Det er det eneste han får i seg...ved unntak av noen bokstavkjeks. Stakars lille pjokkesnokken til mamman sin :-(

Lille prinsesse hadde også litt feber i dag. Hun kastet opp en gang her også. Det er ille når de små er syke asså :-(

Men bortsett fra det så koser vi oss vet dere.

I går var mor på by´n. Må vel si jeg har kommet litt over den by flyinga, så jeg holder meg til vorspielet nestegang, hehe...Mye mere artig da gitt!!

I morgen reiser jeg til Oslo for kurs. Har jo begynt å jobbe, så da blir det makeup og motivasjonskurs, bl.a. (Mary Kay for dere som ikke har fått med dere det).

Til dere nye: Jeg skrev litt om meg selv ganske langt opp på siden her om jeg husker riktig ;-)

Litt små fyllesyk i dag jeg, så nå kaller senga, Må jo opp noen ganger i natt å amme, så like greit å bare hive seg i det nå.

..ja der våknet hun...så da sier jeg bare: NATTAAAA!!!!!!!!

Skrevet

Huff, føle virkeli me deg Morelli; e så leit når di små blir så dårli og man ikke kan gjøre nåkka for å hjelpe dem. Håpe dåkker snart e frisk igjen.

Allergimedisinen eg fikk tok bort all kløa, så d plage meg ikke mer. Men e jo litt slitsomt å måtte kjenne etter om d e like mye liv som vanli. Ka regnes som lite liv liksom,e jo for seint den dagen d ikke e liv...

Prøve å ikke tenke så mye på d i d hele tatt, kjenne liv jevnt over hele dagen så håpe og trur d skal gå bra:) Dem følge jo ekstra godt me på meg framover no. Men eg gledemeg veldi til gubben kommer hjem igjen så eg har noen som kan trøste meg litt:)

Skrevet

Ble litt av en suksess denne listen min da! ;)

- Elisabeth'77, ingen barn, IKM 20. februar

-

-

-

Skrevet

-

- Titter, 12. mai 2009 - første barn:)

-

Skrevet

-

- Titter, 12. mai 2009 - første barn:)

- baby09...:) 21. mars 2009 - 2.barn

-

Skrevet

Pushe litt på tråden eg:)

Har hatt ei slitsom uke. Ble sendt akutt til sykehuse på tirdag pga svangerskapskløen min. Leverprøvan va heldigvis helt fin så d viste seg å ikke være nåkka akutt fare. men under ul fant legen ut av fostervanne hadde økt sia fredagen eg va der, så eg mått få tatt en glukosebelastning for å utelukke svangerskapsdiabetes. Fikk tatt den på legekontoret her torsdagen. Heldigvis va den helt fin den også.

Så no e bare å vente til neste fredag når eg skal tilbake til UNN på vekstkontroll, får svar på gallesyreverdian mine da. Bare å fortsette å krysse alt for at d ikke e steget sia sist.

Dåkker får ha go helg da jente:)

Skrevet

lister meg litt inn hit igjen jeg. For de som husker meg, så hadde jeg et annet nick, en-to-tre... Samboeren min er enda ikke så sikker på om han vil ha nr 3, men jeg lever i håpet enda. Venter på mensen nå, hadde siste mens 15 desember, men det er ikke noen garanti for at den er på overtid siden mine sykluser er så uregelmessige..

Kjempekoselig å høre om deg titter, og krysser fingrene for at alt ordner seg for deg nå, Elisabeth.

Lykke til videre til dere andre som er på tråden.

Skrevet

hadde ikke glemt dere heller, klar, morelli og trulte...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei sjødamer!

Fant ikke noen februartråd jeg, men skriver her - så får jeg heller kopiere over hvis jeg finner en;)

Her er alt ved det gamle, sambo reiser og kommer hjem - Lillemann er blitt kjempestor (Straks 9 mnd - og står å hopper i seng og veggseksjon) og krever så mye at det er sjeldent jeg rekker å sette meg ned å lese/skrive/kose meg med pcen! Nå har jeg han klatrende i lekegrinda foran tven med disney...hehe..jeg skulle IKKE bli en sånn mamma :P (Men av å til MÅ man puste litt:))

Så gøy med igangsettelse av prøverør, Elisabeth! Og dere gravide er jo snart ferdig med å være gravide! (Er det egentlig så lenge siden jeg har vært innom her?)

Til dere nye så er jeg 26 år, og holder til på Nordvestlandet, med mann på supply og en liten en som holder meg i live ;)

Har fryktelig lyst på en til relativt tett - så vi får se nå :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...