baby09...:) Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Heisann, og godt nytt år til dåkker alle sammen:) Lenge sia sist eg har sett noen tråd for oss her inne, så va på tide å lage en ny. Håpe d går bra me dåkker alle, noen flere som har fått d til å klaffe? Her har eg utruli nok bare 11 uke igjen, synes tia flyg i fra meg:)
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Hei og godt nyttår! Her er det bare jeg som er igjen! Resten har faktisk fått også!! He, he.. Titter er nå gravid da, tror hun er ca 20 uker på vei, mens resten har fått. Ikke lenge igjen du heller da!! Så kjekt.. Tiden går kjempefort ja!
baby09...:) Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2009 Dem andre ser ikke innom mer heller altså, dårli gjort:) Sist eg hørte fra Titter va ho rundt 10 uke trur eg. Ble vel mye styr der me flytting og sånt. Superklar har vel termin rundt samme tid som meg...? Kom jo flere til her som va prøvera, men dem blei borte igjen like fort. Har dåkker kommet igang me ivf? Mene å huske du snkreiv nåkka om d på en tråd tidligere. Ønske deg lykke til i alle fall:)
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Ja, vi blir snart satt i kø vi, så er det bare å finne det riktige tidspunktet.. Trulte kommer vel inn igjen snart, de skal prøve på nr to, sa hun. Hvordan går det med deg om dagene? Er samboeren din hjemme eller? Min dro i går..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 HEEEEI :-) Jeg har faktisk lett etter tråden flere ganger jeg, men den dukket aldri opp. Sååå koselig å se dere (to). Jeg hører vel egentlig ikke til her lenger, for jeg skal IKKE ha flere barn veit jeg, hehe... Men jeg er nå en gressenke allikevel :-) Lille snuppa mi er 5 mndr allerede asså!!! helt syyyykt hvor fort det går. HUn spiser godt og sover bedre..men fortsatt MYE våken om natta. Vi koser oss og har det bare fint. Åssen går det med dere alle sammen? Trenger status fra en hver her jeg nå asså. Stor klem fra meg... ps: GODT NYTT ÅR!!!
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Hei Morelli! Seff hører du til her på denne tråden! Spiller ingen rolle om en er gravid eller har fått eller prøver her... Sånn har det vel alltid vært?? Så du er ferdig med å få barn?
jobber med saken har klart det Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Da hopper jeg inn her jeg og... umulig å lage noe baby når mannen aldri er hjemme:(
Idun<3tosmå<3 Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Åj, den ble litt kortere enn planlagt!! Og så kom det besøk inn døra akk etterpå, så derfor ble det ikke noe innlegg. Og nå er det leggetid for mini, så jeg får komme med et innlegg litt senere i kveld:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 10. januar 2009 #12 Skrevet 10. januar 2009 Nå gir jeg meg over, noe til feiltasting... Urutinert jeg blitt jo,,, Jaja, Jeg sitter nå i sofan med Pcen på fanget og triller vogna med mini i frem og tilbake i håp om at hu sovner. Sykdom her i hus.. Er på dag fire i syklusen og har vel EL rundt 20 januar, så da starter vi prøvinga på nr to! Spennende:) Gubben blir vel borte di to ELene etter denne, så vi setter alle kluter til og satser på like stort hell som sist gang... Gleder meg til symptomjakta starter igjen!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Så utrolig fint Trulte! Må si jeg savner den symptomjakta å den spennende tiden med venting og testing...og lille spira som vokser og gror. MEN, ja Elisabeth, er nok den siste som kom nå ja. Litt trist, men blir nok sånn. Sambo er først og fremst helt bestemt på det. Da har jeg ikke så mye jeg skal ha sagt visst. Men man skal nå ha råd og ikke minst tid til disse barna også, så to får nok holde. Vi er hvertfall heldig som har fått to barn og som er friske og raske. Hva hvis det skulle være noe med tredjemann? Vet man ikke kan tenke sånn, men det gjør jeg likevel. Var så nervøs de andre sv.skapa på at det skulle være noe galt. Nei, får si oss fornøyd nå. MEN, skal aldri si aldri ;-) Stjernetitter? Er du her??
baby09...:) Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2009 oi, her hadde d jo plusteli skjedd en hel masse, så gøy å høre fra dåkker alle igjen:) Elisabeth: har min kjære mann hjemme no på ubestemt tid:) Han tenke en del på å ta permisjon fram til sommeren sånn at han e hjemme til fødsel og den første baby-tida. Men har sagt at d der e helt opp til han å avgjøre, så vet ikke enda ka d blir til. spennende tid dåkker går i møte no da, du må holde oss oppdatert:) trulte: trur ikke du har vært her inne etter at eg begynte å henge her... E førstemann gammel no når dåkker i gang me nr 2? Eg vente nr 2 21. mars og storebror blir 4 år om bare noen daga:) Morelli: Jøss så fort tia har gått da, synes ikke d e lenge sia du gikk å venta på å føde:) E litt i samme "kategori" som deg, vil gjerne ha enda en, men bekymre meg jo konstant for at nåkka kan være galt me den som e på tur no:) Vi får ta en dag i gangen å se.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 13. januar 2009 #15 Skrevet 13. januar 2009 Etter 5 mndr med strev og skrik, har mirakelet endelig skjedd!!! Snuppa tok smokken idag!!! Har sittet planta i munnen hennes i nesten hele dag, heheh... JIPPIII!!!!! (i håp om litt bedre søvn på natta...)
baby09...:) Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 16. januar 2009 Innom å dytte litt på tråden:) Så deili at ho endeli ville ha smokka da, håpe dåkker har fått litt bedre søvnkvalitet:) LIte nytt her oppe, vært å testa meg for svangerskapskløe, visste ikke at d kunne være så alvorli. Så no e d bare å vente til resultatan kommer fra rikshospitalet i løpet av neste uke. Blir dårli me søvn på meg når eg ligg å klør under beina hele natta, men e bare 9 uke igjen no så skal ikke klage. Håpe dåkker andre også har d bra:)
Titter Skrevet 17. januar 2009 #17 Skrevet 17. januar 2009 Hei alle sammen! Ja, nå er det jammen lenge siden det har vært aktivitet her! Fikk tips fra Morelli om at tråden var oppe å gikk igjen, så da må jeg vel oppdatere! Jeg er fortsatt gravid og har det helt strålende! Krysser den magiske grensen på 24 uker i morgen, så da er enda en milepæl nådd og vi gleder oss bare mer og mer til å bli foreldre! Jeg har vært utrolig heldig med svangerskapet mitt og sluppet unna de verste plagene (*bank i bordet*), så jeg har ingen ting å klage over. Er forferdelig sliten om dagene siden det er en del stress på jobb, og mtp mitt høye bt og å forebygge svangerskapsforgiftning er det mulig jeg blir sykemeldt om ikke altfor lenge....skal snakke med fastlegen min denne uka når jeg skal på svangerskapskontroll hos henne! Lillingen vokser i magen og på torsdag var vi på ultralyd igjen for å sjekke veksten, og alt var helt fint og normalt:) Jeg får heretter månedlige ultralyder for å sjekke at den lille får nok næring (blodgjennomstrømming i morkaka/navlestrengen) og vokser som h*n skal pga mitt høye blodtrykk. Er veldig godt å få så tett oppfølging og vi føler oss i gode hender! Som dere sikkert skjønner vet vi ikke kjønnet, og det er fordi vi ikke ville vite det:) Sambo tror han så noe som lignet på at det var en gutt nå på ul, så vi har fram til 9. februar på å bestemme oss om vi vil vite det sikkert eller ikke, for da er nemlig neste ul og vi vil være 28 +1! Jeg har ikke noen følelse for verken det ene eller det andre, men kanskje jeg heller litt mot gutt jeg også.... Uvisst om det er fordi vi automatisk kaller barnet for "han" når vi snakker om det, eller om jeg faktisk har en "feeling" av at det er det det blir! Vi får vente i spenning i alle fall fire uker til:) Ellers har vi funnet oss godt til rette i ny leilighet og vi er fortsatt sammen som dere sikkert skjønner....det går bedre, men ting er jo selvfølgelig ikke helt tilbake slik det var. Kanskje blir det aldri det, men vi skal få det til å fungere!! Og det går mye bedre:) Jeg har fått meg lærerjobb og har fast vikariat fram til mars, så da ordner det seg heldigvis med penger i permisjonen uansett om jeg blir sykemeldt pga blodtrykket eller ikke! Sambo har også fått seg fast jobb, så det er mye som har ordnet seg de siste ukene, og det er godt! Håper vi fortsetter i dette gode sporet leeeenge:) Jeg kan altså ikke skrive korte innlegg....bare så dere vet det! Men det var altså en "liten" oppdatering fra meg! Trulte: Det er så morsomt at dere skal begynne å prøve på nummer to! Vi vil også ha to tette dersom alt går bra når barnet har kommet ut:) Lykke til og hold oss oppdatert! Elisabeth: Det er så bra at dere kommer i gang med ivf nå, og jeg håper bare dere finner et tidspunkt som passer med jobben til mannen din snart! Eller tenk hvis det bare plutselig klaffer før dere kommer så langt.... Baby09: Tenk at det bare er 9 uker igjen for deg!! Jammen går det unna! Jeg har vel litt over 16 uker igjen, og hvis det skal fortsette i samme tempo som det har gått til nå er jo babyen her før vi vet ordet av det! Hold oss oppdatert da, så håper jeg den kløa di blir bedre! Nå skal vi se film her i stua, men vi "snakkes" sikkert en annen dag! Jeg skal prøve å bli flinkere til å være her inne litt mer, og å oppdatere litt underveis:) Ha en fin kveld!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 17. januar 2009 #18 Skrevet 17. januar 2009 Nei Titter, du er ikke så god på korte innlegg. Men heldigvis er ikke innleggene dine kjedelige, så da er det bare positivt at du skriver mye synes jeg! Merker det er litt kjekt å være tilbake på Bli gravid, og nå setter vi snart i gang med prøvingen, er da i 1.pp faktisk. Uhuuu!!:) Ferdig med tante rød og som sagt forventer jeg EL rundt 20. Blir ingen temping eller testing foreløpig, føler jeg kjenner kroppen så godt etter forrige prøverunde at jeg med sikkerhet kan si når jeg har eggløsning. Så håper det blir en litt mere avbalanser prosess å lage nr to! Gubben reiser på jobb i februar, og blir da borte en pp før han så blir hjemme i to pp på rad. Så heldigvis er hans turnus mere stabil denne gangen. Forrige gang visste vi jo ingenting om når han kom eller drog! Så ser igrunnen lyst på det! Såg det var ei ny ei innom her lengre oppe! Velkommen skal du være, fortell litt om deg selv da så vi blir litt bedre kjent med deg! Så skal vi gamle traverne prøve å fortelle litt om oss selv. Selv er jeg ei jente på 27 som har ei jente på snart 7 måneder og setter nå som sagt i gang med nr 2. Gubben jobber nå i en turnus på 4 uker borte og 8 uker hjemme! Han begynner med det nå, så vi er begge spente på hvordan det skal gå! Men håper og tror 4 uker hjemme skal gå bra. Når Elisabeth klarer det så må vel jeg også få det til:) Fortsatt god helg til dere alle!!
Miztery Skrevet 17. januar 2009 #19 Skrevet 17. januar 2009 Hei Gressenker! Koselig at det er en tråd for oss som er i samme båt, med menn som ikke alltid er hjemme.. Gressenke på 30 år her, har mann som jobber utenriks til sjøs 4 uker på/av. Vi har prøvd i snart et år, men siden han bare er hjemme halve året, har vi egentlig bare prøvd i et halvt.. Vi har en datter på 7 år fra før, og nå ønsker vi oss to litt tett. Men jeg skal være glad om det bare blir en!
Brugda Skrevet 18. januar 2009 #20 Skrevet 18. januar 2009 Heisann, kan jeg også få være her? Min jobber 3/3 for tiden, og vi prøver på nr 2 nå:-)
baby09...:) Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #21 Skrevet 18. januar 2009 Så enig me deg Titter, d går nesten for fort:) regne me den siste mnd blir litt tung. E forberdt på å gå over termin sia eg gjorde d sist, så føle eg har god tid til d meste enda:) Har oppdaga at zink-salve lindre kløe så smør tjukt på begge fotan før eg legg meg. regne me å få svar på blodprøvan i slutten av uka. Håpe d ikke nåkka unormalt. Vi også får ekstra oppfølging me ul for å måle vekst og morkakefunksjon. d pga medisinbruken min. Skal på neste, og forhåpentligvis siste, 10. februar. Håpe bare eg klare å styre nysgjerrigheten og ikke be dem se om d e gutt eller jente:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 19. januar 2009 #22 Skrevet 19. januar 2009 Her går det jammen unna ja!! Velkommen til dere nye..og velkommn tilbake til oss "gamle";-) Tips til sv.skapskløe: Fukt magen å klin på med potetmel. Det funker!!!! For å oppdatere og fortelle om meg, så er jeg morelli;-) 26 år. Mann som jobber på skip. ikke turnus, bare sesong. Mye ute fra april-okt. Vi har en augustgutt på 3 1/2 år, også ei augustjente på 5 mndr ca.. Startet med kolikk, men heldigvis er den tiden forbi. Var selvfølgelig værst da min kjære var ute fra hun var 3-7 uker :-/ Nå er hun blid og fornøyd,skravler i vei og gjør mamman så stolt <3 MEN, hun kan gjerne sove hele natta!! Der er hun ikke fult såå søt, hehe.. Jeg kommer nok ikke tilbake til denne tråden, for vi har bestemt oss for at det holder med de to skjønningene vi har fått. Jeg er litt usikker til tider..men blir nok sånn (dessverre?).Gressenketråden, selvsagt!! Nå er det fult kjør. Barnehagehenting og middag :-)
baby09...:) Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #23 Skrevet 20. januar 2009 Da hadde jordmor fått svar på prøvan og d e svangerskapskløe eg har:( Leververdian mine va ikke helt optimal så no blir d ekstra oppfølging me d også, syntes no d va nok fra før av eg da:) Og når nærmeste sykehus ligg 250 km unna blir en ekstra stor påkjenning me reise og ordning av barnepass. Men e jo selvfølgeli gla for at dem e ekstra nøye, leste en plass at svangerskapskløe i værste fall kan føre til fosterdød. Spent å se kordan d blir me fødsel no da. Både medisnbruken og den her kløa kan føre til for tidlig fødsel. Sist gikk eg 12 daga over termin, så e mye å forholde seg til:) Skal inn på UNN på fredag, spent på ka dem kan si. Jordmora som ringte i dag visste ikke så mye om rutinan på d her. håpe dåkker andre har d bra:)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 22. januar 2009 #24 Skrevet 22. januar 2009 Kan eg og få slenge meg inn i denne gruppa?! Gubben e bare hjemme i helgene for tia! Satse på ei uke fri/perm om et par uker..men det passe jo sykt dårlig for da e det sånn rett før tanta kommer....sukk.. Så satse på kjempeklaff neste helg! E ganske fersk i dette faget så...håpe eg får komme inn her om en måned og spør om råd mo kvalme og sånt..... Men kjekt å se at det er så mange i alle slags aldre og livssituasjoner her inne! Treffe alltid likesinnede på et eller aent nivå!! Kos!!
Brugda Skrevet 22. januar 2009 #25 Skrevet 22. januar 2009 Kor e dåkker andre gressenkene fra forresten?:-) Nordtromsing her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå