Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Vi skulle ha en stille og rolig nyttårsaften, bare kose oss og se på raketter. De fleste vi kjenner liker å ta seg en fest og drikke litt, så ble bare til at vi inviterte en venninnde vi har kjent en del år. Vi hadde bestemt oss for å spise reker å ha ost og kjeks etterpå, venninnden vår syntes det hørtes bra ut og gledet seg til at det bare var oss. Når hun kom hadde vi dekket på bordet og gjort klar alt, levende lys på bordet og kjempe kos synes vi Jeg spurte om hun var vandt med å pille reker selv (har hørt noen spiser ferdig skrelte på boks), da svarte hun at hun aldri hadde smakt reker fordi hun synes det var så ekkelt. Ok, greit nok, følte meg litt ukomfertabel med at hun hadde svart så iveri "ja det høres topp ut" på tlf. Hun fikk annet pålegg servert. Når vi satte frem ost og kjeks rynket hun på nesen, jeg så hun trakk seg litt tilbake. Det viste seg at hun ikke likte kjeks eller ost noe særlig, og komentaren hennes var at vi bare spiste sære ting. Hun luktet på den ene osten å sa at den luktet skikkelig vondt, en ost som ikke var særlig sterk i det hele tatt. Hun tok et par druer, men det var alt. Klokken 1.30 var vi ganske trøtt, jeg bli fort sliten for tiden med baby i magen, vi måtte hinte lenge om at kvelden var over. Synes det ble en anstrengt kveld, vi hadde ikke akkurat tvunget henne til å komme....
Patetica fåkksi Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Jeg hater oster. Elsker derimot reker. I Frankrike slurper de i seg slimete snegler, du hadde nok rynka litt på nesa selv i et snegleselskap. Noen av oss liker faktisk ikke diverse matvarer. Når det er sagt; hun visste jo hva som var på menyen da..men kanskje hun ikke hadde noe annet å gjøre den kvelden? Forresten; du trenger ikke legge til d'er i ord som ikke har d, som venninne og vant til osv.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Uff ja jeg burde komme meg på et skrive kurs Så komentarene hennes er ikke noe å legge seg opp i mener du, og hun burde ikke ha sagt ifra at hun ikke likte reker? Jeg ble litt satt ut skjønner du
Patetica fåkksi Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Nja, kommer an på om hun er en nær venninne eller ikke. Jeg hadde latt være å si noe hvis jeg ikke kjenner dem så godt, fordi jeg vil ikke at andre skal måtte bry seg med å lage annen mat til meg. Som sagt; det kan jo hende hun ikke hadde noe annet sted å dra, og derfor syns det var flott og koselig å bli bedt til dere, "selv om" dere skulle spise noe hun ikke liker?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Det var nok uhøflig av henne å rynke på nesen og si så dirkete at hun ikke likte maten, når du hadde sagt i fra på forhånd hva dere skulle servere. Neste gang du inviterer noen på mat så spør om de tåler, liker og spiser det dere hadde tenkt å servere. Like greit det som å lage til noe som gjestene ikke spiser. Siste setning er litt unødvendig, "ikke akkurat tvunget henne til å komme" Men det var jo dere som inviterte henne og ikke hun som inviteret seg selv.
KaMa Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Kan vel være at hun ble glad for invitasjonen og at hun ikke ville virke sær ved å si i forkant at hun ikke likte det dere skulle servere. Forøvrig skrives skrivekurs i et ord. ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #8 Skrevet 1. januar 2009 Hvorfor skal alle legge seg oppi hvordan folk skriver? Det er mange som faktisk har dysteleksi... Jeg er fra en famile der de fleste har det... Det er ikke like lett for ALLE å skrive feil-fritt!!!!! Tenk før dere slenger med kjeften....!!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #9 Skrevet 1. januar 2009 Neiånei, du skrev virkelig ikke dusteleksi nå nettopp?? *fniiiiis*
KaMa Skrevet 1. januar 2009 #11 Skrevet 1. januar 2009 Ja, det får være nok juling for denne gang. Jeg klør i fingrene etter å skrelle bort alt av julepynt, samt hogge treet ned. Synd jeg ikke får bestemme alt selv. Noen her mener julen varer lenger enn til nyttår.. :-/ Men jeg kan jo i hvert fall ta tilbake min sanne drakt her inne. ;-)
D.Duck Skrevet 1. januar 2009 #12 Skrevet 1. januar 2009 Må dere legge av og vokse opp! Snakke meg om å hevde seg på andre. Kan dere ikke svare jenta uten å tråkke på henne? Dere skriver feil selv i innleggene.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #13 Skrevet 1. januar 2009 Hl (kalles det det?) her. Skulle akkurat til å komentere dette her med alle klagene på leifer. Helt utrolig hva de henger seg opp i ja, har aldri fått noe klage når jeg har brukt nick. Men når jeg leser hvor usympatiske og "manerløse" folk er her på anonymforum så tar jeg det ikke så ille opp.. Man kan tydeligvis stille opp i middagsbesøk (til venner man har kjent en del år) uten å si ifra at man ikke liker maten, så kan man sitte å si hvor ekkel maten er når man har kommet dit. Det er bare i mine ører dette ikke klinger skjønner jeg
Turid Laila Skrevet 1. januar 2009 #14 Skrevet 1. januar 2009 For øvrig skrives for øvrig i to ord. Den var til KaMa :-)
KaMa Skrevet 1. januar 2009 #15 Skrevet 1. januar 2009 Hårsår frøken? Kaller du det å slenge med kjeften når noen poengterer irriterende skrivefeil (samt slenger på smiletryner) som neppe skyldes dysleksi? ..og jeg skal la være å kommentere "feil-fritt", siden du holder på å tilte.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #16 Skrevet 1. januar 2009 Hadde det vært bedre om hun takket nei til invitasjonen med bakgrunn i "nei, jeg liker ikke ost og kjeks, og er ikke så fan av reker heller akkurat. Takk for invitasjonen, men jeg blir hjemme om dere ikke serverer noe annet" Hadde hun sagt det hadde nok dette innlegget kommet i en mye "surere" variant!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #17 Skrevet 1. januar 2009 Jeg syns hu dama der var frekk. Hun venninnen altså.. Hun hadde ikke trengt å komme, eller å si "ååå det hørtes topp ut" på tlf. Hun kunne fint ha svart noe annet når hun i utgangspunktet og mest sannsynlig tenkte "BLÆH".. Og det å påpeke hvordan folk skriver innpå her... Øhm, tror dere virkelig det var derfor HI skrev inn på her for å bli "rettet" av andre?!!?? Innlegget her handler jo overhode ikke om rettskrivning i det hele tatt!
KaMa Skrevet 1. januar 2009 #18 Skrevet 1. januar 2009 Takk, takk! Som stor tilhenger av godt skriftspråk setter jeg stor pris på å bli gjort oppmerksom på mine egne vedvarende og seige skrivefeil. Jeg trodde nemlig det var valgfritt.. :-/
D.Duck Skrevet 1. januar 2009 #19 Skrevet 1. januar 2009 Til KaMa Fei for din egen dør. Du har nok å gjøre der.
KaMa Skrevet 1. januar 2009 #20 Skrevet 1. januar 2009 Er det lov å synes det er litt rart at du har venner du har kjent i årevis som du faktisk ikke vet er kresne i matveien?
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #22 Skrevet 1. januar 2009 Gledde meg som en unge til å få opp juletre, og gler meg som en unge til det er nede. Litt merkelig av venninna ja, for hennes egen del hadde det kanskje vært greit å si fra på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #24 Skrevet 1. januar 2009 Til KaMa fra Hl. Alt er visst lov her på anonymforum så bare spør i vei. Venninnen har ikke vært på middagsbesøk hos oss før, heller ikke vi hos henne. Det er derfor hun kunne gitt beskjed, hun kjenner oss godt nok til det, eller takket nei til invitasjonen. Hadde vi vært en stor gjeng som skulle samles, så hadde jeg ikke reagert på at èn ikke ville ha reker, men takket ja for å være sosial med resten av folket
Turid Laila Skrevet 1. januar 2009 #25 Skrevet 1. januar 2009 Jeg kan feie jeg, hvis du betaler biletten. Budsjettet er litt slunkent etter julen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå