Cat.68 Skrevet 31. desember 2008 #26 Skrevet 31. desember 2008 Jeg blir så lei meg av disse debattene, Det river opp sår jeg har brukt mange år å prøve å hele. jeg har i det lengste prøvd å ikke skrive noe i disse innleggene men nå klarer jeg ikke mer.Ja jeg vet at de fleste av dere syns det er en himmelsvid forskjell å måtte ta senabort pga at barnet ikke er levedyktig utenfor livmoren, og de som tar senabort pga kromosomfeil feks downs. Men for barnet er det akkurat det samme ved uke 22 og slik dere snakker er det umenneskelig for barnet samme pokker.Det i sin tur river i meg som har måttet gjøre dette. Det gør så vondt. Jeg ville ikke føde barnet mitt for tiden. Jeg ville ikke at han skulle mangle nyrer, Jeg ville ikke at han skulle dø. Prøv for guds skyld å ta dere litt sammen, og tenk på at det sitter mennesker bak de forskjellige skjebner dere roper ut om.
KarpeDiem Skrevet 31. desember 2008 #27 Skrevet 31. desember 2008 men det er da forskjell på å måtte ta senabort pga babyen ikke kan leve utenfor livmoren og ta senabort fordi barnet var ikke bra nok for den egoistiske moren...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #28 Skrevet 31. desember 2008 Stor forskjell på det, Cat.68 Du har da ingenting å sitte og føle deg truffet på noen måte på, når det gjelder denne debatten som har rast her inne de siste få dagene. Himmelvid forskjell på saken din med lillegutten du måtte sårt ta farvel til, og det som har blitt diskutert.
Cat.68 Skrevet 1. januar 2009 #29 Skrevet 1. januar 2009 Ja jeg vet at de fleste tenker slik. Men for BARNET i uke 22 er inngrepet det samme. Og det gjør på en måte meg til like forferdelig som de som har annet grunnlag en det vi hadde for å senbortere. For babyn vil det være det samme. Akkurat derfor gjør det vondt med mye av det som blir skrevet.
Cat.68 Skrevet 1. januar 2009 #30 Skrevet 1. januar 2009 Hvordan man en vrider og vender på det var det mitt valg om gjorde at han møtte døden før han trengte. Det er derfor debatten som raser gjør vondt. Jeg ønsket det ikke slik, men følte jeg ikke hadde noe valg. Når det skrives om hvor innhumant det er å avbryte et svangerskap for babyn ,så føler jeg meg truffet.(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå