Gå til innhold

UANSTENDIG KLEDD PÅ JULAFTEN ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

På julaften var jeg hos min samboers familie.

Det er en ganske stor familie som jeg ikke kjenner så godt. Hadde på meg en pen blå silke kjole. Sent ute på kvelden, så ville en av hans tanter snakke med meg privat. Hun mente jeg hadde kledd meg uanstendig. Helt utrolig, hvordan kan man si noe slik til en person man ikke kjenner? Har nesten lyst å ringe å krangle med henne på nytt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, da hadde jeg sagt at kanskje det var hun som hadde glemt å kle på seg pent.

Nei ikke bry deg du, noen skal ha meninger om alt her i verden.

Ingen vits i å kaste vekk tanker på slikt tull.

Du var sikkert så fin atte :))

Skrevet

så lenge du ikke hadde lårkort kjole med den utringinga så vil jeg si du heller var normalt kledd på julaften.

Jeg er vant med man pynter seg litt på julaften jeg da. mannfolka i dress og vi damene i finbukse eller kjole :D

Skrevet

litt vanskelig å uttale seg når vi ikke vet åssen kjolen så ut...

Skrevet

Det var en lang kjole, ikke lårkort. Heller ikke noen utringning. Det hun tydeligvis ikke aksepterte var at hun kunne se "brystbevegelser" inne i kjolen. Selv om jeg ikke ammer, så er jeg nok likevel av den barmfagre typen. Men inne i en pen kjole må det vel være lov å ikke bruke BH? To av argumentene hennes var komiske: det var pubertets gutter til stede, og julen er en religiøs høytid. (Om dere likevel støtter henne så tåler jeg å høre det også).

Skrevet

Det høres ut som kjolen var helt ok å gå med på julaften, men hva i alle dager får en voksen og barmfager dame til å gå uten bh under en silkekjole da? Silke er ikke akkurat det stoffet som overlater mest til fantasien...

Selv jeg som "bare" er en 75C kunne finne på å gå uten bh, ikke til hverdags og ihvertfall ikke til fest.

Skrevet

He he, mye rart man skal legge seg opp i, men jeg hadde ALDRI gått uten bh...

Skrevet

Enig, jeg ville aldri finne på å gå uten BH... Det har jeg ikke gjort siden jeg var 16 år og ikke visste bedre.

Men i prinsippet synes jeg at man burde kunne ikle seg med hva man vil, så får man heller finne seg i å bli beglodd.

Skrevet

høres ikke så ille ut det da, men jeg synes det er litt vulgært å gå uten bh når man har store pupper. iallefall i silkekjole

Skrevet

Dere har vel vært like upassende begge to da vel.

Du med dissende pupper i et familieselskap og hun når hun sa ifra.

Jeg syns det er rart da. Hvorfor uten bh i selskap med ungdom i puberteten? Gir det deg noe å være fristererinne for småunger?

Skrevet

Jeg synes ikke det er pent om brystene slengre fritt i kjolen.

Ha man A- eller veldig faste moderate bryst så kan det gå.

Jeg bryr meg fint lite om andre går anstendig eller ikke innenfor visse grenser. Men jeg synes det er svært lite kledelig å gå uten BH med en viss bryststr.

Hun er vel av en eldre generasjon og da kan det virke støtende. Du får være glad hun tok deg til side og ikke sa noe høyt. Og siden du hadde "synlige brystbevegelser" så er det tydelig at de slang litt innenfor kjolen. Lite lekkert.

Ta det som en lærdom og ha på BH neste gang.

Skrevet

Hmmmm, da er jeg kanskje enig med din tante ang bh'greia ;))

Men jeg syns ikke det er noe pent å være bhløs i en silkekjole, uansett str.

Bruk heller en tskjorte bh som er glatt.

Skrevet

Jeg valgte å droppe BH fordi kjolen viser litt skuldre.

Selvsagt var jeg ikke ute etter oppmerksomhet, kanskje jeg også undervurderte hvordan silke noen ganger kan fremheve bevegelse. Men når hun sier at mange var flaue eller at noen av guttene diskuterte meg, så mener jeg det blir IDIOTISK og flytte noe som helst ansvar for dette over på meg!

Skrevet

Hvorfor er det spesielt vulgært i silkekjole?

Skrevet

Jeg syns det er uannstendig å gå bh løs ute blandt andre mennesker og enda verre under en silkekjole som viser alt som om du skulle vært naken.

Skrevet

Det er ti ganger lekrere med stroppene til bh`en enn "løse" bryster!!!

Ser du det ikke selv?

Å gå uten bh er lite lekkert på de fleste.

Skrevet

Vi lever da ikke på 50 tallet. Det å gå med kjole uten BH må da være helt ok. BH ble brent på 70 tallet og det bør være opp til hver kvinne om hun ønsker å bruke dette plagget.

Skrevet

Sorry, må faktisk si meg enig med tante Posen din. Påkledningen din hørtes en smule upassende ut for meg, om vi aldri så mye lever i det 21. århundre..

Skrevet

Jeg er 28år(så ingen gammel tante) , men akkurat julen er jeg for å kle seg anstendig, nyttårsfeiring er en annen ting!

Selve kjolen hadde sikkert vært helt ok, hadde du bare tatt på deg en bh, men må også si at det var rimelig spesielt av denne tante å ta deg til side å snakke om dette privat, tydlig at mange hadde snakket om deg og hun tok ansvar, hehe!

Det er jo ikke sikkert dette hadde vært noe problem i din egen familie, men da har du lært at i denne familien må det være litt mer nøytralt neste gang.

Hadde jo vært litt komisk hvis du tok på deg ull pologenser neste gang det var selvskap da!

Skrevet

Personlig syntes jeg pupper er pent. Duvende pupper er vakkert. En kvinne skal da være kvinne. Torturredskaper kan man bruke til trening for ikke å få hengepupper. Selv bruker jeg ALDRI BH. Og ofte hvite topper.

Skrevet

Av respekt for eldre mennesker som er tilstede kler jeg på meg nok til at de skal slippe å sitte der å ha det ubehagelig!

Gidder ikke ødelegge et hyggelig familieselskap bare fordi jeg ønsker å vise frem puppene mine f.eks!

Det finnes nok fester i året ellers der det er greit å kle seg litt mer utfordrende, julen er for familien, tror neppe faren min eller bestemoren min ønsker å se meg i en gjennomsiktig hvit kjole i juleselskap!

Skrevet

Hvorfor er det bare unge som skal respektere den eldre generasjon? Jeg syns det blir for dumt å ikke kunne ha på seg det man har lyst til om det er gamle mennesker til stedet... Jeg liker ikke å se gamle mennesker i klær som er beregnet på folk som er i 20 årene, men om de vil gå i det så er det ikke mitt problem. Jeg har da ingen rett til å si noe som helst på det. De er individer som selv bestemmer hva dem skal ha på seg! Det samme gjelder for alle, ung eller gammel...

Skrevet

Hmms.. Jeg hadde heller ikke BH på meg på juleaften. Og jeg bruker også 75c. Hva mener dere med "da jeg var 16 å ikke visste bedre".. ?!

Hadde på meg en helt vanlig svart silkekjole. Og det var ikke fordi jeg ville vise frem puppene mine, hehe, for det var ingen utrigning på kjolen min heller. Men i noen plagg kan man jo faktisk gå uten BH?!

Nå vet jeg ikke hvordan puppene til HI ser ut eller hvor store de faktisk er.. Jeg har litt over en håndfull pupp, og det ser ikke tacky ut på noen måte om jeg ikke har BH.

Og HI har da ikke snakket om noen gjennomsiktig, hvit kjole? Men en blå silkekjole..?! Alltid morsomt å se hvordan tråder utvikler seg, hihi :-)

Mye rart man skal henge seg opp i igrunn :-)

Helt ærlig.. Så lenge den ikke var lårkort og hadde en grusom utrigning, så syntes jeg du bare skal drite i det! :-) Det er tydelig at folk har forskjellige meninger, og det er helt OK. Nå vet du det til neste gang iallefall, så på pur F så får du komme i pologenser neste jul å spørre om hu er fornøyd nå! :-)

Skrevet

Mener ikke at eldre ikke skal resperkter oss unge, men jeg går ikke inn for å ikke respektere de eldre når jeg vet diverse ting plager de, hva godt skulle komme ut av det da!?

Skrevet

Ja tråden har utviklet seg videre ja, og det jeg skrev med hvit gjennomsiktig kjole hadde ingenting med hi sin kjole å gjøre, det var et eksempel bare, litt utifra hun som sa hun gjerne gikk uten bh i hvite topper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...