Dibberinnen Skrevet 30. desember 2008 #26 Skrevet 30. desember 2008 mumi&trollet, det er ganske merkelig at du kan "beklage virkelig" for så å stille spørsmålstegn ved undersøkelsene hun har vært igjennom. Sarkasmen lyser jo.... "...men hva vet vel svigerfar som er overlege liksom..." Hva er poenget med å beklage når du ikke mener det, og når du fortsatt sitter der og tror hun lyver? Uansett - hvis du har vært her inne såpass lenge at du har lært å være forsiktig med hva du tror på, så burde du også ha lært at enkelte ting sier man bare ikke. Når noen kommer med en dødshistorie som du ikke tror på, så holder du kjeft, hva? Man stiller ikke spørsmålstegn åpenlyst ved slike ting. Tenk om det hadde vært deg. Tenk om du hadde sittet med en dødelig diagnose, hatt det helt jævlig, tømt deg litt på et nettforum og fått slengt i trynet at du lyver?
NyttNick Skrevet 30. desember 2008 #27 Skrevet 30. desember 2008 Høres ikke bra ut,men kan jeg spørre om hva som har skjedd?
AnTiLoPeSvIn Skrevet 30. desember 2008 #28 Skrevet 30. desember 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/138972741 tre uker senere skrev hun innlegg at hun har strupekreft dessverre. ingenting og gjøre. verken strålebehandling, operasjon eller cellegift.
Maribella Skrevet 30. desember 2008 #29 Skrevet 30. desember 2008 Slenger meg på ei litt lengre opp her. Har du tenkt på alternative behandlinger?? Er drøssevis med mennesker som har blitt bedre av såkalte healere. Jeg har nettopp lest den siste boken om Joralf Gjerstad og blir skikkelig fasinert av hans evner. Det finnes massevis av alternative tilbud. Er det ikke verdt ett forsøk? Jeg håper hvertfall på et mirakel for deg. Lykke til videre...
Katrinemarie Skrevet 30. desember 2008 #30 Skrevet 30. desember 2008 Hvor er det andre innlegget hun skrev etter det første 3 uker senere..? lionkittens: Utrolig trist å lese dette! Mine tanker går til deg og din familie. Bruk tidene dere har til hverandre og kos dere!
lionkittens Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #31 Skrevet 30. desember 2008 Hei - og takk for undskyldning. Jeg har jo ikke vært særlig aktiv her inne og mitt innlegg var ikke annet enn for å sette oppmerksomhet på hvorfort ting kan forsvinne og at selv mødre på 38 eller 19 kan bli rammet av kreft eller andre alvorlige sykdommer. Så ikke ute efter penger eller attention. Kan forøverig fortelle at penger er ikke løsningen til alt - desverre. Jeg prøver sende deg en pm , men er nok litt lang så skal korte den av å prøve igjen til deg. I korte trekk : ul scanning fungerer slik som når du sjekker deg hos gynekolog eller jordmor - bare utvendig . (ja de tar innvendig og om man vil - men det gjør jeg 1 gg i året hos gyno) Rart at din onkel ikke kjenner til dette ......... De fleste private sykehus /klinikker i Oslo utfører dette. Samt jeg vet det er 2 private som utfører dette og i Oslo - tror de holder til på Majorstuen ,- men de er begge praktiserende på offentlige sykehus - men tror ikke offentlige tilbyr en full ul screening - de tar vel kunn områder man evnt blir henvist for . Det hele (ul ) tok ca 40 -45 min Så tok jeg en PET scan og MR - dette er vel og et velkjent aparat for en lege ? Litt usikker på hva din onkel ikke kjenner til her da alt er velkjente aparater og kjente klinikker og leger jeg har og er i kontakt med.
lionkittens Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #32 Skrevet 30. desember 2008 Og ps. Du skriver din onkel er overlege. En ting jeg har lært på disse ukene er att en overlege er ikke "overlegen" de andre legene - han eller hun er faktisk bare ferdig med spesialiteten sin så ikke noe "uber menneske" Slik jeg har trodd før . Overlege - han vet og kan allt og er anerkjent for dyktighet. Jeg har en veninne som er lege (ja faktisk overlege , men hun har aldrig benyttet den tittelen blandt oss venner) hun er lege innen lungemedisin og hun sier at hun ikke tørr uttale seg om min diagnose da dette er delvis ukjent territorium for henne - men antar din onkel er kreftlege siden du på hans vegne uttaler deg med stor viten. Det tok 4 dager fra diagnose til behandlig - ved diagnose kunne de fortelle at det var kunn pallitativ beh de kunne gi meg . Halsregion samt bryst kan gjøres noe mer med, men ikke hodet. Jeg har flere svulster i frontallappen samt lille hjernen som ikke er oprative heller ikke innkapslet. intensiv kur på 10 dager med stråling er max det man kan få på hodet. Jeg kan og motta strålinpå hals og bryst region samt cellegift for dette , - men det som er i hodet kan ikke gjøres mer med desverre. Metastaser til hodet alt avhengig av lokalisering så klart - men i mitt tilfelle er jeg heldig om jeg får 6 mndr. 2 -4 er det realistiske. Dette kan sikkert din onkel mye mer om hvist du lurer Og ul screening kan du sikkert googel på for ditt hjem distrikt - men husk hodet kan ikke bli tatt ul på og det kan jo være greit for enkelte............. Mvh
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #33 Skrevet 30. desember 2008 Jeg ønsker deg & dine et riktig godt nyttår. Mirakler skjer og jeg håper du er en av dem )
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 30. desember 2008 #34 Skrevet 30. desember 2008 Hei Lionkittens Jeg er en av mange som har tenkt masse på deg i det siste, og lurt på hvordan det var med deg. Så godt å høre at du virkelig bruker tiden godt med familien din. Det er de som trenger deg nå, og du trenger dem. Å sove lenge om morgenen, høre latteren til din datter, kanskje den irriterende snorkingen til mannen din osv, er ting man virkelig setter pris på nå. ( Kanskje ikke den siste? Hehe) Du fikk meg virkelig til å tenke over hvor heldig man er.. hvor lite man egentlig setter pris på ting og ting man tar for gitt. Man er jo selvsagt kjempe glad for det man har, men når man hører en så rørende historie som din, setter det virkelig fokus på ting. Så takk til deg! Ønsker deg fortsatt alt godt! Håper du får leve mye lenger enn de legene sier og at du blir en engel som passer på datteren og mannen din fra langt der oppe. Jeg mistet mamman min da jeg var 18, og det var helt forferdelig. MEN, det å tenke på at hun passer på meg der oppe, ser meg og kanskje smiler til meg, gjør at jeg nesten må smile inni meg. Fortell det til datteren din, mange ganger, at du skal bli engelen hennes som passer på henne og ser ned på henne. At hu kan se opp å spørre deg om rad og fortelle deg "jente-ting". Kanskje det hadde vært lurt å lage en liten minneboks til henne? Video fra henne til deg? Kjøp allerede nå konfirmasjonsgave, bryllupsgave osv? vet ikke om det er noe som høres interessant ut, men jeg ønsker du ALT godt og håper du får mange fine dager og måneder fremover:) Klem fra
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #36 Skrevet 3. januar 2009 Har tenkt masse på deg. Håper du har det etter forholdene så bra som mulig, og klarer å nyte tiden med familien. Håper også at du ikke lar disse selvutnevnte kreftekspertene på dib såre deg. Klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå