♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #26 Skrevet 29. desember 2008 Jeg skjønner dere som sier: Å NEI; DET HADDE JEG ALDRI ORKET ELLER GJORT!! VI TRENGER VOKSENTID! Så klart vi vet det...Dette er jo ikke en situasjon vi ØNSKER ... Vi har rutiner og alt, men så klart, hadde han sovnet med en gang, som de fleste her, så hadde vi sluppet dette vi og, men problmemet er at han pludrer ikke selv. Han leker ikke selv. Han leser ikke bok selv. Han hylskriker når vi går...Det er det han gjør..... Syns det fins grenser på hvor lenge man skal la barnet skrike til det nesten spyr og... JEg klarer iallefall ikke sitte nede kose meg med god mat og tv sammen med kjæresten min, når guttungen gråter og gråter der oppe... Men det ser ut til at vi har et problem da.. Syns dere er så mange som bare kan legge de, og thats it:I Må være deilig:) Gleder meg til den dagen jeg og.....phju... Men får snakke med helsest i januar...Skal på 2 årskontroll da... Syns vi har prøvd det meste, og han prøver ut oss også, det vet vi....Men hvor langt skal vi dra det?
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #27 Skrevet 29. desember 2008 Det varierer veldig. Er hun overtrøtt så har vi ikke noe valg. Da strever hun fælt for å holde øynene oppe. Men om hun er passe trøtt så sovner hun alene. Hun er bare 6 mnd da. Husker fra min egen barndom at mamma brukte å synge og lese eventyr og pappa fant på historier og fortalte fra han var liten. Og en historie om da bestefar var liten og redda en fra å drukne. Det hendte at de lå sammen med meg til jeg sovna. Guri meg så trygt det var! Har bare gode minner om det :-)
ditte&malusken&lillebror Skrevet 29. desember 2008 #28 Skrevet 29. desember 2008 Jeg sitter hos datteren min på 22 mnd til hun har sovnet. Hadde jeg gått hadde hun bare krøpet ut av sengen og kommet inn i stuen. Det tar som regel ikke så lang tid og jeg liker å stryke henne på hodet og synge til hun sovner.
Sylteflesk Skrevet 29. desember 2008 #29 Skrevet 29. desember 2008 Ja, det er lett å si at det hadde jeg aldri gjort ... Vi gjør jo alle de tingene som anbefales mht rutiner osv, hun bare sovner ikke. Rutinene virket til hun var 8-9 måneder, så var det slutt. Så da har vi valgt minste motstands vei fremfor skrikekurer. Men nå prøver vi å stålsette oss da, så får vi se hva som skjer. Lykke til, HI! Føler med deg ...
^*^Ma85^*^ Skrevet 29. desember 2008 #30 Skrevet 29. desember 2008 nei, det har jeg aldri gjort! vi sovnet sammen nå når hun hadde omgangsyken for første gang siden hun var baby. vi leser, jeg synger, klemmer og så er det natt!
Guttemamma til to Skrevet 29. desember 2008 #31 Skrevet 29. desember 2008 Vår sønn blir tre i januar og har aldri sittet hos han til han har sovnet. helst siden han var baby har jeg sagt natta, glad i deg slått av lyset og gått.. nå i det siste har jeg "pakket" han inn sagt det jeg pleier å si og gått bare..
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 29. desember 2008 #32 Skrevet 29. desember 2008 Nei. Hun er 16 mnd. vi legger henne ned, gir henne smokken, sier natta og gir henne en suss, sier vi er glad i henne og så går vi. hører som regel ikke mer fra henne. Når hun blir eldre blir det nok sang og bok på sengekanten - mye fordi jeg satt så pris på det når jeg var liten og husker dette som noen av mine beste barndomsminner, som jeg vil føre videre til mine barn. Men å sitte inne hos barnet til det sovner tror jeg er å gjøre dem en bjørnetjeneste.
Milletrille Skrevet 29. desember 2008 #33 Skrevet 29. desember 2008 Har ei jente på 2 år selv. Jeg legger henne ned, leser litt, synger en sang eller to, susser henne god natt og går. Dette fungerer ni av ti kvelder. Hvis hun våkner eller roper på mamma, går jeg bare rolig inn igjen, legger henne ned og sier god natt igjen, også går jeg ut. Hun vet at jeg ikke orker å tulle med legging, så fungerer stort sett fint Når sambo legger ender det som regel med at hun havner i senga vår, eller han sitter der oppe i egivheter før hun roer seg. Nettopp av den grun at hun vet han ikke går hvis hun er våken eller skriker.... Vær konsekvent, bruk litt tid på å legge, si god natt og gå. Hvis han hyler, går du inn igjen etter 1 min f eks, legger han ned, stryker han over kinnet, gir en nuss eller noe, sier god natt og går ut igjen. Fortsett sett, men øk intervallen med 1 min hver gang til 2 min, 3 min, 4 min osv osv.....fortsett evt med 5 min hvis han fortsatt hyler. Etter hvert bare legger du han ned uten å si eller gjøre noe mer. Kan godt henne det vil ta lang tid de første kveldene, men hvis dere er konsekvente vil han skjønne tegninga og forhåpentligvis roe seg selv etter hvert. Ikke alltid like vellykket med legging her i huset altså, men det er fordi vi aldri blir enige og dermed lite konsekvente. Evig diskusjonstema her... Lykke til!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. desember 2008 #34 Skrevet 29. desember 2008 snuppa e 16mnd, vi synger sier natta, glad i deg å går ut.. noen ganger griner hun litt men sovner som regel fort.
Sylteflesk Skrevet 29. desember 2008 #35 Skrevet 29. desember 2008 Vi prøver nå med en metode lignende det du beskriver. Hun hyler gladelig en time eller to med 5-minutters intervaller når mannen legger henne. Men nå har hun begynt å gå ut av senga, og da kan vi jo ikke vente 5 min med å gå inn. Tar jo bare noen sekunder fra hun er lagt til hun er ute av senga igjen. Og hun blir mer og mer oppglødd av alt styret.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #36 Skrevet 29. desember 2008 Det varierer,men noen ganger må vi det sånn at han ikke kommer krypende ut.. Thihi..
Raych Skrevet 29. desember 2008 #37 Skrevet 29. desember 2008 Vi har alltid gjort oss ferdig med lesing synging etc mens de er våkne på stua. Når stellet er ferdig og tenner pusset blir de lagt i sengene sine, vi sier natta, stryker dem på kinnet, går ut og setter søra på gløtt. Har hatt disse rutinene siden de var nyfødte, og de har alltid sovnet omtrent før vi har vært ute av døra. Hvis ikke ligger de og snakker litt med seg selv før det blir stille:) Eldstejenta på 4 år leser/ser litt i ei bok mens hun ligger i senga, og så sovner hun etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå