Gå til innhold

Sitter dere hos barnet helt til det har sovnet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår er to år..

Han skriker nesten ihjel seg når vi går ned. Han vil helst at vi skal kose og leke helt til han sovner. (vi leker selvsagt ikke, men kose blir det jo)

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

leser, synger, sier god natt og går... han er snart 3 år.. med vesla på 7 mnd, sier jeg god natt og går...

Skrevet

Hadde vi gjort det hadde han aldri sovnet. Vi legger ham, synger so-ro, demper lyset og går ut. Som regel sovner han da i løpet av 5 min

Skrevet

nei,aldri....

legger han,gir klem og sier vi er glade i han og sier godnatt og går.Noen ganger synger vi,andre leser,men ofte ingen ting...

Skrevet

Vi legger ham og går ut, han sovner etter kort tid. Er han syk, hender det at vi må sitte til han sovner.

Skrevet

han er foresten snart 3 år,alltid gjort d slik

Skrevet

Har aldri skjedd, han er 2 år..

Alltid bare sagt natta, lagt han ned og gått ut..

Skrevet

Nei, bare hvis hn er veldig redd, tordenvær ol. For meg hadde det vært et mareritt hvis jeg måtte sitte hos han til han sovna, så det har vi vært beviste på å unngå fra dag 1.

Skrevet

Nei, det har vi aldri gjort med noen av jentene våre. Eldstejenta hender seg hun får en liten bok på senga før vi sier natta og går ut. Hun er 5 år.

Minstejenta på 20 mnd legger vi bare, sier god natt og går ut av rommet. Sover som regel innen 5 min..

Skrevet

nå er min bare 10 måneder men tror aldri jeg har sittet inne på rommet for å sjekke at han sovner. helt fra dag 1 har det vært lagt han ned, evt inn med smukk, si natta, si jeg er glad i han og gå ut.

Skrevet

Sov ned jenta vår de første mnd (hun er 5 mnd), men har den siste tiden funnet ut at hun må lære seg å sovne på egenhånd. Kunne ta mange timer før hun sovnet, og når hun først sovnet våknet hun hele tiden. Så fant ut at noe måtte gjøres, både for hennes del og vår del. Nå synger vi natta, koser litt og går ut. Det kan bli noe skriking, men med unntak av et par kvelder, sovner hun nå mye fortere, og sover mye bedre i forhold til da vi sov ned henne.

Skrevet

jeg har sittet mye hos datteren vår. hun er 2.5 år. er nok dumt av oss.. men nå er vi heldigvis nesten ferdig med det. vi pleier å lese en bok. så synger vi tre sanger og går.l stortsett sover hun kort tid etter. eller hun sovner mens vi synger. hehe

Skrevet

prater om dagen som har gått, synger, sier natta, kyss og klem og går.

Skrevet

Nei.

Han sovner som oftest innen 5 min. etter vi har lagt han.

Skrevet

Har aldri sittet inne hos barna til de har sovnet. Eller jo, kanskje frem til de ble 1 mnd eller noe sånt.

 

Vi steller på badet, legger i senga synger for minsta leser for eldstemann, og sier god natt.

Men det har ikke alltid vært like enkelt, måtte jobbe ganske hardt med eldstemann for å få han å sovne selv. Minsta har vært mye enklere, hun har stort sett sovnet selv siden hun ble født

Skrevet

Vi har gjort det frem til nå. Hun er to år og nå vil vi ikke mer ...

 

Det første trekvart året eller så sovnet hun av seg selv, så begynte hun å forlange selskap og dumme oss ga etter. Men i perioder har det bare vært 10 min vi må være der inne, synger, sier natta og venter. I de siste månedene har hun blitt mer og mer tullete, særlig når jeg legger, da kan hun herje rundt i over en time. Sånn kan jo hverken hun eller vi ha det, så i går begynte det nye regimet her. Pappaen la henne, gikk ut etter å ha sunget, og inn igjen først ca hvert minutt, så sjeldnere. Etter 50 min med gråting og protester sov hun. I dag var det min tur, det gikk ikke så bra. Hun hylte og protesterte og klamret seg fast til meg hver gang jeg skulle gå ut igjen, Til slutt begynte hun å gå ut av senga ... Det har hun aldri gjort før. Jeg la henne tilbake en 5-6 ganger, men så var hun så ulykkelig og utslitt at jeg satt og holdt henne i hånda i 5 minutter mens hun hikstet seg i søvn. Nytt forsøk i morgen - huff. Dette blir fælt, men håpet er jo å få et barn som sovner slik de fleste beskriver over her.

Skrevet

Det er sånn som deg, Olsokgubben, som vi og har det...... I går sov han ikke før halv elve.. Han er våken ennå..Skriker mamma og gråter der oppe...Fælt og vondt...Men når vi går opp bare tuller han... Som regel har han en dupp på dagen, på ca en og halv time. Den er ofte før 12. Men i dag har vi kuttet ut duppen...Men hjelper det? nope..... Helt rådvill jeg..... Vil at han skal sove av seg selv........ Får ny bebi i mai, og dette MÅ ta slutt før den kommer, hvis ikke blir jeg gal tror jeg....

 

HI

Skrevet

jeg har en liten en på 7 mnd som er helt umulig å legge. skrev et innlegg i går at jeg har prøvd en ny "kur"... om du går inn på sovecoach.dk så kan du lese litt om den. der står det litt også om hvordan man skal gå frem når barna er litt større også....

 

i går tok det oss 1 time og 40 min å få han til å sovne. i dag tok det ca en time.. men med mye mindre grining. han sutrtet omtrent bare.... og roet seg mye lettere. i tillegg så våknet han sjeldnere i går og i natt. og når han våknet i natt gikk det an å roe han i sin seng bare ved å si hssssssss hssssss.....

Skrevet

Nei, gud hjelpe, det hadde jeg aldri orket.

 

Må jo ha litt voksentid også. Vi synger, leser og sier natta (noen ganger ikke en gang alt det), så er dagen over. Sovner de ikke da, så får de pludre for seg selv. Jeg orker ikke sitte på sengekanten å underholde.

Skrevet

Niks, håper aldri jeg må ty til det heller. Poden vår er ni mnd; vi synger nattasang, sier vi er glade i han og kysser han på panna så pakker vi dyna rundt han og sier sov godt og går ut. Han sovner som regel med en gang, om ikke så ligger han bare å pludrer for seg selv til han sovner.

Skrevet

tro meg eg vet at det er vanskelig men man må være konsekvent. eldste min var som din. måtte sitte der med henne hver kveld. men så var det nok. vi leser bok og synger trollmor sangen. så er det natta. ev så prater vi litt før vi leser bok. om hva som har skjedd denne dagen osv. bruker jo litt tid men det er viktig og koselig syns jeg. hun protesterer enda noen ganger. men spesielt mot meg. pappaen protesterer hun aldri i mot. han har ikke gitt etter som jeg har gjort noen ganger.. og det LØNNER seg ALDRI å gi etter.. selv om det er så utrolig vanskelig å la være....

 

 

Skrevet

Det har vi aldri gjort... hvis ikke det er helt prekære tilfeller (veldig sykt barn)

 

Våre gutter er 4 og 20 mnd og de er vant til å sovne "alene" hver dag.

Skrevet

Uff, det der er ikke lett!

Min på 3 har egentlig alltid sovnet fint siden han var baby. Jeg vet ikke om det er fordi jeg har vært heldig eller fordi jeg har vært veldig konsekvent når det gjelder rutiner rundt legging. Han har alltid sovet i egen seng utenom de nettene han har hatt feber eller har vært dårlig. Og jeg har alltid gjort det klart at når jeg sier natta så er det natta.

 

Litt lesing har jeg først begynt med nå og det er vil jeg tro er veldig beroligende for små barn.

Lykke til!

Skrevet

Sønnen vår er 17 mnd, vi legger ham i sengen og gir ham smokk/ klut. Sier god natt og går. Har gjort det fra han var 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...