Gå til innhold

kan noen andre tempere hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trodde jeg hadde el på lørdag for da hadde jeg ett dipp i tempen og på søndag var tempen mye høyere.. men i dag er tempen lav igjenn.. hva betyr dette?? har jeg ikke hatt el?? har hatt el smerter i 4 dager nå.. og i dag verker det midt på magen men litt langt nede, ca dær livmoren er..

charten min: http://www.fertilityfriend.com/home/24722a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Nei, du har ikke hatt EL ser det ut som. Du hadde nok ikke EL på søndag, men kanskje i dag, om tempen stiger til i morgen?

EL smerter er ikke et sikkert tegn på at man har att EL, men temping er et sikkert tegn da, så stol på den :)

Skrevet

jeg temper med et temometer som bare viser 1 desimal.. har det noe å si?? jeg måler i munnen... er bare redd at det har blitt for unøyaktig til at ff finnel el.. hva tror du??

Skrevet

Oki.. Ja, det kan bli litt unøyaktig det da...? Men FF finner nok EL etter en tempstigning. Du kan ikke bytte metode eller termometer nå midt i syklusen da.

Men chartet ditt ser nå greit ut da, jeg tipper at tempen stiger nå en av dagene, kanskje i morgen? :)

Skrevet

er bare redd for at jeg ikke har el.. har liksom ikke noe sjangs til å få baby i magen da:/ men er bare til å hoppe i høyet til hver dag til tempen stiger så burde det være stor sjangser for verdens beste bursdags presang.. eller hva tror du??? :)

Skrevet

Ja, høres ut som en god plan det!! ;)

Hvorfor tror du at du ikke har EL?

Skrevet

fordi jeg har el smerter helt frem til jeg begynner og blø.. og det er alt fra 7-14 dager fra de første el smertene kommer.. så føles egentlig ut som kroppen min prøver og få til el men ikke klarer det, bare gir opp og så kommer tanta på besøk.. er litt pessemistisk nå men føler at det aldri kommer til og klaffe....

Skrevet

Jeg tror at du har EL da. Og om det skulle vise seg at du ikke har det, så ordnes det med Pergo. Du får nå svar på det nå når du temper uansett. Tipper at den stiger i morgen eller overmorgen jeg! :)

Er det første syklusen du temper? Har du stabil syklus?

Skrevet

det er første syklusen jeg temper ja.. derfor jeg har 1000 spørsmål.. hehe.. har de tre siste mnd hatt syklusser på 25-30 dager og todde at syklussen hadde stabilisert seg men sist sykluss fikk jeg positiv el-test nesten 4 uker etter siste mens første dag for så å få tr bare 1 uke etter det... er ganske fortvilet på den j**** kroppen min så har nå fått time hos gynekolog (20.01) så derfor begynte jeg og tempe for og finne ut litt mer av syklussen før jeg skal til gynekologen.. håper på å få pergo slik at des skjer noe svart.. er 7 mnd siden jeg sluttet på pillen nå.. men skal egentlig ikke klage, er jo mangen som har det verre en meg :/

hvor er du i syklussen din da??

Skrevet

25-30 dager er nåå en fin sykuls det :) Hvis du har EL så trenger du ikke pergo da, det er ikke noe vidundermedisin, spesielt ikke for de som har EL. Men samtidig så er det nå vanlig å prøve det en eller to ganger bare for å ha gjort det. Det fører nå til en sterkere eggløsning.

Når det gjelder EL-tester så stoler jeg ikke på dem i det hele tatt, jeg har faktisk aldri fått en pos EL-test noen gang, og jeg har EL stort sett hver syklus.

Ja, 7 mnd er nå lenge nok det, det var ca da jeg startet utredning også. Jeg la på litt da, og sa at jeg hadde prøvd i ett år, rett og seltt fordi jeg vet at det er det de vil høre.

Jeg er på CD 25, 13 DPO i dag, så jeg lurer på å kjøpe en test i morgen ;)

Skrevet

jeg skev sikkert feil.. begynte å tempe denne syklusen for og finne ut av syklussen min.. har tempet to syklusser tidligere men begge gangene har jeg hatt positive el-tester i 3-4 dager for så å gå tom.. så har liksom aldri funnet ut akkurat hvilken dag el er på.. men tror det går for kort tid mellom el og tr.. så det er jo ikke helt bra...

så spennende, syns du skal kjøpe test i morgen.. satser på at tempen holder seg høy.. du fortjener virkelig spire du som har prøvt så lenge ;)

kjenner jeg blir litt deppa når folk som bare er i 1 og 2 pp skriver at de er gravide.. er jo selvfølgelig veldig bra for de.. men er så deprimerende når jeg enda er hær og prøver alt jeg kan...

fant de ut noe når du var på utredning???

Skrevet

Oki.. :) Ja, det blir nå mye bedre når du temper da, for da får du full kontroll på syklusen :)

Høres ut som du er moden for å lese "The Secret"! ;) Er det noe denne prøvingen har lært meg, så er det å ikke sammenligne meg med andre. Det å bli gravid er jo stort sett en veldig lett affere, men enkelte trenger et lite puff for å få det til. Du vil jo klare det til slutt, uavhengig av hva andre gjør. :) Og når du skal ha nr to kan det hende at det er du som får klaff på første eller andre forsøk? :)

Ja, på utredningen fant de ut at det er liten sjans for at vi klarer det på egenhånd, og vi blir nå snart satt i kø til prøverør. Det er derfor jeg går på dobbel pergo denne syklusen, for å beregne hvor mye hormoner jeg trenger til forsøket. Men jeg satser på at vi klarer det på egenhånd før vi kommer frem i køa da :)

Skrevet

er det en bok? hvor får jeg kjøpt/bestilt den???

satser på at det klaffer denne PP:) er jo mye lettere det en prøverør.. har du testet i dag?? tenk så kjekt det hadde vært og starte det nye året med en vidunderlig spire i magen :D

Skrevet

Ja, det er en bok. Den heter "Hemmeligheten" på norsk. Du får vel kjøpt den på de fleste bokhandlere, og sikkert bestillt den på de fleste bokhandlerne på nettet. Anbefales! :)

Jeg har ikke testet i dag, tenkte å kjøpe test og teste i morgen jeg da. Ja, må jo være flott å gå inn i det nye året med spire... :) Jeg har jo jaggu meg symptomer også og høy temp i dag, så jeg er litt spent! :)

Så at tempen din steg litt i dag, det kan jo være at du hadde EL i går, hvis den fortsetter å stige i morgen. :)

Skrevet

det virker jo KJEPE LOVENDE :) :) hva er symptomene dine da??

tror du er gravid jeg:)

i går lå jeg med pute under rompa og "hæla i taket" 20 min etter sex.. hehe.. vi har hvertfall hatt sex mye før el og på El dagen (vist den var i går) så håper det klaffer denne PP.. vi har hvertfall gjort alt vi kan..

jeg skal på nattevakt i natt, slutter kl 6 og har tenkt og sette kl på ringing slik at jeg kan teste i morgen kl 10 slik jeg pleier.. tror du det har noe og si på tempen min at jeg har vært på våkende nattevakt i natt???

Skrevet

Pleier du å tempe kl 10 til vanlig da? Jeg tror det går bra jeg. Det skal vel i grunn tempes etter tre timer (tror jeg) med søvn.. Men det er nå bare å tempe og de hvordan det går.. :)

Jeg er bare sliten og kjenner en "klo" i magen, så er jeg ganske laber i humøret.. He, he.. :)

Skrevet

ååååååh.. jeg trodde jeg skulle tempe etter minst 3 timer med søvn.. mener jeg leste det på pernille info..

kan jo henne du er sliten på den "gode måten" hehe.. satser på det :) :)

har du barn fra før??

Skrevet

var akkurat inne på pernille.info og der sto det: Mål etter minst tre timers sammenhengende søvn. og at du ska måle med en gang du våkner..

det er jo gode syptomer du har, skal bli spennende og se i morgen:)

Skrevet

er det Rhonda Byrne som har skrevet Hemmeligheten??

Skrevet

Ja, det er henne.. Ja, du må sove tre timer før du temper. Men det er også viktig å tempe til samme tid. Så hvis du f.eks pleier å tempe 06.30 blir det helt feil å tempe i morgen kl 10.

Skrevet

ja det vet jeg:) men temper altid kl 10:)

Skrevet

ja jør igrunnen det.. jobber mye netter:) jobber turnus ca 25% i tilegg men er sykemelt fra den jobben frem til februar.. er derfor lettere og ha en slik dagsrytme i forhold til nattevakts jobben.. er vell det du kan kalle et B menneske ;) er glad i å sove lenge..

har du barn fra før??

Skrevet

Ja, skjønner! :) Du er nå heldig som går av kl seks da, da får du noen gode timer med søvn før det blir utpå dagen liksom :) Jeg jobber en del natt selv, men vi går ikke av før åtte. Hva jobber du med?

Nei, jeg har ingen barn ennå.

Nå skal jeg hoppe i dusjen, så skal jeg sta å kjøpe test! ;)

Skrevet

ja er veldig deilig å slutte så tidlig.. jeg våker over et barn på snart3 som har problemer med å få nok oksygen om natten.. den andre jobben jeg har er på et gamlehjem også er jeg støttekontakt også.. i jobben på gamlehjemmet slutter vi kl 07.15 og jeg kjenner godt forskjell bare på den timen med ekstra søvn..

hva jobber du med da??

si i fra med en gang du har tatt testen da:) gleder meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...