Gå til innhold

Er det bare en myte at gutter er mere "stri" med enn jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre gutter selv som er veldig ulike, men ja, jeg tror nok gutter er mest stri som barn, men tilgjengjeld roligere enn jenter i tenårene. Merker godt blandt tenåringselevene mine at guttene er mye enklere å håndtere enn jente som rett og slett kan være lumske og utspekulrte små intrigemakere. Guttene mine er på langt nær de verste og mest bråkete, men ser jo at de bråker mer enn f.eks kusinene sine og døtrene til endel venninner. Er liksom mer fart og lyd i dem. Jenter sutrer kanskje mer, men leker roligere leker. Hos oss er generelt mellomstegutten veldig stille og rolig av seg, spesielt når han er alene, da er han verdens enkleste unge å ha med å gjøre, men eldste og minste gjør ganske mye ut av seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ein gutt og ei jente. Begge to har sine trass områder men eg må sei at jenta mi er den som har starta trassen tidligas og tidlig vist kva ho vil og at ho er bestemt. Ho starta med trass og viste sin bestemthet før ho var 1år.

Ho er den som er sinna og har temperament, ho har også rødt hår ;) Men eg har mine stunder med gutten min også, grunnen til at eg syns han er lettare er at han snart blir 5år og går ann å snakke til fornuft. Jenta mi er 2,5år og klarer ikkje å roe seg når ho blir sinna, bare må ha vilja si, noko ho ikkje får. Ho er flink til å snakke og gjør seg forstått men det er ikkje like lett å snakke ho til formuft. Det vil eg tru er alderen.

Så om den eine er verre enn den andre kan eg ikkje si for det er på sine måtar dei trassar og setter seg i mot. Er jo to individer da.

Skrevet

Det er jo som regel mere lyd i gutta da.Ser det både i vennegjengen og i barnehagen. Mye roping,skriking,løping og slåssing. Var i bursdag her om dagen. Jentene lekte med dukker stille og rolig.Gutta raserte huset hehe. Har både jente og gutt jeg ,like glad i dem begge:)

Skrevet

Min far sier gutter er mest jobb fra 6-12 år, men det bytter der. Jentene er den største utfordringen fra 12 år.

Jeg har forøvrig masse minner om slåsskamper med søstre. Og jentebursdagene til søstrene mine fortonet seg som noen 3 timerslange mareritt med grining, intriger, krangling og på det verste fysiske kamper mellom de verste rivaliserende jentene.

Mye mer roligere med guttebursdagene husker jeg.

Jeg har veldig forskjellige gutter. Fra "kjempetøff" til "ultrasøt". Jenta er ikke den mest sukkersøte, men det er lite bråk med henne. Men tror de skal bli noen år før man kan uttale seg.

Jeg ser at vår ungeflokk som er overvekt av gutter leker litt bråkete hjemme noen ganger(kanskje fordi det bråker litt mer å leke spiderman som redder noen enn barbie som er på ball), men vi har heldigvis ikke den voldsomt irriterende sutringen jeg gjerne ser i andre jentefamilier.

Ingen av våre sutrer, men det er kanskje fordi vi ikke gjør det heller, hehe.

Har sett at mødrene til de verste "sutrejentene" har mødre som griner i tide og utide.....

Skrevet

Har selv 6 gutter og 2 jenter og har ikke merket noen kjønnsforskjell når det gjelder aktivitetsnivå og "oppdragenhet". Her er det full fart på hele gjengen, men greie og veloppdragne er de likevel, både jentene og gutta.

Skrevet

Vi har en av hver, gutt eldst, og det har definitivt vært MINST styr med han, absolutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...