Sigyn Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 http://www.tettinntil.no/ Det mest geniale vi har gjort for ungene våre noensinne har vært å droppe den dumme vogna... Mer praktisk, bedre søvn, bedre trivsel for oss alle...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Hehe... Ja ja... Godt vi er forskjellige... Jeg synes nå det er veldig godt for ryggen å slippe å bære hele tiden! En baby har behov for å strekke seg ut også! Og i 30 varme er det ikke like lett å gå tur med ungen tett intill! Da har ungen det bedre i vogna kun iført ei bleie... Synes nå guttungen sov bedre når han fikk ligge i fred... Lettere å kunne gjøre ting hjemme når ungen ligger i vugga enn når den henger sovende på magen... For har du gått tur og ungen sovner, risikerer du jo å vekke den om du prøver å legge den ned i en kald seng når du kommer hjem! Nei, du klarer nok ikke å overbevise meg om at bæresjal er bedre enn vogn...
MintCondition Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Ja takk til begge deler, sier jeg
lamor Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 jeg har sett mennesker bruke desse bære skjerfene når jeg har vert i butikken og det første jeg tenkte da jeg så et var herregud så stygge de er. Uansett hvor praktisk det kansje er så ser det jo helt grusomt ut. Jeg skal definitift ikke anskaffe meg noe slikt. Jeg har en sønn fra før og klarte meg godt med baby bjørnen og vogn sist og når denne kommer så er det vår og da er det ikke så praktisk å gå å bære babyen hele tiden. Det er heller ikke praktisk for meg som trener mye. Kan jo få shaken baby om jeg skulle løpe rundt med babyen på magen eller ryggen. Nei da er vognen trygggere=)=)
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Vi skal bruke barnevogn allikevel. Men vi har veldig lyst å prøve en god bæresele denne gangen. Vi syns mei-tai høres fint ut, er de så gode som ryktene tilsier? Forrige gang hadde vi arvet en babybjørn og ja, skuldrene og ryggen satte en vond stopper for bruk av den fæle tingesten der. Har du noen anbefalninger Sigyn i forhold til bæring denne gangen? Jeg er forresten 161 cm og mannen er 190 og dobbelt så bred som meg, det setter kanskje litt krav til hva vi kan bruke? Og burde vi kanskje ha to forskjellige, en til hver av oss da? Masse spørsmål, men du høres ut som den rette til å svare:)
mamma&piratene Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Jeg sniker meg inn her å svarer på dette jeg. Jeg har bært gutten min på 2 år siden han var 5mnd, har hatt vogn i tillegg, men det kan virkelig anbefales! Har stort sett bært i mei tai, helt fantastisk, og han elsker det! Pappaen har også bært, mei tai kan fås med lange stropper. Så nå vi får en til, skal jeg bære helt fra starten, men skal nok ha vogn også. Så dette bør dere prøve, og www.tettinntil.no er et fint sted å spørre om alt man lurer på ang bæretøy, masse flinke damer der ! Lykke til.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Men mamma&piratene må meg og mannen har to ulike mei taier siden vi er så ulike i kroppsbygging? Og hvor får man kjøpt gode mei taier?
mamma&piratene Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Nei, jeg tror det fint kan bruke den samme, hvis du kjøper en m ekstra lange stropper. Det er en jungel av gode mei taier ! Hvis du titter på tettinntil er det linker til flere sider. Jeg har blant annet en fra www.pasilurken.no som jeg er veldig fornøyd med.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Ja, jeg kikka der inne, men syns jungelen virket like ufremkommelig:) Heldigvis har vi en del måneder å tenke på Så bra at vi kan klare oss med en med ekstra lange stropper da:) det er jo flotte nyheter.
minimegogtrollet Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 heisann .. vil bare si at jeg også kjøpte sjal som jeg brukte på mini. Og synest det var helt fantastisk i stedet for baby bjørn. Vi handlet via en tysk nettside som het girasol.de tror jeg.. begynner å bli en liten stund siden. Dette er et helt vanlig sjal på 6 meter, og med kommer bruksanvisning på flere gode bærestillinger...
syngejente Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 jeg liker best vogn. liker å gå lange turer!!blir sterkere i armene
corleone Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Skal ha begge deler, denne gangen også . Har et elastisk bæresjal, meitai og et vevd sjal, tar de nok i bruk etter hvert som barnet vokser til. Men vognen er god å ha til lengre turer, er dere ikke enige? Forresten, BabyBjørnen min kan dere få gratis )
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2008 #13 Skrevet 28. desember 2008 Ha ha, vi ga vekk babybjørnen helt gratis selv:) Vi skal ha vogn uansett da:) men håper på et fint alternativ ved siden av denne gangen.
moder3 Skrevet 28. desember 2008 #14 Skrevet 28. desember 2008 Sikkert snedig..men må si jeg synes det er godt med litt bedre bevegelsesfrihet de stundene de sover og..
Mayken Skrevet 28. desember 2008 #15 Skrevet 28. desember 2008 Bæresjal har vært reddningen for oss, da snuppa nektet å sove og hele tiden skulle ha kroppskontakt. Fikk ikke gjort noe de første mnd, var bare skrik med en gang jeg la henne fra meg. Etter at bæresjalet kom i hus, fikk vi en helt ny hverdag. Snuppa sov mens jeg fikk ordnet både det ene og andre. Denne gangen skal jeg ha med meg bæresjalet til føden og bære fra 1.stund. Har også en mei tai som vi brukte etterhvert som snuppa ble større. Kjenner ikke at man har ungen hengende på seg en gang. er anatomisk riktig både for barnet og den som bærer.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. desember 2008 #16 Skrevet 28. desember 2008 Ja takk begge deler, sier jeg også! Jeg har trillet masssse med mini, så vogna var god å finne når jeg skulle ut på tur. Men da han hadde vondt og gråt pga kolikksmerter, var det rett på med bæresjalet - det var en lifesaver!!! Denne gangen kommer jeg også til å kjøpe en mei tai, siden den virker kjappere å slenge av og på når man er litt i farta, det er litt mer om og men med sjalet. Gleder meg til å ha den nye lille tett inntil meg!! <3
Sigyn Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 28. desember 2008 Hei du. Hyggelig at dere har lyst til å bære! Vi brukte Babybjørn første gangen, og var glad i den. Men med en sånn en kan man jo ikke bære for lenge av gangen - det er vondt for både bærer og babys rygg. Med en Mei tai eller et sjal eller liknende styrker du ryggen i stedet for å slite på den (jeg tuller ikke - jeg har blitt råsterk i ryggen, som hadde så mye ryggvondt før!). Når det gjelder mannen og deg tenker jeg at dere kan kjøpe en Mei tai med ekstra lange stropper (prøv en Babyhawk, de er solide og kan vare i mange mange år) - eller så går det jo an å kjøpe en som mammaen synes er fin, og en som passer bedre til pappaens klær... :-)
Sigyn Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #18 Skrevet 28. desember 2008 ... hemmer ikke bevegelsesfriheten om du tar ungen på ryggen!
Jikki - pjokken & småen Skrevet 28. desember 2008 #19 Skrevet 28. desember 2008 Er det noen med bekkenløsning som vil anbefale å bære? Som har prøvd det? Jeg gikk å støttet meg i vogna forrige gang..
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #20 Skrevet 28. desember 2008 Ja takk begge deler sier jeg, Jeg har mei tai men fikk for å være helt ærlig litt "klaus" av den noen ganger. Da var vogna god å ha.
strikkemegihel Skrevet 28. desember 2008 #21 Skrevet 28. desember 2008 Jikki & pjokken m*augustbaby* har hatt og har store bekkenløysingsproblem, brukte sjal på førstemann og var kjempefornøgd med det. Følte bekkenet fungerte mykje betre med det i staden for vogn og planlegg å ta med sjalet på føden no når nestemann kjem, reknar og med å måtte bruke krykker ei stund etter fødselen og med sjal kan eg likevel sjølv bere barnet. Kjem og til å ta i bruk Mai Tai etterkvart.
Surfinia Skrevet 28. desember 2008 #22 Skrevet 28. desember 2008 Til deg som lurte på bæring og bekkenløsning, så hadde jeg bekkenløsning da jeg gikk med nr.1. Kanskje ikke så hardt rammet som deg for jeg slapp krykker, men kjente det godt i bekkenet de første mnd etter fødselen. Jeg brukte mei tai til gutten vår som hadde kollikk. Uten mei taien hadde det blitt VELDIG mye bæring på mannen. Jeg klarte ikke å bære særlig lenge uten selen, men med den på så kunne jeg avlaste mannen mye mer selvom det selvsagt begrenset seg med et slikt bekken. Så et spørsmål til dere bærere. Vurderer nå å anskaffe meg et elastisk sjal til nr.2 ventes i mai. Ser liksom for meg at det i noen situasjoner kan være enklest å kunne knyte på seg selen før man går hjemmefra og bare kunne putte babyen oppi, f.eks. når jeg skal svippe innom butikken. Tenker jeg riktig da? Og er det kanskje bedre for babyen med sjal i forhold til mei tai den første tiden?
Jikki - pjokken & småen Skrevet 28. desember 2008 #23 Skrevet 28. desember 2008 Kanskje jeg skal skaffe meg et sjal da:) Er jo verdt et forsøk, for jeg klarte ikke å bære gutten min så mye de 4 første mnd etter fødselen. Men hva er forskjellen på bæresjal og mai tai?
moder3 Skrevet 29. desember 2008 #24 Skrevet 29. desember 2008 Kommer vel an på hva en skal/hvor osv det vel. Kjekt om ungen ikke henger på ryggen om det plutselig skulle bli behov for ut å kjøre, slik at noen andre kan se til babyen et øyeblikk, eller om mor skulle finne på å slenge seg nedpå for å ta seg en kvil eller rett og slett bare ha noen minutter for seg selv, eller at et av de tre andre barna vil ha med mor på noe sprell.. Men for all del, vurderer å skaffe meg et slikt selv og kombinere med vognbruk. ;o)
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #25 Skrevet 29. desember 2008 Er ikke like praktisk for alle, så ja takk til begge deler :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå