Gå til innhold

Ok å ignorere telefonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at nå når alle har mobiltelefoner så er det ikke lenger akseptert at man ikke tar den med en gang den ringer. Men i hele kveld har jeg bare oversett at den har ringt, orker bare ikke å snakke med noen, og endelig skal jeg få slappe av etter en lang og krevende uke med syke barn og jul. Barna er i seng og sambo er på tur, og ALLE vil ha tak i meg. Så typisk, for når jeg er selskapssyk så er det ikke noen som ringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Jeg har dager hvor jeg ikke har lyst å være tilgjengelig, da skrur jeg av lyden, og kikker på den på kvelden når jeg får lyst. Skjønner deg godt jeg, deilig å være i fred av og til.

Skrevet

Jeg bare slår den av om jeg ikke vil at den skal ringe, jeg.

Skrevet

Lag deg en svarer som sier:

"Heisann!!I dag har jeg tatt helt fri, så jeg svarer ikke telefonen, men ønsker deg og dine ei god romjul. Klem fra ¤¤¤¤¤¤¤"

Skrevet

Er noen dager jeg ikke orker å snakke i telefonen flere timer så da gidder jeg ikke å ta den. Tenker bare at folk ringer opp igjen hvis det er noe viktig:)

Skrevet

Jeg gidder ikke svare om det ikke passer. Har andre problemer med det får de bare ha det! Er det noe viktig regner jeg med de sender en melding/legger igjen beskjed i tillegg

Skrevet

Jeg tar alltid telefonen itilfelle det er noe viktig. Er det ikke viktig og jeg ikke har lyst til å snakke, sier jeg det...

Synes det er sløvt å ikke svare på tlf eller meldinger!!

Skrevet

vi har ikke meldeplikt i dette landet! Jeg lar også tlf ligge noen dager/timer. Jeg blir sprø av alt mas til tider!!! Er det viktig så prøver de vel igjen...

Flott vi er flere som verner oss selv fra dagens stress og mas, og heller gir oss selv litt plass og tid. Vi trenger det

Skrevet

Selvfølgelig er det ok ikke å svare telefonen. Det at noen har telefonummeret ditt betyr ikke at de har en døgnåpen direltelinje til deg som du aldri kan stenge av.

Skrevet

Ja, uffameien det er fælt for dere :-/

Hater å ikke få svar på meldinger, og da mener jeg ikke "hva skal du ha til middag"-meldinger.

Er noen venninner som konsekvent ikke svarer på mld, og da har vi begynt å rett og slett drite i dem også!

Skrevet

Om det er noen som kan finne på å ringe til alle døgnets tider, bare for å skravle, ja da er det noe seriøst galt med den personen!

Men jeg synes det er uhøflig å ikke svare! Iallefall greit å skrive en mld om at det ikke passer eller at man ikke orker...

Dere er vel såpass åpne med de som bruker å ringe dere?!

Skrevet

Selvsagt svarer jeg ikke telefonen hvis det ikke passer. Jeg skrur av lyden og legger den et annet sted. Det er min sak. Hva tror du folk gjorde før mobiltelefonens inntreden da? Da var man ikke alltid tilgjengelig da. Det kan man velge ikke å være idag også, selv om man har mobiltelefon.

Skrevet

Å, det er så idiotisk å bruke den "hva gjorde vi før ...... tid?".....

Skrevet

Det er det ikke. Forøvrig er ikke det at en har en mobiltelefon en direktelinje en er forpliktet til å svare bestandig. Umodne mennesker forventer et svar med en gang. Hvis man ikke får svar, og det faktisk er viktig, ja da legge rman igjen en beskjed eller sender en melding. Har en bekjent som blir sur om hun ikke får svar og da ringer 40 ganger etter hverandre. Noen mennesker eier ikke respekt for andre, det er helt stupid.

Skrevet

Jeg har stort sett telefonen på lydløs... deilig!! Man kan jo ringe opp igjen når man orker! :o)

Skrevet

Hater å snakke i telefon, så ofte jeg ikke tar den/kikker på den på flere timer og dager. Nå foreksempel, aner ikke hvor den er engang.

Skrevet

Ok, men JEG synes det er uhøflig å ikke svare på meldinger!!!

Umoden jeg da, visst....

Den er grei!

Skrevet

Selvfølgelig er jeg ikke like åpen med alle som pleier å ringe! Og uansett hadde jeg følt meg forstyrret om jeg måtte tatt tlf, forklart det, for så og lagt på igjen... Har jeg en dag hvor jeg føler for å ikke være tilgjengelig, ja da styrer jeg det selv :) Og det er deilig!

Familie og venner kjenner meg, og vet at jeg ikke alltid gidder å ta tlf. De gjør det samme om de ikke gidder, og det respekterer jeg fullt ut! Man MÅ ikke være tilgjengelig 24 timer i døgnet om man har mobil, og jeg har mobil for min egen del, ikke for alle andres.

Skrevet

Vet ikke, jeg kjenner deg ikke, men svarene her er vel ikke supre eksempler på modenhet. Uansett, hva er tidsfristen for å svare på en melding da? 1 time, 5 minutter, 1 døgn? Fortell meg hva tidsfristen er før man går over i de uhøfliges rekker.

Skrevet

Noe av det mest irriterende som finnes er foresten mennesker som ringer, men så er du i en situasjon hvor du ikke kan ta telefonen, så du avviser anropet. Og så bare fortsetter de å ringe og ringe, tiltross for at hvert anrop blir avvist. Ærlig talt, mennesket som ringer forstår vel at du ser at telefonen ringer, og at du avviser den, og at du da ikke kan ta telefonen akkurat nå! Gjerne legger de igjen meldinger som "hvorfor bare avviser du anropet?" på telefonsvarer...

Så tenker du at det må da ha vært noe som haster virkelig siden personen ringer 10 ganger på to min til tross for at du legger på, så du ringer tilbake så fort du kan, og personen sier noe sånt som "Skulle bare slå an en prat jeg"...

kvel

Skrevet

Og du tror at jeg står for alle de anonyme (som er FOR svaring) svarene her?

Er ikke det se ;o)

Tidsfrist ja, når man ser den og når man har mulighet for å svare....

Har også en venninne som aldri svarer før minst et døgn etter, og det er irriterende! Hun har det ikke så travelt...!

Skrevet

Da har du jo tilbakestående venner.........!!!

Skrevet

Kanskje hun ikke så meldingen før dagen etter? Sånne stressa mennesker som skal ha svar pronto, og som forventer at folk er tilgjengelige på mobilen sin til enhver tid, de er så stakkarslige :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...