Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #26 Skrevet 7. mars 2009 Nei, det har ikke jeg gjort. Det gjoer jo foreldrene selv. Men jeg kan egentlig forstaa stolte besteforeldre som gjoer det, til sine bekjente, som ikke faar julekort fra foreldrene til barnet. De vil jo bare vise fram det skjoenne, lille barnebarnet sitt til "hele verden". Man blir gjerne litt tussete naar man blir besteforeldre. De er stolte og glade over det lille barnebarnet, og vil jo ikke akkurat hverken barnet eller svigerdatteren sin noe vondt. Hilsen farmora
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #27 Skrevet 7. mars 2009 Farmor: Det var jo kjempekoselig! Det hadde vært annerledes hvis du sendte ut et kort til hele familien(uten å ha spurt om lov), særlig hvis det så ut som det var du som var mammaen.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #28 Skrevet 8. mars 2009 Om mina foeldre eller svigers hadde sendt ut bilde av seg selv sammen med sine barnebarn, eller barnebarn alene er jeg likegyldig til. Synes at det bare hadde vært hyggelig at de viste omverden at de bryr seg om sine barnebarn. Har en nabo som være høst samler alle sine barnebarn tor det er ti og tar ett bilde av de sammen med seg selv og bruker det som julekort, jeg synes det er vedldig koslig at de gidder å bruke tiden sin på sånt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #29 Skrevet 9. mars 2009 Det er tydelig at vi reagerer vedig forskjellig på denne biten med julekort og hvorvidt vi synes det er normalt eller unormalt at besteforeldre sender ut julekort med barnebarnet sitt på. Sånn jeg tolker så mange forsjellig svar er at det beste er om besteforeldre/foreldre har en åpen dialog på det. Har en bestemor lyst så spør foreldrene først. Liker de det er det jo greit, ønsker de ikke at besteforeldrene gjør det, så respekter det også. Den farmoren her inne som skrev at hun sendte kort til foreldrene med bilde av barnet deres på hadde funnet en fin vri på å vise hvor stolt hun var uten å tråkke noen på tærne. Som hun sier blir besteforeldre litt tussete.... og det er bare hyggelig. Men det gjør jo vi som foreldre også. Derfor er det kanskje greit å spørre på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #30 Skrevet 31. mai 2009 her i gården får vi julekort med bilde av vår unge på, det har vi gjort i flere år nå. Men der står det julehilsen fra besteforeldrene, og ikke fra barnet. synes det er litt bakvendt og sært jeg. Hadde vært mere normalt om vi sendte det julekortet til besteforeldrene. De sender også slikt kort til mange andre, så når vi sender ut julekort, så har alle andre allerede fått fra besteforeldrene. Ett år sendte de tilogmed kort til mine foreldre med bilde av barnet på, ennå de har null kontakt med dem. Mine foreldre er de som bor nært, og stiller opp og er barnevakt når det trengs, Hans foreldre kommer aldri på besøk, det er vi som må dra til dem. Og det er ikke fordi de ikke kan, de bare ikke liker byen vi bor i.(!!??!!)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #31 Skrevet 5. juni 2009 Nei, syns ikke de har rett til å bare gjøre det sånn uten videre. Syns de skal spørre først isåfall! Her ser vi hva som er typisk for svigers igjen (noe som går igjen i så å si alle klage-innlegg på svigers) - at de bare TAR seg rett til ting og bare TAR over foreldrerollen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #32 Skrevet 5. juni 2009 Til deg 5.03.2009 kl. 19:51: Før jeg klager på svigers så prøver jeg å sette meg inn i dems situasjon, og prøver å tenke meg at jeg også kan bli svigermor en dag jeg også. Men at JEG som svigermor skulle sende ut julekort av barnebarna til familien??? Det hadde jeg ikke tenkt tanken på engang, for det har ikke jeg noe med!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #33 Skrevet 10. desember 2009 Drar denne opp igjen fordi mine svigers har gjort dette nå, ikke spurte de heller. Jeg synes dette er utrolig koselig jeg, de er så glad i barnebarnet og har gledet seg lenge til å få barnebarn. Klart at de har lyst til å vise denne begivenheten i sine liv til venner og familie som vi ikke har på vår julekortliste. De er fline besteforeldre som prioriterer besøk selv om de bor flere timer unna. Jeg kan forstå at noen som føler at svigers vil ta over føler dette ugreit, men jeg kan i alle fall bekrefte at ren stolthet kan være en grunn til å gjøre dette:-) Gleder meg til å få kort jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #34 Skrevet 10. desember 2009 Hehe det har visst min ex svigerforeldre gjort også............. Bf ringte meg og var ganske sint og opprørt over det hele faktisk. Jeg har ordnet med kort til både hans familie og min, og skriver fra han og barna på de til hans familie og fra meg og barna til min familie. Dette er han veldig fornøyd med, og jeg syntes det er helt greit. Han er fattig student og har ikke råd til å ordne dette selv. Nå har visst foreldrene hans som aldri har sett misntejenta på 2 år og har sett største på 3 år 2 ganger, da i hennes første leveår, sendt ut kort med bilde av barna på. Dette er da bilder som jeg har sendt dem på epost en eller annen gang i løpet av året. Foreldrene hans bor i utlandet og gidder ikke involvere seg i sine to barnebarn. Jeg sender en gang hver annen mnd brev med litt info om hvordan det går med barna og noen bilder som er tatt siden sist. Jeg hører ingenting fra de, aldri takk eller noe annet. Barna får gave til bursdag og jul det er all kontakt de har med de. De har stående åpen invitasjon til å komme på besøk og det nevner jeg noen ganger i året så er ikke at de ikke får lov til å se de. Men klart til sine venner sier de at jeg nekter dem å ha noe å gjøre med barnebarna. Nå har de altså sendt ut julekort med bilde av unga, i sin vi later som vi er det perfekte besteforeldre måte...... Bf ble forbanna, men må inrømme at jeg bare lo av det. Gidder ikke å kaste bort energi på det i hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #36 Skrevet 29. desember 2009 desverre ja. til og med på blogger og facebook. også naken bilder. De er så naive og idiotisk dumme. kokko sier jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå