Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Hadde besøk av svigerforelderne mine på lørdag. også hadde de med et bilde av snuppa som vi fikk. Så nevnte de samtidig at det var det bildet de hadde sendt ut i år... Både jeg og min mann ble litt overrasket, vi trodde det var vi som foreldre som sendte ut bilder av barnet... Jeg vil iallfall vite om det på forhånd. Mulig det er jeg som er rar.. Gjør deres foreldre/svigerforeldre slik?
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Ja, det er da helt vanlig. Stolte besteforeldre som gjerne vil vise fram barnebarna sine er bare flott. Hva er det som er så galt med det da?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Det er vel ikke akkurat vanlig, det har vi aldri hørt om. Vi synes nok også det er vår "rett" som foreldre at det er vi som sender julekort med bilder av ungene våre. Så som svar: " Nei, det gjør ikke verken mine eller min manns foreldre."
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Nei det er uhørt at dem skal gjøre noe slikt. Hadde dem spurt så kunne jeg vurdert å si ja,men å gjøre det uten tillatelse er faktisk ulovlig. Det skal samtykke fra foreldrene for å gjøre noe slikt. Så her i min familie er det ingen som gjør noe slikt, vi sender ut julekort med bilde av barna så får heller besteforeldre finne noe annet å ha på sine julekort. Jeg hadde blitt skikkelig sinna
Lovemelikeyoudo Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 mine svigers gjør alltid det=)
Lacey*har fått erta Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Nei! Min svigerfar nevnte at han hadde bestilt julekort med knerten på i år og skulle sende ut, men jeg fikk heldigvis stoppet det. Min mening er at vi som foreldre skal ha den oppgaven. Er jo dette jeg gleder meg til. I tillegg vil jeg ikke at noen skal sende ut bilder av barnet mitt uten min tillatelse. Jeg er skikkelig snerpe på akkurat det, men det er faktisk mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Mine svigers gjør det, men kun til nære venner og familie! Synes det bare er koselig jeg at de er så stolte av jentene at de vil vise de frem.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Jeg synes det er litt rart ja. Min far og kona gjorde det et år, de tok bilde av seg selv og babyen vår og sendte ut. Ble litt paff da jeg fikk vite det jeg også. Synes liksom ikke at det er noen krise, men det er litt sært. Det er vi som er foreldrene som skal gjøre det synes jeg. Også synes jeg kanskje at hvis han nå skulle ta bilde av barnebarnet som julekort så kunne han i allefall spørre. Og jeg ville synes at det var mer normalt at han tok et bilde av sin datter med baby og evt samboer og sendte rundt for å vise fram. Det så litt rart ut med bilde av de to med babyen synes jeg, som om de hadde fått baby. Som sagt er det jo ingen krise og det er vel sikkert for at de er stolte, Men litt rart ja.....
togutter-08og10 Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Mye rart dere reagerer på syns nå jeg. Min far er stolt bestefar til 3 (min gutt og min søsters to barn) Han tar bilde av seg og barnebarna og sender til sine venner som julekort. Jeg syns det er veldig hyggelig gjort jeg. Det betyr jo at han er en stolt bestefar. Jeg sender også julekort med bilde til noen av de samme folkene han har sendt til. Vær glad at dere har svigerforeldre som er stolte av barna deres, tenk om de ikke hadde brydd seg. Det finnes dessverre flere av dem..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Besteforeldrene må spørre først og bildet må ikke se ut som det er de som er foreldrene/det må komme fram at det er barnebarn. Jeg synes det er spesielt å sende ut bilder av barnebarn, og hadde ikke latt noen av barnas besteforeldre gjøre det. Det er vår jobb.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 HI her, jeg ble skikkelig overrasket. Jeg synes ikke det er greit at andre sender ut bilder av snuppa mi. De har forandret seg etter de ble besteforeldre. Også er de veldig opptatt av å vise henne frem, svigerfar har spurt om jeg kan komme innom hans jobb, slik at han kan vise henne frem, noe jeg har sagt nei til. Jeg har ikke så nært forhold til dem, og da føles det ikke naturlig, desuten er det også en ting jeg mener det er vanlig at foreldrene gjør, viser frem på sin egen jobb..
power puff Skrevet 13. januar 2009 #12 Skrevet 13. januar 2009 foreldrene min gjorde også det i år, men spurte selfølgelig først.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Vel litt rart men det er nå helt greit? Tenk på at de er stolt av barnebarna og det er nå et annet bilde enn dere evt har sendt. Syns egentlig det virker koselig gjort jeg da. Tror ikke mine ville tenkt tanken en gang.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 Dersom det er besteforeldre som bryr seg om barnet i hverdagen hadde det ikke gjort meg noe, men dersom det var en bestemor/bestefar som ikke ofret barnebarnet noe tid ellers ville jeg ikke likt det. Har ei bestemor til barna som fint kunne funnet på å ta bilde av segselv og barna for å sende ut - og det hadde jeg sikkert protestert på. Hun trenger ikke skryte av segselv som bestemor når hun aldri ellers har lyst til å tilbringe tid med barna.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #15 Skrevet 20. januar 2009 Hadde dette skjedd for 30 år siden... neppe! Da var rollene klarere,,,hvem som var foreldre og hvem som var besteforeldre. Og hvilke oppgaver som hvilte på hvem. Idag er besteforeldre ofte yngre, sprekere og ressurssterke. Noen av dem synes jeg kan gå altfor langt utover rollen deres. Har lest så mange debatter rundt besteforeldre og jeg blir helt matt. Så klart om det er en enighet mellom besteforeldre og foreldre så må man jo gjerne fordele oppgaver slik de måtte ønske, problemet er at det er så mange besteforeldre som har så ufattelig mange forventninger og tar seg til rette uten å spørre. De må la sine barn få lov til å være foreldre. De har selv vært det og nå er det neste generasjon sin tur! Ofte kan det dreie seg om småting... som feks et julekort, julestrømpe eller julekalender...men man må ha forståelse for at dette også noen ganger er noe mammaer og papper vil ordne selv. Besteforeldre gjør nok mye i beste hensikt, men det er noe som heter for mye av det gode!! Her lager vi julekort med barna selv!!:-) Full forståelse for at du syntes det var litt rart!
annesmil Skrevet 23. januar 2009 #16 Skrevet 23. januar 2009 Er heltnormalt at bsteforeldre sender ut julekort med bilde av barnebarna, de sender jo kort til sine venner og du kan sende kort til venner, om noen oerlapper som tanter og bestefoeldre gjør jo det ingenting siden dere sikkert ikke har valgt samme bilde. Men, synes det er litt rart at de ikke nevnte det for dere / snakket med dere om det før de gjorde det. ine foreldre spurte ikke om lov akkuratt, men spurte om jeg syntes at det bilde var ok å bruke : )
Gjest vinterbrud Skrevet 26. januar 2009 #17 Skrevet 26. januar 2009 Hei,jeg ordner bildet av jenta mi,også deler jeg og min mor bildene etterpå.Det er en ordning som fungerer helt utmerket.Dessuten synes jeg det er gøy at hun vil sende ut bilde av barnebarnet sitt til jul. Vi deler også på hva det koster å bestille julebildet av jentungen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #18 Skrevet 26. januar 2009 Vinterbrud. Hørtes ut som fornuftig løsning. Virker som at dere samarbeider bra. Lurt å dele på utgiftene. I tillegg får mor hoved ansvaret med å velge bilde og er klar over at bestemor sender ut til sine venner.Ingen som tråkker noen på føttene.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #19 Skrevet 28. januar 2009 Hm... beviser at man tenker forskjellig dette her. Jeg hadde tenkt : Så koselig at de vil vise henne frem! Hadde de sendt bildet til perifere bekjentskaper ville jeg nok synes det var mindre greit, men til nære venner av dem hadde jeg synes det var hyggelig.
mai mammaen til to Skrevet 27. februar 2009 #20 Skrevet 27. februar 2009 jeg hadde tenkt at det var koselig.. kjekt med stolte og engasjerte besteforeldre..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #21 Skrevet 5. mars 2009 Mange vanskelige svigerdøttre her. Tenk når dere blir besteforeldre. Hadde det ikke vært hyggelig å kunne sende et julekort da? Skjønner ikke helt problemet. Jeg skulle ønske mine foreldre var like engasjert, for ikke å snakke om svigerforeldre! Istedenfor har jeg ikke noen som bryr seg om sånne ting. Aldri hatt det. Og det er trist. HI og andre som har sånne besteforeldre: Jeg misunner dere virkelig!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #22 Skrevet 6. mars 2009 Hvis jeg blir bestemor skal jeg spent vente på å få julekort med bilde av de håpefulle. Og så regner jeg med at kort også blir sent til slekta, slik at de også får se. Stresse med julekort når jeg er bestemor? Nei, takk! Skal ha noen skrytebilder å vise fram til besøk!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #23 Skrevet 6. mars 2009 Jeg er farmor. Tror ikke jeg tråkket foreldrene på tærne da jeg den aller første jula sendte et julekort til de nybakte foreldrene med bilde av babyen deres, FRA barnet deres. Der sto det "God jul mamma og pappa, klem fra (navnet på barnet) som bare var et par uker gammel. De vet hvem de er, så jeg signerer anonymt ;o)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #24 Skrevet 6. mars 2009 Altså, det spiller ingen rolle at _de_ vet hvem jeg er :-p Men signerer anonymt pga alle andre, og evt klikk.no som er ute og henter inspirasjon til nye innlegg ;-) hehe
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #25 Skrevet 7. mars 2009 Å sende et julekort til foreldrene med et bilde av barnet deres er jo bare veldig koselig. Det blir annerledes om en farmor hadde sendt ut til alle sine egne bekjente synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå