Gå til innhold

Tror dere på Snåsamannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja og du er i din full rett å være skeptisk,men når argumentene mot ikke stemmer så lar jeg de ikke stå motsagte. Altså placebo kan ikke forklare hvordan han klarer å helbrede dyr og småbarn.

Når omtrent havle Norge, derav mange høytstående tilsynelatende intelligente mennesker bedyrer sine oppleveler av denne mannen. Samt at Kongen gir ut medalje for hans engasjement og vilje til å hjelpe ,får du bare finne deg i at forsvarer ham med nebb og klør.

Kanskje du også skjønner det når du blir 40.;o))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så absolutt! En jeg kjenner ble kvitt eksem etter at han hadde vært hos ham ;-)

Når legene sender pasientene sine til ham, så må det jo være noe i det.

Kunne tenkt meg å treffe ham, men det er sikkert masse pågang. Mannen begynner jo å dra på åra også.....

Skrevet

ja,han tror jeg på.Har lest boka,virker som en fantastisk person.

Skrevet

Enig med Tøysetipp og Spetakkel, jeg. Kan godt være at det er noe spesielt med han og at han har et godt vesen (det virker jo sånn), men slike ting er jeg nok meget skeptisk til. Er realist av natur, og det får bare folk akseptere.

Hva het han andre som healet mennesker gjennom tv-ruten en gang i tiden? Vet forresten om mange som prøvde å få hjelp med han, men det gikk ikke. Og han var det også mye skriverier om alt han har gjort og alle han har helbredet. Nå skal det sies at de som prøvde å få hjel, var i utgangspunket skeptisk til denne typen "behandling"....

Skrevet

He he, tviler på det du...

Greit at du sier i mot, men du trenger jo ikke repetere alt flere ganger? Jeg blir ikke mer overtroisk av den grunn i alle fall.

Forsvar i vei, men spørsmålet var om vi trodde på evnene hans og da er vi i vår rett til å svare nei. Er et demokrati dette...

Skrevet

Ja, jeg tror fullt og helt på ham.

Har aldri snakka med ham , men har sett ham mange ganger.

Han har hjulpet mange, bl.a mange jeg kjenner.

Et enestående menneske!

Skrevet

absolut!!! han er noe helt spesielt,,

noen som vet hva boka heter ?

Skrevet

Trur du mine svar bare er rettet mot deg? Det var flere som nevnte det med placebo vettu. Og det er fortsatt helt teknisk umulig at små barn og dyr kan gå under placebo effekt. Se der kjære Spetakkel nå nevnte jeg det sannelig enda en gang.Hehehe,

Skrevet

Det gjør jeg ikke og ønsker å vite om at dere som påstår at han reddet liv lot han behandle dere eller barna deres helt uten hjelp fra helsevesenet? Og hvordan kan man påstå livredning hvis barnet ikke hadde en diagnose fra leger om at det var noe alvorlig galt? Ikke vondt ment, men bare skeptisk.

Skrevet

Absolutt! Må da være ganske "sneversynt" å ikke tro at det finnes "mer" mellom himmel og jord?

Signerer også Cat sine innspill. Må også få si at veldig mange innen skolemedisinen støtter seg til Snåsamannen - han er høyt respektert hos de fleste!

Skrevet

Prekæs skal prøve å svare utifra hva jeg vet om "Snåsamannen"

Joralf spiller veldig på lag med leger og skolemedisinen. Han sender ofte mennesker som kommer til ham videre til legen og da ofte med "beskjed" Om hvor problematikken ligger. Det er dette som gjør at mange innen helsevesenet stiller seg åpen og undrende til ham.Siden det oftest stemmer med de funnen som gjøres.Det finnes også mange leger, kanskje da spesielt her i Nord-Trøndelag som sendt pasienter til ham.

Denne mannen har hjupet så mange, med både store og små problemer, noe er kanskje placebo, noen er kanskje hjulpet bare ved at noen er venlig mot de, men så har du da også de som er gitt opp av helsevesenet hvor han har helbredet til full friskhet. Og de hvor legene ikke funnet ut problemene til ,hvor Joralf har gjort det ,og sendt de videre til legen for behandling. Pluss alle de andre store og små lidelser han har hjupet med.

For dette har han ALDRIG tatt en krone, han har ALDRIG annonsert seg selv, før nå over 80 år gammel vil han skrive om sitt liv. Denne mannen står det inget annet en respekt for.En annen ting som viser hans storhet er Marthes hjelpefond som han har startet, og all kunskap og sitt engasjement for samfunnet og bygdepolitikken.

Å være kritisk til begrepet "helbredelse" er helt greit, det aksepterer jeg. Men å se bort fra Jorlafs storhet og alle de mennesker som forteller sine historier om han ,og som har han i sine hjerter. Å dra det i tvil, det er styggt.

Kan hende Kongen deler ut heders medaljer uten godt nok grunnlag, Eller at Advokat Cato Schiøtz , sitter å narrer folk på beste sendetid. ja kanskje alle de hundredevis av mennesker som fått hjelp av Joralf er noen storre løgnere hele bunten. Jeg og de som har erfaring med Joralf vet at det ikke er det. Dere andre får i grunn tru hva dere vil. Det betyr uansett ingenting, og ikke forandrer det på noe heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...