Gå til innhold

Når står mennene deres opp i helgene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av at han aldri står opp.. Går nok alene i ukedagene så synst han kan stå opp og være med oss i helgene! De få gangene han står opp med småen må han ligge seg igjen når jeg står opp etter toppen 2 timer.. Han er "ute" og drikker så og si annen hver helg i tillegg så jeg er mye alene. Har sagt til han at jeg ikke synst det er noe kjekt!

Nå har jeg prøvd å vekke han siden ti-halv elleve tiden og han står ikke opp. Småen på 51/2 mnd er ikke helt i form, forskjølet med litt feber så jeg sto opp med han kl seks! Dette har jeg sagt til han..

Er jeg hysterisk? Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg ikke har lappen så kan aldri bare ta turen heller (går veldig lite busser her i helgene.) ikke at jeg hadde kunne gått noen steder når han er syk alikavel men.. Sånn ellers,

Skrevet

ehh - her står vi opp i 6-7-tiden alle sammen enten det er hverdag eller helg!

baby på 9 mnd...

Skrevet

Vi står som regel opp sammen hele gjengen, en sjelden gang sover en av oss lengre og vi deler rettferdig på det

Skrevet

Lørdag er hans dag for å stå opp med barna. Jeg står opp alle andre dagene i løpet av uken, så lørdag er min kosedag..

Skrevet

Vanligvis står vi opp tidlig annenhver dag i helgene, dvs mellom 7-8 når lillemor på 3 våkner. Den som ikke står opp får sove utpå såklart, men står sjelden opp etter 9-10 uansett ;)

I det siste har jeg vært så søvnløs om natta, så da har samboeren min stått opp tidlig både lørdag og søndag, mens jeg sover det jeg kan :) I dag var jeg snill dog, og sto opp med lillemor da hun kom ruslende, jeg var jo uansett våken...lot samboeren min sove til halv 10, da var jeg stuptrøtt og la meg igjen ;)

Skylder på at jeg har termin om 3 dager!

Skrevet

Her har vi hver sin dag å sove ut i helgene. Om ikke jeg er kjempetrøtt og han lar meg sove ut begge dagene..:) Jeg MÅ sove ut en dag i helgen om jeg skal klare å fungere på hverdagene. Men den som siover ut, får sove til man ¨våkner, som regel til 10-11.

Skrevet

Her står vi opp en dag hver i helgene.

Han står stort sett opp lørdager og jeg står stort sett opp søndager. Da står en fritt til å sove så lenge en vil når det er din tur, men vi er stort sett oppe i ti tida.

Vi har en gutt på snart 2,5 år og han har en gutt på 7,5

Skrevet

Jeg sover lenge på lørdag og han på søndag...

Skrevet

Siden pappan er på jobb hele uken står han opp hver morgen i helgene for å kose seg maksimalt med datteren sin. Han går jo glipp av masse nok som det er. Dessuten får de litt kvalitetstid alene da :D (Hun er forøvrig

3 mnd).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han står opp når ungene står opp :o) Er jo ikke helg hver dag ;)

Skrevet

Vi sover lenge en dag hver i helga..

Den dagen som han (eller jeg) sover lenge, så står han opp 10.30 og da spiser vi frokost (lunsj for junior) sammen =)

Skrevet

Ja,jeg forstår jo at jeg vi ikke har det normalt.. Han er enda ikke stått opp. Og i seks tiden drar han på julefest. Så gjett hvem som kommer til å sove i heeeele morgen også.. kjekk helg.

Skrevet

Han får sove "lenge" en dag, jeg den andre. I praksis betyr det til i 9-tida - ca halv ti spiser vi familiefrokost, og da har dagen begynt. (stor forskjell på 05.50 og 9 likevel...)

Finnes selvfølgelig unntak både for meg og han, hvis en av oss er syke, har vært ute på "noe spesielt" eller rett og slett er veldig slitne, men det hører med til sjeldenhetene.

Skrevet

Han sover lenge i ukedagene, jeg i helgene...

Og med lenge mener jeg at han sover til ca 12 hverdager og til ca 10 i helgene, jeg sover også til ca 10 i helgene og vi står opp likt:p

Men når det er sagt er jeg meget fornøyd med ordningen. Vi står opp når den eldste våkner:)

Skrevet

I det siste er det mannen min som har stått opp med ungane i helgene og latt meg sove. Har hatt jernmangel og vore forferdeleg sliten. Er heldigvis på vei opp igjen. Uansett så er søndagen min kviledag, då blir eg vekka kl 10.30-11, då har mannen min bakt rundstykker, steikt egg og laga deilig frukost :o)

Er nok litt bortskjemt, men er jo aleine med ungane mandag-fredag + annankvar laurdag, så det er utruleg godt å få litt avlastning.

Ta ein skikkeleg prat med mannen din. Viss han er ute og har fri annankvar helg, burde du få ha "fri" dei andre helgene, og med det meiner eg at du i ALLE fall bør få sove skikkeleg ut ein av dagane.

Skrevet

Når ungene våkner. Jeg har funnet trikset, det er å late som jeg er døv når de våkner, så står han opp for han gidder ikke gjøre meg sur. Mohahahahhahaha...:-p

Skrevet

Vi deler som oftest på det...men er jo heldig i grunnen med to store jenter på 11 og 9 år som liker å stå opp tidlig med lillemor!!

Skrevet

Her fikk du mange fine svar av de som har det helt perfekt, men som regel er det mange her inne som har det som deg desverre. Jeg hadde ikke orket å leve med en sånn mann som du har der. Masse klemmer.

Skrevet

Nå står ikke våre barn så veldig tidlig opp, tidligst 7.30. :) (Som oftest en time etter det)

Ofte står begge to opp, eller så tar vi annenhver dag.

I det siste har han faktisk stått opp, jeg er gravid og dårlig.

Jeg hadde heller ikke orket å leve med en mann som aldri gadd å stå opp om morgenen.

Skrevet

Tja... han er nettopp ferdig med frokosten nå..

Vanligvis står han opp en gang mellom 10-15 i helgene. Men han jobber også mye i helgene.

Jeg kan vel si det sånn at junior er 10 mnd og han har stått opp med han 2 ganger. Det er mye pga jobb, men også litt pga vane. Han er vant med at jeg tar det, og jeg er uansett vant med å stå opp så tidlig.

Vi har barnevakt en gang i blant også så jeg sover lenge oftere altså :o)

Stort sett synes jeg det er helt greit selv om han er den som alltid får sove lenge. Ikke noe jeg gidder å bruke altfor mye energi på å endre.

Skrevet

Vi står opp en dag hver i helgene som regel. Har alltid vært slik side vi fikk førstemann, men etter at datteren vår ble født og jeg har ammet på natten, så står mannen stått opp med barna så fort de våkner. Jeg har ikke bedt om det, men har tar det som en selvfølge at jeg skal få slappe av på morningen når jeg ikke får sammenhengende søvn på natten.

Når vi står opp en dag hver så får den andre sove så lenge den vil - innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Som regel mellom 10-11.

Skrevet

Vi står opp hver vår dag i helgen. Den som får sove står opp i 9-10 tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...