tjorven- nr 3 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #26 Skrevet 28. desember 2008 ja nå har jeg bestemt meg for å hoppe uti den el testingen!! skal bestille når mensen kommer!!! sukk...pyyton dette ja!! Hva om jeg ikke finner el....livredd for det!!! Du har jo mensen så ofte a 73!! den spottingen din gjør at det virker slik iallefall ; )) Skal du på mere utredning eller?? klem
aube Skrevet 28. desember 2008 #27 Skrevet 28. desember 2008 Hei alle sammen Først - A1973: Du har min fulle sympati. Du må absolutt ta kontakt med en spesialist sånn at du får helt sikre svar. Du skal se det finnes håp likevel. Krysser fingrene! Tjorven - du er ikke alene om å vente og vente og vente.. Jeg er nå på dag 32 i syklusen. Sist syklus var 42 dager, så jeg har ikke testet en gang. Er veldig i tvil om jeg har eggløsning for tida. Kjenner ingenting og har ikke el-slim i løpet av syklusen heller. Det vet jeg at jeg har hatt før, men jeg vet ikke om jeg har hatt det hver gang. Jeg får vel begynne å teste igjen neste måned. Jeg sluttet med det fordi jeg ble så redd for å finne ut at jeg ikke har el. Det er på en måte bedre å ikke vite.. Jeg sa til gynekologen at jeg ikke viste om jeg hadde hatt el i den lange syklusen, men han ba meg jo bare om å slutte å teste. Tenker mye på at jeg kanskje ikke får flere sjanser. Kroppen kjennes ikke som om den jobber med saken. Den føles helt tom på en måte, men det er vel sikkert psyken som spiller inn der. Jeg håper jo veldig på at jeg skal bli gravid en gang til, men jeg tror ikke så mye på det. Har til og med drukket vin til alle middagene og tatt meg en røyk etterpå denne perioden (ikke bra! Jeg vet det. Syns bare jeg fortjener det..). Satser uansett på at syklusen går seg til om ikke så alt for lenge. Kanskje akupunkturen hjelper snart. Har bare fått en behandling. Skal inn på nytt etter jul. Det var oppdatering fra meg. Synd at ingen har testet positivt så langt. Det er på tide med to streker hos en eller annen snart. Tjorven: ettersom syklusen din er så lang så kan det jo hende at det var for tidlig å teste. Vi kan jo ta en test på nyttårsaften. Man vet jo aldri..
tjorven- nr 3 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #28 Skrevet 28. desember 2008 vi har det fortsatt likt aube : )) ja vi tester nyttårsaften!! Jeg har enda 2 billig tester liggende! Tenker på det at du fikk beskjed om å ikke teste...og nøler derfor enda mere med det!! men tror det er det som må til for min del...må finne ut om jeg har el!! Tenk om SA og utskrapingen har gjort at jeg ikke kan bli gravid igjen..huff..man skal ikke tenke så mye...blir jo bare gal av det!! Kjenner ingenting til at mensen er på tur, så da satser vi på å teste nyttårsaften om morgen ; )) 3 dager til!!! Da er jeg på dag 39....kan være for tidlig da og...om det er som forrige mnd...
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #29 Skrevet 29. desember 2008 Åååå jeg krysser fingre og tær for dere nyttårsaften tjorven og aube!!! Hadde vært inspirerende med en positiv test nå snart ja! Jeg er på dag 25 i dag og trodde jeg også hadde ikm nyttårsaften....men hadde positiv el test 20. og 21. så sannsynlig el 22. så da blir ikm forskjøvet til 4. -5. januar. Har ingen symptomer i det hele tatt foreløpig. Håper de snart dukker opp... lykke til dere som er først ut i alle fall!
tjorven- nr 3 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #30 Skrevet 29. desember 2008 1000 takk mizzi =)) trenger lykke ønskninger på veien!!! Ingen tro på denne pp heller, så da blir ikke fallhøyden så altfor stor ved en negativ test! Blir spennende å se på deg noen dager etter oss da =D Masse lykkeønskninger til deg og!!
aube Skrevet 29. desember 2008 #31 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er også redd for at senaborten min har gjort noe med kroppen sånn at jeg ikke kan bli gravid.. Men jeg har ingen tro på at SAen din tjorven skal ha hatt den effekten med mindre du hadde en infeksjon. Jeg har jo hatt to MA med utskrapning og blitt gravid igjen etter tre måneder begge gangene. Men jeg tror kanskje litt på at vi har en eller annen hormonell ubalanse som kødder med el. Men det skal jo da gå seg til av seg selv. Gi meg tålmodighet!! Jeg har ingen tro på at jeg er gravid nå, men kommer sikkert ikke til å la være å teste.. Nyttårsaften eller et par dager etterpå. Jeg blir uten nett til over nyttår så det blir veldig spennende å se om noen tester positivt til jeg kommer tilbake! Masse lykke til jenter! 2009 blir vårt år!!!!
Hillbillie Skrevet 29. desember 2008 #32 Skrevet 29. desember 2008 Hei damer, og god jul! Krysser fingre for dere som venter på ikm! Og A1973 - håper du finner en flink spesialist som kan gi deg gode, positive svar! Har hatt BIM-ferie i jula og forsøkt å fokusere på andre ting, for nå føler jeg meg heeelt i kjelleren...:-( Jeg fikk mensen i går så da er det bare å vente på el igjen....var nok ingen gull-svømmere denne gangen heller...Jeg er så møkka lei av at det skal være så forb... vanskelig!!! Ble så lei meg da forrige pp bare gikk stille og rolig forbi, og med jul så er det jo bare helt pyton!! Er egentlig veldig julemenneske, men iår synes jeg det har vært vanskelig. Det er jo liksom barna som står i fokus alle steder, vi får julekort med håpefulle små på, på jobben har vi hatt baby-boom siste året og alle er jo innom før jul.....aaaarrrrggghhhhh!!!!! De siste ukene har jeg bare vært deppa, griner en skvett hver dag og trøstespiser alskens julemat og snop. DET hjelper ihvertfall ikke så nå må jeg bare komme meg opp av "hullet" og forberede meg på nytt år, nye muligheter....Men jeg har bestemt meg for at neste år skal jeg reise bort hvis det ikke skjer noe! Må be om unnskyldning for at jeg tømmer gørra her, dere får bare forte dere over dette innlegget her! Lover at jeg skal bli mere positiv...snart..!
tjorven- nr 3 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #33 Skrevet 29. desember 2008 Hillbillie, FÅ UT GØRRA!!!! flott plass å skrive det ut her iallefall!! mange som skjønner hvordan du har det akkurat nå!!! skikkelig deprimerende å prøve mnd etter mnd og ingenting skjer!! kjenner meg skikkelig negativ for tiden....masse syklustull etter SA...ikke mange dager til terminen skulle vært....og det å se store mager for tiden gjør ikke saken bedre....MEN ingen håp om å være gravid nå, så tror ikke skuffelsen blir så stor når jeg tar neste test...tror...men man vet jo aldri før man er der.... skal bli positiv i det nye året!!!!!!!!!!!!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 29. desember 2008 #34 Skrevet 29. desember 2008 Hei jenter, haha, nå blir jeg litt forvirret her. Tror jeg svarer i denne tråden, så kanskje vi kan la den andre være, den var jo så laaaaang så.... Enig, godt å få ut gørra og er det et sted å gøre det, så er det her! Jeg skjønner deg godt Hillbillie, jeg og hadde reist bort om jeg hadde vært i deres situasjon. I julen skal alle være så glade og lykkelige, da blir det bare enda verre for dem som ikke er det. DET har jeg virkelig fått føle på denne julen her. Det hjalp ikke så veldig mye med spottingen, som begynte i går, og som har fortsatt i dag. Dette må vel være det tidligste jeg har begynt å spotte, på dag 21... Fanen for noe dritt! (Sorry jenter, men regner med dere tålte det...:-)) Ellers så har jeg vært på jobb i dag. Leste litt om privat adopsjon fra mobilen (for noe knot) og skrev to mail. En til Bufdir (barneverns-ett-eller-annet) og en til Adopsjonsforum. Jeg fortalte om situasjonen vår og om det var mulig å få gjennomført privatadopsjon fra Korea. Har lest at man kan privatadoptere (altså ikke gjennom adopsjonsforening) hvis man har en eller annen tilknytning til landet man vil adoptere fra. En sterk grunn til å få innvilget privatadopsjon er at enten mor, far, eller begge er fra landet man ønsker å adoptere fra. Jeg er spent på svaret jeg får. Det er forøvrig mye papirarbeid og styr med privatadopsjon, men jeg tror jeg skal fikse det. Hehe, har en mor som fungerer godt som kontordame også...:-D Siste kunden min, i dag, er i slutten av adopsjonsprosessen. Vi satt og snakket om hvor utrolig påkjenning det er å gå og vente. Hun begynte å gråte, jeg begynte å gråte, og så bare kom alt ut. Haha, vi må ha sett ganske så snåle ut, der vi satt, med snørr og tårer....:-D Huff, var ikke så kjekt, men heldigvis har hun vært kunde i... la meg tenke... sikkert 8 år, så jeg kjenner henne godt. Tjorven og Aube, har dere vurdert å ta hormonprøver? Ikke for å skremme dere, men jeg har jo lest meg opp litt når det gjelder mensen, spotting... you name it... og jeg har lest at om man har lange sykluser, kan dette tyde på en el-løs pp. NOE er ikke som det skal være, når dere har så lange sykluser, slik ville jeg tenkt ihvertfall, og slik tenkte jeg da jeg spottet så innmari mye. For *min del* var det godt å få vite, enten at alt var i orden, eller at noe var galt. Klem
Hillbillie Skrevet 30. desember 2008 #35 Skrevet 30. desember 2008 Nest siste dag i 2008, heldigvis. Snart nytt år og nye muligheter! Humøret er på tur oppover, hjelper å surve litt her og få trøst:-D Hjelper også at tr snart er borte og begynner å el-teste i helga;) Enig i at det kan være lurt å taste hormonstatus, jeg ser fram til svar på svømmeprøven. Men har ikke fått time før i slutten av januar...lurer på om det går an å ringe, eller de gir kanskje ikke ut svar over tlf? Ja,ja, før den tid blir det ihvertfall prøveperiode. Er på nett med gubben igjen, han vil jo også gjerne ha små men blir samtidig ikke helt satt ut om vi "hopper over" en prøveperiode. Er kanskje greit at en av oss holder seg nogenlunde stabil....he-he. Uansett og tross alt har det vært en bra jul, mye avslapping og hjemmekos. (Burde såklart hatt el i jula men...) Kjempespennende å høre om du får adoptere fra Korea likevel da, A73! Stå på, du er kjempetøff! Dere andre, fått mensen enda eller testet noe?? Ha en fin kveld, jenter! Klem
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 30. desember 2008 #36 Skrevet 30. desember 2008 Et spørsmål til dere, jenter, hvilken dag i syklusen begynner dere med el-testing? Har nå omsider bestilt ei pakke fra billigetester, men har på følelsen at jeg kan bli litt stressa av det her ... :-) Har en syklus på 30 dager (+1/+2). I går var det Baileys, i dag tror jeg det blir juleøl, må passe på mens man kan, for jeg blir jo selvfølgelig gravid og tar positiv test på datterens bursdag. :-)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 30. desember 2008 #37 Skrevet 30. desember 2008 Hvis du har billigtester ville jeg begynt på dag 10-12. De kan være litt diffuse å lese av, så jeg ville ha testet hver dag til de blir mørkere og mørkere og til de blir lysere igjen. DA først skjønner du når de har vært positive. Ehm... Litt vanskelig å forklare, men du vil skjønne det når du tester. Ja, nå er det snart nytt år og nye muligheter. Jeg håper virkelig at det kommende året blir BRA for oss alle. Det fortjener vi! :-D Fikk svar fra Verdens Barn i dag, de svarte meg ikke på spørsmålet om privatadopsjon, forståelig nok, det tjener jo ikke de penger på... Fikk ellers svar om at vi kan adoptere fra Kina eller Thailand gjennom dem, men at det kunne ta 3-4 år. Oppløftende...:-/ Da venter jeg bare på svar fra Bufdir, det er de som har med privatadopsjon i Norge å gjøre, så jeg regner med et bedre svar fra dem. Ellers så vurderer jeg en ting... Har nemlig lest om flere som har strevd med å bli gravid, som har gått på p-piller en måned eller to, og som er blitt gravide første pp etterpå. Jeg vurderer litt å prøve det.... Da jeg sluttet på p-pillene, i mai, var første og andre pp helt normale. Jeg fikk el. på dag 14 og mensen på dag 27 og 28. Jeg spottet ikke. Det var også de månedene vi ikke prøvde.... Jeg tviler på at jeg blir gravid uansett, så jeg tenker at det kanskje ikke kan skade, selv om jeg da må hoppe over en pp... Hva tror dere jenter, er jeg helt ute??? Klem
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 30. desember 2008 #38 Skrevet 30. desember 2008 Hei og takk for svar, A1973, forsto veldig godt hva du mente. Var vel det jeg tenkte jeg skulle gjøre også, starte på dag 10, men skjønner ikke hvorfor de selger pakker med fem tester for én periode (billigetester har sju i pakka da), det må jo være for dem som har 28 dagers syklus, i så fall. Kjøpte mange jeg, mistenker at jeg har el litt seint i syklusen. Håper du får mer utfyllende svar Bufdir. Aldri hørt om dette med at pilla en måned eller to gjør noen "mer fruktbare", men kan jo være verdt å prøve, eller?
tjorven- nr 3 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #39 Skrevet 31. desember 2008 Blenda hvit test på dag 39......men var jo forberedt!! Tok til og med en baylies i går kveld!! kan ikke den hersens mensen komme....tror nok jeg må ta en runde med el tester, for så å få legen å ta de der hormon prøvene av meg ja!!!! HAPPY NEW YEAR !!!!!
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #40 Skrevet 31. desember 2008 Hersens hvite tester!! Søren og så dumt tjorven! Synes det er greit å el teste jeg.....selv om det ikke ser ut til å hjelpe stort så ser det ut til at jeg har eggløsning i alle fall. Men så spørs det på kvaliteten på eggene da. Jeg har ingen symptomer og tar også ett glas vin om kvelden. Føler med rimelig sikker på at mensen kommer denne gangen også. Nå vurderer jeg om jeg skal prøve en måned til eller gi meg...hmmm. Godt nyttår til deg.....nytt år nye muligheter vettu!
tjorven- nr 3 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #41 Skrevet 1. januar 2009 ja skit tester!!!!!! Dag 40 og ingenting skjer....må få meg legetime tror jeg!! dette går ikke ant!! Skal bestille el tester og flere grav. tester så fort mensen kommer !! Bare den kunne komme ........ Nytt år nye muligheter ja =)) GODT NYTTÅR 2009
*anki * Skrevet 1. januar 2009 #42 Skrevet 1. januar 2009 Tok en test idag jeg og den var som forventet blendahvit. Men har ikke ikm før 5 jan så det var litt vel tidlig. Men begynner å komme i testemodus og er på symptomjakt, så da greide jeg ikke vente... Symptomer er det lite og ingenting av. Håper bare vi traff på EL,men med masse feber var vel både egg og celler ganske bedøvde... Godt nyttår til alle forresten. Måtte våre ønsker for det nye året bli virkelighet. No er det 6 dager til min bursdag så en positiv test hadde vært super gave. Natta til alle!
Hillbillie Skrevet 2. januar 2009 #43 Skrevet 2. januar 2009 GODT NYTT ÅR!! Håper 2009 blir et knallår for oss alle sammen! For noen sykluser du har, Tjorven - fortsatt ingen mens? Må være skikkelig irriterende ja, og sikkert lurt å få sjekka ut dette. For du er rimelig sikker på at du ikke er gravid.....?? Jeg tok mitt siste glass rødvin igårkveld og imorgen begynner jeg el-testing! Nå er jeg skikkelig optimist igjen og tenker at: denne gangen, denne gangen skal det klaffe! He-he, minn meg på det når jeg sitter her og depper om en 3 ukers tid...;-) Anki-håper....osv og Mizzi, krysser fingre for dere nå. Sikkert andre som kan krysse fingre her også, men har ikke vært her så mye i jula så jeg har ikke helt oversikt...",)
tjorven- nr 3 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #44 Skrevet 2. januar 2009 Håper bursdags ønsket går i oppfyllelse anki =)))) Ja mine sykluser er helt på bærtur....13 dager over "normal" tid i dag....oppblåst mage, ingen murringer og ingen andre tegn...irriterende!! Tatt 2 tester.julaften og nyttårsaften så gravid er jeg ikke nei : ( Dette er 2.mnd at syklusen er slik! Var på 33 og 31 før! Hvordan dag er du på nå når du starter med el tester? MÅ nok prøve det neste pp!! Men gidder ikke bestille før mensen kommer! Krysser fingrene for dere all jeg og =)) Hvem er neste kvinne ut?? IKM dagene?? God helg =)
aube Skrevet 3. januar 2009 #45 Skrevet 3. januar 2009 Godt nyttår damer! Statistisk sett skal vi alle (i alle fall nesten) sjekke ut av dette forumet i løpet av det året som kommer. Det må vi prøve å huske på når alt blir svart og trist. Jeg fikk mensen på dag 34 denne gangen. Er veldig glad for det, men jeg blødde veldig lite, så jeg tror ikke jeg er i nærheten av normalen enda. Har bestemt meg for å el-teste denne perioden for å se om jeg har EL. Er det noen som vet om testene kan slå ut positivt selv om man ikke har EL? Jeg ville jo at gynekologen skulle sjekke om det er noe galt med meg, men han mente vi skulle vente litt. Han trodde det ville ordne seg av seg selv. Kroppen kan være i ubalanse både fysisk og psykisk etter aborter. Jeg setter min lit til homeopaten. Skal dit på mandag igjen. Fikk tross alt mensen på dag 34 denne gangen, ikke 42 som sist.. Hvordan går det med deg, Tjorven? Fått mensen nå?
tjorven- nr 3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #46 Skrevet 3. januar 2009 Godt nyttår aube =) Neiiida...ingen mensen her, men 2 negative tester : / Er 14 dager over IKM nå, så tar vel enda 3-4 dager før den kommer - om det blir som sist da.... Håper homeopaten kan gjøre noe positivt for deg!! Godt at du ikke fikk så lang syklus denne gang...men rart at du blødde lite...?? Lurer på om ønskerattpåklatt enda går til homeopat...hun har ikke vært her inne på lenge nå!! Har forresten laget en ny tråd =) skravletråd, så alle blir med =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå