tjorven- nr 3 Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 vi er jo flere med IKM i julen her inne =) Tenk for en fantastisk gave å få en positiv test da =)) Hvordan går det med dere da?? Noen positive tegn på gang??? Rugesjuk, du er inne på Bli Gravid og innimellom ser jeg : ) Koselig å følge noen som er i samme båt =)) Kan ikke akkurat si at jeg føler meg gravid, men sliten JA...pga jule styret : ) Koselig med adventstid...men gu så mye man styrer med..kun for den ene jule uken ; )
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Har ikm nyttårsaften! Hadde vært godt fornøyd med to blå da ja! Venter el i morgen ....følger med med testing. Har begynt å få litt utslag så regner med det klaffer innen de neste dagene. Så da blir det venting og symptomjakt de neste to ukene. Glad for mye jobbing og julestyr så blir jeg ikke så intenst besatt av dette. Absolutt nok opptatt av det likevel. Blir så spennende å følge dere som ligger foran meg i løypa nå da. Hååååper på mange blå streker i nærmeste framtid.
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Er både her og der jeg, Tjorven, greier ikke å holde meg unna bim en kveld engang. "Snakker" mer med dere her inne enn med samboer og venner, snart ... Travel tid, ja, men litt greit å få tankene bort fra baby/gravid/baby/gravid også. Gleder meg til juleferie, men har begynt å grue meg litt til testing, er redd jeg blir veldig skuffet igjen. Men det er i dag, i morgen kan det forandre seg. Er stort sett ferdig med julegaver, men har den vanskeligste igjen. Hva i all verden skal jeg kjøpe til gubben?
tjorven- nr 3 Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2008 hei mizzi og rugesjuk : ) jeg er også veldig glad for at det er masse som skal gjøres til jul....skikkelig avhengig av disse sidene...må inn flere gang for dagen for å se : / heldigvis så går det fort frem mot testing...jeg føler meg ikke gravid, så blir ikke sååå stor ned tur med negativ test...vært verre om jeg hadde hadd masse symptomer. Tror jeg. Har så innviklet syklus for tiden...så ikke lett å vite om vi treffer el..selv om vi stortsett har sex annen hver dag,,,....! bør jo holde!! men blir litt negativ av og til og tenker...hva om jeg ikke har el....huff...skal ikke være enkelt dette her nei...!!! Jeg har og den gaven igjen rugesjuk....vurderer å kjøpe barbermaskin...for det er noe han mangler...eller så ender jeg opp med gavekort på sporten eller klær....lite spennende!
Hillbillie Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Hei jenter! Jammen mange med ikm på samme tid! Jeg har ikm ca 24. Har ingen spesielle symptomer nå og er sikker på at mensen kommer, det ble litt lite sex rundt el så...Men en vet jo aldri, kanskje en tapper, liten soldat har holdt seg i live noen dager og hoppet på egget",) Idag har mannen tatt svømmeprøve, det var visst ikke særlig morsomt men nå er det gjort;-) Spent på svaret ja! Ja, dagene går fort nå, heldigvis, og masse annet å tenke på. Istedet for julegave så kjøper gubben og jeg en ting sammen som vi har bruk for/lyst på...ikke særlig romantisk det heller, men himla praktisk! Og kanskje en liten pakketing ved siden av...cd eller noe. Det skal ihvertfall bli deilig med noen dager fri snart!
tjorven- nr 3 Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2008 kjempe morsomt at vi er så mange med IKM i samme tiden : D Må nok inn her i julen å sjekke om noen får positive tester ja!! Husk å skriv : )) Jeg skal teste julaften morgen ...selv om det kan være alt for tidlig...spesielt med tanken på at sist gikk jeg 2,5 uker over tiden...håper jeg slipper det denne gangen!!! Håper svømme prøven er kjempebra...og at han mange gode svømmere på gang !!! Romantiske gaver til mannfolka er ikke lett å finne...har egentlig lyst å gi han gavekort på fotsoneterapi, det hadde han likt...men har det ikke her vi bor.....må tenke til i morgen...DA skal jeg bli ferdig med den gaven og!!!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Samboeren min trenger visst barbermaskin han også, Tjorven, også trenger han klær. men han vil gjerne ha noen tekniske duppeditter av noe slag, vil at jeg skal overraske ham. Har jo ikke tid til å tenke på noen overraskelsespakker når jeg venter på ikm ... ;-) Men det med fotsoneterapi var lurt. Eller kanskje aromaterapi. Hmmm. men den aller beste gaven hadde jo vært to streker da, trenger ingen andre gaver, jeg, bortsett fra en liten ting fra datteren som hun har laget i barnehagen, kanskje (smelt). Satser på at svømmerne har svømmeknappen eller kanskje t.o.m. plass på svømmelandslaget, Hillbillie
tjorven- nr 3 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2008 Ja mange ting man kan kjøpe...bare man kommer på ideene : )) ikke så lett...tror jeg må lage et hjemlaget gavekort med fotterapi fra meg selv : ))) Han blir garantert glad for det og!!! ; ) og 2 streker i strømpen hannes hadde vært superdupert =)) Skal gå å se etter barbermaskin i dag!! Må bli ferdig!! trenger også å kjøpe noen eksdtra gaver til klasse kameratene til ungene...dukker alltids opp gaver fra folk man ikke viste om.....gjør det hvert år..så da er det greit å ha noe klart ; )) Kjempe kos å få hjemlagde gaver fra barna ja : )) Jeg har fått fra min 6 åring ...spent hva det er !! 5 dager til jul.........og til testing ; )
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #9 Skrevet 19. desember 2008 Gaver ja....phew.... Til hverandre er vi fryktelig lite romantiske. I år blir det ny ytterdør til nytt inngangsparti han bygger. Først så jeg igjennom brosjyrer uten å tenke pris..he he. Jeg falt for ei stilig dør til 48 000!!! Ha ha det er særlig aktuelt å bruke så mye på ei dør. Vi er nå enige om ei flott dør til under det halve. Det får være gave nok ja. Ellers er vi ganske nøkterne, bortsett fra elekroniske gaver til ungene da. Men da sponses vi av besteforeldre og det hjelper masse. Imorgen tidlig satser jeg på å lage familiens siste tilskudd. Mannen er på nattvakt og jeg har planen klar for han når han kommer heim! EL testen er positiv i dag og livmor munn myk og åpen , så alt bør ligge til rette. Bare å håpe på samarbeid på cellenivå da!! Juhu..." til arbeid vil vi gå......" God helg til dere jenter!
tjorven- nr 3 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2008 juhuuu...så morsomt mizzi : D Ligge å vente på han når han kommer fra nattevakten...sikkert skikkelig trett ; ) Du må nok finne en lur forføringsmåte da : )) LYKKE TIL!!!! Forresten så er det fint med slike gaver man virkelig har lyst på da!! Og en ny dør er jo kjempe gave spør du meg =)) Jeg kjøpte inn massage olje..og laget hjemlaget gavekort....på fotmassage til mannen min ; ) Tror han vil like den =D Nattaklem
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #11 Skrevet 20. desember 2008 Massasje....mmmm herlig!! Ja hvem blir ikke glad for det. Her er alt i boks he he. Trøtt når han kom hjem ja stakkar....ba tynt for seg men det overhørte jeg og han var ikke så veldig vanskelig å overtale da. Nå tar vi det med ro og følger lyst prinsippet resten av måneden. Jeg er så effektiv om morgenen. Lufta hund, henta pakke på posten , handla mat, kjøpt et par julegaver, pakka inn gaver. Nå er eldstejenta på shopping og jeg har delegert litt til ho. Ho har prosenter både her og der så det benytter vi. Godt å ha store barn også. Hun studerer i en annen by så det er så kjekt når hun kommer hjem. Småsøskena synes det er stor stas. Minstejenta får dele dobbeltseng med henne og det er så kos å høre de hvisker om kvelden når de har lagt seg. Guttene gleder seg til at hun skal stripe håret deres. Det er mange gleder med å ha mange barn det er sikkert. All organisering,kjøring,og alt arbeid ellers til tross...jammen er det verdt det.
tjorven- nr 3 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. desember 2008 hihihi...enkelte ting MÅ man bare overse ..som når mannfolkene er trøtte og vi vil ha sex ; )) Nytter ikke det nei!! godt de lar seg lure iallefall = D Her har vi gjort unna storhandelen i dag...maskin nr 2 er på vask og snart skal vi få vasket soverommene...må jo begynne en plass...klarer ikke vente til i siste liten!! gavene er ferdige...bare å få levert de siste =)) Kjempestas med mange barn kan jeg tro ja !! Har 2 selv, men alltid sett for meg 3 : ) Så håper jeg får det som jeg ønsker snart da!! Litt aldersforskjell er jo bare koselig! Får god tid med siste mann iallefall =) Tro hva din eldste sier når du blir gravid igjen ; ) ? Vet hun om at dere prøver? nei...nå må jeg få gjort noe her =) Kos dere i styret !!
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #13 Skrevet 20. desember 2008 Så flinke vi er!!! Eldstejenta vet ikke at vi prøver nei. Ingen har vært så glad som hun for de 3 småsøskena . Hun har forgudet dem fra dag 1. Men denne gangen vet jeg ikke helt om hun kommer til å like det med en gang. Jeg tror hun godtar det fort, men litt skeptisk i starten regner jeg med. Hun er samboer selv og noen av venninnene hennes har akkrat blitt mamma. Hun vil ikke ha barn selv før om 4-5 år har hun sagt. Studiene ferdig først. Og da er jo jeg klar til å bli bestemor tenker jeg, og masse tanter og onkler er vel bare en fordel. Satser på det......bare hun ikke tenker på arven så....den blir det mange å fordele på... Nei jeg tar mine valg så får hun ta sine. obs nå kommer det besøk må legge ned denne sida her!!!!
tjorven- nr 3 Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. desember 2008 Ja skikkelig flinke : )) Så godt at din eldste har tatt i mot alle småsøskene med åpne armer da=) Noen blir jo flau når foreldrene får baren så sent ...! Blir sikkert like glad når du får neste også =) Håper den kommer FØR du blir bestemor hihihi... I dag skal siste finichen gjøres her i huset...pyntingen : )) Og vaske de siste klærne!! så deilig å være så i rute!! Nyt siste dag i advent =)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 23. desember 2008 #15 Skrevet 23. desember 2008 Lille julaften allerede, damer, en spennende uke foran oss. Ingen symptomer her i gården, men testing blir det uansett. Kikker litt innom her mens jeg lager brente mandler. Krumkakene er klare til å legges i kakeboksen. Ikke sju slag her i huset, men vi har da bakt litt og laget noen nisser og engler. Det viktigste er å ikke stresse, så langt det lar seg gjøre. Nei, uff, nå prater jeg meg bort. Grugleder meg til i morgen tidlig, jeg. Datteren min har mast noe veldig om å få en baby i det siste, så håper virkelig jeg har en god nyhet å fortelle henne om et par måneder ...
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 24. desember 2008 #16 Skrevet 24. desember 2008 Bare én strek her i dag. :-( Men det visste jeg jo egentlig. To dager til ikm, og jeg har ikke testet positivt før ikm tidligere. Kan jo fremdeles håpe bittelittelitt da ...
tjorven- nr 3 Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 24. desember 2008 bare en strek her og...men var helt forberedt på det! dag 32 i dag....så spent på denne syklusen! ha ei fantastisk jul alle sammen!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 24. desember 2008 #18 Skrevet 24. desember 2008 Hehe, nå er det 45 min. til besøket kommer og jeg sitter og venter på at potetene skal bli ferdige. Jeg så etter dere på den andre tråden, men den så litt død ut, så jeg hiver meg med her jeg... Så irriterende med negative tester da! MEN alt håp er ikke ute før mensen er kommet. Hadde gjort seg med en eller to gravide her i julen nå. Selv har jeg svinget litt mellom å håpe og å ikke håpe. Jeg har vært "tøff i trynet" og prøvd å innbilde meg at jeg ikke er lei meg, at det er helt greit osv... Det rare er at det føles som om følelsene blir vanskeligere og vanskeligere å takle. Jeg gråter hver kveld (og kanskje litt på dagtid også) og er generelt sett i ganske dårlig forfatning. Heldigvis har jeg perioder der jeg er meg selv, men så plutselig kommer nedturene. Har lest litt mer på nettet og jeg tror nok jeg kommer til å oppsøke en gynekolog som er spesialist på infertilitet. Etter hva jeg har lest, så er det ikke gitt at FSH-nivået mitt skal være høyt i hver syklus, det *kan* synke. Dessuten så har jeg regelmessig el og mensen. Er det ikke typisk, denne pp'en er den første på 6 måneder at jeg ikke har testet etter el eller tempet. denne måneden er også den eneste måneden jeg ikke har merket el! :-/ Har hatt litt murringer i magen, men ikke den fryktelige kvalmen som jeg pleier å ha. Hmmm... Håper bare ikke at jeg har sluttet å få el.... Jeg skal krysse alt jeg har for at *noen* snart får pos. test. Ønsker dere alle en fin og avlappende jul. Hehe, til dere som har el. *UL i vei! Mange klemmer
Gjest Skrevet 24. desember 2008 #19 Skrevet 24. desember 2008 God jul til deg A73! Trøsteklem! Rugesjuk og Tjorven......en strek!!! Neeeei!! Venter i spenning på at det blir 2 streker snart!!! Har dere noen symptomer da??
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 25. desember 2008 #20 Skrevet 25. desember 2008 Ingen symptomer, Mizzi, men ingen tegn på mens heller, så tester igjen i morgen. Trøsteklem til deg, A1973, kjempetøft det du går igjennom nå. Håper en gynekolog kan gi deg noen flere svar, og forhåpentligvis hjelpe deg med å bli gravid. Og en fortsatt god jul til alle testere, alle med el, og alle oss som ønsker oss så veldig et lite nurk! (Nå høres det vel ut som om jeg skal ta bim-ferie, men det tviler jeg på at jeg greier ...)
tjorven- nr 3 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #21 Skrevet 26. desember 2008 stor trøsteklem til deg a 73!!! Forferdelig det du gjennomgår!! ALTFOR UNG TIL Å FÅ SÅNNE BESKJEDER!! Jeg håper du finner en god spesialist som kan gi deg større håp!! og helst at du blir gravid før du trenger å gå gjennom altfor mange ting!!! Er på dag 34 ...ingen mensen...så ser ut til at det blir en laaaang syklus atter en gang : ( skal teste nyttårsaften om ingenting skjer...men ingen håp denne pp heller!! Ingen symptomer engang!!! åååå!!!! juleklemmer dere alle : ))
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 26. desember 2008 #22 Skrevet 26. desember 2008 Hei dere, takk for alle trøsteklemmene, de trengs virkelig nå for tiden. ARGH, jeg er så drittlei av å tenke! Jaja, nok om det... Å nei Tjorven, og så du som hadde håpet på en kortere syklus! Er jo virkelig helt drepende med de lange syklusene dine. Har du forresten vurdert å ta en tur til legen? Haha, jeg har jo lest mye på nettet, og det sies at lange sykluser kan være tegn på at man ikke har el. Jeg ville ihvertfall ha tempet eller testet etter el i neste pp, slik at du vet at du har el ihvertfall. Hehe, jeg sluttet å tempe i beg. av denne pp'en, men så fant jeg ut at jeg er for nysgjerrig, så jeg begynte å tempe igjen for noen dager siden. Vurderer å kjøpe noen el-tester også, slik at jeg vet om jeg har el. Er litt redd for at jeg skal miste el. Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #23 Skrevet 27. desember 2008 ja tror nok jeg må ta el tester om jeg vil eller ikke neste pp.....får vente på mensen først og fremst...skikkelig irriterende med så lange sykluser ja!!! I dag er det nøyaktig 5 uker siden siste mensen ....skal ta ny graviditetstest nyttårsaften om den ikke kommer...men er garantert ikke gravid!!! SUKK!!!! skal uansett nyte disse fridagene i romjulen først og fremst!!!
tjorven- nr 3 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #24 Skrevet 28. desember 2008 ingen mens, ingen symptomer, bare venting og venting...kjeeeeeder meg!!!!! 3 dage til testing !! Noe nytt hos dere andre??????
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 28. desember 2008 #25 Skrevet 28. desember 2008 Halloen, Nei og nei Tjorven. Må være helt pyton å gå sånn og vente! Neste pp må du teste etter el eller tempe, da blir det lettere for deg å finne ut ikm dato. Jeg venter ikke mensen før på fredag/lørdag, men jeg så en ørliten blodstripe i utfloden i dag. Grrrrrr.... Spotting er noe dritt! Jaja, er jo ikke så mange prosent sjanse for at det skal klaffe, så egentlig ikke spes. spennende med meg... Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå