Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns faktisk det er velidg greit å lese alle tips og råd - dumme eller smarte! Det sier noe om hvor forskjellige erfaringer folk har og hvor vanskelig det er å vite hvordan det blir for en selv. Samme som med graviditet og fødsel. Alle har ulike opplevelser av det. Jeg føler ihvertfall at desto mer jeg leser og hører, desto mindre sjokkert vil jeg kanskje være. Om jeg så blør i 1 uke eller 6 uker etter fødsel så vet jeg nå at begge er mulige og ikke noe galt med det. Dessuten er det helt greit at folk gjør forskjellige ting - om baby sover på eget rom eller sammen med foreldrene. Det er ikke ett riktig alternativ for alle! Kjekt å vite at det finns flere alternativer som er ok.

De fleste som har vært inne på dette forumet vet at det ikke er fagfolk som skriver inn, men kvinner som skriver om sine egne erfaringer, tanker og meninger. Derfor tror jeg det er få som tar alt til seg og tror at det en person tipser om er nødvendigvis noe en må gjøre selv. Men jeg syns som sagt at det uansett er interessant å høre om alle de ulike erfaringene folk har!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pumpe seg før fødselen? Vil ikke råmelka forsvinne da?

Skrevet

Å pumpe seg før fødsel har ingenting for seg. Rett og slett. Man får ikke opp produksjonen av melk slik.

Skrevet

Ja, forskjellige ting passer for forskjellige folk og babyer.

For meg passet det best å ha førstemann i kurv ved siden av sengen i 5 mnd, da følte vi at det var på tide å la han få eget rom. Vi var aldri plaget med at han lagde lyder på natta, men vi måtte jo gå stille i dørene når vi var oppe og tisset og sånn. Han sov oppi sengen med meg når han ikke fikk sove bra alene, men ikke mellom meg og pappaen, for han var ikke trygg på at han ikke ville legge seg over ham uten å merke det.

Jeg husker ikke vhor lenge jeg blødde, men 3-4 uker kanskje, jeg har klart en pakke a la Saba myke bind, og de vanlige always i div. str. som jeg bruker ellers, så får jeg kjøpe det jeg foretrekker etterhvert som det blir tomt.

Fasongen min kan jeg nesten ikke huske, så jeg blir positivt overrasket etter fødsel uansett. :)

Når det gjelder å gå ut med babyen i byen eller på turer er jeg veldig avslappet, det tar vi etterhvert, den første tiden blir vi inne og finner rutiner og gir melk og sover og sånn, det tar veldig lang tid for meg å komme meg ovenpå etter en fødsel, med bekkenløsning og alt. Venter to i en sleng også så jeg forbereder meg på et komplett kaos! :)

Husker godt at tiden etter fødselen var rar, som noen sa, det tok tid med morkaka og sying og sånn, og den vekkingen om morran er utrolig irriterende. Ikke bare første morran, men hele oppholdet kom de før 8 og skulle skifte på senga og gi meg frokost, arg! Når jeg først var oppe var det jo godt med mat, men når den nye, ukjente babyen ikke sover så mye på natta og du har ammeproblemer og ENDELIG har fått sovnet på morrakvisten, kunne jeg jo fått fortsatt til jeg våknet eller bare en tiiiime til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...