:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 den første er 2 etasjer, men det dumme er at 2 etasjen ikke er ferdig bygd, man må fikse det selv. så man må sikker legge på en del i prisen for å folk til og gjøre det. men man har jo matrialene da... http://www.alvsbyhus.no/husprogram/index.php?HOUSETYPEID=2&HOUSEID=9&PAGEID=6&CITYID= den andre er bare 1 etasje, men den har jo alt man egentlig trenger og kommer ferdig. http://www.alvsbyhus.no/husprogram/index.php?HOUSETYPEID=1&HOUSEID=3&PAGEID=6&CITYID=
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Jeg hadde valgt en etasje og alt ferdig )
Joikaboll@ Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Tornerose ville jeg hatt av de alvsbyhus har. Men ut fra linkene du har lagt ut ville jeg valgt den øverste.
Raych Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Utseendemessig ville jeg gått for nummer 1, men størrelsesmessig hadde valget falt på nummer 2. Det første huset virket veldig lite, men nå vet jeg ikke hvor mye plass dere trenger heller...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Syns planløsningen i det var veldig bra, gode soverom og bad + toalett er lurt når man har alt på en flate )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2008 ja tornerose er veldig fint, men det har jeg ikke råd til, det blir bare jeg og 2 barn som skal bo der. eventelt en mann om det skulle dukke opp en... hehe. hm... kanskje det er lurt å ha alt på en flate, selv om jeg syns det andre ser finere ut... hm..
erteposen + 4 Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Likte det første best, men hadde nok valgt alt på en flate.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 hadde valgt nr 2, selv om det er digg med 2 etg så er det et ork å skal få det ferdig......
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2008 deg også :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. desember 2008 det er litt det jeg tenker også. også vet man akkurat hva det koster alt sammen når man skriver under kontrakten. i stedet for at man får masse ekstra utgifter på slutten.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 15. desember 2008 #12 Skrevet 15. desember 2008 Hei, jeg vil bare tipse deg om at alvsbyhus har veldig dårlig rykte på seg, masse klager og feil som går igjen på husenem, bl.a varmepumpe som tar fyr (mange hus), dårlig arbeid av deres håndtverkere, slurv osv. Samboeren min er snekker og vi har sett på disse husene selv og gått heelt bort fra de, i har funnet et større hus som er mye finere og bedre løsninger enn alvsbyhus til mindre pris. Sjekk ut drammenshus, de har masse fint og billig. F.eks bo for 3, bo for 6 og solvik er billige men flotte hus. Vi har sett på solvik, dette får du for under 1,3 mill, 4 sov, loftstue, to bad, vaskerom og stor stue og kjk.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2008 takk for tips tøvsjura. skal løpe og titte på det :-)
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 15. desember 2008 #14 Skrevet 15. desember 2008 Bare hyggelig, er masse husleverandører rundt om i landet som er like billig som de modulhusene som alvsbyhus o.l. De aller fleste må du skrive mail og bestille katalog med prisliste men det er verdt det. Med en snekker i huset har vi endt opp med sikkert 15 kataloger og minst 3-4 favoritter i hver katalog. Hehe, bakdelen med snekkermann gitt
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. desember 2008 #15 Skrevet 15. desember 2008 Nei du MÅ ikke gå for Drammenshus, det mener jeg virkelig. Fine hus ja... Men der stopper det......Please for min skyld...... Prøv noe annet.... Mesterhus har fine hus, men er nok forholdsvis dyre tror jeg. Ang hus, ville jeg valgt alt på en flate om jeg kunne, men vi har liten, skrå tomt så her var det bare å bygge i høyden.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 15. desember 2008 #16 Skrevet 15. desember 2008 På hvilket grunnlag skal man ikke velge drammenshus?
~sjiraff~ Skrevet 15. desember 2008 #17 Skrevet 15. desember 2008 2 barn? Synes det med alt på ett flate var beste løsningsmessig )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. desember 2008 hehe... jeg tenker langsiktig.. hehe.. vil ha et barn til når jeg er ferdig på skolen, så om jeg er singel så blir det danmarkstur ;-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. desember 2008 #19 Skrevet 15. desember 2008 http://www.husbygger.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1294 Følger du linken til nybaktmamma.com får du resten av historien. http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1897707.html http://nrk.no/programmer/tv/fbi/bolig_og_bil/1266172.html http://nrk.no/programmer/tv/fbi/bolig_og_bil/1286093.html I tillegg sitter vi med et hus fra nevnte firma selv, som ender i retten rett over nyttår. Håndverk er ikke deres sterkeste side kan man si. Pluss all arrogansen..... Ingen vilje til å innrømme feil. I tillegg har vi en nabo to hus bortenfor som sliter med samme firma. Så hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg ALDRI valgt det husfirmaet. Ikke om de var de eneste som leverte hus.
~sjiraff~ Skrevet 15. desember 2008 #20 Skrevet 15. desember 2008 Hehe... okay, begynte å lure på om det var noe jeg ikke hadde fått med meg. Skal du bygge hus så hadde jeg garantert vurdert ett litt større hus med mulighet for nybelleilighet. Med skråtomt kan du bygge hus med sokkeletasje. Hybelleilighet er som regel en god inntekt!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #21 Skrevet 15. desember 2008 ja, men jeg snakket med et firma om det og de mente det ville bli alt for dyrt. for man trenger branmur og lydemper og slikt imellom etasjene om det skal være utleie. og da koster det fort masse penger. og det er begrenset hvor mye jeg får i lån alene...hm... men jeg er helt enig. så et super søtt lite hus med hybelleilighet som jeg har bestilt katalog på. men er redd det blir for dyrt
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. desember 2008 #22 Skrevet 15. desember 2008 Her får du linken rett til nybaktmamma.com http://forum.nybaktmamma.com/hus-og-hjem-f221/drammens-hus-441462/ Du må litt ned på siden da:-)
~sjiraff~ Skrevet 15. desember 2008 #23 Skrevet 15. desember 2008 Hmmm.. men med en hybelleilighet så får man gjerne fort 1 mill ekstra i lån om det er marked der man bygger da selvsagt. Vår hybel dekker jo over en mill av huslånet vårt. Vi hadde aldri fått så mye i lån uten hybel.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #24 Skrevet 15. desember 2008 hm.. det er definetivt market her. er vel akkurat det samme markede her som hos deg. du bor ikke så langt unna tror jeg. så en 2 roms kunne jeg vel leid ut for 6000-7000 + strøm tror jeg. hm... kanskje det er noe å undersøke!
Koseklompen Skrevet 15. desember 2008 #25 Skrevet 15. desember 2008 Av de to så ville jeg valgt Dovre, altså alt på en flate. Men synes ikke noe om Alvsbyhus egentlig, og så har de så dårlig rykte på seg. Når vi skal bygge så skal vi ha Blink eller Mesterhus. Har ett hus fra hver av de som vi liker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå