Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #26 Skrevet 14. desember 2008 Er garantert noen som ødelegger normalfloraen sin i allfall.. Ikke bra
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #27 Skrevet 14. desember 2008 Hver tredje dag ca.Om ikke jeg skal noe spesielt da. Holder lenge for meg!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #28 Skrevet 14. desember 2008 Ikke alle som dusjer hver dag som bruker såpe vet du. Jeg dusjer hver eneste dag. Men vasker meg med dr.greve kanskje annenhver eller tredjehver dag. Vasker håret hver 3 dag. Under armene mine vasker jeg hver dag. Jeg bruker ikke bodylotion, og har myk og god hud. Aldri vært tørr..
Tingelingelate med to tomater Skrevet 14. desember 2008 #30 Skrevet 14. desember 2008 7 dager...dusjer hver morgen...!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #31 Skrevet 14. desember 2008 Jeg dusjer to ganger i uka, men vasker meg hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #32 Skrevet 14. desember 2008 Jeg dusjer hver morgen, men vasker meg bare under armene og nedentil med mild såpe. Tar en kroppsskrubb i ny og ne... Noen ganger dusjer jeg flere ganger pga trening og noen ganger mindre hvis jeg er syk eller bare skal være hjemme.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. desember 2008 #33 Skrevet 14. desember 2008 Dusjer annenhver dag, hvis jeg ikke svetter mye da, da dusjer jeg hver dag. Vasker meg med vann og klut de dagene jeg ikke dusjer.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #34 Skrevet 14. desember 2008 Til dere som ikke dusjer hver dag; vasker dere dere de dagene dere ikke dusjer da? Eller går dere i 1-2-3 dager uten å vaske dere??? Hva med sminke, bruker dere det, og hvis dere gjør det, har dere bare den samme sminken i dagesvis og klisser på nytt utenpå et uvasket ansikt? Naive meg trodde det bare var sykehjemspasienter som dusjet 1-2 ganger i uken...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #35 Skrevet 14. desember 2008 Det lurer jeg også på... ser liksom ikke for meg annet enn sengeliggende pasienter som får full kroppsvask med klut... men jeg må tydeligvis ta veldig feil... jeg dusjer 10 ganger i uka ca, men trener hver dag, dusjer etter trening når jeg trener tidlig... dusjer morgen, og deretter etter trening om jeg trener på kvelden....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #36 Skrevet 14. desember 2008 Er det bare meg som faktisk ble overrasket da jeg leste svarene i denne tråden??? Jeg trodde alle voksne mennesker med god hygiene, dusjet hver dag, jeg.... Det gjør jeg og alle jeg kjenner.. Synes det er ekkelt å bare vaske seg under armene og i skrittet, jeg... Hadde aldri følt meg skikkelig ren.. Men jeg lever et aktivt liv med jobb og småbarn også, da...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #37 Skrevet 14. desember 2008 Jeg dusjer to ganger i uken (dusjer jeg mer, klør jeg meg ihjel!) men de dagene jeg ikke dusjer er morgenstellet som følger: Jeg vasker ansiktet med vann. Tar en klut og vrir opp og vasker meg med mildt såpevann under armer, under puppene og i skrittet. Så tar jeg på deodorant, sminke (den gamle fjerner jeg selvfølgelig om kvelden samtidig med at jeg renser huden og tar på nattkrem), rent undertøy, og vandrer ren nok og velduftende ut i verden! Det går an å bli rein uten å dusje vettu...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #39 Skrevet 14. desember 2008 Ok, greit nok, men hva med føttene? Blir det ikke tåfis- lukt av deg da, om du bare vasker de 2 ganger i uken?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #40 Skrevet 14. desember 2008 Til dere som må dusje hele kroppen for å vaske av sminke.. Dere ser hvor tullete det er? Det er noe som heter personlig hygiene men det betyr ikke at hele kroppen må totalvaskes to ganger om dagen. Man kommer langt med en klut og litt såpe. Samtidig som man er økonomisk, snillere mot naturen og sparer både din egen og andres tid. Hi
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #41 Skrevet 14. desember 2008 Men må legge til at det er forståelig med en dusj hver dag om man har jobbet og/eller man vet man er ufresh. Men ingen jobber vel her dag heller? Deilig å slappe av hjemme en dag med joggebukse og ha helt fri fra alle gjøremål.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #42 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har aldri sagt at man må dusje for å vaske av sminke eller vaske seg andre steder. Det var et spørsmål om dere i det hele tatt vasket dere. En liknende tråd har vært på bim tidligere, der mange av de som ikke dusjet hver dag, faktisk ikke vasket seg overhodet, fordi de mente det var så kvalmt med klut. Selv dusjer jeg hver dag, men synes ikke det er uhygienisk dersom man vasker seg med klut annenhver dag. Å dusje sjeldnere enn det, synes jeg er ekkelt. Men stiller spørsmål ved å ikke vaske føttene mer enn et par ganger i uka, altså...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. desember 2008 #43 Skrevet 14. desember 2008 Nå dusjer jeg annenhver dag som regel, ved trening, husvask, sex eller andre ting som skaper svette og lukt, dusjer jeg HVER dag. Og ja, jeg vasker meg under armer, i skritt, føtter, ansikt etc HVER dag, uansett. Nå er det vel slik at det slettes ikke er sunt for kroppens normalflora å dusje hundreogørten ganger i uka, og absolutt ikke dersom man hele tiden bruker såpe etc. Det forstyrrer bakteriefloraen og gjør huden mer sårbar og mindre motstandsdyktig. Hva gjør folk som _må_ dusje 3-4 ganger om dagen når de feks er på hyttetur eller campingtur? Dauer fordi de ikke får vasket seg en dag?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #44 Skrevet 14. desember 2008 Hei Lilleva. Nå er vel ikke jeg akkurat hytte- eller campingturenes dronning, hehe... Men om jeg hadde vært på en hytte e.l., JA hadde følt meg svært ekkel om jeg ikke hadde fått vasket meg (les VASKET meg, ikke dusjet- men MÅ dusje minimum annenhver dag, hver dag til vanlig).
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #45 Skrevet 14. desember 2008 det er veldig stor foraskjell på hvor mye man svetter på bena da... selv går jeg nesten alltid med ullsokker og svetter faktisk ikke. bruker jeg bomullsokker må jeg skifte sokker et par ganger i løpet av dagen og lukter grusomt.... vurder å kjøpe tynne ullsokker om dere sliter med bomullsokkføtter
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. desember 2008 #46 Skrevet 14. desember 2008 Nå skal det som sagt sies at jeg vasker meg i skrittet, på føtter, under armer, i ansiktet og andre 'strategiske steder' hver dag da. Men dusjer som sagt annenhver dag med mindre det er noe spesielt- hvilket da skulle bli sånn ca 4-5 ganger i uka. Jeg kan ikke helt se hvordan det skulle være uhygienisk.
monika 3+1 i magen:) Skrevet 14. desember 2008 #47 Skrevet 14. desember 2008 sunns rett å slett de e motbydlig når folk ikkje dusje kvar dag!!! ein blir jo skitten itte ein heile dag!!?? sjøl om ein bare går hima å daffe liksom.. blir du tørre i jæklige, så kan du jo bare smøra deg me nåke! her dusje me jaffal kvar einaste dag! både meg å jentungen! å de ska babyen o gjer!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #49 Skrevet 14. desember 2008 3 ganger hver dag. Før jobb, etter jobb (er sykepleier så dusjer på jobben, både før og etter hver vakt) og til slutt etter trening eller før jeg legger meg hvis jeg ikke har trent. Så da dusjer jeg 21 ganger i uka da.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #50 Skrevet 14. desember 2008 Så du jobber som sykepleier syv dager i uken og trener syv dager i uken? Gi meg de pillene du har tilgang på sier jeg bare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå