Gå til innhold

Når sluttet barna deres med bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen sluttet da han var 3 år og 4 mnd... Hadde vært tørr på ettermiddagen etter barnehagen en periode, til vi bare sa at nå var det tomt for bleier, og han bestemte seg også for å slutte... Vi hadde sett tydelig at han var klar! Var bare viljen det stod på! hehe Sluttet med nattbleien i tilleg... De 4 bleiefrie ukene nå har han hatt 1 tisseuhell og 1 bæsjeuhell i barnehagen... 2 tisseuhell om natten... Synes han er superflink, jeg... :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guten vår var 2 år og 9 mnd då han slutta med bleie på dagen. Slutta med nattbleie nokre veker etter, men hadde då vore så å seie tørr sidan vi slutta med dagbleie og (måtte berre vente til vi kom heim frå ferie - nattbleieslutt og camping går ikkje spesielt godt i lag).

Mitt råd er å vente til ungen gjer teikn til å ville slutte/tydeleg kjenner at han skal på do og klarer å styre det til ein viss grad.

Eg og småen var på handletur ein dag då han stoppa opp midt i butikken. Eg spurde om han kom snart "eg må bare tisse først" sa han. Då var det slutt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...