Gå til innhold

Når sluttet barna deres med bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og stemmer det at gutter er treigere enn jenter?

Jentene mine var helt tørre da de var 2,5 år. Gutten min blir snart 3 år, men nekter plent å tisse på potte eller do...

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,5 år

Skrevet

Jenta mi sluttet når hun var 3 år.

Skrevet

min gutt var 2,5 år. det tok en uke da vi kom skikkelig i gang. han er akkurat blitt 3 år nå. har ikke sluttet på natta ennå, men får vel prøve på det snart og.

Skrevet

for 3 uker siden , da hun var 2,5 år :-) slutta på dagen med både dag å nattbleie :-)

Skrevet

Tror sønnen min ALDRI kommer til å slutte, jeg. han er 2 år og 7 mnd og får rett og slett angst av tanken på å gå uten bleie.

Med en gang han er ferdig i dusjen så maser han om bleia. Har spurt han om han har lyst til å gå uten bleie i en halvtime, og det resulterer i at han blir helt oppløst i tårer....hehe

Glad i bleia si han. Har prøvd avvenningsbleier men han går i disse bleiene fulle av tiss. Bryr seg ikke i det hele tatt.

Sønnen til venninna mi begynte å gå uten bleie når han var 2 år. Nå er han 2 år og 8 mnd.og går fortsatt med bleie av og til. Han går i perioder uten og i perioder med.

Skrevet

Gutten min var akkurat 3 år da han sluttet. Han sa på 3 års dagen sin at han skulle slutte med bleie siden han var 3 år nå og så sluttet han bare:)

Skrevet

Hun begynte å gå på do i sommer like før hun fylte to. Ble tørr etter noen uker. Har ingen andre tips enn at de tar det vel i sitt eget tempo. Spørr av og til, men vil han ikke så vil han ikke:)

Kommer vel sikkert plutselig en dag.

Skrevet

Får håpe det:-) Vert greit å slippe disse bleiene snart..

Skrevet

Sluttet når han var 2 år og 2 mnd. Men, vi forsterket opp dotrening også da.

Skrevet

2 år og 2 mnd, med dagbleie.

Nattbleien satt lengre inne, prøvde et par ganger ut mot vår og sommeren, men sluttet sånn for GODT nå i vinter da hun var 2 år og 9 mnd.

Skrevet

Gutten min slutta da han var nøyaktig 2,5. Jeg var drittlei drittbleiene hans og spurte om han ikke ville begynne å gå på do og bruke underbukse slik som mamma og pappa. Jo, det ville han og så gjorde vi det. Jeg kjøpte noen kule superman boksere og annet "kult" undertøy. Han hadde 4-5 uhell. Etter en mnd slutta han med bleie på natta også. Uten uhell.

Skrevet

Glemte å skrive: den første tiden satt vi han på do før legging, når han våknet og etter måltider, for å innarbeide en rutine. Vi måtte jo sette oss på do selv, selvsagt, for å understreke at så hyppig dogåing var noe alle gjorde.

Skrevet

Gutten vår sluttet på 3 års dagen. Da hadde vi øvd mye hjemme, men sluttet da med bleier også i bhg. Var noen uhell av og til, men gikk stort sett bra. Så ble han alvorlig syk et par uker seinere og vi måtte begynne med bleier igjen (sengeliggende, innlagt på Ullevål i 14 dager). Da han ble frisk lot vi han bruke bleier et par måneder. Og nå er han tørr igjen (og denne gangen med mye mindre uhell, er bare noen ganger det kommer litt i trusa før han stopper og løper på potta).

Vi har brukt klistremerkebelønning og små gaver / oppmuntringer av og til.

Bruker fremdeles nattbleie og kommer nok til å gjøre det en stund tror jeg.

Skrevet

gutten vår er 2,5 år og har ikke sluttet med bleier, har ikke prøvd heller. Ham har null interesse for å gå på do eller gå uten bleie så vi vi venter litt.

Eldstejenta sluttet da hun nærmet seg 3 år

Skrevet

Bare min som er veldig treg da.. Han blir 4 i april og går fortsatt med bleie. Er ikke så interressert i å prøve å slutte han. Vil ikke presse han til det heller.

Skrevet

Eldstejenta var 2.5 år. Minstejenta på 16 mnd begynte å sitt på do rett før hun fylte året. Har tisset et par ganger.

Skrevet

vår gutt er 3,5 år og er ikke det minste interessert i å slutte med bleie. Har prøvd en periode i sommer, men det endte bare med at vi var sure og leie alle sammen av bæsj og tiss i alle klærne, hele dagen. Har prøvd å motivere han til å slutte i jula, men han blir sur når jeg prater om det. Blir nok ikke før til sommeren og da er han 4

Skrevet

Eldstemann sluttet da hun var 2 år og 5mnd, og yngste sluttet et par uker etter 2-årsdagen, ble tørr om natten kort tid etter det igjen:-) Veldig deilig å ikke ha bleiebarn noe mer, hadde jo to stk i ett års tid.

Skrevet

Mine gutter sluttet med dagbleien fra 2,5- 3 år, og begge sluttet med nattbleie til de var rundt 3,5.

Mine var ikke motivert, bare minsten. Plutselig sluttet alle i bhg, og alle hadde sluttet til 3 årsdagen. De motiverte litt mer, og så hadde vi skjema med klistermerke både for forsøk og resultat - og på slutten var der en stor pakke.

Skrevet

hun sluttet når hun var 2 år og 7 måneder,både med dagbleie og nattbleie..Hatt lite uhell.

Skrevet

Gutten min sluttet med dag bleie når han var 2 år å 4 mnd.. vi begynte i ferien da vi var hjemme.. Han fikk klistermerker for hver gang han greide å gå på do.. Og nå har han vært tørr i 6 mnd og kanskje hatt bare 5 uhell.. Kjeempeflink er han.. Men har ikke sluttet på natta, vet ikke helt hvordan jeg skal få sluttet med det. Men han er ikke 3 år enda så jeg stresser ikke me det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...