Gå til innhold

Hva må til for å få keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut i dag at jeg er gravid :)

MEN jeg er livredd for å føde en gang til.

Ikke for selve fødselen, men for syingen og det å gå på do de fire påfølgende ukene etter fødsel.

Det var helt jævlig sist, sting som løsnet og generelt bare skitvondt! Jeg tissa i dusjen i fire uker etterpå, og måtte planlegge alle turer ut slik at jeg ikke måtte på do mens vi var borte.

Er genuin redsel for tiden etter fødsel nok til å få KS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med graviditeten:)

Det er opp til sykehuset/legen du kommer på samtale til. Er legen som søker for deg og du får time til samtale og evnt avtale dato for keisersnitt.

Jeg ville søkt hvis du føler angst for å føde en gang til.

Kjenner fler som har fått keisersnitt pga dårlig fødselsopplevelse sist.

Lykke til.

Skrevet

Takk for det! :)

Det er ikke selve fødselen jeg gruer meg til, men tiden etterpå.

Jeg nøt ikke tiden i det hele tatt første fire ukene. Klarte så vidt å gå i trapper! Kjenner jeg får vondt bare av å tenke på det, huff!

Har også en kløft i indre kjønnsleppen fordi et sting løsnet der :( det plager meg fortsatt...

HI

Skrevet

Hver gang jeg skriver dette blir dib damene kjempe sinte. Men med hånden på hjerte vil jeg si at mitt keisernitt kom helt uten å krangle, helt uten overtalelse. Kun gjennom et ønske. Det gjorde ikke vondt i det heletatt. Kanskje litt ubehagelig de første 2 dagene.

Skrevet

Skal ta det opp med jordmor eller lege første time. Håper bare jeg får timer hos samme JM som sist, for hun var ålreit :)

Jeg tør nesten ikke tenke tanken på en fødsel til :/

HI

Skrevet

Hm forstod ikke hvorfor vi dib damene skulle bli sinte av det du skrev.

Jeg vet at man trenger ikke krangle osv for å få avtalt keisersnitt. Er en venninne av meg som fikk keisersnitt nå, pga hun selv ønsket det og for å kunne "planlegge" julen. He he.

Jeg selv fikk time til å sette igang fødselen 2uker før termin. Ja det uten å krangle eller noe det også.

Skrevet

Da håper jeg det går i orden. Selv om det sikkert betyr at jeg må overnatte på sykehuset, så får det heller være. :P

HI

Skrevet

Kjære HI, jeg ville fint ha kunnet reist hjem dagen etter hvis jeg hadde villet. Men jeg elsket heisesengen min og dro etter 2 dager. Liker heller ikke sykehus.

Skrevet

Nå er ikke keisersnitt alltid noen drøm heller da. Kanskje det er annerledes med katastrofesnitt som jeg måtte ha, men kan trygt si at det var et helvete ganske lang tid etterpå

Skrevet

Jeg regner ikke med at det er noen dans på roser med KS heller. Ei på jobben hadde et KS sår med infeksjon i nå, og har vært dårlig lenge.

Men jeg tenker at det MÅ være bedre å ha vondt på/i magen, enn i underlivet, som man tisser og bæsjer ut av, samt sitter på og har bukser og truser inntil. Må jo nødvendigvis skreve litt i trapper, og her er det mange trapper!

Skrevet

Hvis du tror at det ikke er vondt å ha på seg truser og bukser etter et keisersnitt, må du tro om igjen. Her kan det være snakk om maaaange måneder.

Skrevet

Du blir stiftet sammen, og hver minste bevegelse kjennes helt jævlig ut

Skrevet

Tror ikke det er videre godt det heller, men der har man jo ikke bind og blod trøkt oppi til alle døgnets tider da.

Og selv om det også er vondt tror jeg likevel det er bedre enn så vondt som jeg hadde i tissen sist.

HI

Skrevet

Mitt keisersnitt var så og si smertefritt. De sydde med invendig tråd, så jeg trengte heller ikke å ta stingene. Det blødde i ca 1 uke. Mange får kanskje problemer, men jeg var ikke en av de.

Skrevet

Du kan da ikke uttale deg om noe du ikke vet?

Skrevet

Hadde helt vanlige truser på dag 1. Bandasjen beholdt jeg på i en uke, slik at det ikke skulle være ubehagelig.

Skrevet

Beklager at jeg ikke har skrevet alle setningene med ordet må i som spørsmål. Annet enn det har jeg skrevet ordet TROR om ting.

Jeg vet ikke hvordan det er å ta ks, men jeg TROR likevel det er mindre smertefult å ta det enn vanlig fødsel. Og igjen, det er ikke fødselen jeg gruer meg for, men tiden etter.

Fødselen varte jo bare i 12 timer, smertene etter fødsel varte i fire uker. Masse smerter i fire uker som avtok litt og litt etter de fire første ukene.

Skrevet

Jeg tror det er flest av deg Miss Misantrop :)

Skrevet

Keisersnitt var for meg himmelrike. Gjorde vondt med en gang. Fikk en mengde deilig medisin og etter dag 3 kjente jeg ikke noe mere til det. Jeg ble ikke stiftet. Det blir ofte styggere arr. Mitt arr syntes ikke.

Skrevet

Jeg skal ha planlagt KS. Jeg har baby i seteleie, men har ikke tatt mål av bekken, og barnet er ikke mer en rundt 3 kilo så det kunne ha gått å forsøke vaginal fødsel. Jeg skal føde på Ullevål, og der fikk jeg beskjed om at valget var helt opp til meg. Jeg fikk 3 timer å bestemme meg på etter at jeg fikk vite om seteleiet. Jeg valgte KS av ulike grunner, men jeg fikk veldig mange råd fra dem rundt meg, og de anbefalte alle KS i forbindelse med seteleie. Hvordan det er når man ikke har seteleie vet jeg ikke.

Det kommer veldig an på hvilket sykehus man føder på. Jeg vet at KK i Bergen er veldig restriktive mht KS.

Din opplevelse av forrige fødsel er forhåpentligvis nok til å få KS. Du får bare legge det frem til legen din

Skrevet

Skal føde på Bærum denne gangen og. Skal ringe på mandag å høre om jeg får time hos samme JM som sist. Håper det!

Jeg tror KS er det beste for meg denne gangen, ja.

HI

Skrevet

Bytt sykehus! Min erfaring tilsier at de ikke er særlig imøtekommende på noen punkter på Bærum.

Skrevet

ikke for ødelegge håpet til deg HI, men jeg hadde KS, (haste), og det var så jævlig at jeg kan ikke beskrive det engang. Mistet masse blod etter KS, ikke pga selve KS, men fordi livmoren min ikke trakk seg sammen, hadde ikke fått stimulien av rier på skikkelig måte. Hadde så vondt måneden etter KS at jeg kun kunne gå med slappe joggebukser og bestemortruser som gikk under puppa. Kunne ikke gå i trapper eller snu meg mens jeg lå. Klarte nesten ikke å reise meg opp fra liggende til sittende. Slet med å bæsje,gjorde vondt når jeg presset. Så igrunn var det like ille som din opplevse av vaginal fødsel.... Kroppen er bedre rustet for vaginal fødsel vil jeg tro, så kanskje du heller skal prøve å snakke deg gjennom frykten din? Mener IKKE at du ikke skal ta KS hvis du ser det som eneste mulighet for deg og din psykiske/fysiske helse, men bedre å prøve å komme deg over frykten for vaginal fødsel før du bestemmer deg 100% på KS? Du har jo god tid;)

Lykke til, håper alt går bra med deg og at du får det du trenger av sykehuset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...