Pappalille Skrevet 12. desember 2008 #26 Skrevet 12. desember 2008 Det kommer mange julaftener etter denne, og som det blir sagt maaange steder her; dere får jo verdens beste julegave! Jeg vet ingenting om ks eller fødsel, men vil alikevel få si at det går nok sikkert bra =)!
Gjest Tale30 Skrevet 12. desember 2008 #27 Skrevet 12. desember 2008 Lykketrollet: Det er klart jeg forsto hvem du var på nicket Da har jeg skrevet deg som frivillig delaker på keisersnittet forresten. Hvis du får kalde føtter må du ringe til overlegen på Ullevål.. de er veldig bestemte på at de som står på listen skal møte opp... Vi gleder oss til å få besøk av dere! Jeg har jo bakt og bakt, og det er jo ikke som om at jeg kan spise noe av det selv, så da kan dere vente dere et assortert utvalg av kaker Og tjukk har jeg blitt, så dere kan glede dere over det også.. hehe.. Får jo ikke trene magemuskler på 3 mnd etter KS heller, så dere får mange morsomme uker foran dere.. hehe Det er kjempebra å høre fra dere andre at dere har hatt en fin jul på sykehuset. Legen jeg snakket med sa at det var veldig stille og rolig på sykehuset i jula, så det var som regel rom for litt privat samvær med samboer osv. Jeg gleder meg jo veldig til å få møte jenta (eller gutten hvis UL lyver) og det vil jo gjøre denne julaften til helt spesiell uansett hvor vi er. Jeg håper bare som sagt at jeg ikke blir syk eller noe etter KS. Har jo hørt så mye propaganda mot KS at man blir litt skeptisk. Men de jeg kjenner som har gjennomgått det har i alle fall kommet godt ut av det..
barbara Skrevet 12. desember 2008 #28 Skrevet 12. desember 2008 Hei! Bare inne og sniktitter littegrann:-) Jeg fikk en datter på Ullevål for snart tre uker siden, ble satt igang pga overtid og endte med akuttkeisersnitt pga flere grunner til mistanke om mistrivsel hos barnet. (Hun var heldigvis helt frisk og fin.) For meg var det faktisk en kjempefin opplevelse! Jeg følte at både jeg og datteren vår ble veldig godt tatt vare på hele veien. Vi hadde en operasjonssykepleier som var så koselig at jeg faktisk hygget meg under operasjonen. Fikk barnet mitt til meg både mens de sydde meg sammen igjen, og på post-op. Tida på barsel var også veldig bra. God hjelp, god mat, og veldig hyggelige flinke folk som jobber der (unntatt en barnepleier som var helt håpløs, men resten var så fantastiske at det veier opp) :-) At keisersnitt skal være så mye verre enn andre fødsler tror jeg kommer veldig an på. Både vaginale fødsler og keisersnitt kan være så mangt, noen har det grusomt og noen har det finfint med begge metodene. Jeg har hatt flaks og ikke fått noen betennelser eller andre komplikasjoner etter selve operasjonen. Skal innrømme at det var ganske vondt dagen etter operasjonen, men jeg ble overrasket over hvor fort det ble mye bedre. Merket kjempeforskjell allerede andre dagen. Jeg tror mitt beste råd er å ta så mye smertestillende du trenger. Ikke vær redd for å be om mer. Det man får på Ullevål er i utgangspunktet paracet fire ganger i døgnet, pluss noe antiinflammatorisk tre ganger. Men de er veldig liberale med å gi tilleggsmedisiner om du har behov for det, det varierer veldig hvor mye folk trenger, fortalte de. Og det er lurt å be om mer smertestillende før det blir skikkelig vondt, da virker det bedre. Jeg syntes det var skummelt å bli skrevet ut og ikke skulle ta annet enn paracet, men det har gått utmerket. Har ikke trengt å ta noen ting den siste uka. Lykke til!
Sølvi77 Skrevet 12. desember 2008 #29 Skrevet 12. desember 2008 Heisan! Jeg har termin 22 des, regner ikke med å få før det.. Trøster meg med at jeg forhåpentligvis blir 80 år gammel, så en jul fra eller til, hva gjør vel det! -dette er en jul du garantert kommer til å huske. Det blir din første jul med familien din!! Din mann, deg og et deilig lite nurk! Ønsker dere lykke til og en riktig god jul!!!
Gjest Tale30 Skrevet 12. desember 2008 #30 Skrevet 12. desember 2008 Barbara: Gratulerer så mye med jenta Det må være herlig å komme seg hjem og komme i orden før jul Kjempefint at du tok deg tid til å skrive om din opplevelse av KS. Det hørtes ut som en fin opplevelse, og det til og med med haste KS. Jeg skal ta med meg dine tips på veien angående smertestillende og alt Jeg skal sørge for å være godt dopet
Gjest Tale30 Skrevet 12. desember 2008 #31 Skrevet 12. desember 2008 Sølvi77: Lykke til med jul og termin Jeg tror det å få baby er den største julegaven man kan få. Julen handler jo om familien, og det å få oppleve en slags "bonus-jul" med babyen er supert.. de fleste må jo vente et år på første julaften med barnet Det blir helt uvesentlig hvor man er.. men det er hvis det går som det skal. Det jeg er mest redd for er at det skal skje noe galt, og at det er det som skal prege julen, men det ville jo ha vært like ille uansett når på året det skjedde. Ha en kjempejul du også, så får du krysse fingrene for en julebaby du også, selv om det gjerne er fint å vente til januar også hvis man ser freover med tanke på skolealder osv..
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 12. desember 2008 #32 Skrevet 12. desember 2008 Heisann Tale! Så spennende det blir fremover da! Litt vanskelig å ha julen borte fra familien kanskje? Det skal gå så bra så Var egentlig en positiv opplevelse alt i alt med keisersnitt. Men det gikk ikke helt som normalt da, spinal bedøvelsen fungerte ikke, så det ble full narkose her:S Noe som jeg syns var veldig trist siden jeg hadde gledet meg til å få se lille babyen med en gang, og ha det som opplevelse kan du si. Men slik ble det ikke. Likevel var det greit, lille jenta mi og pappaen fikk komme på oppvåkningen til meg, og var det nesten hele tiden jeg var der. Selv om jeg gråt og bar meg, for jeg hadde faktisk utrolig vondt! I tillegg til at jeg var uggen etter narkosen (spydde hele tiden - noe som er JÆ... vondt med snitt i magen.) så var jeg også helt på bærtur. Satt lenge å snakket med en operasjons student, og kan ikke huske i det hele tatt hva som ble sagt.. Var helt i en annen verden..:S Men det er bare morsomt i ettertid;) Når sant skal sies, så er jeg faktisk MYE mer oppegående denne gang enn etter jeg fødte førsten altså...! Så på den måten er det jo greit. Enda er jeg passe sengeliggende. har vært ute å trakket noen ganger, men får beskjed om å ta det mere med ro.. Men blir så fort rastløs!:S Uansett, så syns jeg faktisk ikke det var noe å kvi seg til. Er bare på 1 dag etter ks, så vet jo ikke hvordan det blir fremover da men:) Skal i alle fall holde meg litt her inne for å følge med;) Er jo spennende, og litt gøy å kunne utveksle opplevelser Foresten, så fikk ikke jeg noe bedøvelse før spinal bedøvelsen ble satt. Den syns jeg ikke var vond i det hele tatt! Så fikk jeg embla krem med plaster over på armen, slik at jeg ikke skulle kjenne noe til veneflonen:) Den fungerte ypperlig, var jo helt nummen:D (i tilfelle du er redd sprøyter da). Morfin har hjulpet godt i ettertid her, paracet har også hjelpt noe, men i mye mindre grad. Jeg må vel be om litt mere morfin i kveld for å få sove. Du må bare spør om du lurer på noe, så skal jeg skrive litt inn i mellom.. ikke alltid så god tid her på sykehuset..
våken_om_natta Skrevet 12. desember 2008 #33 Skrevet 12. desember 2008 Min eldste kom til verden på lille julaften vha ks i 2005.( haste-ks på meg da). Den mest spesielle jula jeg har hatt. Ville ikke bytta den bort mot alt i verden:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå