Gå til innhold

Hva mener dere? Er dette en uskreven regel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke tanken på noe stor bryllupsfest, vil gjøre det i stillhet.. Og gjerne hos byfogden og ta med forlovere og respektive på et fint hotell i hovedstaden, med middag og overnatting evt.

Husbonden mener vi må ha stor fest, fordi han "skylder" de han har vært i tidligere bryllup til å be de??

Mener på at dette er en såkalt uskreven regel.

Hadde jeg ønsket å være på utstilling kan jeg heller klistre meg opp etter veggen i et galleri mener nå jeg..

Redd vi ikke kommer til å bli gift pga. hans meninger, og hans families såkalte forventninger til hvordan vårt bryllup skal være...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere skylder ingen noe som helst.

Vennene deres hadde stort bryllup fordi de hadde lyst på stort bryllup, ikke for å en gang bli invitert i deres bryllup.

Det kan vel være at noen blir litt skuffet, men de fleste vil allikevel forstå, tror jeg.

Skrevet

nå er det ikke så rart at din mann har forventinger akkurat som du har. men dere må finne ut av hva dere to vil sammen. det begyr jo ofte et kompromis. men gå ut i fra hva han ønsker og hva du ønsker og drit i hva andre måtte mene. det er deres dag!

Skrevet

Dere skylder ingen noe som helst..

Gjør det sånn DERE ønsker det, ikke hva andre forventer..

Skrevet

Nei, herlighet. Du blir jo ikkje invitert i andre sitt bryllup, fordi dei då liksom har "aksjar til invitasjon" til dokkas bryllup, vel?

Ein skuldar berre seg sjølv om sin partnar å gjere dagen til ein fin dag;) Om den er så privat som det du vil, så er det det som vil gjere dagen fin:)

Skrevet

Den viktigste regelen er at det er brudeparets dag! Dere to bør finne fram til en festform dere begge synes er bra og ikke tenke på hva alle måtte mene.

Skrevet

Nei, det er ingen uskreven regel. Man gifter seg da på den måten man selv ønsker. Hadde noen av mine venner som jeg inviterte i mitt bryllup ønsket å ta en beskjeden bryllupsfeiring så hadde jeg ikke stusset på det i det hele tatt!!

Skulle dette plage din tilkommende så fælt så får han heller invitere kompiser og venner på en fest senere da. Et bryllupsparty eller noe sånt:)

Skrevet

Vet du vennen at min mamma hadde et ønske før hun døde, og det var å se meg stå som hvit brud i kirken. Det var helt jævlig å si beklager, men jeg kan ikke gifte meg for din skyld......

Man kan ikke gifte seg for andre sin skyld. Man må følge sine egne følelser og gjøre det som er riktig for en selv og ingen andre..... uansett hva folk rundt måtte forvente. Når jeg kunne stå opp for meg selv ovenfor min døende mor, må mannen din kunne stå på sitt ovenfor vennene deres.

Hils fra meg å si det du:)

Skrevet

Det er det jeg sier også. De bestemte jo sin egen brylluppsdag. Jeg gidder ikke lage istand en fest for andre på VÅR dag:-O

Prøver å komprimissere, men med en stabukk som har forbeina i gjørme så er det lite håp!

Skrevet

Nei, jeg har aldri hørt om noen sånn regel, eller tenkt over det. Jeg har flere vennepar som har giftet seg i stillhet, og det er da deres valg. Et bryllup holdes ikke fordi en skylder noen andre noe. Om han vil ha en stor bryllupsfest av personlige grunner, er en helt annen sak. Men ellers synes jeg det er merkelig!

Vi hadde en stor bryllupsfest, fordi vi ønsket å samle alle vennene våre og hele familien på vår store dag, og det ble kjempegøy. Jeg hadde ingen tanker om å være på utstilling.

Skrevet

Nei, det er ingen uskreven regel. Heller noe mange føler på tror jeg.

Om du ikke ønsker noe stort, så ikke la deg overtale til det.

Dagen er deres, ikke alle andres.

Har hatt min store dag, og det var knallgøy.

Men skulle jeg gjort det igjen, så hadde det foregått stille og rolig for seg. Skjønner deg godt jeg:-)

Skrevet

I´m with you on this one:)

Dere skylder ikke noenting til noen. Ha akkurat det bryllupet dere har lyst til å ha. Jeg ville ønsket det samme som deg.

Skrevet

PS: Jeg tror forresten mannen bruker det argumentet fordi han er redd for å skuffe familien sin, og kanskje han innerst inne ønsker seg et tradisjonelt bryllup?

Skrevet

Snufs da leader:-( Men, jammen så flink du var..

Skal hilse han å si det jeg!!

Tusen takk for svar dere.. Jeg mener det samme.. Begynte å stusse på om jeg ikke hadde fått med meg noen form for bryllups etikkette i forhold til dette.. Hmmm...

Jeg vil ikke ha et stort bryllupp fordi det vil føles helt feil for meg at mamma mangler på den dagen! At alle skal kose seg, og jeg vite at den jeg ønsker der aller mest ikke sitter der ved min side!!

Jeg mener at det viktigste er jo at _vi_ skal gifte oss, ikke samle inn til stor fest til ære for alle tidligere bryllupp vi har vært i!

Skrevet

Her er et forslag til en mellomløsning:

Enkel vielse, så en fin middag på en koselig og pen restaurant i Oslo for de nærmeste i familien (type foreldre og søsken), forlovere og de aller nærmeste vennene deres, sånn at man kanskje er maks 20-25 totalt eller noe.

Da får han invitert familien, som han nok er opptatt av, og de nærmeste vennene, og du slipper et megabryllup der du føler deg på utstilling. Om du ikke vil trenger jo ikke en gang vennene være tilstede på vielsen.

Skrevet

Han ønsker egentlig det samme som meg, men tradisjon og forventninger bor sterkere i ham enn hos meg...

Eller sier han da... Håper ikke han forventer å se meg valsende ned et kirkegulv, for da må jeg trilles inn i tvangstrøye i så tilfelle:.p

Skrevet

Ja jeg også tenker som Mom2Two at samboeren din kanskje vil ha et tradisjonelt bryllup selv? Om så er så syns jeg dere skal finne en løsning sammen som begge kan leve med. For han bør jo få ha like mye å si som deg i denne saken. Håper dere blir enige=)

Skrevet

Ja, godt forslag!! Men, da ser jeg meg nødt til å be noen som jeg overhode ikke ønsker i mitt bryllupp... Ja ja, skal ikke være lett se. Men, ser jo at jeg er nødt til å justere kravene jeg også!

Så dette var ingen dum ide.. hmm.

Skrevet

Det er i hvert fall en mellomting. Ingen av dere kommer jo til å bli 100% fornøyd siden dere ønsker så ulike opplegg, men da får han i hvert fall invitert familien og de nærmeste vennene.

Skjønner at det er kjipt at man må ha noen der man ikke vil ha der... Tar bort litt av gleden. Men om du har mange nok som betyr noe for deg der og som du er glad i, så overskygger det sikkert litt uansett.

Skrevet

Regner med at jeg blir forlover.. *smil* ...

Skylder jo ingen noenting, det er jo dere som skal gifte dere..

Hi hi..

Skrevet

Så klabert:-D

Ser for meg deg og meg på Rignes fylla med hølete strømper og lusespennene på snei, rød leppestift på fortenna, sjanglende nedover Karl Johan på vei til en Gay bar:o)) Men, hyyyysj, dette vet såklart ikke XX om:)

Skrevet

Hva med noe midt i mellom?

Invitere familie og nærmeste venner til et lite brullup?

Skrevet

Vi reiste utenlands....noen få negative kommentarer har det vært at de ikke ble innvitert i ett stort kirkebryllup....men skulle det vært en uskreven regel hadde vi endt opp med ett veldig lite bryllup...

Min mann har vært i sine søskens oog 2 kamerater bryllup, jeg har vært i min bors, mine kusiners og en tante....

De som ropte høyest var jeg ikke innvitert til...

Jeg hadde ett ønske om å reise bort og vi gjorde det, kunn mine foreldre og forlver med samboer ble med...selv om de nærmestre på begge sider visste om det.....

Vi hadde en uforglemmelig og fornøyelig dag!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...