Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dæven. Nå ble jæ litt rædd her. Hællingærn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var jo lett...:)

Men på profilen din står det Hafrsfjord jo?

Skrevet

Men hva med meg da?

Den kan neppe bli enkel:p

Har lissom ingen ord som er helt røpende, men kan jo si at potteter og tommater er godt!

Skrevet

Du er jo ikke noe morsom, deg "kjenner" jeg jo fra før, så du vet jo hvor jeg bor:p

Skrevet

Som jeg skrev " Eg budde dar te eg va sekstn år og so pakka eg graiene mine og stakk."

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg er alltid morsom. Nei, det var ikke fordi jeg visste vel - men en sånn Drammensdialekt kan man ikke ta feil av.

Skrevet

Jeg kan jo først skrive hvor jeg kommer fra også skrive dialekta fra hvor jeg bor :)

"Klarer dere lissom å se akkurat hvor jeg kommer fra da eller?

Eller antyder dere bare fylke men ikke no mer? Hadde vært arti å se hvor spesifikk dere klarer å være, å om det blir vanskli å treffe rikti.

Håper flere skriver på dialekta på trå'n her, så jeg kan gjette."

"klarer dø å sjå akkurat henne jeg kommer i frå da ell? Eller antyder dere bare fylker å ittno ant? Hadde vøri arti å sett hå presise dø hadde vøri, å om det blir vanskeli fær dø å træffe rekti. Håper fleir skriver med dialekta si så je kan gjette."

Bare for å si det så har jeg en skikkelig blanda dialekt :P

Skrevet

Æ vil og skrive litt på dialekt, men æ har sikkert ei lett ei.. Ikke nå særli spesielt med måten æ prate på..."Klare dokker å se kor æ kommer fra da eller? Eller antyde dok bære fylka og ikke nå anna? Hadde vært arti å sedd kor presis dok hadde vært, og om det blir vanskelig førr dok å treffe rett.. Håpe fler skriv med dialekta si sånn at æ kan gjette"

moahaha, morsomt =)

Skrevet

Hmmm, no blei eg nysgjerrig. Nordfjord/sunnmøre-området? Eg har månge av dei same orda, nemlig.

Skrevet

Er du fra Sogndal, kakemonsterdamen?

Skrevet

Jæ vi å skrive på dialekt! Nå ha jæ lest mellom alle di andre snåle dialektane, å minn æ jokke så veldi spesiell, men dær sikkert mange såm ha vært hær åm såmmærn, får hær ær de så fint. Masse båtær å kjekke guttær å jolbær å græier.Væit du hvorre ær?

Skrevet

FLINKE FLINKEKJERRINGA trur æ kjæm ifra sør-trøndelag hvertfall:-) Trondheim/omegn

Skrevet

Dette va en arti trå:)E d nån som klar å ta mæ på dialekta?Æ veit ikke heilt ka æ ska skriv hær,så det bli nu mæst tull...Men nu sett æ å kosa mæ me film og vaffelkaka.Ute e d pessvær og kalt,glarholka og surt.

Skrevet

Tolmodighetn selv, e du fra Levanger. ætter som du sei nu? tipp min å da=) syns det va vanskeli å shå korr dåkk ainneran va fra men. kansje dåkk klare min forde!

Skrevet

kanINA *og spira*

Ej trur du kjøme frå Ålesund. Ej me kjøme frå en plass so he karakteristiske trekk på dialekta.

Ditte va en kjempe kjekke tråd:)

Skrevet

Arti at dåkk fårtsætt tråån!:-)

Æ kan nå si det en gang for aill, æ e oppvokse i Trondheim, men har bodd på Hitra dæm siste 3 åran. Mamma e Budaling, så æ har litt bonat trønderdialekt, med et innslag av fjorddialekt, siden æ bli så gæli lætt præga tå mainn min:-)

Skrevet

Nei, så vitti! Dæ æ ennå ikke noen som har skreve på mi dialekt. Æ bager julekager, å dær ble æ vel avslørrt.

Skrevet

MurielAmanda:

fant tbake t trådn no...( ha ikke kåmmen inn på nætt før no nettopp.) ikke mosjøen nei, men ikke lang unna heller... du e flenk... :-)

Skrevet

Lottemooj: Romerike, nærme svenskegrensa? Kanksje så langt nord som Kongsvinger?

Skrevet

Himmel og hav: Bamble, Langesund deromkring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...