Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klare dåkk å sjå akkurat kårr æ kjæm fra da eller?

Eller antyde dåkk bare fylket men itjnå meir? Hadd vært arti å sjå kårr spesifikk dåkk klare å vær, å om det bli vanskeli å træff på rætt! Håpe fleir skriv på dialekt på tråån hær, så æ kan gjett te dåkk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper helt sør i nordland, men kjenner ikke stedsnavn :-s

Hadde væll egentli kje trængt å skrive på dialækt, førr di fleste her veit væl kor eg bor å kjæm fra. Men sia du spørr så ;-) Syns d e arti me dialækta eg, åfte må eg spørre kor fålk kjæm fra, førr eg kan ane ræstan av dialekta dæm prøve å kvitte seg me (fålk som fløtte te en anna kant av lande å jør ka såm helst førr å høres innfødd ut)...

Skrevet

Je veit itte altså, mæn tipper på nord-møre je, da. Er full kanskje heilt på jordet je da mæn...Tiss det er litt vanskli å tippe, ihvertfall da je itte hører tonefallet. Håppas trur du je kommer i fra da?

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda
Skrevet

hmm.. d va ganske likt mi dialækt, bære at æ sei itj "hær" , æ sei "her"... så, vil tipp sør trøndelag.. heimdal?? *skudd i blinde* :-p

Skrevet

Haha, du er UUUUTE av spillet! Æ veit kårr du e i fra å æ, altså!:-)

Skrevet

Eg e dritdårlige på dialekter, men tippe du har vokst opp lenger nord enn meg jaffal. Opp mot Trondheim ein plass kansje?

Meg da, klare du å jetta? E jo ikkje akkratt nogen hemmlighed at eg ikke e fra så longt nord nå da, men...

Skrevet

Pr definisjon: nei. Men de fleste sier så ja. (Nordlenninger bor visstnok kun i Nordland fylke, og det gjør ikke jeg)

Skrevet

2 km unna, Flatåsen!!!!!!! :-) Men bor på Hitra... Å ettersom du sei "her", du e væll aldri i værden hitterværing?!?!?!

Skrevet

Eg tippar du kommer fra nord-trøndelag? Du skriv hvertfall helt likt så læreren min snakkar, men eg har faktisk ikkje god peiling på dialektar og kor de kommer fra.

Klare du å tippe kor eg e ifra då? Tror egentlig d e ganske lett:P

Skrevet

Tommage⅔: Frk.Dings & Kompis,

tipper du er fra Kristiansand eller noe?

Skrevet

Du er hvertfall rogaland!! Alt fra Stavanger til haugesund tror eg;)

Skrevet

Vesst æ ska gjette kor du kommer fra vil æ foreslå Sør-Trønderlag (utn å gå nærmar inn på plass). Rart å uvant å skrive dialækt hær, må stadi rætte opp hehe ;)

Skrevet

Vesst æ ska gjette kor du kommer fra vil æ foreslå Sør-Trønderlag (utn å gå nærmar inn på plass). Rart å uvant å skrive dialækt hær, må stadi rætte opp hehe ;)

Skrevet

Klare dåkk å sjå akkurat kårr æ kjæm fra da eller?

Eller antyde dåkk bare fylket men itjnå meir? Hadd vært arti å sjå kårr spesifikk dåkk klare å vær, å om det bli vanskeli å træff på rætt! Håpe fleir skriv på dialekt på tråån hær, så æ kan gjett te dåkk.

Du e trønder, for du sei "æ".

Du sei "bare" "vært" "vær" "tråån"

Så du e tydelig enten sørtrønder, eller fra sør i Nord-Trøndelag.

"Kårr" e ikke typisk sørtrøndersk, så villa egentlig ha gjetta at du e fra Stjørdal eller nå i den duren?

Tampen brenner?

Skrevet

Stæmme bra det ja! Ja, va helt snårt å skriv på dialækt her. Aldri gjort før!:-)

Skrevet

Eh tippe du e fra långt sør på Karmøynå Tommage. Eg bor kje så långt vekke eg heller, men på retta siå av bronå iallefall ;)

Skrevet

eg vet eg vet:P men eg skal ikkje røpe:P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...