-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #26 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har ikke strikka den, men jeg har hørt av andre at den er litt kort i bein og armer så det kanskje lønner seg å strikke et par cm. lenger.
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #27 Skrevet 8. desember 2008 Ja er jo ikke noe verre enn det.. kan alltids måle underveis.. hehe... har bestilt garn fra nøstebarn nå.... Blir moro når det kommer:)
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #28 Skrevet 8. desember 2008 Det garnet er så godt å strikke med. Gratulerer:) Jeg har også lyst på mer garn, men jeg vet ikke hva jeg skal strikke.
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #29 Skrevet 8. desember 2008 Nå er tøflene i maskinen. Er dritspent!!!
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #30 Skrevet 8. desember 2008 bestilte garn til en trøye til meg selv, den ribbestrikke gansern og buksa til snuppa og bestefartrøya til snuppa:)
aomeg Skrevet 8. desember 2008 #31 Skrevet 8. desember 2008 Da har jeg endelig fått samlet meg til å legge ut bilde av blå nissetøflene til gutten min.Brukte neon garn og tovet på 60 grader med en ss grønnsåpe.
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #32 Skrevet 8. desember 2008 Hvor mye garn ble det a??? Tøflene ble kjempefine. De så gode og varme ut. Har du noe under dem for at de ikke skal være glatte? Har kørt at det er noe man kan kjøpe på panduro og ha under. Noen som vet hva det heter?
aomeg Skrevet 8. desember 2008 #33 Skrevet 8. desember 2008 Strikket str. 6-8 år, brukte akkurat litt over 2 nøster, ca 120 gram. De forrige tøflene kjøpte jeg skinnsåler å monterte på, men du kan også kjøpe slike bjørne-spor og stryke på(Har ikke testet de enda selv)
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #34 Skrevet 8. desember 2008 Husker ikke hva det til å ha under heter jeg.. Har brukt det på strømpebukser.. men du kan jo spørre etter antiskli på tube eller noe.. Hehe.. De gjorde jeg. Ellers så kan du sy skinnsåle under:) beli vel 6 nøster tror jeg.. eller var det 8 hehe..tror det blei 8 jeg..
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #35 Skrevet 8. desember 2008 Kjempefine ble de:) Hvor får man sånne spor da tror du? Det der på panduro var på tube tror jeg. Nesten som lim:)
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #36 Skrevet 8. desember 2008 Antiskli på tube ja:) Det skal jeg spørre etter. Får ta en tur på strømmen storsenter en dag. Hadde de i forskjellige farger npr du kjøpte det? 8 nøster???? Oj da. Jeg har aldri kjøpt garn for nesten 1000 kr på en gang:)
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #37 Skrevet 8. desember 2008 Ja de hadde blå, rosa, gul, orange, grønn og noen til Etter du har hatt på må de inn isteikeovnen en liten stund så de spretter opp liksom.. haha Har ikke jeg heller.. Men kunne like godt kjøpe alt med en gang enn fere små bestillinger.. hehe
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #39 Skrevet 8. desember 2008 Hehe ja.. for da popper de opp, det ser bare ut som vanlig maling eller noe når du har tatt det på.. Har forresten bestilt vevde etiketter til klærne jeg strikker... Hvis du vil se kan du se de her.. www.janey84.blogspot.com.. Den er i bannern på bloggen:)
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #40 Skrevet 8. desember 2008 Ja, jeg har vært på bliggen din og titta. De var kjempefine. Har tenkt lenge på om jeg også skullke bestille sånne, men så er ikke økonomien helt på topp for tiden så jeg nedprioriterer hele tiden de tingene jeg har lyst på. Det er noe dritt, for samboeren min kommer stadig hjem med noe han har unnet seg:) Kult at de popper da:D
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #41 Skrevet 8. desember 2008 Hehe ja, ogå fungerer de mye bedre enn de som er på antiskli sokker o.l man kjøper i butikk... Da burde jo du unne deg noe å når han kan mener jeg.. HAr du blogg eller?
-MtG- Skrevet 9. desember 2008 #42 Skrevet 9. desember 2008 Jeg er så spent på de tøflene dine altså! Nå må jeg snart få se dem:) Jeg har laget blogg, men ikke fått blogget noen tøfler ennå: www.mtg-blogg.blogspot.com
-MtG- Skrevet 10. desember 2008 #43 Skrevet 10. desember 2008 Nå har jeg kjøpt sånn antiskli... Men det står at den skal strykes på baksiden hvis det er bomull. Står ikke noe om ull. Merkelig...
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #44 Skrevet 12. desember 2008 Hmm hva heter det du har kjøpt da?
Puselure Skrevet 12. desember 2008 #45 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har strikka tova tøfler til gutten min på 3 og prøvde sånn antiskli på tube, som skulle i stekeovnen. Synes ikke det ble noe effekt, så jeg kjøpte skinnsåler og sydde på under isteden. Funket kjenpebra. Før skled han rundt på parketten, men har bra kontroll nå. Kjøpte sålene på husfliden til ca 30-40 kroner.
Puselure Skrevet 12. desember 2008 #47 Skrevet 12. desember 2008 Vil si det er kjempebra service hos Nanne på 123.knit.com. Ikke noe problem å handle hos henne. Betaler 30 kr i porto og hun trekker av den danske momsen, så det blir ca 34 dkr for 1 hespe. Jeg bestilte 5 hesper og det ble ca 200 dkr med porto. Nå strikker jeg heilårsjakke og rullegenser til lillegutt. Storebror fikk rullegenser for litt siden. De er så fine:) Skal strikke heildress når jeg er ferdig med genser og jakke. Har også hørt at de er litt korte i armene og beina, men det er jo bare å tilpasse etterhvert som en strikker:) Synes det er så gøy å strikke til guttene mine:D
-MtG- Skrevet 12. desember 2008 #48 Skrevet 12. desember 2008 Men hvordan gjorde du det med den på tube da? Sto det bakpå at den skulle i ovnen? Det står ikke på denne, men jeg tror den skal det likevel. Hvor varmt og hvor lenge stekte du? Hvis jeg ikke blir fornøyd så hiver jeg tøflene:D
-MtG- Skrevet 12. desember 2008 #49 Skrevet 12. desember 2008 Så snill hun er da:) Må man be henne om å slå av momsen eller gjør hun det "automatisk"? Nå vil jeg bestille fra 123:)
Puselure Skrevet 12. desember 2008 #50 Skrevet 12. desember 2008 Sto bakpå at det skulle i ovnen ja. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men tror det var veldig høy varme i kort tid. Mine var så "hårete" at antisklien forsvant liksom i all loen. Så derfor funket det ikke.... Mye bedre med såler synes jeg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå