Gå til innhold

Den store strikketråden:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du MtG ............... Jeg får ikke tova de tøfla i dag men skal gjøre det i morra... Er ferdig med de men har andre ting i vaskemaskinen.. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var den ja! Legg ut bilde når du har fått tova dem da:)

Hva slags garn har du brukt? Og farge?

Jeg strikker tøfler i sort tynn alpakka fra DSA.

Skrevet

jeg brukte ett annet garn enn det man skulle... I mangel på det garnet man skule bruke haha og jeg hadde noe liggendes... har brukt fritidsgarn fra Sandnes.. det er det jeg strikka mine egne tøfler av å...

Skrevet

Det blir sikkert deilige tøfler. Jeg hadde jo tilfeldigvis et par nøster med alpakka liggende og slenge jeg. Skulle egentlig strikke skjerf til søstern til jul, men fant ut at skjerf var kjedelig å strikke, tok skikkelig lang tid og brukte mye dyrt garn. Så jeg kjøpte skjerf til henne i stedet:D

Skrevet

Strikke skjerf er kjedelig ja... hehe...

Tøfla er kjempevarme og jeg er alltid kald på beina(eller ikke nå lenger da)..

Skrevet

Høres bra ut. Spørs om ikke jeg får strikke meg et par selv etter at jeg er ferdig med de parene som er planlagt.

Hadde besøk av mamma og stefaren min i går og plutselig kom vi inn på tøfler og begge to sa at de burde få seg tøfler fordi det var så gulvkaldt i den nye loftstuen dems. Da ble jeg glad siden jeg allerede har strikket et par til mamma og har planer om et par til stefaren min. Det blir en del av julegaven i år:) FLAKS!

Skrevet

Ja det var jammen bra:) Er en kjempefin julegave det da:)

Skrevet

Hei. Ikke for å kuppe tråden, men jeg vil bare gi tips på billig garn fra Danmark. Jeg kjøper garn som er klin lik nøstebarngarnet til 40 kr pr hespe. Nøstebarngarnet koster 99 kr hos nøstebarn!!

De selger mye annet garn også. Ta en titt da;)

http://123knit.com/catalog/index.php?cPath=21_60_82 Dette er lammeull som er lik nøstebarn sitt 2-tråds garn:)

Jeg har strikkeboka fra nøstebarn og det er veldig lette og godt forklarte oppskrifter.

Skrevet

Tusen takk for tips puselure:) Jeg vet at det garnet er likt og at det er MYE billigere. Men samboeren min jobber rett ved Nøstebarnbutikken så jeg har liksom sendt han på garnhandel i stedet for å bestille på nett. Synes netthandel er litt skummelt, men kommer nok til å bestille der neste gang. Hvordan er det med frakt og sånn fra 123knit? Koster det mye? Og er det 40 norske eller danske kroner?

Nøstebarnboka er super!! Jeg har bare to strikkebøker. Det er nøstebarnboka og Myk start. De dekker alle mine behov:)

Du kupper ikke tråden da. Dette er jo den store strikketråden så jeg går ut i fra at den er for alle som vil. Fint om mange kommer med tips og inspirasjon da.

Nå har jeg strikket ferdig begge alpakkatøflene til mageboeren. Når mini har lagt seg skal jeg sy dem sammen og putte dem i maskinen. Gleder meg!!!

Har du fått tovet tøflene dine ennå eller, Jane Doe?

Skrevet

43 danske så jeg nå. Det blir ikke over 50 norske vel? Kan man bestille 4 hesper uten å betale toll?

Skrevet

Bestille 4 hesper... haha... Hespetrær da eller.. haha.. neida... er det billigere der eller? Skal til å bestille noe garn nå..

Tøfla må toves en gang til... Med en olabukse eller noe.. Beli lite tova.. haha.. Blir nok aldri ferdig med de..:P

Har begynt på voksejakka fra nøstebarn:)

Skrevet

Sorry assa litt dårlig humor i dag.... Syns bare det var litt moro med hesper:)

Skrevet

43=52,73NOK

Skrevet

Hehe, her selger dem hespetrær:)

http://www.spinnvilt.no/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=9&zenid=df6444b6883a5857107f03e3dd68b807

52,73 kr ja. Det var teit. da kommer man ikke under 200 kr med 4 hesper.

Kjipt at tøflene må toves en gang til da. Håper jeg bare trenger å tove mine en gang. Kjedelig å gjøre ting flere ganger.

Hvilket garn/farge strikker du voksejakken i da? Er det til minsta?

Skrevet

123knit-garnet koster ca halvparten av nøstebar-garnet da:)

Skrevet

Strikker i babyull for jeg har ikke tid til å vente haha....

Strikker i lys lilla.. kjempefin farge og den minste størrelsen ja...

Skrevet

Stemmer det at det bare er 30 kr i frakt/porto?

Da kan man jo få 3 hesper tilsendt for under 190 kr inkl. porto:)

Hos nøstebarn får du 2 hesper for ca. 200 kr. pluss 78 kr i porto.

Så hvis man vil ha 3 hesper tilsendt så blir det ca. 190 kr fra 123 og ca. 378 kr fra nøstebarn.

Skrevet

Å, jeg elsker lilla:) Håper jeg får en jente en gang. Hun skal bli kledt i lilla fra topp til tå:)

Skrevet

Ja har forelska meg helt i lilla.. er en sånn sart lilla farge,, Jakke jeg strikka til meg selv var mørk lilla:) Hehe.... blir nok til at jeg bestiller fra nøstebarn... kjapp levering.. haha

Skrevet

Ja er så moro å strikke.. Blei bitt av besilen i fjor etter at første blei født.. hehe.. Men mamma strikke sokker da... er så utrolig smått og knuslete å drive med.. haha

Skrevet

Ja, sokker er noe dritt. Greit med sokker som kan strikkes flatt og sys sammen til slutt, men det er en pine å strikke med strømpepinner på så smått.

Skrevet

Hehe ja det er det...

har du forresten strikka heldressen til nøstebarn? Lurer på hvordan den er i størrelsen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...