Gå til innhold

Kva for yrkesgruppe(r) har de minst sympati for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, næringsdrivende betaler ikke 25% moms...De er PLIKTIG til å KREVE inn moms fra SLUTTBRUKER!!! ALså, de må sette en pris de øsnker på varen/tjenesten sin også LEGGER DE PÅ 25 % mva...Staten TAR ikke 25% av inntektene deres.....Dette er en stor misforståelse, derimot får de refundert mva på utlegg de måtte ha i forbindelse med produksjon av varen/tjenesten sin...Da de ikke er sluttbrukere av disse varene.... Mva er en "foredlingsavgift" og det er sluttforbruker som betaler mva...Altså deg og meg....Men jeg synes det er helt greit, og i disse "krisetider" skulle de kanskje ha økt momsen med en prosent...Vi hadde ikke merket det i prisene på forbruksvarene, men staten hadde fått UTROLIG mye mer å rutte med i forb med de utforutsette "Krisepakkene" de må/skal ut med nå..... og man hadde hatt større mulighet til å bestemme hvor mye man ville "spytte" i felleskassa en hva man har om skatten til hver enkelt øker...an kan jo bare kjøpe mindre ting :o)

Jeg har minst sympati for alle som syter og klager over hvor lite lønn de får og hvor mye skatt de betaler, og som regner på hvor mange egenmeldingsdager de har igjen...uansett hvilke yrke de tilhører....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At ein får sjukepengar inntil 6g er ikkje spesielt for sjølvstendig næringsdrivande. Det gjeld alle yrkesgrupper.

Skrevet

Aldri tenkt på det egentlig, men jeg må nesten si de som jobber i NRK1 :P

Kan kanskje si lærere også, iallefall de jeg hadde på ungdoms skolen..

Skrevet

Oi oi oi!!! Her har vi en skikkelig hissig rødstrømpe :P

Skrevet

Har null sympati for lærere.. De klager på lite lønn, men de har jo 4 ganger så mye fri som alle andre. Korte dager har de også.

Dessuten vil de tjene mer enn det jeg noengang kommer til å gjøre.

Skrevet

Men det er ganske spesielt å ha karenstid på 16 dager.

Skrevet

Det er riktig det du skriver om momsen, MEN hadde det ikke vært for selvstendig næringsdrivende, hadde ikke staten fått inn momsen heller. Selvstendig næringsdrivende er med på å drive inn momsen til statskassen. Minre omsetning = mindre moms til statskassen.

Skrevet

Jeg vil ikke akkurat kalle meg rødstrømpe, men har bodd i utlandet og sett hvor mye vi får for lite her til lands.Jeg har faktisk jobbet og levd som "Innfødt" i et annet land, og konkludert med at det er billi å leve i Norge...Og jeg har studert økonomi, regnskap og skatt og VET at folk flest betaler VELDIG lite mot hva vi faktisk har rett til å få.....

Og jeg er oppvokst med å være takknemmelig for det jeg har og får og ikke det jeg IKKE har og får....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...