overkill Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Eg held ein knapp på sjølvstendig næringsdrivande. Ikkje alle, men dei som sutrar over at dei ikkje tek del i vanlege velferdsgoder .Klart dei gjer, men dei må sjølv sørge for å ha forsikringane i orden. Trur dei at vi vanlege tilsette ikkje betalar for sjukepengane og pensjonen vår? Samstundes tek dei gjerne ut lønn som ligg skyhøgt over det ein tilsett kan drøyme om. Kan heller ikkje sei eg ligg søvnlaus over eigendomsmeklarane sin skjebne om dagen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Jordmødre. En haug med damer som synes de har verdens viktigste jobb og er lite lydhøre overfor leger som faktisk kan litt de også!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Idioter, uansett hvilken yrkesgruppe de tilhører.b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 De som velger å gjøre jobber som de selv vet er plagsomme, som f.eks. telefonselgere og innkastere i Syden. Her går det an å reservere seg mot telefonsalg: https://w2.brreg.no/reservasjon/
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Jeg liker minst kundeservicemennesker. Er det noen som trenger det forklart hvorfor? Så har jeg ikke mye til overs for lærere heller. Makan til sutrete mennesker; alt er galt. Lønna er gal. Elevene er fæle. Foreldrene er fæle. Arbeidstidene er fæle.
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Tja..mener det blir å generalisere litt jeg, det finnes sympatiske mennesker og usympatiske innenfor alle yrkesgrupper. vil vel si at feks mennesker uten empati og omsorgsevne som på tross av det jobber innenfor pleie og omsorgs sektoren har jeg lite sympati med, de burde strengt tatt satsa på noe annet. Parkeringsvakter har jeg ingen problemer med, jeg er nøye med hvor og hvor lenge jeg parkerer. Sørger for å putte på litt ekstra heller. Meglere har jeg heller ingen problemer med siden vi ikke har latt oss lure. Advokater er nødvendig slik at både fornærmede/offer og den tilltalte skal få den hjelpen de trenger som er lovpålagt. Selvstendig næringsdrivende bør selv sjekke regelverket før de innlater seg på å jobbe på den måten, men føler ikke mindre sympati for dem enn for andre. All ære til at noen tar sjansen og skaper sin egen arbeidsplass!!
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #10 Skrevet 6. desember 2008 Legger til at jeg har liten sympati for FREKKE og innpåslitne selgere som ikke tar nei for et nei, eller som lyver...vært utsatt for et par sånne, men det finnes ærlige og trivelige selgere også... De fleste gjør bare jobben sin, for å forsørge seg og sine...det må de også få lov til som andre.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #11 Skrevet 6. desember 2008 Ja, klart lærerne ikke får sympati. De får jo skylden for det meste om dagen. Det er sikkert deres feil at du er blitt så dum i hodet som du er også...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #12 Skrevet 6. desember 2008 Mine foreldre er selvstendig næringsdrivende og jeg vet ikke om noen i hele verden som arbeider mer enn dem for så lite... Du Mallefisk, er en usympatisk uvitende person som burde bruke energien din på andre ting enn slike egostiske og barnslige tråder..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #13 Skrevet 6. desember 2008 Telefonselgere, alle som èn! (har firmatelefon og kan ikke reservere meg mot de krekene)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #14 Skrevet 6. desember 2008 Bare til opplysning malla: Næringsdrivende betaler 25% moms, det er ikkje mykje å drøyme om! Forsikringen du nevner er svindyr, og dekker ikke full lønn under sykemelding. Den har et maxtak langt lavere enn en næringsdrivendes lønn, men den forhåndsstipulerte skatten skal allikevel betales. Neste gang foreslår jeg at du setter deg litt inn i saken før du lager et hetseinnlegg!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #15 Skrevet 6. desember 2008 Jeg er enig med deg. Mallefisk har til nå fremstått som en oppegående person,, så det at hun starter en slik idiotisk tråd som dette der hun setter selvstendig nærigsdrivende i dårlig lys, overrasker meg.. Men men.. Hun har i hvert fall ikke grunnlag for uttalelsene sine...
Gjest Tale30 Skrevet 6. desember 2008 #16 Skrevet 6. desember 2008 Folk som jobber i kreditor selskaper. Jeg hadde heller jobbet med å rense fisketarmer enn å jobbe for inkassomilliardærene..
mamo82 *2 jenter* Skrevet 6. desember 2008 #17 Skrevet 6. desember 2008 Næringslivstopper/styreledere med skyhøye lønninger og gedigne fallskjermer den dagen de må gå fordi de har gjort noe tåpent i jobben sin.
overkill Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #18 Skrevet 6. desember 2008 Det er dyrt med sjukeforsikring som gjev full uttelling frå første dag. Forsikring fom dag 17 er ikkje spes dyrt når ein tenker på at inntekta til sjølvstendig næringsdrivande stort sett ligg langt over det vanleg tilsette kan drøyme om å ha i lønn.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #19 Skrevet 6. desember 2008 Selgere som aldri gir seg NAV ansatte
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #21 Skrevet 6. desember 2008 Ingen spesielle yrker, men jeg misliker når folk har et yrke de overhodet ikke passer til.. har f.eks møtt noen jordmødre og sykepleiere som ikke akkurat fremstod som gode omsorgspersoner. Og butikkansatte som virker skikkelig sure, de skal jo yte service.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #22 Skrevet 6. desember 2008 Mallefisk: Jeg vet ikke hvor du har det fra, men det er slettes ikke alle selvstendig næringsdrivende som tjener langt mer enn vanlige ansatte pr. time. Mange tjener MER enn vanlige ansatte, men de jobber også tilsvarende mer. Sykeforsikringen fra 17. dag er en prosentsats av inntekten fra fjoråret. Blir man da syk, får man snittet fra de 3 siste årene. Ganske frekt, spør du meg! På den andre siden, de færreste selvstendig næringsdrivende trenger denne forsikringen, for de har ikke tid eller råd til å være syk så lenge. S.
Grillet kylling Skrevet 7. desember 2008 #23 Skrevet 7. desember 2008 Norske "kjendiser" som kler av seg på film mot betaling for deretter å grine når disse bildene dukker opp på nettet...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #24 Skrevet 7. desember 2008 Har en mann som er selvstendig næringsdrivende. Jobber stort sett 10 timer hver dag, både hverdager og helger. Tjener i underkant av 500000, ikke så veldig mye å skryte av ift arbedismengde. Men han har selv valgt det og klager ikke. Betaler sykeforsikring og får bet fra dag 17 men kun inntil 6g. I følge Nav er det 380000 i året.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. desember 2008 #25 Skrevet 7. desember 2008 folk som ikke kan jobben sin. spesielt innen service. *fremdeles fornermet over idiotmannen som ikke klarte og lage hamburger selv om jeg fortalte hvordan*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå