MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 6. desember 2008 #26 Skrevet 6. desember 2008 Nej,ærlig talt asså! Jeg kommer ikke til å svare på noen fler innlegg om dette.Jeg skjønner ikke at det engang er mulig å snu og vende så mye på noe.snakk om å kjøpe et egg og få 20 høns.
Julle&LilleBus Skrevet 7. desember 2008 #27 Skrevet 7. desember 2008 Oi oi oi... Nå har jeg også lest gjennom her.. Sitter med et litt måpende utrykk og er lettere overrasket! Det må være hormoner i sving her, ja.. Helt enig med "April-boy", kunne heller aldri falt meg inn å komme med noen av disse svarene. Virker som en greie som har tatt veeeeeedig av, ute av proporsjoner. Leste innlegget fordi jeg syntes det så ut som en morsom overskrift, men ikke særlig hyggelig lesning dette ass!
Såså Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #28 Skrevet 7. desember 2008 FYI: Du har rett. Det var faktisk ment å være et morsomt inlegg om et halvseriøst tema, men ser ikke ut til at det engasjerte. Det er nå sånn at svarene kan jeg ikke råde over, folk skriver det de vil. De kunne nok stått på en annen tråd. Håper den opprinnelige intensjonen ikke ble like misforstått av alle:) Har egentlig gitt det litt opp, men hvis noen fortsatt eier humoristisk sans og har noe artig om "skumle menner", er jeg lutter øre!
Julle&LilleBus Skrevet 7. desember 2008 #29 Skrevet 7. desember 2008 Skjønner.. Hehe, hele greia er jo ganske komisk egentlig. Har desverre ingen facts om "Skumle menn"
Mia29 Skrevet 8. desember 2008 #30 Skrevet 8. desember 2008 Hei Såså og andre inviterte festdeltakere! Jeg må si jeg skjønner mer og mer hvorfor ett glass vin ikke er nok på denne festen. Tror også jeg må begynne å vurdere inngangspenger da det vel er tryggest å leie inn litt vakthold sånn for sikkerhets skyld. Skal prøve å ikke leie inn 17 år gamle elever som driver elevbedrift, har hørt det ikke ble særlig suksess i Bærum. Siden enkelte sikkert ser på meg som legemliggjøringen av den kvinnelige hysterikeren så er det jo åpenbart at jeg aldri ville foreslått noe annet enn alkohol, men mulig jeg for denne ene gangs skyld skal vise forståelse for en noe helseskadelig økning av alkoholforbruket. Jeg velger å tolke deg dithen at et glass vin mens du sminker deg ikke er nok før denne festen ;o) (Så til alle dere andre så vil Såså kunne gjenkjennes som hun som har bomma litt vel mye med mascaraen.) I mine yngre dager (min mentale alder er nå minst 40) var jeg rimelig god på tequila. Kanskje det kunne vært en ide? For å gjøre det skikkelig skummelt kunne vi tatt brun tequila med appelsin og kanel. For de som ikke vet det så er kanel faktisk giftig. Så da kunne vi jo diskutert risikoen for at vi faktisk kom til å dø hvis vi gjennomførte neste shot, og om de som tok sjansen var dårlige mødre. Vel, over til de skumle mennene. Min mann ville lovprist innlegget ditt Såså. Han blir svært provosert av alt dette pratet om farlige menn. (Jeg ser du ikke mente det bokstavelig Lypsyl), men likevel... Det er jo et paradoks i samfunnet at mannen svært ofte blir billdeliggjøringen av alt som er skummelt. Til og med billedliggjøringen av gale folk på nettsteder for gravide. Riktignok har de statistikken i mot seg disse skumle mennene. 1 av 3 kvinner vil en eller flere ganger i livet bli utsatt for vold eller overgrep begått av menn. (Jepp, 1 av 3.) Mer enn1 av 10 menn vil en eller annen gang i løpet av livet kjøpe sex fra prostituerte. På sistnevnte er profilen på skummel mann på 40 perfekt. Den alminnelige sex-kjøper er mann i 40 årene med familie. Så menn er jo skikkelig skumle. Det sier seg jo selv. Hvordan vi tørr og omgås dem kan man jo nesten lure på ;o) Men det passer vel så bra inn i bildet vårt. Kvinnen er for evig og alltid i en hver situasjon offeret og overgriperen er selvfølgelig en mann. At jenter også mobber at kvinner også slår det kan vi elegant se bort i fra. Vi gjør det jo tross alt ikke like ofte. Dessuten så passer det så bra inn i formaningen vi gir våre tenåringsdøtre når vi sender dem ut på fest, eller enda bedre når vi nekter dem å gå på fest. Da passer det så bra med et slikt bilde av den skumle mannen... Vi kan jo ikke akkurat si til fjortisjenta vår at vi er fullt klar over at sjansen for at broren blir slått ned på byen er langt større enn risikoen for at hun opplever voldtekt av ukjent gjerningsmann på vei hjem fra byen. (Broren har jo så mye snillerer regler, så den informasjonen velger vi vekk. Vi velger den vekk også denne gangen. Og mannens rolle som skummel holdes fortsatt intakt.) Så jeg vet ikke helt jeg. Det er sannsynligvis utrolig diskriminerende å kategoriserer alle "gærningene" her inne som skumle menn på 40, men det er jo behagelig også da. Da slipper vi som ikke er skumle menn på 40 å bekymre oss for om det er vi som blir omtalt med forskjellige stygge ord og vi opprettholder et forutsigbart verdenbilde for hver og en av oss. Man skal ikke ta livsløgnen fra menigmann eller dama, det er ikke bra har jeg hørt. Så etter å ha skrevet mangt og meget og glemt hvor jeg startet velger jeg nesten å si vi må slå et slag for den skumle mannen på 40. Han er deilig og forutsigbar, skummel som få, og fratar oss alle enhver forpliktelse til å vurdere vår egen skummelhet eller forholde oss til verden forøvrig. Som du skriver Såså så er det kanskje andre forum enn akkurat dette som er mer typiske for SM40 (på tide uhyret får en egen forkortelse) men med tanke på hvor skumle de er så skal du ikke se bort fra at de også er her inne. De kan være helt uberegnelige skal jeg love deg. Jeg har det fra sikre kilder, så dette bør dere stole på. Jeg har frekventert diverse nettforum i løpet av internettets historie og har selv hatt gleden av å stifte bekjentskap med noen særdeles fine eksemplarer av arten SM40. Jeg hadde til og med en egen hotmail adresse jeg brukte til å motta henvendelser fra slike en gang i tiden. (For de som ikke har testet det så vil man etter en stund med velformulerte innlegg om sex på diverse forum få en rekke henvendelser fra SM40 som ønsker kontakt.) For som Såså skriver; "de gærne har det godt." Jeg hadde mye gøy av å møte SM40 på hjemmebane. Det virker nemlig som om SM40 ikke er klar over SK30 (Skummel kvinne 30) Slik må vi jo også la det få bli. Vi mennesker finner ro i sjelen hvis vi kan sette folk i bås. Psykologien kan fortelle oss masse om dette. Derfor synes jeg vi skal slå et slag for SM40. Rett og slett til vårt eget beste. (Jeg ser jeg viftet med litt statistikk inn forrige avsnitt. Siden jeg er litt latere enn Lypsyl i dag så gidder jeg ikke lete opp referansene. Jeg skriver mest for gøy akkurat nå, ikke for at dere skal stole så veldig på meg. Men dere kan godt gjøre det hvis dere har lyst.) Så tilbake til hysterikeren. Har dere hørt om wow? Blant husmødre og andre kjerringer bedre kjent som World of warcraft. (Uttales på litt klønete husmorengelsk.) Det er et slikt livsfarlig online nettspill som er i ferd med å ødelegge hele den oppvoksende generasjon. De blir avhengige og skadet for livet. Tror dette rammer særlig unge gutter fra 12 og oppover, men unge jenter er også oppdaget blant de skadede. (Dere kan jo bare tenke dere hvordan SM40 blir om 20 år.) Som den hysterikeren og gode fremtidige moren jeg er så har jeg selvfølgelig begynnt å sette meg inn i de fremtidige farer jeg må beskytte mitt barn for. Wow-viruset er selvfølgelig blant disse farene, helt på høyden med dop og annet fanteri. Men tatt i betraktning mine egne og flere andre sine hyppige og eller lange innlegg på denne siden begynner jeg å bli bekymret for at vi har lite å stå opp med når vi skal preke om pc-avhengighet for våre barn... Og kanskje enda viktigere, bør det ikke snart forskes på om chat-avhengige gravide løper markant høyere risiko for wow avhengige barn enn andre gravide... Jeg bare sier det. Det kan hende vi alle står ovenfor en langt større trussel enn salamien her altså. Ha en fortreffelig aften!
sherry ønsker nr 3 :) Skrevet 8. desember 2008 #31 Skrevet 8. desember 2008 Alle er forskjellige, og alle har rett til å ytre sin mening... Er ikke dette et diskusjonsforum da?
Gulle84 Skrevet 8. desember 2008 #32 Skrevet 8. desember 2008 Jeg fatter ikke at folk blir sjokkerte over hva som står her inne. Jeg for min del, rister lett oppgitt på hodet og synes synd på et eventuelt avkom av disse personlighetene, men jeg lar meg for all del ikke sjokkere. Verden (og ikke minst nettet) er stappfullt av mennesker med skakkjørte sosiale antenner som søker respons og sympati for sine mer eller mindre sprøe opplevelser og meninger. Det fleste av det er nok også svært overdrevent om ikke på grensen til usant. Dette vet vi jo, og jeg mener derfor at vi ikke skal la oss sjokkere, langt mindre bruke tid, krefter og ikke minst sinne på disse stakkarene. Nå bruker jeg ikke særlig tid til å lese slike innlegg heller, men ramler selvølgelig oppi det jeg også. Når jeg selv velger å føre museknappen bort for å trykke på innlegget og deretter bruke min kostbare tid på å lese det, kan jeg bare skylde på meg selv om jeg skulle la meg irritere.'
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå