Gå til innhold

"Skumle menner" på Barn i Magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en slags spin-off av den såkalte "Listeria/så forbanna debatten"

Til Mia29:

Skulle gjerne møtt deg, men...

Tror jeg skulle hatt litt mer enn ett glass rødvin på det treffet;) for å ikke cracke totalt. Hvis ikke for det skjære antallet mildt sagt tvilsomme personligheter på dette forumet hadde jeg glatt droppet anonymiteten selv. Men gitt noen av inleggene må man være bra sprø eller usannsynlig naiv for å oppgi sin identitet her. Man lurer på om noen er ekte idioter, eller ekte psykopater, som utgir seg for å være idioter. Det kan virke å gå for det samme ved første øyekast, men tenker man nøye etter er det to forskjellige ting;.)

Det morsomste så langt er vel ikke bare at tråden er nærmest uendelig lang og innleggene overveiende usakelige, men at det florerer med paranoide vrangforestillinger om "skumle menner" som sitter og skriver her. Hvorfor tror alle at det er:

1. en mann

2. han er middelaldrende

3. han er skummel

4. han gidder å skrive på kjerringforum?

Kanskje særlig pkt. 4... Jeg mener, trodde skumle, ekle, gamle menn brukte tiden sin på deiligst.no, penest.no og groomet fjortiser på msn, heller enn å pønske ut onde planer for å få hormonbomber til å spontant selvantenne?

Finnes sikkert det og, men er nok gærninger blandt både yngre og kvinner... og hvis ingen her er middelaldrende menn er det fortsatt nok av skumle skrullete kvinnfolk:D Men alle er REDD for "skumle menner som kommer og tar oss". De skumleste mennnen er nok de man allerede kjenner. Noe å tenke på?

P.S. Måtte spørre gubben om dette var litt for drøyt å skrive, om de skumle mennene kom til å ta meg etc. Men han klarte visst ikke å ta meg seriøst, selv om han prøvde. "De gærne har det godt!" sa han bare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, er sikkert mitt innlegg det ble siktet til her.

Å jeg har selv opplevd at det finnes rare mennesker her inne, jeg brukte merkelig mann i 40 årene som et eksempel, kunne like gjerne ha skrevet fjortiss med fritids problemer.

Sist jeg var her så

- var det en person som løy om at ungen hennes hadde død plaga pilleoverdose

- ei som sa hun var 15 gravid, å sleit på skolen, pluttselig ble ungen født fortidlig og masse annet drama

- ei hade et barn som døde i krybbe død, hun hadde stålet bilder fra en babyhjemmeside, å sagt det var hennes barn som døde.

Å alle disse kom fram at det bare var påfunnet historier, å jordmor sier og/eller modoratorne var ute å skrev at disse historiene bare var påfunnet.

Å om personene som skrev dette var menn på 40 eller tennåringsjenter på 13 er ikke greit å vite, men uansett.

Realiten er at det finnes sykemennesker her i verden, ikke bare pedofile, men mennesker som er syke i hodene sine, å faktisk får noe ut av å sitte å skrive på slike sider som dette her. Både triste historier om barnedød, og komme med råd som rett og slett ikke er bra for verken den gravide eller barnet. Men vet ikke om personen på den andre siden av skjermen er den de sier de er.

Jeg har vært på nette i over 10 år nå, å er slets ikke redd for nette. Å har selv møtt folk fra nette. Men jeg tar ikke til meg info fra nette som det ikke er festet en kilde til, for da kan jeg selv vurdere kilden.

Hvis man ikke tror det finnes syke mennesker på nette, også her inne, da er man rett og slett naiv.

Jeg greier ikke å finne de gamle trådene hvor vi fikk bedskjed om at historiene ikke var sanne, kanskje de er blitt slettet, eller kanskje det er formye å lete i.

Å i o med at jeg ikke kan dokumentere det, så forventer jeg ikke at dere skal tro meg heller. Men som jeg sa, man er naiv om man ikke tror det finnes syke mennesker selv her inne på en skravleside for gravide mennesker.

Skrevet

må legge til at jeg mente ikke at man skulle være redd for skumle menn på nette altså. Mente bare at man skulle ta all info uten kilde med en klype salt. ;)

Skrevet

Hehehe,,,altså..at jeg har fått noen til ¨spinne så jævlig utav propprsjoner..d synes jeg er morsomt:P Så hvis dette var rettet mot meg så jaja...du får tro jeg er gammel ekkel mann:D Men jeg har virkelig aldri møtt eller hørt om gravide menn jeg da;) Morsomt at du går så langt med dettepga av tråden min:P

Skrevet

Og forresten,skulle d være et stort problem for enkelte og de fortsatt tror jeg er en skummel mann,har jeg ingen problem med å "avsløre" hvem jeg er,fordi som sikkert de fleste her inne er jeg den jeg sier jeg er;)

Skrevet

Mine tanker om deg er eller at du er en tennåring, men det kan jo bare være at måten du uttrykker deg på får deg til å virke umoden.

Men for meg, så virker det som du fremdeles er der, at man tror man vet alt, å ikke har kommet dit ennå at du vet at du ikke vet alt.

Å det er ikke plaga tråden din, dette har jeg ment lenge før jeg ble gravid igjen.

Men uansett innlegget var ikke rettet mot deg, mente ikke at DU ikke er den du sier at du er.

Jeg mener at man vet aldri, å at man bør ikke ta alt folk sier for god fisk, "jeg har hørt/lest" er ikke en pålitelig kilde. Fordi man vet ikke noe om personen som sier at de har hørt eller lest det, hvis man kan legge med en kilde, som en bok eller link til en side hvor den personen har det fra, så kan man selv avgjøre om kilden er pålitelig.

For det er dessvere slik at selvom folk forteller sannheten å at de har hørt det fra en lege, leger er også bare mennesker, å de vet ikke alt, å noen av dem er utdaterte.

Jeg syns man er dum, rett og slett, hvis man stoler på at personen på nette går til en lege som er til å stole på, eller stoler på det personen sier er riktig uten å få noen annen kilde enn "jeg har hørt".

For alt dere vet så er jeg mann, eller en tennåring for densakens skyld.

Men hvis du ikke har hørt om gravide menn, da går jeg ut i fra at du ikke leser aviser eller ser på nyhetene.

Vet om en mann som har vært gravid før, å er gravid igjen jeg.

Men du som tydligvis ikke syns det er så nødvendig med kilder, trenger vel ikke en heller tenker jeg.

Skrevet

Jeg synes det var utrolig usakelig å lese siste siste setningene dine,fordi denne mannen som er gravid var faktisk dame før eller hva?=) og er faktisk dame enda men mann utenpå;) Du kan ikke komme her å tro du vet hva andre tenke rog tror du heller...da syens jeg du motsier deg selv noe så til de grader...du kommer og slenger det ene og det andre om meg eller andre som du overhodet ikke kjenner eller vet hvem er og bre regner med at dem er slik eller slik...altså..d er utrolig frekkt og umodent gjort av deg. Du kan ikke bare komme slik skjønner du. "Men du som tydligvis ikke syns det er så nødvendig med kilder, trenger vel ikke en heller tenker jeg." Altså..hva vet du om det? Nej man vei aldri hvem folk kan være på internett,men du må også være forsiktig hva du sier med tanke på at folk faktisk er dem de sier.

Men nej,jeg kan ikke overbevise dere om at jeg ikke er verken en tenåring eller en gammal mann. Hvis du hadde gidda å lese det jeg har skrevet hær på bim hadde du faktisk funnet ut at jeg har kilder jeg stoler på:) Om du har d samme, det er ikke opp til meg elelr min sak,og d er heller ikke opp til meg å bestemme hva andre skal tro på. Når man skriver noe her inne på bim er det ikke fordi man forventer at alle andre skal tro blindt på hva du sier,men heller med å komme med noen meninger,som kanskje ikke er de samme som alle andre eller forskjellige meninger da. Så hvis jeg sier at jeg synes det er greit å spise salami,akkurat fordi vi bor i norge,og mat i norge er faktisk trygt i d store og hele...får du listeria i svangerskapet tror jeg du får d til vanlig også..men d har jeg aldri fått...jeg holder meg unna når jeg leser i avisa feks at det florerer listeria i gilde sin spekemat. Du får info om dette når faren er der. Men det vil ikke si at jeg forventer at alle skal tro d samme som jeg,men tråden min beviser hvor uenige folk er om dette da,og det var egentlig hele poenget!

Skrevet

Man kan like gjerne få listeria når man ikke er gravid som gravid, men er man ikke gravid, så går det bare utover en selv. Å det er ikke slik at man er "imun" mot listeria bare fordi man ikke har fått det mens man ikke har vært gravid.

Det var meningen å være usakelig.

Nå svarte jeg deg med samme umodene tone du har svart meg, å det virker ikke som du synes det var spesielt morsomt. Ettersom svaret jeg har fått denne gangen faktisk er sakelig.

Svarer folk meg frekkt/umodent, så svarer jeg dem med samme mynt til slutt, for da går jeg ut i fra at det er det eneste spårket de skjønner.

Forskjelige meninger er kjempe fint, men det å å utgi dem som eneste sannhet er en uting. "Jeg tror, derfor er det!"

Å legger man ut en mening, så får man andres meninger tilbake, både de som er enige og de som er uenige.

Maten i norge er ikke så trygg som vi tror, det har vist seg gang på gang på gang, å det ville vært rart om maten er så trygg som vi liker å tro. For vi i norge liker jo å tro at maten vår er helt trygg.

Vi har saker om utrygg mat minst en gang i året, å ja det er lite, men samtidig er det ofte nok til at vi burde vite at selv i norge så kan man være uheldig med listeria og e-coli ol.

Matproduksjonen er bare så sterk som sitt svakeste ledd, å er en annsatt litt slurvete en dag, så kan det få konsikvenser.

Å når man leser om det i avisen, da er det alt oppdaget. Men det er noen som fikk i seg maten og ble syke først, å det kan like så godt være deg som meg som nabon nedi gata her som er først nestegang.

Skrevet

Jeg har aldri påstått at d ikke kan skje at man blir smittet av listeria..men folk er forskjellige og folk ror på forskjellige ting og bekymrer seg om ting i forskjellige grader. Jeg får inntrykk av at hvis man ikke er enig i det du sier så er man umoden,en gammel grisemann,tenåringsfjortiss,eller uansvarlig. Men det er ikke opp til meg og dømme deg for å være verken det ene ellr det andre! Og du bør heller ikke tro at det er opp til deg. Jeg har aldri påstått at det jeg sier er den eneste sannheten,men som de flete,står jeg på det jeg tror og sier,uten at det overhodet trenger å påvirke andre. Det er som med religion det. Bare fordi noen tror p gud,betyr det ikke at du eller jeg MÅ tro på gud..dette er noe man veldger selv,ivertfall i norges land. Så hvis du påstår at jeg ikke kan ha egne meninger om tema og si dem så høyt jeg bare vil..så tar du feil..fordi d kan jeg og hvem som helst andre...det betyr da altså ikke at vi må ha samme mening,at meningen er den eneste sannhet,eller at verken jeg ellr du har rett til å si hvem sin mening som er den rette! Du tror det du tror på så tror jeg det jeg tror på...og sånn funker faktisk verden...jeg kan ikke påstå at din mening er feil..men jeg har lov til å si at JEG selv synes den er feil. Hvis du misforstår eller ikke skjønner poenget mitt nå,så vil du ei forstå eller så kommer du helelr aldri til å forstå det. Og da foreslår jeg at vi setter en strek over denne debatten¨også.

Skrevet

Folk er forskjelige.

Men alle kan få listeria, hvis man er utsatt for en sterk nok smittekilde.

Å hvis du leser innleggene mine slik at jeg mener at folk skal mene det jeg mener, da trenger du å sette deg ned å lese dem en gang til.

For jeg mener at folk skal ha sine egene meninger, men man bør ha et bedre grunnlag for de meningene enn" noen på nette sa det". For ofte så kan folk på nette ta feil. Fordi ingen av oss vet alt, å har meninger som er basert på hva vi har lært når vi har oppvokst, men ikke fått med oss ny info eller fordi vi baserer oss på hva andre mener, som ikke har noen samenheng med fakta.

Man juger ikke, man bare vet ikke bedre.

Jeg var f.eks helt overbevist om at feber er KJEMPE farlig for barnet i magen, men så viser det seg at det er kunn høyfeber som kan være farlig..

Vi kan jo titte litt på hva du har skrevet:

Nå har jeg ringt grillstad og gilde(og utallelge leger og jordmødre pluss erneringsspesialister,snakket med dem om salamien deres...og d viser seg,jo,gravide kan trygt spise det hvis det er ferskt.

--Jeg gikk på gilde sine sier, å hvis noen har sagt det der til deg, så har ikke personen du snakket med forholdt seg til hva de selv faktisk mener.

For gilde forholder seg til matportalen.

ingen som har dødd av litt pølsemat,

-- når barn faktisk har død av e-coli fra spekepølse

Derfor jeg laget denne tråden,pga av mennesker som deg som ikke kan fåopp øynene og slutte å være så hysterisk!

Jeg tror rett og slett ikke noe på at noen har noen gang mistet et barn fordi de tok seg en skive med ost som ikke er anbefalt:-P noe så latterlig:P

--Hva med tvilling moren, som bare er en, det er flere som ikke er kommet ut i media

Jeg syns ikke det virker som at du dine innlegg åpner for at noen andre enn deg har rett, kommer andre folk med andre meninger eller fakta, så bare stempler du det som tull, istede for å bare ikke være ening.

Noe av det du kommer med, det stemmer rett og slett ikke.

Folk har død av spekepølse, så er det jo faktisk feil å si at ingen har død av å spise pølse.

Jeg bryr meg virkelig ikke om hva andre spiser i svangerskapet, opp til dem, de passer på seg og jeg passer på meg.

Men jeg syns det er litt greit at man vet litt om hva man snakker om, når man forteller folk hva som ikke er farlig å spise, å hva folk aldri har dødd av.

Å jeg er enig i at det er ikke er FARLIG å spise spekemat, men det er også slik at det er heller ikke helt ufarlig.

Som oftes er det trygt, men man KAN være uheldig.

For de aller fleste går det bra.

Men syns det blir for dumt å stemple folk som forholder seg til matportalen som uansvalige, akurat som jeg syns det er fordumt å kalle folk som spiser spekemat for uansvarlige.

Skrevet

Jeg er enig med Lypsyl. JuniBebis<3, finn deg ett annet forum vist du er så forbanna fjortis. Med din allviten og alle usakelige temaer, har du ikke noe her å gjør. Dette forumet er for de som har sakelige, hyggelige spørsmål/svar om graviditet. Du ødelegger for de fleste her. Vist du er så irritert og må få alle dine banneord inn i setningene dine, kan du finne en annen link du hører til.

Skrevet

mente gilde sine sider

Og, jeg bruker bare deg og den disusjonen som et eksmpel på at folk på nette kan ta feil. Det er ikke for å TA deg. Fordi dette her gjelder oss alle, å ikke bare deg.

Alle utaler seg om ting vi tror vi veit til tider, å så viser det seg at vi tar feil.

Ingen har altid rett.

Å så mente jeg;

at det var dumt å stemple folk som forhold seg til matportalen som hysteriske, ikke uansvarlige ;)

Har dystleksi, så noen ganger tenker jeg fortere enn hva jeg skriver så der så tenkte jeg nok veldig på at jeg mente det var feil å stemple folk som spiser spekemat for uansvarlige.

Vi greier jo selv å bestemme hvilke risikoer vi er villige til å ta.

Jeg personlig syns den lillerisikoen er for stor, men det er sikkert mye større sjangs for å falle på isen å skade den lille enn å bli smittet av listeria.

Men alikevell velger jeg å unngå spekemat.

(altså vet ikke noe om hvor mange som detter å skader seg på isen altså, var bare et eksempel jeg kom på i farten, å mener det ikke som fakta, bare som en samenligning)

Skrevet

Jeg mener akkurat det samme som deg Lipsyl,bare motsatt.Du synes jeg bør lese dine innlegg på nytt,jeg synes du bør lese mine på nytt...i rest my case...dette kommer ikke lengre..vi begge vil at den andre skal forstå seg på en annen måte enn de gjør..da er det ikke så enkelt,er det vel. Tror vi må bare rett og slett akseptere at vi ikke blir enige jeg;)

Skrevet

Mor-renate.Innlegget ditt er utrolig frekkt og arrogant. Alle har rett til å være hær når de er gravide og at ikke du liker det jeg skriver,jah d er ikke mitt problem.alle kan ikke være enige.Jeg er ikke enig med deg heller,så da er vi vel skulls.

Skrevet

Jises! Er helt i sjokk over hvor lavt noen synker her inne.. JuniBebis, jeg håper for all del du ikke tar noen av dette seriøet, men fortsett med å komme med meningene dine. Er så hysterisk morsomt å se hvordan folk gidder å hisse seg opp. Hurra!!

Skrevet

Enig med luna.

Det virker som dere har litt lite å gjøre.

Noe kan man virkelig diskutere seg i hjel på og da. Det er ikke alltid en diskusjon er veldig konstruktiv..

Skrevet

Jeg håper heller ikke JuniBebis gir seg her inne, for det er unektelig litt morsomt med folk som driter seg ut gang på gang!!

En ting kan du tenke på JuniBebis: Du har kommet med mange usannheter her. Blant annet noen av de punktene Lypsyl har ramset opp ("ingen har dødd av litt pølsemat", "Ingen har dødd av en skive ost".. osv..). Hva om det kommer noen inn her og tar løgnene dine for god fisk? Da kan du indirekte være årsak i andres ulykke.

Det finnes mye forskning og gode kilder bak ernæringsrådene for gravide som vi støtter oss bak. Kan ikke du linke til forskningen og kildene bak dine påstander?

Skrevet

Det er en ting og si hva man mener for seg selv...det e ringenting annet jeg har gjort..men å synke så lavt å sitte å skrive på en slik side at jeg skulle være grunnen til at noens annen baby dør...det synes jeg virkelig er å ta for hardt i! Jeg synes du skal ta deg sammen litterann og kanksje prøve å ta ting litt mr med en klype salt. Hadde jeg påstått at du eller noen andre hær inne måtte spise salami eller hvilken som helst ost..så hadde jeg sagt det.Men dette er noe jeg aldri har uttalt. Jeg snakker for meg selv og ingen andre..man skulle tro det var forbudt å si hva man mener hær inne. Jeg har for det første aldri snakket om ost hvis du hadde gidda å lest innleggene handler det om et produkt. Rare oster holder jeg meg unne selv,og har aldri påstått noe annet. Salami,ja jeg veldger å spise det og jeg synes du er rar som er så redd det..men d trenger ikke bety at jeg tvinger deg til å spise salami av den grunn?! Jeg skjønner ikke hvordan dette har gått så langt som at jeg skulle være en psykopat mann,eller noen som vil noe vondt med det jeg sier..jeg synes derimot du fremstiller eg som en perosn som faktisk vil noe vondt med det du sier.Og jeg synes du skulle ta deg kraftig sammen. Vi velger å tro forskjellige ting,jeg og du tror forskjellige ting..dette må du akseptere! Det er ingen grunn til å overdrive og la det gå så langt som du har gjort nå.

Skrevet

Jeg synes dere driter dere ut med å komme med innlegg etter innlegg sm er meterlange. Jeg svarer bare..jeg kommer ikke til å endre mine meninger. Det er opp til dere om dere vil akseptere at jeg ikke kommer til å gjøre det. Imidlertid har jeg aldri påstått at jeg ikke synes dere skal få mene det dere mener.Det er faktisk dere som ikke takler at noen kan være uenig med det dere sier..selv om dere har sånne fine linker å klistre inn innlegg etter innlegg. Hva med å skrive noe man faktisk mener selv`?

Skrevet

Jeg mener at jorda er flat, og alle som ikke mener det samme er hysteriske! Er så lei av det forbanna tullet om at jorda er rund! ;-)

Det jeg mente med innlegget mitt er at du skal være forsiktig med å spre usannheter på nettet. Det kan være naive mennesker der ute.

Skrevet

Fantastisk morsomt altså..hohoho...ja jeg lo virkelig når jeg leste den fine historien din om at jorda er flat...den var nesten like bra som den veldig overdrevne salva om at man ikke skal spise bæsj;)

Jeg har ikke spredt usannheter.Jeg har aldri sagt-Jeg spiser dette,derfor må du også gjøre det samme som jeg fordi jeg sier dette er den eneste sannhet. Er du en av dem veldig naive personene? Hvis du er det skjønner jeg hvorfor du gjentatte ganger skriver og peller på alt jeg sier. Dermed hvis du ikke er det...da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan slappe av litt og ta d litt piano. Det kan være..det kunne vært..og derfor er dette det eneste rette..altså..jeg er fortsatt uenig i denne type tankegang..jeg tenker ikke slik...tenker du konstant på hvorav du idag kommer til å bli påkjørt og hva sjangsen for dette er? Hvis...hvis du kanskje muligens kan bli påkjørt...tenker man slikt hele dagen og konstant så blir man tullerusk i hodet. Du kan mene hva du vil..men jeg rikker emg ikke en millimeter heller.

Skrevet

Men da har du gått kraftig ned på det du skrev i åpningsinnlegget i den forrige tråden din da.. Hvor du beskrev ernæringsrådene som "forbanna tull" siden grilstad og gilde og leger og jordmødre hadde sagt at det var trygt å spise salami. Og at ingen har dødd av salami og ost, når det faktisk er tilfeller i det "trygge" landet Norge hvor dette har skjedd.

Du kan velge hva du vil (det skal du få lov til tenk!), og jeg velger å forholde meg til fakta som er kommet fram på bakgrunn av seriøs forskning de senere årene, og hører ikke på synsing fra utdaterte leger/jordmødre eller fra en jypling på Gildes sentralbord.

Skrevet

Har du tenkt over at vi bare svarer deg tilbake?

Eller har vi ikke lov til det?

Her er det jeg har skrevet til deg på den andre diskusjonen, kan du ta du de delene som du føler gjør at jeg bestemer at andre skal mene hva jeg mener?

___

Altså folk får gjøre som de vil

Men jeg stoler mer på matprotalen, enn leger og jordmødre. De kan være forferdelig utdaterte der + at enkelte mener jo at all ny info er tull.

I fjor var et jo noen tvilliger som døde i magen til moren sin fordi hun fikk servert smøreost med listeria på sykehuset!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=187784

Salami og annen spekemat bør fryses først.

Det jeg reagerer på, er at du kommer her å sier BARE SPIS.

Hvordan kan vi i det hele tatt vite at du ikke er en mann på 40 med formye fritid. For alt vi vet har du ikke snakket med lege eller jordmor, men kanskje er en forferdelig person som håper på at folk skal miste barna sine.

Man vet aldri, her inne på bim er det MASSE rare mennesker. Sist jeg var gravid, var det jo ei som sa at barnet hennes var på sykehuset fordi det hadde spist piller som bestemoren hans hadde hatt i en sukkertøyeske, å så fikk vi vite at han døde. Å så kom det fram at det bare var en påfunnet historie.

Skulle gjerne likt å fått en kilde jeg, der de skrev at spekemat skal spises ferskes mulig, i stede for å fryses.

For kilder er en fin ting, da kan man selv avgjøre om man syns kilden er pålitelig eller ikke. En anonym internett kilde, er ikke pålitelig. (greit du har nick, men vi vet ikke HVEM du er for det, du er uansett anonym)

___

Altså det er ikke overkanten å skrive at man risikerer å miste barnet sitt, når det er nettopp det man gjør. For det er en LITEN risiko.

Så får man selv bestemme om man syns det er verdt risikoen

Det er derimot å overkant å skrive at det er helt ufarlig, for det er det jo ikke. Noen få mister jo. Prøv å fortelle dem at det er ufarlig.

Jeg beskymrer meg ikke i svangerskapet, det gikk bra sist gang å det går nok bra igjen.

Selv, så greier jeg meg fint uten noen matvarer en liten periode. For ikke pokker at jeg skal være en av de få uheldige som mister barnetsitt fordi man har valgt å drite i hva offentlige myndigheter har sagt er lurt å unngå når man er gravid.

Finnes så mye annen mat å spise, at jeg lider virkelig ingen nød.

Denne tvillingmoren er en av få som mister, tror du det er noen trøst for henne? At hun er en av få?

De som ga henne maten, viste helt sikkert hvilken mat gravide burde unngå, men valgte å tenke: det er hysteri.

Hvis denne damen ungår å spise smøreost neste gang hun er gravid, er hun hysterisk da?

Eller er det bare vi som ikke har mistet barna våre til listeria som er hysteriske? Er vi nødt til å miste et barn før man kan forholde seg til det som står på matportalen for å unngå å bli stemplet som hysterisk?

Hysterisk, det er å ikke spise leverpostei fordi det står at man skal unngå Svolværpostei på matportalen.

Eller å ikke spise ost i det hele tatt, eller melk for densakens skyld.

Det er når man drar det for langt det blir hysterisk.

Som sagt, gjør som dere vil, for all del.

Men å komme her å si "sett i gang å spis jenter" det blir for dumt, for det er jo stikk i strid med hva ekspertene sier.

Man skal ikke skremme folk heller, men når folk legger ut slikt tull som at dette her er helt ufalig, så er det naturlig at noen veier opp med å komme med fakta, om at nei det er ikke helt ufalig, det er en LITEN risiko for at det kan gå galt.

Syns folk skal få vite om denne lille risikoen, å selv få bestemme.

____

Så det er greit at folk skriver meningene sine, hvis de er enige med deg?

Å før du klager over at folk tråkker på deg, så får du ta en titt på hva du selv skriver, du er rimelig glad i å tråkke på folk du også.

Så snakk om hykleri.

Om du ikke tåler at folk ikke er enig med deg, eller kommer med ting du ikke liker, så burde du ikke skrive noe her inne på BIM.

For her kommer folk med meningene sine, uansett om du vil ha dem eller ikke.

Du har sagt hva du mente, da må du nesten regne med at folk sier hva de mener også, selv når de ikke er enig med deg, dette er det man gjør på et forum, man kommer med meningen sin, å så diskuterer man med de man er uenig med og enige med.

Dette er ikke en blogg, der man sier meningen sin, å kan nekte folk å kommentere, forå slippe å høre at folk er uenig med en.

SåSå, kommer med kilder fra eksperter og fra nettaviser ol, å da får folk en mulighet til å selv bestemme om de syns de kildene er til å stole på eller ikke, istede for hva du gjore, som bare var å si hva du mente, uten å legge til noen kilder eller fakta, bare "legen min sa det"

Det er jo du JuniBebis<3 som mener at folk SKAL høre på deg.

Gjør man ikke det, så er man jo hysterisk.

__

Hvis du er ferdig med diskusjonen, så er det ingen her som tvinger deg til å svare.

Har jeg sagt et eneste negativ kommentar om de som velger å spise spekemat?

Jeg har sagt at det er hyklerisk å klage på at folk tråkker på deg, når du selv slenger med leppen og at du virker umoden, å det mener jeg.

Men det er deg, å ikke alle andre som velger å spise spekemat.

Men jeg vil gjerne vite hva det i disse innlegene som gjør at du tolker det slik henn at jeg mener at folk ikke skal få lov til å spise spekemat?

Er det når jeg sier at det er for dumt å si at det er ufarlig? Men det er jo fordumt å si at det er ufarlig, når det faktisk ikke er helt ufarlig.

Det er ikke FARLIG, hvis man spiser spekemat da MÅ barnet dø, men man kan ikke se bort i fra at det er en liten risiko, den finnes der, å noen er uheldige vært år.

Det er som å vinne i lotto, bare motsatt.

Men jeg har selv tatt feil i innlegget mitt, for jeg har trodd at smøreost og brie ect har vært så å si det samme, men det er det vist ikke.

Å jeg skrev jo ikke den feilen med vilje eller for å være vanskelig, men jeg skrev det jeg trodde var riktig.

Akurat som jeg regner med at du trodde du hadde rett når du skrev at ingen hadde død av pølse.

Det er jo nettopp dette som er poenget mitt med at man bør ikke tro blind på folk, selvom de sier de er sikre, for selv når de har gode hensikter, så kan det bli feil.

For jeg mente at det var det jeg hadde lest på matprotalen sist jeg var gravid. Så der husket jeg feil.

Så derfor mener jeg at man bør titte på kildene folk legger ut, så man kan finne ut om kilden er til å stole på.

Å det er derfor jeg prøver å ha kilder til innleggene mine altid.

Å du har kommet med usanheter.

Du har jo skrevet at ingen har død av pølse, det er en usanhet fordi noen har gjort det.

Men det er sant at du ikke har skrevet at folk SKAL spise salami, men du har skrevet at det er helt ufalig, å det er også en usanhet fordi det finnes en fare der.

Skrevet

manglet en ikke:

Det er ikke FARLIG å spise speke mat, er det ikke slik at barnet må dø.

Men man kan ikke se bort i fra at det er en liten risiko, den finnes der, å noen er uheldige vært år.

Det er som å vinne i lotto, bare motsatt.

Så derfor er det feil å si at det er ufarlig.

Men det er jo selvfølgelig ikke det samme som å dyppe seg i blod å bade med haier.

Men det er en risiko, å det er ikke ufarlig å spise salami eller annen spekemat når man er gravid.

Du kan mene det motsatte, men da har du faktisk feil.

Akurat som at jeg kan si og tro helt bestemt at halen til kua er et bein, å kua har 5 bein, men den vil allikevell bare ha 4.

Blir ikke en sannhet bare fordi jeg TROR det helt sikkert og mener det helt bestemt.

Enkelte ting er fakta, andre ting er ikke det.

At man risikerer å bli syk når man spiser spekemat er fakta, å mener man det er feil, da tar man faktisk feil. Det blir som å påstå at sola ikke er varm. For det er bevist. Folk er blitt syke og fostere har død av spekemat. Sånn er det, og sånn blir det.

Det er så enkelt og så vanskelig.

Men om man mener at risikoen er så minimall at man kan spise spekemat eller ikke, der finnes det jo selvfølgelig ikke noe fasit svar.

Det må jo folk få avgjøre selv, uten at andre skal hakke på dem fordi de mener det motsatte.

Så jeg vet ikke jeg, håper du nå skjønner hva jeg mener.

At jeg mener ikke at folk ikke skal kunne spise salami, for jeg mener folk får spise hva pokker dem vil, å så gjør jeg det samme.

Jeg mener at det går ikke ann å si at det er ufarlig, når det er bevist at det finnes en risiko.

Nå har jeg skrevet det jeg mener på så mange forskjelige måter, at er det noen som missforstår meg nå, da ønsker de å missforstå.

Skrevet

Ærlig talt ass... Har lest igjennom det meste her nå. Og må innrømme at jeg blir litt satt ut og oppgitt over svarene som blir gitt her! Helt klart at dette er en side for gravide, mye hormoner og sterke meninger ute å går!!

Blir man mer engasjert og da også frekkere når man er gravid, at man kan skylde på det? Eller er noen folk virkelig sånn, til vanlig også?

Vet ikke hva som er vanlig blandt folk jeg men kunne aldri falt meg inn å komme med noen av de svara som er her... Kanskje jeg som er rar men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...