Gå til innhold

En B-gjeng hos oss =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja de har vært litt syke de fødslene mine. Huff. Det er litt skummelt og for særlig når jeg tenker på hvor langt jeg har kommet hver gang jeg har kommet ned der på kk. For jeg sliter med kynnere da, ikke sånne murre kynnere men mer sånne sterkere. at du kan se det på magen liksom. Men vet det bare er kynnere nå da, men jeg klarer ikke å skille mellom rier og kynnere i slutten der når det plutselig virkelig har gått over til rier. så det er nok derfor jeg er kommet så langt før det går opp for meg at det faktisk er en fødsel jeg holder på med. hehe

Jeg har ikke trengt eller følt for noe smertestillende de to første fødslene mine, og jeg har vel egntlig ikke hatt tid til å få det heller.

Men jeg er spent på fødsel nr 3. for nr 2 var litt tøffere en den første faktisk. Pleier ikke den første å være tøffest? Det trodde jeg i vertfall. jaja..

Jeg for min del syntes det er helt greit å føde. syntes nesten det er gøy jeg. Ja det er jo ikke akkurat digg da. Det er jo ganske så vondt, men det er en opplevelse da så jeg heller mer mot det at det er gøyt en grsomt som mange andre mener. men det er jo helt sikkert stor forskjell på folk når det gjelder smerte. å tror jeg tåler en god del mer en mange andre. Men jeg vet ikke. Det er så vanskelig å forestille seg en annen sin fødsel for kroppene reagerer sikkert så veldig forskjellig. så jeg kan ikke gå ut og si atdet ikke er så gale som alle sier, for det kommer helt sikkert på hvem det gjelder.

Ja Egon er døds digg. Og enig med du. latterlig at det ikke er noen resturanger i sandnes eller stavanger. Da hadde vi nok gått på egon når vi er der nede og. Vi bor 15 min å gå til en Egon vi :) 2 min å kjøre. hehe.. Vi bor rett bortenfor Lagunen.. Det er det største kjøpesenteret her.

du må være forsiktig med å gå for mye på satfalt. det er det verste du kan gjøre hvis du har bekkenplager. Det er fy fy. hehe .. Men tur i skauen det skal vist være bra. :) oppover ja. Den kjenner jeg til. hehe Det er jo så flatt der dere bor i forhold til her som jeg bor. hehe Neida :) jeg har no sett noen oppoverbakker der nede og ja :)

Men hadde jeg bodd der hadde jeg nok kjørt meg vill. Det er jo 5 meter mellom hver rundkjøring (hvis man kan kalle det for rundkjøringer) hehe også er det inngen fjell man kan se etter om man har kjørt seg litt vill. alt er jo make. hehe her har vi uansett hvor vi kjører fjell og vi har jo lys på ulrikken også har vi jo føyen. og her i fana så går det bare rett opp eller rett ned. på hoved vegen da :) hehe.

Nå sitter jeg faktisk og maler. Maler innflytnings presang til en kompis som har flyttet fra sandnes til bergen. ( han bodde foresten ca rett ovenfor den gaten du bor i) Han har funnet seg dame her og kommer herfra og så han har kjøpt seg hus på os.

Åndenes makt er viktig å få med seg ja :) det er så spennende. Tror du på Spøkelser? Eller hva vi skal kalle det? Det må jeg ikke gå glipp av. hehe.

Kjenner jeg er litt lei i dag. Jeg føler meg skikkelig sliten .. og det irriterer meg at jeg ikke orker noe særlig i det hele tatt. I går ville jeg handle litt, men gikk igjen etter 10 min for det var altfor mye folk og bare altfor slitsomt å stå i kø alle steder. huff. Jeg syntes alle kan gå hjem når jeg skal handle jeg. hehe Så slipper jefg kø i alle kasser. huff nå klaget jeg og.jaja.

Nei nå kjenner jeg at jeg må bevege litt på meg. Jeg holder på og bli kokt. for jeg har tre hunder som ligger oppå meg her nå. De kommer altid og skal kose når jeg setter meg ned med pcen. Men de er så varme.

Du må kose deg med åndenes makt. :) og ikke sitt skjevt for da blir du bare værre i bekkenet. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, så rart du synes alt er likt her nede =) Det er ofte sånn hvis en ikke er så kjent, men du har heeelt rett med rundkjøringene!! De har nettopp (alt er realtivt, så nettopp at jeg husker det hvertfall) begynt å bygge rundkjøringer overalt =) Synes det er herlig, for nå er det litt mer glidelåskjøring, før stod alt i ro når det var lyskryss overalt =)

Er det bra å gå i terreng altså? Jeg burde nok ikke hatt den lange turen nei, jeg gikk opp hele Oaldsgt, kanskje samboeren din vet hvilken gate det er, det er ikke bratt, men laaang =) Ja, jeg bør nok passe meg litt tydeligvis, trodde ikke jeg var så dårlig som jeg hvistnok er.

Jeg er ikke så kjent i Bergen, har ikke vært der på 9 (!!) år, det er en stund det, MEN du bor helt på rette plass om du bor nærme Egon hehhe =)

Hvor gammel er Christian? Lurer på om jeg vet hvem han er? Eller han kompisen din som har flyttet fra Sandnes? Du behøver selvfølgelig ikke si noe om du ikke vil! Men det er rart hvor liten verden er =)

Du? Jeg har det HELT likt som deg med kynnerene, jeg hadde dem hele sist svskap, og har allerede begynt nå med kynnere. Da jeg fikk Georg, hadde vi planlagt han skulle komme med ks 12 juni. Den 5 juni b\var vi ute med båten, og venninnen min var såååå bekymret for meg, hun maste hele tiden: "går det bra med deg?" Jeg svarte at jada, det gikk helt fint, det er bare kynnere, jeg pleier ha det sånn!! Ikke visste jeg at det var fødselen som var i gang ;) Jeg kjente jo de var ubehagelige, men jeg var jo vant med det =) Jeg ble hentet i ambulanse senere p åkvelden og det ble nok et hasteks på meg =) Det er vondt altså, og ta ks når magen står i spenn!! Ikke der og da selvfølgelig, men etterpå! Det er så vondt å bli skåret i mens magen står i spenn =) Men men, satser på et helt rolig og avbalansert ks denne gangen =)

Bare klag du, vi har lov til det av og til =) Og jeg er helt enig med deg =) Jeg synes også de andre kan gå hjem når JEG skal ut å handle, hater når det er mye folk! Jeg tenker alltid "hva vil de her å gjøre nå??" burde de ikke vært hjeme og kost seg med familien/ vært på jobb (alt etter hva tid det er) De skulle hvertfall ikke være i veien for handlingen min ;)

Om jeg tror på spøkeleser? Svaret er definitivt JA! Jeg gjør det, jeg klarer ikke tro at vi er de eneste mellom himmel og jord, det er nok mye mer enn vi vet =)

Godt tips med ikke å sitte skjevt, jeg føler meg litt stiv =)

Sov godt, så snakkes vi i morgen =)

Jeg er såååå glad du svarte på innlegget mitt første gang =)

Skrevet

Hei ja:)

Ja jeg vet hvor den oaldsgt er nå som jeg spurte samboeren. hehe Det er en masse lyskryss der som altid blir rødt når vi kommer kjørende. hehe...

Christian er faktisk 1 år yngre en meg han. så han er 24 år. Det samme er Eivind som bodde rett ovenfor deg. Men Christian har en bror som bor der nede og han er 1 år eldre en meg så han er 26. Han heter Trond Erik. :) Kan jo være du har truffet på han eller noe. =)

Ja det er ikke kjekke de kynnerene. Jeg har også kynnere men denne lille karen så det blir spenende å se hva som skjer. Men jeg har no sagt til Christian at hvis vi skulle no være så uheldige athan er ute når jeg skal føde (Noe han etter planen ikke skal være) så tar jeg med meg mamma. Jeg vil ikke gå i en fødsel helt alene.

ÅÅÅÅ i dag er det bare 1 uke til jeg skal på UL igjen. Gleder meg.. Desverre får ikke Christian være med denne gangen for han reiser på jobb på torsdag. :( Men jeg skal ha med meg Sverre så han får se den lille:) også mutten da, hun må passe Sverre mens jeg ligger på benken:) Det kommer sikkert til å bli kjekt for Sverre. :) Da skal jeg også dobbelsjekke en gang til om det fortsatt er en gutt. hehe

Ja vet du hva.. Nå når jeg er ute å handler å irriterer meg over alle de andre som går i vegen, så oppdager jeg hvor mange dimlinger det er uti verden. Jeg skulle ta heisen i dag når jeg var på lagunen og der sto det en dame rett forran knappen og ventet. men tingen er at hun hadde ikke trykket hardt nok på knappen så jeg måtte trykke så da matte jeg smyge meg inn i mellom handlevogner og henne og en haug med andre folk for det var ikke noen som skjønte at det ikke var trykket på knappen. og det blikket hun saendte meg da. Som om jeg hadde nektet henne adgang i heisen..

og ikke nok med det, når vi kom inn i heisen var jeg først inn siden jeg trykket utre. så jeg gikk helt inn i heisen og alle de andre fulgte etter. og INGEN klarte å trykke på den duste knappen så jeg sa: kan noen trykke på 2 tallet. (det er bare 2 etg der) Og alle så dumt på meg. så jeg bare brøytet meg fordi alle sammen å trykket.. herre gud liksom. Trenger ikke så stor IQ for å trykke på en knapp.....

der bestemte jeg meg for at dette gidder jeg ikke så jeg gikk hjem. Hva gjør alle ute på en mandags formiddag? Jobber ikke folk?

Ble mye klaging her nå.hehe..

Jeg tror også på spøkelser. Jeg vet de finnes, for her hos oss har det spøkt hele tiden. Vi ble så plaget at vi måtte få en til og hjelpe oss med å bli kvitt de, og faktisk så har vi ikke merket noe til de etterpå. men det er ikke mere en 3 uker siden da. så det kan jo være det er for tidlig å si. Men det er deilig da for ungene våkner ikke om natten lengre.. :) Det gjorde de hver natt før. og skreik som noen stukne griser.. Det var slitsomt det.

Jeg har vært ute å handlet julepressang til Christian i dag og skulle så gjerne hatt den pakket inn, men jeg måtte gjemme den i gangen for han ligger jo bare strak her på sofaen og ser film. og da kan jeg jo ikke løpe gjennom stuen med den. For det er en fiske håv og noe annet greier. så det er ikke så lett å gjemme den i forbifarten helller. huff. håper han går opp på badet snart så jeg kan løpe inn på kjøkkenet eller noe. hehe. Den er nesten 1 meter lang..sikkert ikke så lett å pakke inn heller. jaja skal no få det til på et vis. :)

Du må ha en fin dag videre, så snakkes vi igjen ;)

Skrevet

Hallo du =)

Tråden vår hadde havnet helt bak på side 2....det må jeg ikke la skje igjen!! ;) Jeg hadde så lyst å skrive i går, men kunne bare ikke gå inn, jeg følte jeg måtte lese som en helt!! Har hatt examen i dag, kjenner jeg er 10 kg lettere nå!!! Håper jeg står og har god grunn til å være så mye lettere ;) Bare 1 examen igjen nåm neste tirsdag.....den blir jeg nok like nervøs for hehe, det gjør jeg alltid =)

Jeg tror ikke jeg vet hvem hverken samboer, bror eller kompis er.....ikke bare på førstenavn hvertfall =) Men hvis de har bodd her lenge har jeg helt sikkert sett dem, for jeg har jobbet 8 år på en videobutikk i sentrum =) Føler jeg kjenner alle fjesene rundt her =)

Bekkenet mitthar enda ikke blitt bedre etter søndag....=( Men jeg regner med at om jeg tar det med ro, vil det bli bedre =)

Hadde du lagt på deg når du sjekket? Og hadde du nok væske i kroppen?

Heldigen du som j\har begynt på juklegaver!!! Fikk du pakket inn Christian sin? =) Når skal han få den da?

Jeg vet også at det finnes spøkelser, men er egentlig forsiktig med å si det til folk, de kikker så rart på meg da ;) Pleier du si det til folk? Jeg har hatt en mann ved siden av sengen min, så jeg vet også at det ikke er tull =) Stakkars barna dine som har måttet merkek det!! Det er litt ekkelt, Tror ikke ungene mine har merket noe, men Magnus har snakket om en gutt som står i sengen til Georg og leter etter puten sin, så jeg vet ikke jeg =)

Hvordan går det med magen da? Mye liv?

Hva kjøper dere til ungene til jul? Jeg er så i tvil hva jeg skal kjøpe til dem.....Georg skal få stor seng, men jeg vet liksom ikke om det skal være en julegave, eller om jeg skal kjøpe det utenom.....

I dag skal jeg besøke en venninne som fikk baby Are for to uker siden, jeg gleder meg så masse til å se ham!!! Tenk at jeg ikke har sett ham før! Skam! Jeg fikk nyrestein for to uker siden, etterfølgt av en kraftig forkjølelse og en liten gutt med spysyke....Litt på en gang for å si det sånn. Så nå, etter to uker er vi endelig friske nok alle mann til at jeg kan komme og hilse på lille gutten =)

By the by; er du på facebook?

Ha en fin kveld =) Jeg sjekker nok innom når jeg kommer hjem i kveld ;)

Klem

Skrevet

Hallais ja. :)

Oi hadde den havnet helt bakom der.. ??!! jaja Sånt som skjer =)

Eksamen er noe drit ja. Vi blir altid så nervøse av sånt. huff.

Ja har du jobbet i en av de videobutikkene så har du nok set hele gjengen og kanskje meg og ja.

Jeg sa til Christian at han kanskje hadde sett deg. Men da sa han bare ja det husker ikke jeg for jeg har vært dritas hver gang jeg har vert der inne. hehe og husker jeg ikke feil kan det stemme han var det den gangen jeg var med han og .hehe

Men du kjenner sikkert de igjen. =)

Å nei. du må være forsiktig med det bekkenet altså. Huff. Jeg hadde meg en liten piruett ute på plattingen i går kveld når jeg skulle lute hundene. Det var sykt glatt, og da fikk jeg meg en vinge i bekkenet og så jeg har slitt mye med det i dag. æsj. kommer meg ikke ut av bilen selv en gang...=(

Jeg har gått opp 1 kg eller noe og er ikke så dehydrert lengre, men jeg skal til en spesialist nå. så vi får se hva han sier. Kan jo være jeg rett og slett ikke tar til meg næring som jeg skal, og da må de jo finne en løsning.

Jepp. jeg fikset den presangen hans.. hehe jeg jaget han ut for å hente ungene i barnehagen og da låste jeg meg inn på badet. hehe barnehagen ligger rett nedenfor her hvor vi bor så jeg var redd han skulle komme fort tilbake. :) Men jeg klarte det :)

Lurer på om han kanskje skal få den i kveld eller i morgen.. han må jo få det før han reiser, siden han skal være ute på julaften. Snufs.. jeg vil ikke at han skal dra. :(

Ja huff de spøkelsene er ikke så mye å tulle med.. Sier det ikke til så mange jeg heller egentlig. bare de jeg vet kanskje tror på det. elers begynner folk bare å le..Men de skulle bare vist.

Min far trodde ikke på sånt og bare fnøs av meg hver gang jeg nevnte det. Helt til jeg en dag sa at jeg syntes det var så utrolig plagsomt med den nynningen borte i leiligheten. (da var det akkurat som jeg hørte en dame som nynnet på en ubestemmelig melodi hele tiden. Dette var der jeg bodde før, under min farmor og farfar.) Pappa ble helt rar i fjeset og i senere tid har han sagt at min oldemor som døde når jeg var 1 år gammel hele tiden gikk å nynnet på en oppdiktet melodi. så da var det sikkert henne da som gikk rundt og ryddet. hehe.

Ja Sverre har snakket mye om en liten jente som hopper. Og det viser seg at hun som rensket huset vårt hadde sett en liten jente på 6-7 år som lekte og foreldrene hennes her hos oss. Jeg har og syntes jeg har settt noen løpe opp og ned trappen, men det er bare som en skygge i forbi farten. og da så hun damen at det var moren til den lille jenten som var veldig aktiv i trappen. Og faren hennes flytter på ting og gjemmer ting. og det er mye som har forsvunnet her og dukket opp etter mange mnd bare sånn rett forran oss. som foreks mitt på kjøkkenbordet.. Vi kan jo ikke være så blinde at ting forsvinner over lengre tid, også har det lagt på kjøkkenbordet i 3 mnd. uten at vi har sett det. og da har vi letet som noen tullinger i mellomtiden og. hehe det går jo ikke.

Ja esj. barn ser jo ofte mere en vi vokne gjør. Bare Magnus og Georg ikke blir redd. For det er så fælt. Vi krysser fingrene for at dere slipper sånt besøk. for det erikke noe kjekt.

Nå begynner lille mann og ta helt av her. Hele magen bølger opptil flere ganger for dagen. Til og med Christian har fått sett bølgingen.. :) Da ble han fornøyd :)

Jeg har kjøpt et spill til ungene til jul jeg. 3 år og oppover. Det handler om dyr. De skal finne lydene ett spesielt dyr lager også får de poeng for rett dyr og lyd. så er det vistnokk humoristisk og det spillet. Husker ikke helt hva det het men tror det var noe som Elefanten sier nøff eller kuen sier nøff. husker ikke helt men jeg kjøpte det på bokhandleren i vertfall ;) Litt greit at de kan spille sammen liksom. så skal jeg kjøpe noen klær i tillegg. Men det er jo ikke kult for de å få . så da måtte jeg ha en leke utenom. :)

Å Baby. =) de e så skjønne. Det kommer sikkert til å bli kjekt å se babyen :) Jeg klarer nesten ikke høre babyer gtråte for da begynner jeg å produsere melk med en gang. Jeg er det meieriet. hehe. Kjenner det bare jeg sitter på kafe og hører en unge som gråter.. huff. Det er nesten litt skummelt. Jeg har aldri mistet melken etter Syver. Den bare er der. Er det normalt??

æÅ æsj. nyrestein kan ikke være noe digg. huffameg.. Jeg har aldri hatt det men jeg har vært veldig plaget med nyrebekken betennelse. og det ligger jo i noenlnde samme område. og det var ikke godt. 11 pencilin kurer på 1 år. Så jeg er desverre imun mot noen sånne kurer.

Huff hva måtte du gjøre da? Har sett på tv at noen skyter de. eller hva de kalte det..(med laser altså)hehe..

Ja det spysyke greiene altså. Det er ikke til å spøke med. så kommer det altid når det apsolutt ikke passer.

Sist vi hadde det var syver 6 mnd og både han, Sverre og jeg lå strak ut. Og Christian var i nordskjøen. Det var ikke gøy. Jeg spydde selv samtidig som jeg måtte tørke opp etter de to. æsj.

Jepp jeg har facebook. :) Søk på Torunn Rosvold så skal det komme opp bilde av meg med tre hunder rundt meg oppi sofaen. ;)

Ha en fin kveld:)

klem fra meg =)

Skrevet

hallo =)

Så du har vært p åvideoverden ja? Men bare full? Hehe, det er så mange som har vært innom som har vært fulle at jeg kan nok ikke si hvem du er av det hehe =)

Jeg har allerede begynt å stresse til neste examen, heldigvis er det den siste =) Glad for det ja!! Den er på tirsdag, og klokken 12 har jeg da juleferie!!! Vi skal på pub med klassen, alle skal ut å feire at vi er ferdige......lite lyst på en øl da ja...... :-S Men men, jeg får ta meg dem i sommer =)

Jeg kjenner det ennå i bekkenet ja...det er noe drit det der altså! Hvordan har det gått med deg etter piruetten? Kjennner du det?

Bor dere i gammelt hus siden dere har hatt besøk eller er det noen som hører til tomten, eller noen som hører til dere? Det er åh, så spennende, facinerende og skummelt på en gang med spøkelser =)

Stakkar Sverre, var han redd hun jenta? Eller bare fortalte han om henne? Magnus sa at gutten som stod i senga til Georg hette Simon. Det er litt ekkelt synes jeg, for jeg har ALDRI kjent noen ved det navnet, alrdi lest en bok for ham med det navnet, og ingen i bhagen hans heter det! Jeg måtte spør dem om noen hadde søsken med det navnet, men nei.....tilslutt sier svigermor til min søster at her hvor vi bor, bodde en mann som het Emmanuel Simonsen, eller pottemaker Simonsen som han ble kalt. Det var da jeg forstod hvorfor nabotomten vår blir kalt Simonsbakken =) Hmmm, kanskje det har noe med ham å gjøre?? Ungene mine er faktisk ganske redde spøkelser, men jeg vet ikke om Georg helt VET hva et spøkelse er, eller om han bare sier det pga at jeg har hørt Magnus ofte sier til ham at han må passe seg for spøkelsene. Magnus sa ofte før at han ikke ville gå ut i gangen, for det var så mange folk der. Jeg vet ikke jeg =)

Jeg hadde nyrebekkenbetennelse i fjor, nyrestein er helt likt!! Jeg tror det eneste er at nyrestein er litt mer intense smerter....? Husker ikke helt. Jeg ble innlagt 2 dager før bryllupet mitt med nbbetennelse i fjor, det var bare så vidt jeg rakk det =) Ble utskrevet 7 lørdagsmorgen, ble hentet hjem, inn i dusjen, rett til frisøren med hår og sminker, dårlig tid med å få på kjolen, og rett i kirken! Men gift ble jeg =) Det høljeregnet den dagen, men jeg la nesten ikke merke til det, jeg var bare sååå glad for å rekke mitt eget bryllup hehe =)

Jeg måtte tisse ut stenen, og jeg håper den har kommet ut, for jeg merket det ikke. Tror ikke de skyter på gravide...? Og jeg tror de vil du skal tisse den ut selv hvos du kan. Jeg fikk bare smertestillende. Men det gikk jo greit, så glad er jeg for det =)

Når vi er inne på sykdommer ja; Spysyke er siste sort!! Det er helt forferdelig, og jeg synes du fortjener heltemedalje som har vært alene med TO syke unger mens du selv har vært syk!!! Det klarer jeg ikke forstå du har klart! Jeg tror jeg hadde leid bvakt hvis ingen kunne hjulpet meg da =) Jeg er VELDIG syk (les:barn) når jeg har spysyke, da er det INGEN i verden som har det så fælt som meg ;) Off, så flaut, men slik er det bare =) Jeg husker jeg hadde spysyke når jeg var 27 uker på vei med Georg, det var fælt, det føltes som verdens verste båttur!! For han beveget seg jo der inne, og jo mer han beveget seg, jo mer kvalm ble jeg, hehe =)

Jeg synes så synd på deg som skal være "alene" i julen!! Når reiser han da?

Så kult at magen din lever!! Det er så facinerende å se på!! Jeg blir like overrasket hver gang over at det er plass til et menneske inni oss =)

Kan jeg legge deg til på fb? Jeg sender deg en friendrequest, men lov meg at du avviser om du ikke vil!!! Ikke føl du må, ok? Jeg synes det er vel så kjekt å sjekke tråden her hver gang jeg kommer i nærheten av en data =)

Ha en fin-fin kveld =)

Klem =)

Skrevet

Hei ja :) hehe ja jeg hadde nok drukket litt jeg og ja når jeg var der, men ike så mye som disse guttene. De har det med å drikke litt mer en meg de ja. For å være helt ærlig så er jeg faktisk ikke så glad i å drikke. jeg kan ta meg en øl eller ett glass rødvin en balys eller en jeger eller hva det skulle være, men det blir bare ett par. Så folk pleier å spørre om jeg er avholds siden jeg ikke drikker. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg var ute. :) jaja .

På pub ja :) Det liker jeg. Litt musikk å i tillegg kunne sitte å preike litt. Det er viktig å preike å det er jeg ganske god til og. hehe Christian sier i vertfal det. Han mener jeg maser og preiker altfor mye til tider. Men det er no vi bergensere kjent for å da. =)

En øl ja :) Du kan ta en øl når du ammer.. hehe det hjelper på melken. men bare en da :)

Kjedelig med det bekkenet altså. :( jeg kjenner det og ja. Så sykt godt. Særlig når jeg reiser meg og har gått to skritt da kjenner jeg hvor det stikker. å stråler ned i ene foten. :( å ikke minst når jeg sover å snur meg i søvne, da våkner jeg av smerter i rygg/bekker. ÅÅ det er så vondt. Ja ja jeg ligger no med en pute mellom bena om natten å det hjelper, for da får jeg ikke vridning i bekkenet når jeg ligger på siden.

Huset vi bor i er bygget i 1960 så det er ikke så vanvittig gammelt. Men hun renske damen sa den familien mest sansynlig hørte til 1700 tallet.. Men jeg vet ikke hva jeg skal tro på. Men noe jeg vet er at når svartedauen herjet her i Bergen var dette området bosatt av mye syke mennesker. for naboen vår har et hus i hagen sin som er fredet etter den tiden, og inni det huset er det to korte senger å døren inn til rommet er veldig lav men bred (noe som var typisk på den tiden) på den døren er det mange kors malt med blodet til hver person som døde av pesten. for å bevare de merkene har de malt med kjære over blodet. Dette husetr har jeg selv vært inni. og der er det rimelig ekkelt.. Men jeg vet bare om ett sånt hus i nærheten, men man vet jo aldri hva som har stått på denne tomten før. I og med naboen har ett sånt hus i hagen. Men jeg sytes samtidig sånne ting er veldig spennende som jeg syntes det er ekkelt. (jeg hadde ikke turt å overnatte i det huset for å si det sånn).

dette vet selfølgelig ikke ungene mine. da hadde de sikkert blitt enda reddere. Men før når jeg var alene hjemme var jeg veldig redd jeg plutselig skulle se noen jeg ikke ville se hvis jeg så meg i speilet i gangen eller i vinduet på stuen. huff. (vi har sånt stort vindu i stuen så jeg kans se nesten hele stuen i hvis jeg ser ut å det er mørkt.) Da vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Sikkert tisset i buksen av skrekk. hehe.

Huff det er så fælt med nyrebekken bettennelse. Men kan sikkert stemme at nyrestein har mer intense smerter, for jeg husker at nyrebekkenbetennelsen var veldig smertefull hvis jeg nøs eller hostet eller beveget meg raskt. huff. nyrestein er sikket like vondt uansett hva du gjør.

Steike det var flaks du rakk bryllupet. =) Hadde vært litt kjipt om en av hoved personenene ikke dukket opp..

Vi er ikke gift. Vi er bare samboere vi. dvs. han snakker om bryllupp og greier til tider, men jeg sa til han at skal du ikke fri før du gifter deg?? Jo men jeg har god tid sier han da. hehe.. Men jeg var så frekk at jeg la en broskure med forlovelses ringer inn i den ene presangen hans og skrev hint hint på broskyren :) han bare lo godt da. men han kikket faktisk i den =) Vi skal nok gifte oss vi og men nå kan vi like godt vente til ungen er født å jeg ferdig å amme. :) Mye styr med brudekjole og pupper tror jeg. :) Veldig greit med sånn broskyre for da kan han bare sitte i sofaen, finne nr på ringen å, bestille/hente den. hehe.. han likte det når jeg sa det :)

Jeg tror det pleier å være vondt å tisse ut nyresteiner, men det kommer sikkert litt an på størrelsen, å de skyter sikkert ikke før den har blitt såpass stor at det er umulig å tisse den hel ut. Og de gjør det sikkert ikke på gravide heller. Men tror litt smertestillende er tingen av og til ;)

Høres ikke godt ut i vertfall.

Det spysyke greierne var grusomt, mamma hjalp meg litt med å ta Sverre husker jeg, men hun var dårlig selv, å hun har så mage sykdommer at hun tåler ikke noe. men det gikk greit da. vi overlevde. men jeg husker jeg var litt frustrert når det pågikk. husker syver lå i lekegrinnen og jeg på sofaen rett ved siden av så hørte jeg han spydde å da tenkte jeg bare åååå neeii.. Hadde jeg vært frisk selv hadde jeg jo sprotte opp for å hjelpe han, men jeg husker jeg sleit med å stå skikkelig på bena og, så gruet meg til å reise meg, men jeg hadde jo ikke noe valg. satser på jeg slipper det igjen. ;)

Buhuu!! Christian reiser kl 0830 i morgen tidlig:( Vill ikke Håper tiden går fort nåsiden det er jul osv. Så han kan komme hjem igjen her til meg. Han vil jo ikke reise han heller stakkars. så nå driver han motvillig å pakker reise baggen sin. :( jaja sånn er det med en mann som jobber i nordskjøen. Han er heldig vis hjemme i 4 uker når han kommer hjem igjen. :)

Ja det er bare til å legge meg til fb. ikke noe problem :)

Jeg er åinnpå her og sjekker opptil flere ganger om dagen :) jeg gjør jo ikke noe på dagtid siden jeg er sykemeldt, å det er jo litt kjedelig og, så sjekker jeg denne tråden støtt å stadig :)

Du må også ha en flott kveld. Snakkes =)

klem tilbake :)

Skrevet

Hei =)

Så kjekt det var å se deg på facebook! =) Det blir helt annerledes når en får se hvem en skriver med =)

Det var slike hunder jeg trodde du mente, de er jo kjempesøte!!! Forstår godt du vil holde på med dem! =) Det var så kult når du hadde kalt den ene Vigdis ;)

Håper du får gifte deg =) Du har jo klart å hinte rimelig greit med de brosjyrene må jeg si =) Det var et godt triks!! Søsteren min gjorde også det til hennes mann, og hun ble gift nå nettopp 29 november =) Så du blir nok gift du også, hehe ;) Men jeg ville også ventet til jeg var ferdig å amme.

Så nå har vel Christian reist? Håper du klarer deg bra, at bekkenet ditt klarer to små,og at du spiser og drikker som du bør =)

Jeg kjente ikke at jeg tisset ut steinen, men de sa at det var ikke alltid kvinner kjente det, så jeg både håper og tror at den er borte vekk =)

Nå må jeg gå for jeg skal ta ungene ut av badekaret, de er helt ville oppi der!! Jeg er litt redd for at laptopen skal bli våt og ødelagt her jeg sitter ;)

Hvis jeg ikke får tid å logge på senere i kveld, er det nok for jeg pakker til i morgen tidlig, vi reser kl 6 om morgenen =)

Jeg håper du får en fin helg, jeg kommer nok til å savne å sjekke om du har skrevet til meg!! Jeg logger nok ikke på før mandag igjen for vi kommer sent hjem søndagskveld....men håper jeg får sett en gang i løpet av kvelden i kveld =)

Jau jau, ha en fin helg!!

Stor klem =)

Skrevet

hehe :)

Jepp er litt kjekkere når en får se hvem man snakker med :)

Heheh Lille vigdis er en kosejente. Jeg har en som heter Petra og men hun er bare14 uker gammel. :) Så har jeg Willmann og Villemo (hun er på for da) Så bor negeren Boris oppe hos mamma og de =) Han er en svart mops :)

Så vi har en del av de, =)

ja jeg tror han tok det hintet med forlovelses ringene ganske så bra, for han var ute å kjøpte julepresang til meg i går kveld og når jeg kom ned i stuen i dag fant jeg påkken og på den sto det til gullet fra mannen din =D da viser det bare at jeg har hintet bra og at han tok det fint :) Lurer på hva for noe luddi han har kjøpt =) Men jeg lover jeg skal ikke knipe på den eller pakke opp eller noe. Den skal jeg spare til jul :)

Ja dette bekkenet håper jeg også holder ut til han kommer hjem .. fikk meg en piruett i dag og jeg da, for Bergen komune salter ikke en eneste veg her.. Det er nesten så jeg må gå runt med en bøtte å salte meg vei der jeg skal gå. Det er jo livs farlig å gå på dette glatte greiene. Det er speil blank is alle steder bortsett fra mitt i hoved vegen. tragisk.

Skal dere ut og reise?? :) Det blir vel kjekt :)

Jeg skal ha middags besøk av mamma pappa og min bror i morgen jeg . Jeg skal lage pinnekjøtt. =) Så i dag har jeg ryddet å vasket å styrt på, Det er ikke så bra for dette bekkenet kjenner jeg. Men men .. Må vaske og rydde litt av og til og, og siden jeg har invitert de så hadde jeg en god grunn til å begynne ;)

Jepp Jeg skal forsøke å ha en fin helg. Det hadde vært kjekkere med gubben hjemme. men men ,, Merker jeg savner han mere nå som jeg er gravid en jeg gjør når jeg ikke er det av en eller annen merkelig grunn. Eller jeg savner jo han hele tiden da men.. Det er litt annerledes nå. hmm?? sikker hormoner.. så blir jeg fortere sliten og nå vettu så da er det så trygt å godt å ha han her hjemme.

I morgen skal jeg på foreldre frokost i barnehagen på Sverre sin avdeling. Det er lucia feiring å han skal gå i tog for første gang :) Det må jeg jo få med meg. =) han var så stoldt når han kom hjem i dag for de hadde øvd i dag :) Så da skulle han synge å Vise meg alt det derre du vet :) Så søt :) Etterpå skal jeg opp til mamma og hente Petra for hun skal sove der i natt for hun har vært med Boris og min søster ut til en veninne. Så de kommer ikke hejm før sent i kveld. Og jeg kan ikke hente henne i kveld. så da får hun overnatte hos Boris :)

På lørdag skal jeg og mamma ut og handle inn de siste tingene og fotografere ungene :) Hente noen kalendere som vi har laget av ungene.. de gleder jeg meg til og se for jeg har ikke sett de for det er min far som har styrt med det :)

så skal vi bake kakemenn og feire min far sin bursdag :) Det blir en travel helg, men det er like greit for da går den fort.

nå tenkte jeg at jeg skulle dekke bordet til i morgen så har jeg vertfal gjort det da så er det bare middagen å tenke på i morgen.

håper Christian ringer snart =) Han ringer meg hver dag når han er på jobb :)

Du må ha en fin helg :) Så snakkes vi nok på mandag ;)

Koselig å snakke med deg :)

Klem fra meg :)

Skrevet

nå matte jeg bare skrive litt her så ikke tråden havner helt vekk ;)

Skrevet

Halloen :)

Nå virker alt igjen her ser det ut til :)

Går det bra med deg?

Her går det bra i vertfall. Nå her jeg akkurat lagt ungene og skal til og se på tv og lage nisse. :)

Fikk ett innfall nå som Christian har reist. Måtte finne på noe for å få tiden tilå gå, Så na lager jeg nisser :)

Vi har vært oppe og spist middag hos mamma og de i dag. Å det var utrolig godt :) Hjemmelagde kjøttkaker :) mmmm.. =)

Det blir fort litt enkel middag når det bare er jeg som er hjemme. For jeg skal jo henteungene i barnehagen lage middag og alt det greiene på en gang :) Så det blir pizza og putt i panne, og gryteretter osv.. Ikke så veldig spennende.

Det har faktisk vert en ganske så avslappende dag. Jeg leverte ungene i barnehagen kl 08.00 og var så trøtt så jeg gikk å la meg igjen jeg, og våknet kl 13.00 hehe.. sovehjerte jepp:)

Men trengte det tror jeg.

Nei nå hører jeg at ungene har stått opp igjen.. så jeg får løpe opp og si at nå må de roe seg..

Vi snakkes vel :)

Klem fra meg :)

Skrevet

Hallo du =)

Jeg har nettopp svart deg på facern, men jeg svarer deg her også jeg ;)

Har du fått kjøttkaker heldiggris, det er såååå godt!!! Vi har hatt wok i dag vi.....jeg liker det ikke, blæh! Jeg lager det KUN fordi jeg er så snill med mannen min som elsker wok =) Jeg hadde litt å spise før jeg måtte ta meg to skiver hehe =)

Det hørtes godt ut å sove, jeg hadde sånnen dag i går etter examen. Jeg la meg 12 og sov til ca 15, før jeg la meg for kveldden kl 21, DEILIG! =) Og når vi klarer sove så mye, har du helt rett i at vi trenger det!!

Hvordan en nisse er det du lager da? Er den liten? Jeg har funnet ut at jeg har for lite julepyntn i forhold til hva jeg trodde....lurer på om jeg skal handle inn litt til? Eller jeg burde kanskje vente til salget nå når vi har kommet så langt uansett? Hmm, får se.

En ting jeg IKKE lurer på er om jeg skal vente eller ikke med å kjøpe mammaklær til salget, og svaret der er NEI! Jeg har INGEN klær å gå med!!! Jeg tok bort det som er for lite i dag, og sitter nå igjen med to pysjbukser og tre joggebukser =( Ikke akkurat det jeg liker best å gå med... Jeg trodde jeg hadde myyyyye mammaklær på loftet (jeg gikk jo tross alt gravis nesten 2 år i strekk), men jeg husker nå at jeg kastet ALT! Jeg var så lei av klærne!! Jeg tenkte at om jeg noen gang skulle bli gravid igjen, skulle jeg kjøpe alt nytt, hehe, så nå må jeg det....bare så drit å ikke ha en eneste ting å ha på seg i det du finner ut at alt er kastet, og det du har er for lit e ;) Ja ja, slik kan det gå =)

Nei, jeg tror jeg skal ha meg en mr. Lee med kylling og et glass cola =) Enormt sunt!! Men jeg er så sulten, har jo nesten ikke hatt middag i dag =)

Vi snakkes du trollmor ;)

Klem klem klem =)

Skrevet

hei hei ja :)

Jeg har også nettopp svar deg og på facen :) men men..

Jepp mamma lager middag. og hennes mat er vedens bestew :) nam.. Ikke så rart kanskje. jeg er jo oppvokst med den maten :)

Wok ja. det er ikke akkurat min favoritt heller.. liker det ikke altså.. huff. Christian digger og wok, men jeg er ikke så snill. hehe Det får holde at han får lov å gå ut å spise sushi på resturang med kompisn sin.. for det liker jeg vertfall ikke æsjasså.

er vel egentlig kresen jeg da.. men det er hele familien min. så det er helt sikkert derfor :) Men jeg har blitt flinkere en jeg var da :)

jepp det var utrolig digg og sove. våknet liksom med litt dårlig samvittighet da siden jeg haddde sovet vekk så mye av dagen, men av og til bare må jeg det :)

Ha ha nissen skulle være liten :) men den ble stor :) hehe eller den er ikke ferdig da, jeg holder fortsatt på med fjeset :) lager det i sånn kitt som man steker i ovnen. så skal jeg lage kroppen av vatt og noe greier og ha erter inni tenkte jeg.. vet ikke om jeg får det til da men :) litt kjekt å ha noe å gjøre på.. :)

Skulle hatt litt mere julepnt jeg og, men vi skal ikke være så mye hjemme denne julen så jeg tar det å januar salget jeg :) holdt på og kjøpe noe i går men jeg ombestemte meg for det kunne knuse. og tror ikke det hadde vært så vanskelig å knuse heller :) hehe og med disse galne ungene som ikke akkurat er verdensmestere i å høre etter eller ikke plukke så var det gjerne like greit :)

Jewg var ute og handlet mamma klær forleden da, men her er det skikkelig kjipt å gå i butikken for de har ikke mamma butikker her.. tragisk. jeg må liksom inn til byn eller til os. og det er ett stykke å kjøre. hadde vært så mye lettere om det hadde ligget en butikk på et senter. de har noe på H&M da men de har så store størrelser. jeg kan jo ikke bruke 42. 44 osv :( bruker 36 jeg. og det finnes ikke. Aklkurat som at alle gravide bare plutselig blir 180 høye og 120 kg. henger jo ikke pågreip i det hele tatt.

jeg sa til mutten at jeg tror ikke det er lov å være gravid i denne byen jeg :) hehe

jeg hadde noen klær fra forige gang, men har kastet mye og.. du blir så lei av å gå med det at når du er ferdig er det liksom en befrielse og få lov å hive det. :) jeg følte det i vertfall :)

Jeg lurer på om jeg har fått matkikk :) jeg er også sulten. så jeg må nok finne meg noe å spise jeg og.. Jeg har ikke tenkt å være bedre en deg :) hehe jeg skal heller være verre :) Jeg vil ha skive med nugatti og helst ett glass cola, men det har jeg ikkeså jeg får ta solo. :) så har jeg faktisk på to dager snart klart å tøkke i meg en pakke med 16 ferrero rocher. tror det er den mest usunne sjokoladen som finnes :) hehe men steike kor god :) helt fantastisk :)

Nå går jeg og lager skive så vi snakkes :)

Stor klem :) ps. steike for et vær. lurer på om huset står til i morgen. Føler det skal blåse vekk snart. Blåser det nede hos dere og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...