Lykke Li Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hei Har vært på UL i dag, er 14+2, og inni magen min ligger en liten guttebaby!!!! Jeg har to gutter fra før, så jeg skal være helt ærlig å si jeg virkelig håpet på jente!! Men etter jm sa det var gutt, må jeg si jeg gleder meg utrolig mye til å treffe lillegutt =) Jeg har to meget forskjellige gutter (både i personlighet og utseende, enda begge er helt lyse) Vil neste gutt bli lik den eldste, lik den yngste, en blanding eller en helt ny variant?? Det blir så spennende å se!! åh, det er så kjekt med UL!!!!!!! Jeg kunne gått HVER dag =)
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Jeeei Vi får og en B- jeng hehe.. Tidig Vi har også to gutter fra før og venter nå gtt nr 3. Jeg håpet jo også på en jente men elsker guttene mine over alt på jord og det skal bli artig og se hvordan denne lille rakkeren blir. hehe Gleder meg masse til og se han jeg kunne også gått på U hver dag det er så utrolig gøy Vi holdt på og le oss i hjel når vi var der sist for han er sprek og hiver bena rett over hodet. hehe og i slutten var han lei av og turne rundt så da snudde han like gjerne ryggen til oss og sovnet.. og den måten han snudde seg på.. hehe ja det var som å se pappa snu seg i sengen om natten.. skikkelig fort å gale.. hehe
Lykke Li Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 hehe, så bra! tenk at det går an å ligne pappaen sin allerede nå =) det blir nok så kjekt med en tredje gutt ja, det er jo jammen liv med dem ikke sant? hvor gamle er de andre to guttene dine? vet de dere skal ha en til? jeg ser du tenker likt som meg om guttene dine, du kaller lillegutt for rakker allerede =) jeg må bare si det er jammen fantastisk med gutter, jeg gleder meg mer og mer =)
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 ja det er rart å se likheten bare på en bevegelse Ja og gutter de er noen livlige krabater ja. Mine finner på sprell hele tiden, jeg blir jo litt oppgitt av og til men når det har roet seg og sunket inn så er det jo bare morsomt. hehe Jeg har en på 5 år og en på 2,5 år. Ja og de vet det kommer en liten gutt til De er så søte for de skal susse magen god natt hver kveld og han yngste av de er så opptatt av å synge for magen for han syntes det er så dumt at babyen ikke får se barne tv Vi og gleder oss masse. Eldste mann spørr hver dag når han har tenkt og komme ut. han forstår ikke at det tar litt tid med babyer Så tror han gleder seg veldig Dine da hvor gammel er de? Jeg har foresten bilder av de inne på profilen min. du kan ta en titt om du vil
frua Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Vi venter også gutt nummer tre, og brødrene gleder seg stort.Jeg må også innrømme at jeg øynet et lite håp om en jente. Dette blir siste i vår familie og det er litt "sårt" at jeg ikke får oppleve det å ha en jente. Det blir mye testosteron i veggene i vårt hjem med årene. Uansett, 3 gutter er supert, og vi gleder oss alle sammen. Så til de som synes det er feil å ønske seg kjønn, slapp helt av - ikke la deg hisse opp. Vi ville ikke byttet bort den lille i magen for alt i verden.
Lykke Li Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2008 Hei Trollmor =) Så søte gutter du har, kjempeherlige!!! De er like lyse som mine (jeg har ingen bilder på profilen min da, må kanskje snart lære meg hvordan en laster opp?) Og du har en Sverre, nyyyydelig navn, jeg (ja, bare jegg, mannen min synes vi har goood tid *kjedelig*) vurderer Sverre, det er så fint =) Men jeg har en Magnus, så jeg er redd det blir litt for mye kongehus Magnus blir 4 nå i januar, og Georg blir 3 i juni. Jeg så på profilen din at du har termin dagen etter bursdagen til den yngste din, jeg har temin dagen FØR bursdagen til min yngste artig =) Du er ca en mnd før meg ser jeg, kjenner du liv? Mine også kysser lillebror =) Det er så søtt =) Men Georg vil helst se ham, han skjønner ikke at han ikke kan det etter at jeg fortalte jeg hadde vært hos legen og sett på babyen...ikke akkurat sjakktrekk å fortelle det på den måten;) Frua: 3 på deg også? Ja, jeg synes også vi må få lov å "ønske" oss et kjønn uten å bli sett rart på!! Det vil joj ikke dermed si at vi ikke vil ha engelen i magen for det!! Jeg gleder meg enormt!! Selv om jeg nå ser mørkt på å bli mormor noen gang Det blir nok siste mann her også...
beredt Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Så moro! Gratulerer med en gutt i magen! Ja, det er ikke sikkert den er lik de andre to, men kan jo hende det og:) Er helt enig i at UL er kjempegøy, det blir så mye mer virkelig når man får se den bevege på seg inni magen! Jeg har bestilt en 3 d ul den 18 des, gleder meg enormt:)
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Hei Lykke Li Ja jeg likte veldig godt navnet sverre:) Jeg valgte det navnet fordi det ikke var så mage som het det den gangen. Nesten bare gamle folk. Men nå etter det ble et kongelig navn har det blit mer populært. Ja det er så kjipt for min samboer syntes og vi har så veldig god tid til og finne navn. og når jeg begynner å mase så bare dummer han seg og kaller han for roffa eller blod strup moen. Ja det er vittig hvordan man treffer på datoer:) Syver heter Syver siden han er føt syvende april. vi syntes det var litt kult, men får jeg neste mann 8 april kan jeg jo ikke kalle han for Otto. hehe.. Det blir litt feil..hehe Men jeg har no mine favoritter da, men samboeren bare fnyser av meg han. Jeg og fortalte at vi hadde vært og sett på babyen. og da trodde syver at han kunne kikke inn navelen. Men jeg sa vi hadde sett han på tv. og da lurte Sverre på når han kunne få se han på tv, så jeg tenkte at hvis han er veldig snill så skal han få være med på neste UL undersøkelse Jeg tror heller ikke jeg skal ha flere barn nå. Har vært så syk i dette svangerskapet så vet ikke om jeg orker ett til. men samtidig er det jo synd å ikke få oppleve en liten tulle da, men uansett er det jo like stor sjangs for at det skulle blitt gutt neste gang og om jeg hadde valgt å prøve igjen. Jeg er jo fortsatt ung så hva som skjer om 10 år er ikke godt å si. hehe
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Ja det glemte jeg og si Jeg har begynt å kjenne spark nå de siste 14 dagene tydelig. men jeg har forran liggende morkake så det demper nok en del. han ligger inder den lille "dynen" sin og koser seg. Tror samboeren er litt skuffet siden han ikke har klart og kjenne spark enda. for jeg roper kom nå er han helt vill inni her. og jeg kjenner alt så godt men han kjenner ikke noe. Men det kommer nok når han har vokst bitte litt til Samboeren min kommer foresten fra Rogaland
Lykke Li Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2008 Hallo igjen =) Jeg kan tenke meg det har blitt populært med Sverre nå ja =) Det er litt kjipt det der...Min mann kommer også bare med teite forslag når jeg spør ham, tror ikke det er så interessant for ham enda. Syver er vel heller ikke så mye brukt? Det er kjekt med navn som ikke alle har. Når jeg fikk Magnus, trodde jeg ikke "noen" het det, men der tok jeg feil gitt, nå føler jeg det finnes en Magnus på hver en plass jeg går. Men Georg derimot, det har jeg ikke hørt noen andre hete. Har du vært veldig syk? Off, det hørtes ikke godt ut!! Jeg har bare vært så vidt kvalm, ingen andre plager. Men jeg har hatt vondt bekken og rygg de andre svskapene, og kjenner det litt i lusken allerede, så jeg bare krysser alt jeg har, for det håper jeg virkelig jeg slipper unna!! Så drit med morkaka foran, det hadde jeg sist svskap, jeg ventet og ventet på spark i en eeeeevighet!! Men det kommer jo tilslutt da Morkaka ligger mot rygg denne gangen, og jeg lurer på om det kan stemme at jeg kjenner den lille? Hva tror du? Jeg er jo 14+2. Jeg kjenner ikke spark altså, men av og til litt bevegelse, og ikke som luft. Kan ikke forstå det kan være noe annet jeg =) Men vet ikkek om det er altfor tidlig...? =) Åh, nå skal jeg se Britney snakker ut, før Ungkaren, NICE!!! =) Herlig å bare henge i sofaen =) Burde egentlig lese til examen, men..... Hvor er samboeren din fra? Du tenger ikke svare hvis du ikke vil altså!! Jeg er egentlig fra en liten plass som heter Oltedal, men bor i Sandnes nå =) Vet han hvor Oltedal er? Er det du som har fått ham bort fra Rogaland? =)
Lykke Li Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2008 Hallo muffins m/ tutta Hvor langt er du på vei når du på vei når du skal på 3D? Det høres veldig gøy ut, lurer på om jeg også skal bestille meg en time =) Lurer på når en ser best...?
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 4. desember 2008 #12 Skrevet 4. desember 2008 hei igjen ja Ja Sverre heter egentlig Sverre Embrik å Embrik er det veldig få som heter. så han har egentlig et veldig skjeldent navn Syver er veldig mye skjeldnere, men faktisk så har det navnet dukket opp på melkesjokolade reklamen på tv. Syvende far i huset heter Syver. Det er merkelig det der hvordan navn plutselig dukker opp der de ikke skal dukke opp. hehe Men Syver heter Egentlig Syver Johan og den sammenhengen er og veldig skjelden. Tror det er en i barnehagen til sverre og Syver som heter Magnus. Men Georg har jeg ikke hørt noen hete. Det er stilig da Viktig med litt spessielle navn mener jeg da. Magnus er jo ikke det vanligste navnet selv om det er noen flere som heter det. tror det er litt som Sverre. var ikke så vanlig og plutselig så er det mange som heter det. Jeg har hatt en del plager ja. Det startet med veldig lavt blodtrykk. Har 90/50 Så tunellsyn har jeg nesten hele tiden. Men de sier det er bedre en høyt. Men det er så lavt at jeg blir kvalm av det, men det er bare en forvarsel på at jeg må sette meg ned fordi jeg holder på og besvime. Så fikk jeg bihulebetennelse i de indre bihulene. og det er vondt det. gikk på pencilin og lå på sykehus i 1 uke. Tapping av bihuler er fryktelig vondt. Ellers så klarer jeg ikke ta til meg så veldig mye næring nå for tiden og sliter med hodepine. Var innlagt i går pga at jeg haddde gått ned i vekt. 4 kg på 1 uke. er ikke bra. dehydrert var jeg og. Men skjønner ikke helt hva som skjer for jeg spiser jo mer en normalt. ?? hm. nå drikker jeg hele tiden.føler jeg. men er det ikke blit bedre til i morgen så må jeg sikkert ned igjen. Men babyen har vokst da. og det er no bra.. men jeg trenger jo disse reservene til fødselen jeg og.. huff. jaja.. Så har jeg litt bekkenløsning da, men jeg klarer å leve med det. Det er ikke halvparten så ille som med de to første, Ja jeg tror det er den lille du kjenner. for jeg kunne kjenne begge mine to første så tidlig. Det er jeg sikker på for jeg var på UL og da så jeg han sparker og jeg kjente det som en liten sånn svisj.. eller hva jeg skal si,... ikke om ett spark men mer som et stryk eller noe. Ja oltedal vet jeg godt hvor er Jeg har vert der:) på min første hunde utstilling med den eldste hunden min det husker jeg veldig godt det er jo ikke så veldig langt fra sandnes da. Samboeren min kommer opprinnelig fra årdal. men han flyttet til Sandnes så det var der jeg traff han Tok meg en fisketur i Sandnes jeg og kom hjem med en kjempe fisk som flyttet inn etter 3 uker .hehe siden har han bodd her med meg. Men vi er ofte i sandnes da på besøk hos familien hans. ar der forige helg faktisk Nermere bestemt skaarlia Det er jo ikke så langt vekke så det går fint
Lykke Li Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2008 Ja jeg sitter her ennå jeg er pålogget, ogmå sjekke hele tiden hehe =) Så rart du har vært i Oltedal!! Den lille plassen også "treffer" jeg deg her!! Verden er jammen ikke stor altså =) Jeg bor i Strandgt, den veien som går helt nede ved sjøen i Sandnes =) Kanskje det var der du fisket, hehehehe =) God fangst må jeg si =) Det høres ikke ut som du har/har hatt det bra!! Det er så fælt å være syk! Håper du har det fint i morgen og resten av svskapet, du må si hvordan det går!!Tapping av bihuler hørtes ikke godt ut nei! Det hørtes brutalt og vondt ut!! Det er "stryk" jeg også føler, da er det nok babyen =) så gøy!! Jeg håper hele tiden jeg skal kjenne det for det er så spennende!! Det virker som vi har litt lik smak med navn, jeg synes Johan også er et flott navn =)
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 4. desember 2008 #14 Skrevet 4. desember 2008 Hehe. jeg erog påloget hele tiden. Ja den plassen er ikke stor. det var rett inn på en mark det så var det ikke så veldig mye annet der. hehe. Jeg fikk i vertfall ikke oppleve så mye annet en den marken Har nok vert i strandgt ja jeg fisket litt der og ja. kan huske vi satt å så på en svane ett sted der langs den veien fisket vel rund i hele sandnes om jeg ikke husker feil for vi var litt rundt om kring. hehe grattulerer med strykene hehe du får ta deg noen glass med appelsin juice og se om han fortsetter og stryke. Mine har pleid å bli helt propell av appelsin juice. Ja liker johan veldig godt jeg og. men jeg tok egentlig det navnet pga av at oldeforeldre heter johanne og johannes, så syntes jeg det ble fint å oppkalle han litt etter de og. Jeg heter selv Johanne som andre fornavn så det er jo litt etter meg og da.
Lykke Li Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 5. desember 2008 oooops! må bare innom en tur mellom lesingen Grei oppkalling da =) Ja, jeg kjenner stryk nå også, tenk at jeg skal bare få kjenne det oftere og oftere, det er så gøy!!! =) hehe, jeg bor heeelt nede ved sjøen, 3 m fra, og vi har 2-3 svaner som kommer hver dag til ca samme tid og venter på brød =) det er koselig! men jeg får så dårlig samvittighet når jeg ikke har brød til dem =) du får si en gang du er i sandnes =) Skal dere noe spennende i helgen da? Jeg er sååååå lei av å lese, men jeg er heldigvis ferdig 16 desember, da skal hodet mitt ta heeeeelt ferie!!! Frem til da blir det bare pugging =) Skal til Praha da, med firmaet til mannen min neste helg, det blir åh så gøy, shoppe, shoppe, shoppe =)
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 hehe.. Det er så gøy å kjenne at det er en liten person inni der min lille tass liker å bulke litt på venstre side. hehe. han liker seg best der borte. Svaner er så fine fugler:) de liker seg der nede ved skjøen:) ja jeg skal gi beskjed jeg når vi er i sandnes. vi skal ned der på nyttår vet jeg. Så kan jo sende en pers melding eller noe jeg, Tja vi skal kanskje til bømlo i helgen på besøk til en kolega av smaboeren min. Vise fram hundene mine:) Han digger vist sånne hunder og ville så gjerne se de. hehe.. steike skal du til praha? dit reiser mamma og de denne helgen. De skal og ned og shoppe litt. hehe.. Neste helg skal jeg og ungene bake kakemenn. De har mast lenge på de kakemennene nå. så jeg får manne meg opp til og bake litt med de. Det er bare det at det tar sånn tid også blir det så vanvittig mange kakemenn av den deigen. hehe men de er jo veldig gode da, så det er verd det Det er så koselig å snakke med deg
Lykke Li Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 5. desember 2008 skal dere ned på nyttår? da skal jeg til krsand....svigers har hytte der nede, så vi tenkte å reise ned mandagen og bli til fredag eller søndag =) vi skulle egentlig feire jul der også med hele familien til Lars, men skal heller være hos søsteren i Stavanger, ganske glad for det, hadde nok blitt litt mer jobb med all pakkingen... Hvilke hunder er mop? Var det det de het? Jeg kan ikke så mye om hunder jeg...men synes mange av dem er veldig søte for det En venninne av meg har foreldre som går en heeeel del på utstilling =) Jeg husker jo ikke hvilke hunder det er akkurat nå, skal spør henne en gang =) Synes ungene det er gøy med hunder? Mine har lyst på katt sier de, og mannen min har lyst på hund =) Jeg sier de kan få når alle tre (ja, mannen også) klarer å ta vare på seg selv =) Ja, jeg gleder meg til Praha, har aldri vært der? Har du vært der? Jeg var i Krakow i oktober, ser for meg det må være moe lignende...Vi reiser med firmaet til mannen min hvert år, vi har vært to ganger i London og et år på Island. Det er så kjekt med den årlige turen!! Det er et ganske lite firma, så vi er "bare" 20-30 inkludert følge som reiser =) Min beste venninnes mann jobber for mannen min, så jeg får reise på tur med henne hvert år, det er så gøy!! I år er vi hvertfall tre gravide på tur, så det blir ikke så fylletur som det pleier å være, men gøy får vi nok!! Så du skal bake med ungene? Så flink du er, hehe =) Jeg er ikke så tålmodig med slike ting jeg, og jeg kan virkelig ikke bake!! Jeg er ikke så flink på kjøkkenet i det hele tatt egentlig, det går i de samme middagene om igjen og om igjen Men jeg burde bake enten kakemenn eller pepperkaker med dem jeg også, det er jo koselig!! Også smaker det jo så godt, namnam =) Vil du sende meg en pers mld her på profilen? Er det det du mener? Jeg er litt nerd her inne jeg, kan ikke så mye mer enn bare skrive på trådene, hehe =) Men hvis det bare er å skrive, så skal jeg sjekke inboxen og finne ut hvordan en skriver tilbake =) Eller mente du pers ml på mob når du skal til Sandnes? Da skal du få tlfnr mitt =) Jeg synes det er kjempe å skrive med deg også =) Må inn å sjekke hele tiden om du har svart hehe =) Jeg er alenen i kveld, Lars er på kontoret og drikker øl med et firma som har "innflytningsfest" i kontorlokalet =) Heldigvis har jeg hatt besøk av søster frem til nå =) Hadde vært litt kjedelig å være helt alene på en fredagskveld =) Så nå når hun har gått, kunne jeg gå inn å sjekke =) Skal bare glo litt på tv nå før jeg skal krype i seng, gleder meg til å sove i dag kjenner jeg, pleier være ganske trett på fredagene!!
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 5. desember 2008 #18 Skrevet 5. desember 2008 Hallais:) fikk du melding i innboksen din? Det er ikke sikkert du fikk den for når jeg skulle sende denn melding jeg hadde skrevet klikket det for hele dataen Håper du fikk den da. hvis ikke skal jeg skrive en ny en i morgen. Men nå er jeg så svimete fordi jeg er så trøtt. og samboeren har alle rede gått og lagt seg. hehe.
Lykke Li Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #19 Skrevet 6. desember 2008 hei du =) nei, jeg har ikke fått noe i postkassen hvertfall, er det der jeg skal finne det? ser ingenting på profilen min heller... du må lære meg hvordan jeg skriver mld =) føler meg litt nerd ja =) skal legge meg jeg også nå.......gjesp!! gleder meg til å få post =) sov godt!!
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 6. desember 2008 #20 Skrevet 6. desember 2008 Det var synd du ikke fikk den private meldingen. jaja vi får bare sende her da Mops heter de. Det er en liten selskapshund med flatt fjes og skillingsbolle hale. også ser de ganske kjukke ut:) Jeg har 5 stk hehe en hannhund oppe hos mamma og de. en hannhund og to tisper her hjemme. og så har jeg en tispe på for. nå tror du sikkert jeg er helt gal. hehe men jeg er oppdretter altså. Ungene elsker hundene. og når vi hadde valper i sommer så var de helt fassinert av de små dyrene som drakk melk av mammaen sin. og Sverre var veldig lei seg når valpene skulle flytte til de nye hjemmene sine. Han grein stakkars, men jeg måtte fortelle han at vi skal jo få flere sånne baby hunder en annen gang. men nå var disse blitt så store at de ville finne seg en familie. Og da var det greit, men han spørr støtt og stadig når vi skal ha valper igjen da. hehe Det som er så fint med disse hundene er at de er så rolige. også trenger de ikke så mye mosjon så en runde i nabolaget holder. bare de får mat i skålen sin og masse kos er de så fornøyd atte. Så er det sundt for ungene og ha dyr mener no jeg.. De koser seg i vertfal med de og forteller om de i barnehagen osv. Nei jeg har aldri vært i praha før. men jeg har nettopp vært på cruise i karibien da. reiste rundt cuba og var i lang på Haiti, jamaica, Gran caymon og i Mexico. Detvar en opplevelse. Det anbefaler jeg og gjøre. passer for små barns familier og. Vi bestilte barnevakt på kveldstid så vi voksne kunne gå ut og spise middag. det var utrolig greit. Vi var på cruise i en uke så var vi i Miami og shopet i 4 dager etterpå. Vi fikk heller ikke drikke noe særlig på turen for det går jo ikke når man har unger. men vin til maten og sånn er jo greit. Ikke jeg da for jeg er jo gravid. hehe men de andre koste seg med en flaske vin. jeg holdt meg til cola. hehe. men så det var mange som reiste uten unger som hadde det kjekt i baren ja. hehe og på diskoteket. Vi reiste med Freedom of the sas så båten er jo kjempestor. Vi hadde skøytebane , kino, teater svømmebasseng til alle alders grupper og 24 timers room service så det går ikke an og kjede seg om bord. hehe det likte vi så godt at vi har alle rede begynt å tenke på når vi skal reise igjen. Tror jeg vil være ferdig med amming å sånt styr da. for ellers er babyen så avhengig av meg at det kan bli litt slitsomt. men om noen år kommer vi nok til å reise tilbake. Det koster omtrent det samme som å reise til syden. og det er jo nesten syden på en måte. Ja jeg må nok bake noen kakemanner med ungene. Jeg er heller ikke noe flink på kjøkkenet, men heldig vis så har jeg en samboer som er veldig flink skjønner ikke hva jeg skulle gjort uten kokken min hehe Men han er på jobb når vi skal bake kakemenn så den bakingen skal mamma heldigvis bli med på. hehe Christian (samboeren min) jobber i nord skjøen så jeg skal være alene i julen. Eller jeg skal opp til mamma og de da. Men uansett er det jo kjip at han skal være på jobb jaja sånn er det å være med sammen med en som jobber der ute. Nå holder gubben på på kjøkkenet ogjeg gleder meg til mat for jeg er skikkelig sulten nå. han lager pizza snurrer.. nam nam Jeg har hatt det så travelt i dag med å kjøpe pressanger til jul og handle inn til helgen osv. så nå føler jeg meg helt skjev i bekkenet.. huff det er ikke det beste man kan gjøre om man sliter med bekkenløsning. å bære tunge varer. ikke bra. Også har jeg tatt jule bilder av hundene som jeg skal sende på mail til mine oppdrettere.. hehe det er sånn vi gjør hver jul ganske koselig egentlig. men det er litt stress og da. og få alle hundene til og sitte i ro med julenisselue på seg.. ikke lett .. Men artig og sende til oppdretterene mine Neste helg skal jeg ta bilde av ungene hos en fotograf. Det gjør vi også hver jul. så sender vi bildet som julekort til venner og kjente må jo sende litt skrytebilder av skjønningene mine Tenk at til neste jul er det tre rampegutter Litt uvirkelig og tenke på. Jeg er ikke mer en 25 år og ferdig med ungene sånn som det står i dag i vertfall. (man vet jo ikke hva som skjer om 10 år. hehe) Men det er jo litt rart og tenke på. .. Veninnene min er jo ikke begynt en gang og jeg er ferdig. Eller dvs besteveninnen min er 13 uker på vei da. hehe med første mann. Nå må jeg ut i hagen og lufte den ene hunden her. hun vil ut. Håper du får en fin kveld. Klem fra meg
Lykke Li Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #21 Skrevet 6. desember 2008 så kjekt å høre fra deg =) jeg sitter på kontoret til Lars og leser, får ikke fred hjemme! Jeg har sjekket hele tiden etter en unnskyldning til avbrekk og nå kom den - herlig!! hehe =) jeg er lei av å lese kjenner jeg =( Cruise hørtes kanonkjekt ut!!! Er det ikke dyrere enn en tur til syden?? Det hørtes jo ut som DET luksuslivet!!! en uke i Miami liksom =) Herlig! Bestilte bvakt sier du; la dere ungene først også sjekket de dem eller? Smart! Det er jo litt kjipt da å drikke cola hvis en er på cruise, men når ungene er med er det jo like greit. Jeg holder meg alltid HELT borte når de er med - ikke for jeg synes det er feil å drikke alkohol når de er tilstede, jeg tror det kan være bra å se du kan kose deg med litt vin, men jeg får alltid lyst på mer jeg =) Og det kommer helt an på dagsformen min hvor fort jeg kjenner noe, det trenger ikke være mer enn en øl det, så kan jeg bli brisen - og det synes jeg ikke er greit med unger, så da må jeg bare holde meg helt borte mens de er der =) Jeg tror jeg vet hvilke hunder du mener, de er jo kjempesøte =) Og nei, jeg tror ikke du er gal hehe, det er jo tydeligvis en hobby =) Og det er jo ikke galskap =) hehe. Så trist med Syver som gråt, jeg kjenner det litt i hjertet når jeg hører slik =) De er jo så søte!! Det er så mange ting som er vanskelig å forklare til dem =) Godt dere ikke skal gi bort lillebror =) hehe =) Stakkar deg som har en nordsjøarbeider - hvertfall nå når det blir jul!!! Ellers er det vel greit? Det må være veldig kjipt når han reiser nå....? Men da får han vel hvertfall være hjemme igjen neste år? Hvor ofte må han ut på jul? Han kommer vel hjem til nyttår siden dere skal ned her da? Du; jeg skriver "ned" her, vet ikke hvor jeg ser for meg dere bor, men ser for meg dere må "ned" , er det riktig? Jeg skal hjem nå når jeg har skrevet ferdig, tror Lra lager taco til meg, namnam, skal bare slappe av hele kvelden - jeg er så glad i å slappe av for tiden =) Elsker å sitte i sofaen på kveldene =) Har ikke heller tatt bilder til julekort enda, kjenner det stresser meg litt altså!! Har jo fått tre stk allerede....!!! Må komme i gang snart =) Passe deg med den bekkenløsninga!! Det er jo så vondt!! Jeg kan enda ikke springe så fort etter mitt første svskap....fikk det veldig seint da, så fikk jeg det i uke 16 med nr to (de er litt tette, eldste var bare 8 mnd når jeg ble gravid igjen), og nå har det så smått beg i uke 14!! Er ikke det utrolig tidlig?? Trodde nesten ikke det gikk an en gang...? Men du er jo heldig som har fått unna litt julegavehandling da!! Jeg har ikke beg enda......skal i gang etter 16. desember, da har jeg juleferie...fra skolen hvertfall =) Må nok jobbe noen vakter!! Jeg er 28 jeg, og har en del venninner som har unger, det er litt kjekt =) Men jeg blir den første i den nærmeste gjengen som får 3. Har et par som er gravide samtidig som meg nå, men ikke min beste venninne som har vært gravid med meg begge gangene før....jaja, jeg får klare meg selv Hun har akkurat fått jobb som lærer, så hun vil vente et år..Kanskje jeg blir med henne på nr 4 da? Hehehehehehehehe, bare tuller!!! Syntes jeg var utrolig morsom der =) Jeg håper du også får en fin kveld med samboeren din og pizzarullene Snakkes kanskje i morgen? Jeg skal sitte på kontoret til 16 hvertfall - pålogget!! Skal på ribbe til svigers etterpå, jippi!!! Det gleder jeg med til! O hellige jul!!! Stor klem tilbake
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 6. desember 2008 #22 Skrevet 6. desember 2008 Hei ja Ja det er kjedelig og bare lese på ting en må lese liksom. huff. Jeg er heller ikke ferdig å studere. jeg mangler faktisk studiekompetanse jeg. huff.. Jeg tok 2 året på videregående når Syver var 4 mnd.. Eller da begynte jeg på skolen. kan du tenke deg? det var tøft. matte hjem i lunsjen å amme. huff. vet ikke om jeg orker det igjen. Ækom inn på siste året og, men det var for få søkere det året på den linjen så de la likegjerne ned hele linjen på den skolen jeg gikk. Og da kom jeg inn på gjeltnes, men da måtte jeg enten ha flyttet eller pendlet til skolen og det går ikke med to unger hjemme og den yngste bare er 1 år. og uten barnehage.. Så det ble ikke noe skole på meg da. jajaj. Nå går jeg egentlig på yrkesrettet atføring, men er sykemeldt derfra nå da. men skal no se om jeg ikke klarer og komme meg i jobb igjen etter svangerskapet og permisjonen. Jeg jobber på en dyreklinikk og hadde planer om å bli dyrepleier, men vi får no se nå da. for da må jeg mest sansynlig til danmark og være vekke i 10 uker. og hjemme i et halvt åt. I alt 5 turer på 10 uker til danmark over 3 år.Så vi får no se. Det er jo drømmejobben min da. og det er rart hva man gjør for noe man lever for.. Og du har sikkert skjønt hvilke interesser jeg har siden min drømmejobb er dyrepleier og hobbyen min er hunder. hehe. Men jeg har andre interesser og altså. Som foreks. jeg maler olje malerier. Så store deler av året har jeg ett stafeli stående i stuen. Helt til samboeren min begynner å bli lei og pakker det vekk. hehe Nei ett cruise i karibien er faktisk ikke dyrere en en vanlig syden tur. for når man har kjøpt en tur er maten gratis. og det er den ikke i syden. så vi regnet på det etter vi hadde vært der og da kom vi fram til at alt i alt er det rimeligere med en ukes cruise i karibien.. Men seff så kommer shopngen utenom. hehe Så det kan jo bli dyrt. men det kan det jo bli uansett hvor man reiser.. Ja det er litt slit med en mann som jobber i nord skjøen. men det er jo bare når han er på jobb det er slit. ellers har jeg han her hjemme med meg 24 timer i døgnet. Det som er dumt er at turnusen bryr seg ikke om spessielle dager som jul, nyttår og påskeaften eller 17 mai og sånt. så nå har jeg vært hjemme alene alle 17 maiene uten om 1. Han skal være ute på julaften og kommer hjem 2 juledag i år og skal heldigvis være hjemme på nyttår. men neste år skal han være ute både jul og nyttår Håper i det minste han skal være hjemme på 17 mai da. hehe. jaja Ja det blir vel ned dit på en måte. hehe. for vi bor i Bergen. og da sider vi og reise ned til Sandnes De julekortene mine kommer til å bli sendt på mail de. hehe gidder ikke stresse noe mer med de. bortsett fra de med ungene da. de skal postes. Ang bekkenløsning har jeg vært veldig heldig så langti dette svangerskapet. De to andre svangerskapene har jeg hatt det fra uke 7 og 8 i svangerskapet. Og Sverre var ikke planlagt så jeg fant ut jeg var gravid med han pga smerter i bekkenet. kan du tenke deg? Syver var veldig planlagt hehe så der skjønte jeg med en gang hva de smertene var. og med Syver hadde jeg det helt grusomt. Jeg klarte ikke noenting. ikke en gang å gå opp en trapp klarte jeg. og vi som hat toalettet i 2 etg. huff. Stakkars Christian måtte gjøre alt. Til og med bære meg opp trappen. hkjelpe meg opp fra sofaen, hjelpe meg på med sokker og få bena oppi buksebena osv. det var helt forferdelig. Så jeg var veldig skeptisk når jeg plutselig fant ut jeg var gravid igjen da. Men bank i bordet så har jeg bare hatt små plager. Håper bare det fortsetter sånn. Jeg fikk annbefalt av leger og fyseoterapauter å ikke få flere barn jeg da. Så jeg får vel egentlig bare være glad jeg klarer å få 3 stk Jeg har jo slitt veldig etter vangerskapende og da. så det er derfor jeg har fått yrkesrettet attføring. Da får jeg lov å gjøre litt forskjellig arbeid og ta meg en pause når jeg føler for det. Så det er jo litt greit da. Ja jeg er vel egentlig den eneste av mine nermeste vennr som ar fått barn. og jeg lovet besteveninnen min og si fra om jeg skulle ha nr 3 og når jeg eventuelt skulle ha da. for hun ville gå gravis samtidig som meg da. hehe. Men han var jo heller ikke planlagt hehe, så jeg trodde jeg spolerte hele planen jeg og det trodde hun også. Men så viser det seg i ettertid at hun har blitt gravid mest sansynlig en av de dagene før eller etter jeg fant ut at jeg var gravid. kan du tenke deg for en sånn flaks. hehe. Men hun stakkars er så fryktelig dårlig at hun spyr 100 ganger for dagen. Går ikke an å være med henne stakkars. Hun skal tøffe seg litt i dg da og komme ned hit, men vi får se hvor mye hun er her i stuen og ikke oppe på do stakkars .. Håper hun kommer seg snart. Hun har fått den syke svangerskaps kvelmen. jeg husker ikke i farten hva det heter.. Pizzarullene var kanon gode. Han laget så mange at vi har middag i morgen og vi. Grådig greit Nå skal vi snart se Varg Veum Begravde hunder. Bare venter på at Disse vennene våre skal komme ned da. Hva heter du foresten? Du trenger ikke si det hvis du ikke vil. Jeg heter i vertfall Torunn Å nam Ribbe.. ååh det er godt det. Jeg har kjøpt to helsider med pinnekjøtt som jeg har hengt opp i kjeller trappen. å Hver gang jeg går ned den trappen så blir jeg sulten på pinnekjøtt. hehe.har alle rede spist det en gang i år. og håper det blir mange flere. Du får kose deg masse i kved og slappe godt av i sofaen. Det er viktig det I vertfal for oss som skal lage en hel baby. Jeg sitter her nå og kommer ikke til å bevege meg stort mye før jeg skal opp og legge meg Klem fra meg
Lykke Li Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #23 Skrevet 7. desember 2008 Så var det kontoret igjen ja =) Kjedelig! Ja, det er ikke særlig gøy å lese på ting man MÅ!! Men må du, så må du...Jeg håper sånn jeg får gjort ferdig første året før ungen kommer! Jeg går sykepleien, og har termin rett før skoleslutt...ikke så veldig planlagt....eller egentlig er det det, men jeg trodde vi hadde avsluttende examen i mai, ikke i juni.. =) jaja, jeg får ta om igjen det jeg ikke rekker i år =) Jeg skal ta ks, så jeg får nok i slutten av mai. Jeg er utrolig tramg i bekkenet, og får derfor ikke lov å føde, har hatt to hasteks, jeg får så "store" unger til å være så liten. Jeg er 156 cm og veier rett under 50 kg.....begge mine gutter har vært 4100 gr ved fødselen og 50/51 cm, og 38 i hodet. Minste mann var akkurat samme vekt, lengde osv, men han var 2 uker før termin, så han hadde nok vært nærmere 5 kg han! Jeg klarer ikke presse ut noe sånn jeg Du? Må han være ute neste år også?? Og begge dagene, stakkar deg!! Så urettferdig! Pleier de være ute 2 år på rad? Det hørtes ikke gøy ut!! Jeg har ingen hobbyer for tiden, det er helt fælt! Jeg har aldri vært så usosial som jeg er nå! Jeg elsker å være med venner og kose meg, men etter jeg beg på skole, tar det nesten all min tid =( Jeg jobber på en psykiatrisk klinikk i tillegg til skole, to små hjemme og 12-ukerstettheten, så det er helt utrolig hvor lite jeg gjør for tiden. Gleder meg til det blir litt mer system i tingene, da skal jeg komme til meg selv igjen =) Stakkar venninnen din!! Det høres helt forferdelig ut!! Jeg kan ikke en gang forestille meg hvrdan det er å spy hele dagene, jeg HATER å spy. De få gangene jeg har vært kvalm (passe meg nå så jeg ikke syter, det må bli sett i perspektiv her!!), ligger jeg heeeeelt stille så jeg skal unngå å spy, hehe. Det er litt teit, for jeg vet jo jeg sannsynligvis blir bedre av å spy, men jeg klarer det bare ikke, det er en av mine skrekekr =) Men jeg synes det er helt greit når ungene har spysyke, det synes jeg ikke er ekkelt, bare det å gjøre det selv =) Jeg skal krysse fingrene for deg ang bekkenplagene, ingen fortjener å ha så vondt når de går gravide!! Aldri ellers heller for den saks skyld! Det er så vondt å ikke klare stå opp fra sengen, jeg hadde det slik sist gang, det er derfor jeg håper det ikke utvikler seg så fort her heller =) Jeg elsket pinnekjøtt før, helt til jeg ble gravid med første mann (Magnus). Da klarte jeg det ikke, og har bare spist det for å prøve etterpå, jeg klarer det ikke lenger =( Det er ganske trist synes jeg, for det er jo pinnekjøtt vi spiser til jul. Jeg hadde aldri smakt ribbe før, men jeg elsker det nå! Pleier få det ved siden av på jul - litt utskjemt ja =) Men jeg elsker tilbehøret til pinnekjøttet, så jeg sier jeg ikke trenger ribbe, bare far min som nok er svak for datter sin Nam det er godt med kålrabistappe og salte poteter, og fettet =) mmmmmm!!! Jeg heter Mariann =) Husker jeg vurderte å skifte navn når jeg var 17-18 til Amalie, men gjorde det aldri hehe. Glad for det nå = ) Mange Amalier rundt omkring. Så i familien er vi Lars og Mariann, Magnus og Georg =) Pluss en til som vi ikke vet enda =) Hvilke navn vurderer dere? Har jeg sagt mine? Vebjørn, Åsmund, Amund, Karl (min favoritt), Sverre, Gustav, Johannes, Lasse. Mannen min vil ha Mads (el Mats jeg vet ikke), men det kommer ikke på tale =) Jeg får lese videre jeg....eller rettere sagt, begynne å lese Snakkes, klem til deg =)
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 7. desember 2008 #24 Skrevet 7. desember 2008 Hei ja. Har du fått lest litt nå Oi da får du store barn ja. hehe Myye større en meg i vertfall. Jeg har føtt mine normalt uten smartestillende begge gangene. å de kommer fort når de først har bestemt seg for å komme. Jordmødrene blir helt satt ut, når jeg kommer på kliniken for jeg kommer inn rett før ungen kommer ut jeg. Når jeg skulle ha Sverre kom jeg inn og da hadde jeg 7,5 cm åpning, og det var vist ikke så normalt for en førstegangsfødende å ha så stor åpning når de annkommer klinikken. Og jeg var jo litt redd egentlig for mamma har hatt tre keisersnoitt pga lite bekken hun og er gsnske liten. hun er bare 150 høy. så alle trodde jeg også skulle ta ks. For jeg er bare 163 og 50 kg til vanlig og veldig smal ellers eier ikke former. Men nei. Sverre føk ut på 7 min etter jeg hadde blit kjørt inn på det rommet der jeg skulle føde. hehe han var 2410 g og 47 cm. så han var pitte liten og en uke etter termin. Syver Han er født en uke før termin og kom nesten på kjøpesenteret rett her borte. på Lagunen. vi skulle spise middag på Egon men den middagen ble det ikke noe av for jeg kom ikke så langt at jeg fikk bestilt en gang for da hadde jeg mellom 1 min og 30sec mellom hver rie. Christian stakkars fikk helt angst så han måtte ringe til mamma og få henne til og hente oss. hehe Jeg kunne så vidt gå på krykker. så han nermest bar meg ut av egon. når vi kom ned på kk hadde jeg 9 cm åpning og jordmoren spurte meg hva i alle dager dette var. dette er ikke så vanlig. sa hun. Men føsdselen stoppet opp fordi jeg var så sulten. Så jeg fikk meg en druesukker tabbelett. (det var jo middag jeg skulle spise. ikke føde) hehe jordmoren gikk ut av rommet etter jeg hadde fått den tabeletten med druesukker og sa at det mest sansynlig var mellom 20 min til en halv time til det ville skje noe mere. men i det døren gikk igjen jente jo jeg at her skjedde det noe. Jeg sa til Stakkars Christian som var livredd alle rede at han måtte hente jordmoren igjen. og han løp til døren og ropte på henne pog løp innigjen til meg og da var allerede syver på vei ut. jo da Christian var rett og slett jord mor han. Stakkars fyr. Og han ville ikke vare med egentlig . huff. jeg hadde jo sagt det at du skal ikke gjøre annet en og sitte og holde meg i hånden. men det var jo helt feil. jordmoren kom jo seff inn igjen da men noen måtte jo holde den ene foten min fodi de ikke hadde greid å få inn et sånt stativ som skulle holde den oppe, så da måtte Christian være stsativ. så han fikk med seg alt han da. Flor å si det sånn så var han ganske så hvit i trynet.. hehe Syver var 3400 og 48 cm Så han var vel mer som gjennomsnittet. Desverre skal han være ute til neste år og ja. Og det er jo veldig synd siden det er første julen til nykomlingen og. Men men jeg håper i det minste han skal være hjemme julen etter et da. for da er det jo enda kjekkere for den lille. tror ikke han merker stort den første julen sin. Å jeg elsker pinnekjøtt jeg. det er liv retten min.. Men ribbe er jo knall godt det også. Jeg skal spise masse pinnekjøtt i år for neste år får jeg sikkert ikke spist noenting siden jeg ammer. Begge de to første har vert veldig sårte på hva jeg spiser når jeg ammer, så pinnekjøtt wer ikke det beste da, Nå sitter jeg og ser på hearspray på tv... ganske tidig egentlig. hehe Du må ha en fin middag hos svigers, misunner deg nå, for jeg vil og ha så god middag. hehe klem tilbake.
Lykke Li Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #25 Skrevet 7. desember 2008 OH MY for noen fødsler du har hatt!! Jeg skulle vært flue på veggen der altså!! =) Høres ikke ut som dere har kjedet dere hvertfall Stakkar Christian ja!! Tenk så hjelpeslaus han må ha følt seg =) Selv om han har gjort mye mer enn det som er normalt...Sverre var ikke mye stor nei, det høres kjekt ut å få en baby Jeg synes mine har vært så store =) Har du synes det var helt greit å føde? Det høres ut som du har hatt veldig fine (selv om de var suuuperraske) fødsler =) Eller er det bare det at du ikke har hatt tid til å få smertestillende? HELDIGEN dere som har Egon!!!! Jeg ELSKER Egon!!! Men jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke har det her i Sandnes/Stavanger...??? Vi går alltid på Egon når vi er på hytta i Krsand =) En gang kjørte vi helt til Haugesund på dagstur for å gå på Egon, hehe =) Det er såååååå godt =) Pleier alltid spise cheeseburger =) Det er så god dressing =) åh, men det var godt med ribbe ja =) Tror jeg overspiste meg litt der ja Men vi gikk opp, tar 10 min å kjøre fordi det er motorvei mellom oss og svigers, men vi bruker 1 time og 10 min å gå, det er mye oppover. Nå er jeg helt ødelagt i bekkenet Jeg hadde egentlig ikke trodd det (ja,jeg vet det er naivt) for jeg har liksom ikke hatt så veldig vondt, men det var visst tydeligvis ALTFOR lang tur for meg... Skal sitte nå ja =) Gleder meg til åndenes makt!!! Ser det hver søndag =) Ser du det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå