MegOgMine3 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #26 Skrevet 3. desember 2008 Har dårlig erfaring med BV fra da jeg var lita, så jeg vet med sikkerhet at dem griper inn der dem ikke trengs også....
SuperGlad Skrevet 3. desember 2008 #27 Skrevet 3. desember 2008 Susa med ei på 16mnd. da skal jeg sjokkere deg å fortelle at jenta mi som nettopp var fylt to var ute til kl 10 da vi var på feire i sommer! Var i bursdag å det var hagefest. Hun storkoste seg å lekte med en gutt på 1,5 frem til han la seg kl 9. Siste timen satt hun i fanget mitt å koset seg å snakket med alle sammen. Noen ganger så kan faktisk barn være oppe litt lengre. Mine 2 små kommer nok IKKE til å være i seng kl 7 på julaften å nyttårsaften :-)
Edelweis Skrevet 3. desember 2008 #28 Skrevet 3. desember 2008 i barnehagen der hvor jeg hadde praksis var det flere som leverte sent i barnehagen. det er jo som det passer foreldrene det da. mange går jo hjemme med ny bebi, å hvorfor stresse seg avgårde for å rekke barnehagen når man alikevel ikke skal på jobb? det var en ganske så ussel grunn. skittne klær er heller ikke grunnlag for bekymringsmelding da, da har barneværnet for lite å gjøre mener jeg. og foreldrene selv må få velge når de vil legge barna. hvis en døgnrytme fra 21.00 til 08.30 passer dem, så er jo det helt greit. vet at det er flere fra fremmede kulturer som for eksempel ikke har faste leggetider på barna. vet at vi så mye til det i den barnehagen jeg hadde praksis i, å mange av de barna kom ikke i banrehagen før lunchtid. veldig rart at barnevernet tar opp slike ting. når det gjelder slossingen, kan det jo tyde på så mangt. så skjønner at noen pedagoger kan reagere på den, men da må det vel være bedre å snakke med foreldrene og gjøre tiltak, ikke kontakte barnevernet. håper du får klarhet i disse tingene. hvis dette er alt, så tror jeg nok ikke du har mye å frykte. =) lykke til i allefall!
MegOgMine3 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #29 Skrevet 3. desember 2008 S.M. Vi har innvitert dem hjem til oss, men dem har ikke vært her enda.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 3. desember 2008 #30 Skrevet 3. desember 2008 Skjønner godt at du blir litt små skeptisk og bekymret jeg. Ikke at jeg sier at du har noen grunn til det men når man blir ringt inn til barnevernet med en bekymringsmeldning så begynner man automatisk og bekymre seg for hva man gjør galt. Hadde blitt utrolig satt ut jeg hvis en nabo hadde sett seg nødt til og ringe barnevernet for at dem var bekymret over at dem trodde at jeg ikke klarte og ta vare på barna mine. Jeg også vet hvor hektisk det kan være med en baby i hus og skal klare og komme seg til barnehagen med 2 buss bytter og være der til tide. Babyen må ha mat,skift også skal eldstemann ha morgen stell og kle på seg og spise frokost.Er ikke alltid like lett det nei. Men at barnehagen klager over at du kommer for seint sjønner jeg ikke da. Det er en barnehage og ikke skole. Det er valgfritt om barnet går der eller ikke og man betaler penger for plassen. Skjønner at barnehagen kan bli litt irritert hvis du ikke varsler at du kommer for sent men det var ikke det som var tema heller så. Og om barna er ute til kl 21 har vell ikke noe og si, og spesielt ikke hvis dem er sammen med voksne. At barna sloss vet jeg ikke hvor vanlig er for mine er så små enda at slossing som skjer her er mer uenigheter så den skal jeg ikke utale meg om. Men synes grunnene for at du har blitt ringt opp av barnevernet virker veldig smålig jeg da. Selfølgelig ikke så lett og bare ta det med ro når man vet at man barnvenet på nakken selv om man innerst inne vet at det er mange feilaktige info dem har blitt informert med heller. Vill ihvertfall si at jeg skjønner engstelsen din og ønske deg masse lykke til. Det går nokk sikkert kjempe bra og det blir sikkert godt og bli ferdig med det styret tenker jeg :-)
Trulte76 Skrevet 3. desember 2008 #31 Skrevet 3. desember 2008 visst det er kun dette grunnlaget de hadde for å ringe bekymringsmelding til BV så blir jeg skeptisk. Skal jo ingenting til før de tar kontakt med BV da. Synes ikke de hadde noen grunn til å ringe BV. Og hvor mange unger er ikke litt lengre oppe når det er sommerferie?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 3. desember 2008 #32 Skrevet 3. desember 2008 Da er vell jeg skyldig i alle de tingene du er blitt beskyldt for jeg da.. For når det er JEG og ikke sambo som leverer eldste jenta i bhg så kommer vi nesten aldri før halv 10 (om man kommer senere en 09.30 må man ringe) for da lar jeg henne sove til hun våkner, så spiser vi frokost hjemme og går til bhg. Hun har fått være ute leeenge på kveldene om sommeren når vi har vært hos besteforeldre o.l. Og hun har faktisk hatt på seg møkkete genser engang også (hu søla på seg på vei til bhg). Men ingen av de tingene der er noe og reagere på synes jeg.. Så du har nok ditt på det tørre om det er kun de tingene dem har meldt fra om. Men har bhg prøvd og ta dette opp med deg først da?
miapia Skrevet 3. desember 2008 #33 Skrevet 3. desember 2008 Det er som mange andre sier, er alt i orden har du ikke noe å frykte... Men, jeg vil ikke si at det er vanlig at barn slåss mye. Det skjer ja, men da setter foreldre i samarbeid med barnehagen inn mye innsats for å bli kvitt problemet. Hvis du ser på det som normalt, kan de mene du har feil innstilling og at det er vanskelig å samarbeide med deg om barnas beste. (Jeg ser på småkrangling og knuffing som normalt, slossing er mer alvorlig). Er du sikker på at de tingene du nevner er alt?
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #34 Skrevet 3. desember 2008 Har vel ingenting med å spekulere, men du er en ung mor, som ikke kan skrive og ei heller formulere deg, har tre barn og nå har barnevernet på nakken... Altså, det er veldig godt mulig det ikke er noenting galt med din omsorgsevne, men det er lke godt mulig at det er det. Noe vi ikke kan vite da vi bare får denne saken fra ditt ståsted. Og de som hyer høyest om barnevernet og slikt er gjerne de som ikke har nok selvinnsikt til å skjønne at de trengs, også i deres hjem/familie etc...
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 3. desember 2008 #35 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er enig i at mye slossing ikke er normalt. At barn av og til slår hverandre eller utagerer i agressjon er helt normalt, men at barn på 3 og 5 år SLOSS ofte syns jeg overhode ikke er normalt og jeg finner det bekymringsverdig at det ikke virker som at det blir tatt tak i problemet fra din side. Til tross for det syns jeg ikke det er et problem som skal gå til barnevernet. Det holder i massevis at foreldre og barnehage i fellesskap tar tak i situasjonen og setter i verk tiltak. Dersom de tingene du nevner her virkelig er de tingene som ble forklart til deg som årsaken til meldingen, så ville jeg invitert BV på besøk, vist dem hvordan deres familiehverdag var og ikke bekymret meg noe videre.
Leen Skrevet 3. desember 2008 #36 Skrevet 3. desember 2008 Jeg forstår at det er tøft å få en sånn telefon. Det hadde jeg syntes selv. MEN, det er jo godt å vite at det faktisk er noen som passer på barna våre. Bedre at de sjekker 100 familier for mye, enn at de overser en som er viktig. Så lenge du mener du har alt på stell, så er det ikke noe å bekymre seg for. Men som sagt tidligere...jeg forstår at det er tøft å få en sånn telefon. Håper det ordner seg:)
MegOgMine3 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #37 Skrevet 3. desember 2008 Masselatterbletildatter (x2) må bare spørre, hva har det med at du/dere mener at jeg ikke kan skrive eller formulere meg med saken og gjøre??? må da gå ann og legge inn et innlegg uten at folk skal komme med sånn ting. Om du ikke og andre ikke kan skjønne at et er litt vanskelig og sitte og skrive på pc`n med tårer i øynene og klomp i halsen, så kan dere latt være og skrive i det hele tatt!
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #38 Skrevet 3. desember 2008 hehehehe ja for du skrev jo feilfritt:) Artig når noen kommenterer andres skrivekunnskaper...... da forventer jeg faktisk et feilfritt innlegg.
Nattinatta Skrevet 3. desember 2008 #39 Skrevet 3. desember 2008 synes jo det er dårlig hvis bhg ikke har snakket meg deg ang dette tidligere.. de sakene du nevner er jo greie å ta opp uten å trekke inn barnevernet med det første synes nå jeg da. i det minste burde de snakket med deg og fortalt at de var bekymret og ville sende melding til barnevernet. men siden du har vært på møte med de, fikk du noe pekepinn av de da? eller skulle de komme tilbake til det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå