Gå til innhold

fikk tlf fra barnevernet..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en tlf ifra barnevernet om at di hadde fått bekymrings mld fra barnehagen. grunnlaget for dette var

1: ongene sloss mye med hverandre,

2:di hadde skittene klær,

3: di kom sent i barnehagen.

1:Jeg vet at ungene sloss mye, men det gjør vel alle søsken???

2:Ungene mine har da aldri hatt skittene klær i barnehagen!!!

3:Jeg skjønner at ongene har godt av og komme i barnehagen tidlig og være med på aktivitetene, men og sende bekymringsmld til barnevernet for det?

når vi var på møtet med barnevernet kom barnehagen (di var også på møtet) med at en av naboene hadde sett ongene ute etter midnatt flere ganger. ungene er 5 og 3år og legger seg senest kl 21. i sommer hendte det at eldstemann var ute lenge sammen med sambo og "hjalp" han med og bygge på huset, men aldri etter kl 21.30. Det som er her vi bor er at nærmeste nabo bor nesten 1km unna... dattra til naboen som har "sett" dem ute jobber i barnehagen der ungene går. naboen hadde ringt til barnehagen og fortalt dette, men ikke ringt til barnevernet. syns dette er merkelig...

huff dette ble rotete skrevet... måtte bare få det ut tungt og sitte inne med:(

det er som noen sitter med en kniv i magen min og vrir den rundt...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det virket som det var veldig lavt grunnlag for og annmelde noen til barnevernet også om det skulle stemt egentlig..

Er jo også merkelig at naboene skal drive og juge rundt om at de har sett ungene leke ute flere ganger etter midnatt.. dere har ikke vært i noen tvister tidligere med naboer eller barnehage?? HVa type slossing er det eegntlig snakk om siden barnehagen reagerer.. Høres jo helt merkelig ut.. Men samtidig veldig lite info da...!

Skrevet

Vil bare si at det hjelper ikke å være "anonym nå", når alt om deg kommer opp når man klikker på brukernavnet ditt...

Skrevet

hvor sent blir de levert i bhg?

Skrevet

det er nok ikke mange som vet hvem jeg er uansett... har heller ikke noe bilder der..

Skrevet

Du må pröve å få en konkret forklaring på hva de mener med bekymringsmeldingen! Er disse tre punktene de uttalte bekymringene eller er det hele situasjonen rundt barna de er bekymret for? Hvordan er familiens livssituasjon? Har jobbet bv og vet at det ofte er hele livssituasjonen som bekymrer, men i en bekymringsmelding må man väre konkret og det er derfor man ramser opp visse saker slik!

Skrevet

og alle unger slåss..hvertfall gjør mine gutter det. men ikke i bhg da. Så da burde vel bhg ta litt ansvar og skille de, og kanskje la de gå på hver sin avdeling

Skrevet

Hvis du virkelig ikke kan forstå denne bekymringsmeldinga, så er det enten en av to:

Du evner ikke selv å se dine egne feil og mangler

eller

du har ingenting å frykte, samarbeid og se på det som til barnas beste. Hvis noen sender inn en bekymringsmelding, så er det jo fordi de bryr seg, ikke sant? I de fleste tilfeller ihvertfall.

Ta det HELT med ro, ikke bli sint, se heller det positive i det, bedre at folk bryr seg for mye enn for lite.

Skjønner jo at du blir redd og lei deg, men hvis du mener at du er en god nok mor, så har du sikkert ingenting å bekymre deg for!

Skrevet

hang meg mer opp de utallige og ikke minst grove skrivefeilene i innlegget ditt...

Skrevet

har brukt og levere dem mellom kl 9 og hal 11. Ungene sov til 8.30 og hadde en liten baby på det tidspunktet di ble levert sent, så det tok litt tid på mårningen med stelling og amming.. den siste mnd har den blitt levert kl 8 senest kl 8.30 hver morgen.

Skrevet

mamsen og ML.

hva mente du med innlegget ditt?

Skrevet

Ja, det var jo rette ræva som feis.........

mamsen, ja......

Skrevet

Dersom du mener du er en ansvarlig omsorgsperson har du da intet å frykte, de er der jo for å hjelpe de som evt. måtte trenge det.

Lykke til.

Skrevet

Har ikke barnehagen noen "frist" for når barna skal komme om dagene da? Her skal de feks være på barnehagen til senest 9:30. Det har hendt at vi ikke har rukket å komme dit før kl 10 pga at det har skjedd et eller annet akkurat i det vi skulle gå, feks tisseuhell e.l. Men da har jeg forklart det når jeg har kommet dit. Trodde ikke barnehagen reagerte så mye på det når det bare skjer et par ganger. Men hvis det derimot gjentar seg veldig ofte, så skjønner jeg jo at det blir en reaksjon på det. Men det ville jeg tro ville bli tatt opp på foreldresamtale, og ikke med barnevern:/

Det at de har skitne klær, er jo en enkel affære å ordne opp i;) Og, hvis det er som du sier, at de ikke har skitne klær, så er jo ikke det noe problem;)

At noen skal ha sett barna sent ute, hvis det ikke er sant, er jo ikke noe å reagere på. Jenta mi har vært mye sent ute i sommer:P Og det vet jeg flere barn her som har:)

Samarbeid du, så går nok dette bra:) La de komme hjem til dere og se hvordan dere har det:) Hvis du føler deg trygg på at du gjør en god jobb som mor, så har du ingen ting å skjule:)

Skrevet

oi. jeg leverer gutten min i 9.30-10.00 håper da ikke jeg får barnevernet på nakken av den grunn.

Skrevet

Ingen bhg som leverer en bekymringsmelding fordi du leverer ungen sent.

Skrevet

Noe som skurrer her altså... Har du/dere snakket om noen av disse tingene på foreldresamtaler da?

Skrevet

Men hvorfor i alle dager er barn på 3-5år ute til klokka 21.30?! Selv på sommeren?

Skrevet

Da var a' gift hu FuriLaks

selvførgelig blir jeg både redd og lei meg og ikke minst sint når noen kommer med sånne ting når jeg vet at barna har det bra og at vi gjør det vi synes er det beste for barna våre.

Skrevet

Vel, ikke alle unger "sloss". Krangling osv ja, men ikke slossing!

Når barnevernet eller barnehagen er bekymret er de som regel bekymret for hele barnets hjemmesituasjon. Hvis barnehagen mener at barna ikke har det bra hjemme, viø naturlig nok barnehagen bli bekymret hvis ikke barnet møter opp i banrehagen, eller hvis det møter veldig sent.

Barnevernet er til for å hjelpe. Hvis du mener at hjemmeforholdene er gode og dere er gode foreldre, så har du vel ingenting å frykte. Hvis dere trenger hjelp, kan barnevernet bidra.

Lykke til.

Skrevet

Det er vel ikke uvanlig på sommeren på lyse og varme kvelder! Tenker bare på eldstemann her som snart er 4, på Frankriketuren i sommer var vi jo ute nesten hver kveld, og det ble ofte seint, mellom 21-22. Og der er det ikke engang lyst på kvelden. Huff og huff ;(

Skrevet

Har du ditt på det tørre så er det jo ikke noen sak.

Hvis det er slik at man kan bli "anmeldt" til barnevernet fordi barna er ute sent en fin sommerkveld er det nok mange som vil ha et problem...!

Lykke til!!!

Skrevet

Nei, ærlig talt. Det er da ikke noe big deal vel? Vi er to ganske så ressurssterke foreldre med klare rammer og regler, men når vi er på campingvogna om sommeren er da barna våre ute mye lenger enn vanlig. Og det er de også om vi er hjemme. Her høres det jo ut som om disse barna får den søvnen de skal ha uansett?

Enig med ei over her, at entenså evner ikke HI å se hvordan det virkelig er, eller så er dette noe rariteter fra bhg sin side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...