Gå til innhold

Hva spiser dere julaften, og hvor kommer dere fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pinnekjøtt, medisterkaker og ribbe.. Jeg er fra drammen..

Men mamma er fra sunnmøre så derfra vi har fått pinnekjøtt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ribbe,pinnekjøtt,sossier og julepølse. Sunnmøre

Skrevet

Er jeg den eneste tro? Vi pleier å spise lutefisk eller kveite på julaften

Skrevet

Jeg kommer fra Vestlandet, men har giftet meg med en østlending.Jeg er vant til pinnekjøtt, og det har vi spist de siste fem årene. Men i år skal gubben få ribbe, tenkte jeg. Pinnekjøtt første juledag, kanskje?

Skrevet

Julaften er det pinnkjøtt med potet og kålrabistappe. Og selvsagt riskrem til dessert.

Bor i Nordland

Skrevet

jeg er vokst opp med pinnekjøtt ,poteter og kålrabistappe. bor i akershus, men pappa er fra molde. ( mamma er dansk, men elsker heldigvis pinnekjøtt så det har vi alltid - selv de årene vi feirer i danmark).

men fra i år feirer vi jul annenhvert år hos svigers ,og mamma og pappa- så når vi er der ( noe vi skla for første gang i år) så blir det ribbe, skikestek,medisterkaker, medisterpølse, poteter og saus. men da har vi skikkelig pinnekjøtt middag lillejulaften da:) nye tradisjonen våres i år- som skal følge oss de årene vi feirer der.

nå fikk jeg lyst på pinnekjøtt. bra det bare er tre uke rigjen.

Skrevet

Vi har alltid spist lettsaltet torsk med poteter, eggesmør, kokte gulrøtter og lefser til. Jeg kommer fra ei lita bygd på sørlandet. Mannen min kommer fra Stavanger og han er selvfølgelig vant med pinnekjøtt, så nå blir det annehvert år med fisk og pinnekjøtt. I år er det fisk :-)

Skrevet

Ribbe og pinnekjøtt, med alt mulig av tilbehør. Kommer fra Nord-Norge.

Skrevet

Vi har ribbe, medister kaker og medister pølser:o) Kommer fra Drammen

Skrevet

Vi er fra østlandet og spiser kjøttbolller eller kalkun, det vanlige er vel ribbe men det er det ingen av oss som liker.

Skrevet

Er fra østlandet og spiser Skinkesteik hver jul

Skrevet

Pinnekjøtt og er frå Nordfjord.

Er ikkje vant til å bruke ordet pinnekjøtt. Seier vanligvis bare ribbe, for for oss fins det ingen annen ribbe en pinnekjøtt på julafta :o)

Skrevet

Vi spiser pinnekjøtt ( glede mæ) E fra nord-norge

Multe krem te dessert

Skrevet

Pinnekjøtt. Er fra Østlandet, nærmere bestemt Akershus.

Skrevet

Torsk med alt tilbehør.

Er fra Kristiansand.

Skrevet

Ribbe hos mine foreldre, men siden jeg fremdeles er baby og ikke liker ribbe får jeg svinestek;o) Det er jo jul!

Skrevet

Ribbe, skinkestek, medistekaker, medisterpølser og sossiser.

Skrevet

...glemte å skrive Oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...