Gjest Sauen - preggers Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Pinnekjøtt, og kommer fra Bergen =)
nybebis Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Klakun og waldorf salat. Fordi far er fra Oslo og har aldri likt ribbe og mor fra vestlandet og far ikke var veldig begeistret for pinnekjøtt, hehe. Så da har vi alltid hatt pinnekjøtt første juledag.
'utakknemlig bitch' Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Pinnekjøtt og bergenser skal til tønsberg i julen og får ribbe og medisterkaker -.- (grøss og gru) godt jeg skal på besøk til min mor i oslo og får pinnekjøtt i romjulen, er ikke jul uten
jordbær mathilda Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Ribbe,medisterkaker og medisterpølser!! Namm........ Kommer fra Østlandet
2nj♥ Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Pinnekjøtt. -Men vi har også ribbe da det er noen som ikke liker pinnekjøtt. Er fra nordvestlandet. Mannen min er fra østlandet og er vant til ribbe, men når vi er der annenhver jul må de lage pinnekjøtt også for det må jeg ha Heldigvis er mora fra Bergen, så hun er også vant med pinnekjøtt og syntes det var veldig bra å få det.
Mamsen og lillegutt Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Pinnekjøtt.....er fra Bergen
Mille** Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Ribbe og medisterkaker og hjemmelaget surkål. Er fra nord-norge. )
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Pinnekjøtt, kommer fra utenfor Bergen men bor i Sandnes. Pinnekjøtt her også....
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Spiser pinnekjøtt, ribbe (som jeg ikke er særlig begeistret for) og mørpølse (med tilbehør). Også er det riskrem med enten rød saus eller rørt jordbær (det siste er å foretrekke). Har sunnmørske foreldre, så mattradisjonene er med derfra. Når vi feirer med gubben sin familie er det ribbe og medister. Og karamellpudding eller moltekrem til dessert. Når jeg etterhvert skal lage istand julemiddag selv blir det nok å videreføre "min" tradisjon med både ribbe og pinnekjøtt, da jeg og mannen har hver vår favoritt. Og om jeg får tak i det vil jeg ha mørpølse til. Også må jeg vel lære meg å lage karamellpudding, da min kjære ikke liker riskremen jeg elsker ... Hihi ... ser jeg har noen år med kompromisser og kreative løsninger forran meg ;-)
Kystrøya Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Kommer frra Nordland, spiser pinnekjøtt med potet og kålrabistappe. Gleder meg som en unge allerede! Mannen min er en særing som ikke er noe glad i noe slags julemat (bortskjemt av moren sin dessverre). Så han spiser raspaballer på julaften.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Eg er vant med ribbe og pinnekjøtt og riskrem med molter til desert. Er fra østlandet, når eg skulle feire min første jul med mannen min sin familie så ville jo eg ha litt pinnekjøtt da, men var så ung at eg sa ikkje noko, var ho søstra hans. Mannen til søstra hans vil gjerne ha pinnekjøtt så eg fikk jo litt pinnekjøtt da!! Og etter det så har eg og han når me skal feire jul sammen dela på det å lage pinnekjøtt og rotmos, hehe. Og er me hos svigermor så har eg med pinnekjøtt også lagar ho resten. Så her er det begge delar, min svigermor eter ikkje sauekjøtt men det gjer svigerfar!!! Mannen min eter litt og litt meire sauekjøtt, som pinnekjøtt og fårikål.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 kaklun, ribbe, skinkestekt, medisterkaker og medisterpølser, med et helt lass av tilbehør. kommer fra oslo
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 Er vant med pinnekjøtt, svineribbe og mør. (og pteter, rødkål og kålrabistappe) Sambo har i tillegg til det jeg er vant med flere mørsorter, rullepølse og lefse til. Så det blir endel mat her kan du si.. for vi har alt !
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 3. desember 2008 #17 Skrevet 3. desember 2008 vi spiser pinnekjøtt er fra østlandt, men faren min er fra haugsund, så det er han som har tatt med seg dn tradisjonen så nå spiser nesten hele familien til mamma det også men i år blir det jul hos svigers, så da blir det ribbe ... (sukk)...
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 3. desember 2008 #18 Skrevet 3. desember 2008 Spiser ribbe, medisterkaker og julepølse på julaften:) Med masse deilig tilbehør;) *nam* Til dessert er det som regel riskrem (æsj!)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 3. desember 2008 #19 Skrevet 3. desember 2008 Ja, også er jeg fra Østlandet da
Shabby Cheap Chic Skrevet 3. desember 2008 #20 Skrevet 3. desember 2008 Ribbe, medisterpølser og medisterkaker med poteter og surkål.. Er fra Østlandet.
¤ my precious ¤ Skrevet 3. desember 2008 #22 Skrevet 3. desember 2008 Annenhvert år med ribbe, poteter, surkål, medisterkaker og julepølser og annenhvert år med pinnekjøtt, poteter, kålrotstappe og vossakorv :-)) Vi er fra Østlandet, alle sammen :-)
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #23 Skrevet 3. desember 2008 Pinnekjøtt og riskrem til dessert. Vestlandet
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 3. desember 2008 #24 Skrevet 3. desember 2008 Her er det annenhvert år. Ribbe når vi feirer jul med min familie og pinnekjøtt når vi feirer med hans familie. Så i år blir det pinnekjøtt. Bor på sørlandet ) Og selvfølgelig Riskrem til dessert.. mmmmm )))
trippeltopp Skrevet 3. desember 2008 #25 Skrevet 3. desember 2008 Pinnekjøtt, kålrabistappe, poteter og grov pølse... Kommer fra bergen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå