Gå til innhold

Vektøkning??


lillemaiblomst

Anbefalte innlegg

Akk. Nok en slik skrytetråd over hvor LITE folk har lagt på seg.

 

Dette er jo så intetsigende. Om man legger på seg tre kilo og er i uke 30 var man sansynligvis svært overvektig fra før.

 

Slike tråder er så villedende. Hva med å bruke den tråden som er anonym, og hvor man også skriver inn tidligere vekt, høyde, grad av trenethet etc? Da kan man få et inntrykk av om man har lagt på seg lite eller mye.

 

Jeg er 30 uker og har gått opp 10 kilo. Er 163 høy og veide opprinnelig 60 kilo. Var godt trent. (Noe jeg ikke er nå lenger - Babyen er blitt så stor at jeg knapt orker å lene meg framover...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er uenig i at det er en"skrytetråd", er jo veldig forskjellig hvor mye en har lagt på seg her!! Kjenner flere jeg som har vært fortvilet for at de ikke har lagt på seg så mye, og stresset fordi magen er liten ol. Kan være slitsomt for mange det også, spesielt med alle kommentarer en får når en ikke "vokser"!!

Synes man denne tråden er for "ille" kan man jo, som du sier, bruke den anonyme.

 

Selv hadde jeg gått opp 7kg i uke 24 og skal på vekta igjen i morgen da det er ny kontroll, tror nok det er noen kilo mer! Siden puppene vokser i takt med magen, legger jeg noen kilo på hver av dem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som klager over at alle vekt-innlegg er skrytetråder bør bare la vær å gå inn på de! :-) Eller gå på den anonyme. Er det så forbanna vanskelig?!

 

Sist på vekta i uke 28 hadde jeg lagt på meg 4 kg totalt. Tror nok det IHVERTFALL er et par kilo til nå! :-)

Lurer på hvor mye jeg hadde gått opp om jeg ikke hadde vært så dårlig jeg.. :-) Oiiii...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gått opp en kg til gitt på en uke, huff...men er egentlig fornøyd, er i uke 30+1 og gått opp 5kg så langt!!det er d ikke så ille

 

Skryte side:??det er vel ikke noen som lyver på vekta, så det er jo bare fakta. Greit å se at ikke alle legger på seg 25kg syns nå jeg, for sånn virker det som når man prater med folk. Å det er ikke normalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå i uke 31 og har lagt på meg 8 kg,,,

forrige svangerskap la jeg på meg 30 kg totalt. det er nå 6 år siden, så kroppen min har nok forandra seg litt siden det... men det er utrolig godt å slippe å legge på seg SÅ masse enda en gang... for det har tatt meg laaaaaaaaaaaaaaaang til å bli kvitt de kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 30 og har gått opp 15 kg til tross for et svært sunt kosthold... Veide 49 før svangerskapet, da, så kroppen trengte det nok. Legen er iallefall storfornøyd og sier at det er veldig bra, så det er nok ikke noe fasit på hva som er normalt/for lite/for mye. Moren min gikk f eks opp 30 kg og ble kvitt alle kiloene i løpet av et år. Håper flere klarer å slappe av litt rundt dette med vekt, selvom jeg veldig godt vet hvor mye man kan henge seg opp i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 30 å har lagt på meg 4,5 kg. forrige svangerskap la jeg på meg 12 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj,visste jeg hadde gått opp mye,men sammenlignet med andre her var det litt vel mye kanskje?

Jeg er i uke 33 nå,og har nettopp rundet 20 kg. Veide 54 før jeg ble gravid,nå 74. Har ikke vært så flink med kostholdet da,røyk blir erstattet med søtsaker desverre (spiser sunt også altså).

Er det vanlig å gå opp mye de siste 2 mnd tro?? Kanskje jeg runder 30 kg :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym, 8.03.

 

Jeg tror det er vanlig at vektøkningen roer seg mot slutten, det er i allefall det jeg har hørt. Regn med noen få kilo til, men ikke mer enn det.

 

Jeg er i uke 32 nå, og har begynt å få de berømte plagene med halsbrann og kvalme pga dårlig plass i magen.

 

Jeg har vokst veldig de siste månedene, men nå ser det ut til å stoppe litt opp. Har gått opp nærmere 10 kilo til sammen fra i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops. Da var jeg gått opp 7 kg totalt. Er i uke 32 nå da.

Er jo ikke så mye egentlig, men jeg hadde mer enn nok å ta av fra før.

La på meg ingenting de første 24 ukene, men nå kommer kiloene i full fart. Uff :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg synes det er helt naturlig at vi er interessert i hvor mye vi legger på oss, hvor mye vi vokser og hva andre i samme situasjon gjør. Det er jo enorme forandringer og det er ikke noe negativt eller skrytete og spørre hvordan andre i samme fase har det. Uansett, i forrige svangerskap (som bare er 1.5 år siden) la jeg på meg totalt 15 kilo og veide mye mer på nåvære tidspunkt i svangerskapet enn det jeg gjør nå. Nå har jeg lagt på meg 6 kilo og er 31 uker på vei. Vekt avhenger av en hel masse som for eksempel hvor kvalm du er, hva du klarer å spise, mosjon og fysisk etc. Etter forrige svangerskap rant kiloene av og ett år etter fødsel veide jeg langt mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Amming er jo fantastisk i så henseende.

 

Mitt budskap til de som føler de har lagt på seg mye er: ikke engst deg for vekten. Mest sannsynlig forsvinner også de ekstra kiloene raskt. Kos deg heller med litt ekstra god mat og sitt med bena høyt i stedet for å stresse omkring for å forbrenne kalorier. Det blir nok aktivitet fra mai av;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 uker nå i helga, og har gått opp 9,5 - 10 kilo ca. Synes det er ganske mye, men så er det jo bare 8 uker igjen også..

 

Var helt fornøyd med vekta mi fra før, men hadde håpet å ikke å over 12 som er anbefalt. Det kan nok likevel hende det blir 13 gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før fødsel: 73-75 kg 180 høy

 

Nå uke 33: 93 kg

 

Sist svangerskap : over 30 kg totalt

 

Kg forsvinner raskt etterpå for min del. Ikke bekymret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, det mest vanlig i et et svangerskap er å gå opp +-12 kg, jeg vil anta at dette er et snitt mål eller et forventningsmål. VI kommer jo i forskjellige størrelser alle sammen og noen trekker vel snittet opp og noen drar det ned, og slik du beskriver det så var du ikke store jenta i utgangspunktet, antagelig trengte kroppen din litt ekstra for å ta vare på dere begge 2 og du har jo vært knall flink å sluttet å røyk! Gratulerer! Nå er det vist slik at noen går opp mye i begynnelsen, mens noen eser ut på slutten og noen legger på seg jevnt. Selv la jeg på meg 5 kg første mnd før jeg ante at jeg var gravid i det heletatt, så stoppet det helt til jul hvor jeg la på meg 5 kilo til og etterpå har det stått stille, men jeg var større enn deg i utgangspunktet og hadde litt å gå på der. Kroppen er full av vann og morkaken vokser og det er et barn der inn, alt er ikke fett, men noe er det, for det trenger vi til vi skal amme. Så lenge du får i deg det kroppentrenger, synes jeg du skal kose deg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 32uker og har lagt på meg 14kg var også 69 da jeg blei gravid gruer meg til alt skal av igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før svangerskapet:

 

165 høy

63 kg

 

Nå i uke 30:

 

74kg..

 

 

I forrige svangerskap, for 7år siden, endte jeg på 81kg.

Ser ut til at jeg kan havne rundt det denne gangen også.. Men det forsvinner igjen..

Har en lang og forhåpentligvis fin sommer å se fram til, med mange fine trilleturer!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...