Gå til innhold

Vektøkning??


lillemaiblomst

Anbefalte innlegg

Hei,

 

I går fikk vi endelig nye batterier til vekten, etter å ha vært uten i flere måneder. Jeg gikk spent på, og så at jeg var gått opp 3,5 kg siden graviditeten startet. Jeg er i 19 uke.

 

Noe som vet hva man skal ligge på i følge kurven? Har dere opplevd særlig vektøkning enda?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er 18 uker i helga (litt usikker) og har gått opp 4 kilo allerede!

Vekten har skutt fart den siste uka særlig. Leste i svangerskapsboken at man er forventet å gå opp en halv kilo i uka i denne perioden fram mot uke 24...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17+3 og gått opp 5 kg. Fikk litt sjokk, samtidig som magen har skutt i været. Lenge siden jeg har veid meg. Pleier jo å gå opp en del jeg da når jeg er gravid, så annet var vel ikke å vente, men prøver jo å være litt bevisst på hva jeg putter i munnen denne gangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+3, men er fortsatt stabilt på minussiden. Gikk ned 5 kg første tiden. Har lagt på meg igjen 0,5 kg og har ligget stabilt der siste par ukene. Merker at magen vokser normalt så håper alt er som det skal.

 

Hadde en del å tære på fra før, + at jeg har hatt litt dårlig matlyst. Men hovedgrunnen til at jeg har gått ned er nok at jeg har sluttet med medisiner som førte til at jeg la på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 18+3 og har lagt på meg cirka 4 kilo. Har ikke veid meg på et par dager men sist var det iallfall cirka det. Nå har magen begynt å vokse i en fart så jeg er redd det blir en rask vektøkning heretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg fikk helt hetta i går... Veide meg for første gang siden uke 15, er i uke 27 nå, har gått opp 7kg siden da! Gikk riktignok bare opp 0,5 før det... har ikke så veldig lyst til å legge på meg mye mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+1 her og lagt på meg 7 kg.Men alle disse har kommet etter uke 20 så kom litt brått på.Bare lagt på meg på mage og pupper men håper det bremser litt ned nå:) ikke vant til å veie så mye:) jaja...det skal nå bort etterpå likevel så prøver å ikke tenke så mye på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 26 + 5 har vel gått opp 5 kilo, gikk ned 3 i begynnelsen pga oppkast og kvalmen, kiloen kom litt brått på de siste ukene nå =) prøver å holde meg litt i aktivitet nå, men ikke like lett lengre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

E i veke 26/27 no... Har lagt på megca 5 kg på vekta her heime...

Men på helsekortet er det vel litt meir (kle + sko og ulike tider på dagen).

Veit ikkje helt kva som er vanlig? Veit gjennomsnittet er 12,5 til slutt, men veit ikkje kor mykje som er vanlig undervegs?? Anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen i denne tråden som har lagt på seg noe særlig i det hele tatt da... Jeg er i uke 28 og har lagt på meg ca 11 kg. Og jeg vet fra andre forum og tråder at mange har lagt på seg mer enn det også. Jordmor mente min vektøkning var like normalt som å legge på seg litt mindre eller litt mer, og ingenting å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei,

jeg er i uke 29 og har lagt på meg 13 kg. fra 62 til 75. Er 170 høy.

 

Det er vanlig å legge på seg mer om man er slank når man starter, sa legen min. Jeg spiser litt mer enn jeg gjør til vanlig, stort sett en ekstra brødskive til kvelds og mer frukt, men har mindre kaloriinntak da jeg ikke drikker alkohol lenger. Kroppen styrer dette selv, noe som er helt greit.

I forrige svangerskap gikk jeg fra 57 kg til over nitti, og så ned til 55 i løpet av året etter fødselen. Og jeg var ikke på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 31 og har gått opp 2kg. Er kjempe fornøyd med det! Har trent regelmessig hele tiden da. Og jeg føler meg fresh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32+0 og har gått opp ca 6 kg.... har en del å gå på fra før...så hååper at det ikke blir veldig mye mer!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...