091179 Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er i uke 24 og har lagt på meg 8-9 kg allerede Hvordan ser det hos dere ut?
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er i uke 23 og har lagt på meg 4 kg... Vet ikke om det er mye eller lite jeg, men er fornøyd med det
Sussi_med_nr.2 Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er 20+5 og har så langt lagt på meg hele 1,5 kg..=)
Såså Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 mistet 8 kg, la på meg 9 de siste 10 til 12 ukene, så 1 pluss i forhold til startvekten. Vanlig å legge på seg 13 til 14 ca. Er 24. Slapp av du. Blir nok fin baby av det.
trultetralte <3 Høygravid Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Er i uke 22 og har lagt på meg bare 1,5kg, men regner med det blir mye mer. la på meg 22 kg(!!) i forrige sv.skap...
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 23 uker og 6 kg tyngre...iiiik
Gojenta86 *endelig kom jenta* Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Er i uke 27, og har faktisk ikke lagt på meg en kg enda.. Jeg gikk ned 9 kg første tri pga spying, så er gått opp igjen disse, men ellers er jeg stabil så langt ja.. Og er veldig fornøyd med det..
stjernedryss2 Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Jeg blir så oppgitt.. "Jaaa, jeg har lagt på meg 1 kilo og er 22 uker=)" Jippi! Hurra!! "åååååå... jeg er 22 uker og har lagt på meg 8kilo!!" Å NEI- slank deg, du blir kjempe feit!!! Husk at det er ikke et sunnhetstegn å ikke legge på seg.Like lite sunt som der er å være for tung... Jeg har lagt lite på meg, og de har vært underernærte ved fødsel. Det er heller ikke noe koselig. Jeg skjønner at noen tydeligvis er interessert i hva andre har lagt på seg, men vi har alle et ansvar. Ikke gi andre dårlig samvittighet ved å kommentere "åh - det vat mye/lite!!"
Trollunn Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Enig med stjernedryss her! "jeg er fornøyd med å ikke ha lagt på meg..." Hallo...
lamor Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Venter nr 2 er 170 høy og veide 67-68 kg før andre svangerskap.Jeg gikk ned ca 3 kg første trimester pga kvalmen, nå har jeg gått opp ca 2 kg av desse så jeg har totalt fortsatt 1 kg i minus å gå på. Er i uke 16.. Med den første så spydde jeg mye og kom ned i 62 kg, ble totalt ca 75 kg før fødselen. Det var alt for mye og jeg var stor. Har imidlertid gått fort tilbake til normalen etter fødselen uten slakekur. Dette svangerskapet har jeg bestemt meg for å ikke gå opp mer en absolutt nødvendig. Babyen kan tære på mine reserver som det jo er nok av =)=) En god veninne av meg som er normal vektig er frisk og rask og venter nr 2 om en uke, hun har gått opp totalt 2 kg. Hun har ikke vert kvalm eller dårlig og hatt et aktivt og fint svangerskap. Legen hennes sier at barnet vokser som det skal og ingen grunn til bekymring, Babyen har tatt av hennes reserver og har det helt fint. Lurer på hvorfor noen bare går opp 2-3 kg og føder sunne og friske barn, mens andre går opp masse???? Er det genetisk eller har det simpelten med aktivitet og hva man putter i munnen????
Helene- Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Veide 54 i starten, er på 61 nå I 23 uke.
2 prinsesser <3<3 Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 21+1 og lagt på meg 3 kg til no.
venter nr 2... Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 er i uke 26 og lagt på meg 12 kilo.. :/
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #16 Skrevet 3. desember 2008 Er 25 uker på vei i dag og har lagt på meg 1 kilo
kikki_831 Skrevet 3. desember 2008 #17 Skrevet 3. desember 2008 uff da. jeg er i uke 14 å lagt på meg 5,5 kilo Det her kan bare ikke gå bra hehehe....
Mamman til Mia Camilia Skrevet 3. desember 2008 #18 Skrevet 3. desember 2008 25+3 her. Å jeg har gått NED 6 kilo
Underveis --> Skrevet 3. desember 2008 #19 Skrevet 3. desember 2008 Er 25 uker på vei i dag. lagt på meg ca. 1,5 kilo på en uke, og veier nå 74,4 kilo, mot 63 ved start. Her er min vektøkning gjennom svangerskapet: http://underveis.dk/mitt-svangerskap/ Meg, og magen, da jeg var 22+6 (bilde nederst på siden): http://underveis.dk/2008/11/18/226og-jeg-som-aldri-har-v%C3%A6rt-opptatt-av-vekt/ Selv om jeg er redd for et stort barn og at jeg er redd for det siden jeg går opp "så mye", så tror jeg faktisk dette er normalt for meg. Merker ikke noe på klærne, annet enn at jeg faktisk har fått rompe, noe som er nytt for meg ;-) Litt mindre aktivitet grunnet kranglete bekken, og spiser mer, men ellers tror jeg ikke at jeg lever veldig mer usunt enn ellers. Har fått noen kjempe-boobs da! Tviler alikevel på at de veier mye av totalen *hihi* Dette blir jo litt som alle andre tråder om emnet. Vanskelig å si noe om hva som er normalt eller ikke. Vi har forskjellig utgangspunkt og har forskjellig aktivitetsnivå av forskjellige grunner. Jeg kunne sikkert veid mindre, men det er ikke dermed sagt at jeg går opp for mye. MIN vekt er jeg ikke opptatt av. Det er BARNETS vekt jeg er interessert i, og det finner jeg vel ut av når han kommer ut om en tre måneders tid ;-)
Underveis --> Skrevet 3. desember 2008 #20 Skrevet 3. desember 2008 Ja, og SF-målet mitt er på grønt ;-)
S. Skrevet 3. desember 2008 #21 Skrevet 3. desember 2008 Er 19 + 3 og har lagt på meg 6 kg Er veldig fornøyd, har aldri veid så mye før. Alltid hatt problemer med å legge på meg, så jeg nyter det!
Mammsen&Lillegutt8809 Skrevet 3. desember 2008 #22 Skrevet 3. desember 2008 er 21+3 og lagt på meg ca 6 kg. jordmor syns eg har lagt på meg lite, men eter heilt normalt. tenker kiloene kommer etter kvert.
Lykkelig gravid etter icsi Skrevet 3. desember 2008 #23 Skrevet 3. desember 2008 14+2 og har lagt på meg 6 kg.
Nøtt Skrevet 3. desember 2008 #24 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er 16+3 og har lagt på meg 1 kg. Litt overraska over at jeg ikke har lagt på meg mer enda, for jeg legger vanligvis fort på meg, og jeg kan ikke skryte på meg et supert kosthold heller. Men kiloene kommer nok raskt nok dem. Og jeg skal ta dem alle imot med glede!
Mia29 Skrevet 3. desember 2008 #25 Skrevet 3. desember 2008 Hei aprilbaby! Jeg er 21+6 og har bare gått opp 3 kg. Har selv regnet ut at min prosentvise økning i svangerskapet er akkurat innenfor nedre del av kurven for denne delen av svangerskapet. Det avhenger selvfølgelig av før-vekt. (Min før vekt var 57 kg, 167 cm høy.) Spurte legen min for noen dager siden om han syntes det var lite. Han sa det var helt ok så lenge jeg var i god form, hadde ok matlyst og magen utviklet seg normalt. (Det gjør den. Vokser litt i rykk og napp, men vokser.) Han sa faktisk at man nå gikk mer og mer bort fra det å måle vekt av de gravide og i tiltakende grad forholdt seg til disse målene av mage og symfyse og utviklingen av disse målene. Jordmødrene lo visst litt av han som fortsatt veide sine gravide pasienter sa han. Så selvfølgelig er det jo en totalvurdering av deg jordmoren har gjort. Men ut i fra det svaret jeg fikk så høres det ut som om det ikke er noe å bekymre seg for for noen av oss. Jeg var egentlig hos legen for noe annet, men måtte spørre siden jeg har begynnt å få kommentarer på at jeg er liten. Som noen andre skrev over her så kan slike kommentarer skape unødig bekymring enten vi i følge andre er "store" eller "små." Sunt kosthold og god allmennhelse er nok viktigst. Det blir jo spennende å se når resultatene av mor-barn undersøkelsn begynner å komme. Kanskje vi får ny og spennende kunnskap om hva vekt og kosthold har å si for oss og barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå