trebarnsmamma? Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Jeg vet om en forholdsvis ung jente som har stått i med en som er litt eldre enn seg både før han ble far, og fortsatte med det like etter at han ble far. Henger dere med? Altså, hun har med vitende og vilje stått i med en som skal bli far for første gang. Hun har også fortsatt med det mens hans første barn var nyfødt. Selvfølgelig er det denne mannen som er den store drittsekken midt oppi alt dette. MEN jeg spør dere: tror dere at denne jenta kommer til å bære med seg skam over hva hun har gjort videre i livet, eller tror dere at de som gjør slike ting regelrett driter i konsekvenser for andre?
Totette&lillebadehette Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 ooops, logget inn med en gammel konto! HI :-)
kokosyklus Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Gjør man noe som dette har man vel alt driti i konsekvensene og andres følelser, så nei. Jeg tror nok ikke hun bærer skammen videre. Samme hvor dust en fyr er, så er man ikke noe offer i en slik situasjon. Offeret er den stakkars dama hans...
Totette&lillebadehette Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Jeg vet, jeg synes så fryktelig synd på henne :-( Og jeg tror også at denne unge jenta/kvinnen driter i det hun har gjort. Skulle ønske jeg kunne hinte til henne om at jeg VET, kanskje det kunne gitt henne en støkk. Synes det både hun og denne mannen har gjort er så fælt :-(
M by M Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Om jeg hadde gjort noe så jævlig, hadde jeg skammet meg langt inni marg og bein for resten av livet. Og jenter med en viss respekt for seg selv og sitt eget kjønn burde virkelig se seg for gode til å gjøre noe sånt. Opptatte menn er forbudt moro uansett om de har barn eller ei og spesiellt når de skal ha/har barn. Da går det utover en totalt uskyldig 4 part.
M by M Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 EN-TO-TRE! Jeg hadde ikke hinta, jeg hadde gått rett på og sagt akkurat det jeg mente. Og om hun ikke forstår, spør hva hun hadde følt om det var hennes mann.
nasse nøffen Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 det er noe med oss mennesker som fungerer sånn.. først meg selv, og så meg selv.. lyst på sex, liker fyren, spenningen ved at dette er ulovlig, og i tilegg ikke kjenner dama hans .... kan bli vrien den der... personlig er jeg imot det, og kunne aldri gjort noe sånt mot feks ei jente jeg kjenner,,, men selv om jeg såklart ser at det du skriver er veldig feil, og kan si jeg ikke ville gjort noe sånt, er de vanskelig å si om man havner i denne situasjonen... kanskje i tilegg blir forelsket i denne gutten..
nasse nøffen Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 altså, kunne aldri gjort det om jeg kjente paret, både han og henne,, men om jeg ikke visste noe om dem som par, skal jeg ikke garantere noe som helst.......... dårlig moral?? hm kanskje
Totette&lillebadehette Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Godt å se at det er andre der ute med moralske prinsipper også. Jeg blir kvalm av å tenke på at hun går rundt og tror at ingen andre vet hva hun har holdt på med, med unntak av denne stakkars kvinnen som er bedratt som fant ut av dette selv på grunn av en tekstmelding som ble sendt til feil tid. Jeg har veldig lyst til å si noe til henne!
Bøllefrød Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 jeg hadde sakt til både mannen og jenta at du viste de. så kansje de hadde tatt til vette og fortalt dama det. hun fortjener og vite det og komme seg vekk fra den drittsekken. hun fortjrner helt sikkert mye beddre.
cherry coke Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Synes ikke man skal gå rundt å skamme seg for resten av livet pga et et feiltrinn. Det er mennesklig å feile! Jeg er selvsagt mot utroskap, og jeg har selv fått føle det på kroppen hvor smertefullt det er å bli sveket på det viset. Men det er klart at hun burde få beskjed at hun bør kutte tvert og ikke se seg tilbake.
* 5 om dagen * Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 jeg tror ikke ho skjønner det før ho eventuelt blir utsatt for det samme selv,om noen år... og jeg hadde nok sagt i fra til ho ja...
Totette&lillebadehette Skrevet 1. desember 2008 #13 Skrevet 1. desember 2008 Vel, statusen er, den svekne dama vet, mannen har jeg snakket med, men denne jenta som har stått i med vitende og vilje med en familiefar over tid, hun tror at ingen andre vet, og lever lykkelig videre...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. desember 2008 #14 Skrevet 1. desember 2008 jeg tror at om hun angrer så skjer det den dagen hun selv får barn og forstår hva familie er for noe. - på seg selv kjenner man andre.
Bøllefrød Skrevet 1. desember 2008 #15 Skrevet 1. desember 2008 Jeg hadde fortalt henne det hadde jeg vært deg. kanje hun slutter, regner med hun ikke vil bli sett på som jenta som knuller er familiefar. si til hun at folk vet. så får vi håpe hun "friker" ut
Totette&lillebadehette Skrevet 1. desember 2008 #16 Skrevet 1. desember 2008 mortilgunnar: godt sagt! Jeg håper at hun, den dagen hun blir mor selv (om hun blir det), kjenner en sterk bismak av vissheten om det enorme sviket og smerten hun har påført en annen nybakt mor noen år tidligere. Jeg skjønner ikke at det går an jeg. Tenk å vite at du står i med en som nettopp har blitt pappa for første gang. Virkelig ille er det uansett, men de omstendighetene der gjør det bare helt grusomt synes jeg :-(
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. desember 2008 #17 Skrevet 1. desember 2008 en kompis av meg kom til meg, med sønnen i baksetet, samme dag som kona hadde født hans andre barn og lurte på om jeg ville sove over hos han i deres felles seng. vi var ikke venner mer etter det. man kan gjøre mye, men og ønske og være utro mot kona den dagen hun føder barnet ditt, med sønnen i samme hus....
Totette&lillebadehette Skrevet 1. desember 2008 #18 Skrevet 1. desember 2008 herregud, så fælt :-( Skjønner godt at du kuttet ut den kameraten ja!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. desember 2008 #19 Skrevet 1. desember 2008 ja og jeg sitter med dårlig samvitighet for jeg syns så syn på hun dama, selv om vi ikke gjorde noe som helst. huff
solstråle69 Skrevet 1. desember 2008 #20 Skrevet 1. desember 2008 Jeg er absolutt imot utroskap, men det er så veldig lett å dømme andre for ting de gjør - som vi tror vi ikke ville gjort selv. Dette er en sånn situasjon jeg tror det er umulig å si noe sikkert om - før man har vært der selv. Men selvfølgelig - vi får vel alle bedre samvittighet av å dømme andre for noe vi foreløpig ikke har gjort selv.
Totette&lillebadehette Skrevet 1. desember 2008 #21 Skrevet 1. desember 2008 Tja, nå sitter ikke jeg her og dømmer for å få bedre samvittighet da, jeg har ikke så mye å ha så dårlig samvittighet for på den fronten akkurat :-)
Gjest soviroduveslespire Skrevet 2. desember 2008 #22 Skrevet 2. desember 2008 Det er alltid mange sider i en slik sak... Hvorfor skal hun egentlig føle skam? Kanskje er hun blitt fortalt at hun er mannen i hans liv... hans fremtid? Det jeg vel ikke forstår her er hvorfor førstekvinnen fremdeles står ved sin manns side? Det blir litt for naivt og dumt for meg...
unnl Skrevet 2. desember 2008 #23 Skrevet 2. desember 2008 Hm... Jeg tenker litt sånn: hva er det han sier til henne? Skal gå fra henne så fort barnet er født, skal gå fra henne når babyen blir litt større, skal gå fra henne når... osv osv... Vet om ei ung jente som hadde et forhold til en mann med dame og barn. Han var forlovet og skulle gifte seg. Til ungjenta han hadde et forhold til, fortalte han at han skulle gå fra samboeren sin, og at dette visste hun, de hadde ikke noe godt forhold osv. Denne unge jenta var overbevist om at han skulle bli sammen med henne, bare han fikk litt tid til å fortelle samboer og barn at han skulle flytte... Tiden gikk, han giftet seg, og hadde fremdeles et forhold til denne jenta. Hun avsluttet det like etter han hadde giftet seg... kona var gravid også. Da innså hun at hun bare var "den andre".. Alle pratet om denne usympatiske jentungen som kunne ødelagt et ekteskap osv... hvorfor var det ingen som snakket om mannen?? Jeg mener ikke å forsvare de som har et forhold til gifte/samboende menn med familie, men det er ofte ikke så enkelt som man tror:) Jeg kjenner denne jenta jeg fortalte om, og hun var 18 år denne gangen, kanskje var hun naiv, men hun trodde hun hadde funnet den store kjærligheten. Nå synes hun selv hun var naiv og dum den gangen. Men han lovte henne det ene og det andre...
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 2. desember 2008 #24 Skrevet 2. desember 2008 Tror nok ikke at hun bryr seg om noen andre enn seg selv..
prekæs Skrevet 2. desember 2008 #25 Skrevet 2. desember 2008 Jeg syns det er mannen her som driter i andre. Både i kona si og elskerinnen. Si noe hadde jeg definitivt ikke gjort. Å bry seg er det bare kjerringer som gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå