Fire småtroll Skrevet 2. desember 2008 #26 Skrevet 2. desember 2008 Før jeg i det hele tatt fikk barn sa jeg at den perfekte barneflokken er på fire barn, gjerne 2 gutter og 2 jenter. Da jeg hadde fått førstemann etter et tøft svangerskap, en tøff fødsel og en tøff start med kolikk og kronisk brystbetennelse, var vi helt enige om at to barn var passelig, og kjønnet hadde ingen betydning lenger. Så kom nummer to, og da han var blitt 2 år gammel kom jammen lysten på nummer tre.. Så vi produserte enda en. Vi var veldig i tvil om vi skulle ha nr fire, veide for og imot. Vi hadde jo lyst på en til, men tenkte både på økonomi, det praktiske og ikke minst hva vi har kapasitet til å følge opp tidsmessig. Men vips var jeg gravid igjen gitt, og vi slapp ta den avgjørelsen. Nummer fire kom helt av seg selv ;-) Jeg er 34 år og unge nr fire kommer i februar, da vil de andre være 7,5 år, 5 år og 21 mnd. Etter denne blir det sterilisering, både fordi fire er nok og fordi vi begynner bli såpass "gamle". Siden vi er så fruktbare som vi er vil jeg forsikre meg om at det ikke blir enda en overraskelse når jeg er 45 år... Er fremdeles forundret over at det jeg som ung og barnløs så på som perfekt ser ut til å bli realiteten i livet mitt :-)
tuninna ♥ 2pp Skrevet 2. desember 2008 #27 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er 23, samobern min er 21. Prøver på nr 2 nå. Han vil ha 2 jeg vil ha 3. Så vi får se om det blir 2 eller 3 på oss da, hehe
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 2. desember 2008 #28 Skrevet 2. desember 2008 Vi ønsket oss 2 barn syns liksom at "det holder":) Men nå sitter jeg her med en ganske så stor mage å vi venter TVILLINGER! Gleder oss vilt til de kommer å at lille Oscar skal bli storebror!! Men nå er det stopp altså! Både jeg og samboern jobber 100% så skal man tross alt ha tid og kapasitet til de små!
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 2. desember 2008 #29 Skrevet 2. desember 2008 Nja tja, har zldri hatt noen formening om hvis mange vi kunne tenkt oss. Er 26 og har en gutt på 7 år, og en gutt på 15mnd og venter en gutt om få uker. Hat egentlig ikke helse til å gå gjennom flere svangerskap, hvertfall ikke på mange år enda, og har jo egentlig nok med de to man har, og hgvertfall da med tre, men klarer heller ikke se at jeg ikke komme til å ha flere. Vi har begge hatt lyst til å adoptere, så kan jo hende at det blir løsning på nr 4,5,6, neida, men kanskje nr 4:)
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 2. desember 2008 #30 Skrevet 2. desember 2008 er 22 år,har nr 2 i magen. har lyst på iallfall 3.. helst 4,men spørs om jeg får med sambo på det.. han sier det er nok med 3..
Mine <3<3<3 Skrevet 2. desember 2008 #31 Skrevet 2. desember 2008 Jeg ønsker meg 3-4, men har per i dag bare 1, og venter nr 2 i januar, så det er ikke sikkert jeg ønsker meg 3-4 etter å ha fått nr 2... det får i grunnen bare tiden vise. Jeg har hatt to helt problemfrie sv.skap, så i utgangspunktet kan jeg gå gravid resten av livet, men barna som kommer skal jo følges opp, så vi får se hva tiden bringer Spennende...
Gutt, jente og ? Skrevet 2. desember 2008 #32 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er 22 år og venter nr.2 i april. Har en gutt fra før av, han ble 2 år i oktober. Vi vil begge ha 3 unger, det er mest naturlig da både jeg og han har en storebror og en lillesøster hver. Men nå når det begynner å nærme seg, synes jeg det er litt trist at jeg bare skal få oppleve dette en gang til etter denne runden. Regner med at om noen år, kan vi kanskje kjøre på å få en til, i beste fall to tette. Er jo "bare" 22 år, og har enda noen år på meg før jeg må gi meg. Og samboeren min er 25 år.
Gutt, jente og ? Skrevet 2. desember 2008 #33 Skrevet 2. desember 2008 Vi venter nr.2 i april, vi har en gutt som ble 2 år i oktober. Jeg er 22 år og han er 25 år. Vi skal ha 3 stk, men føler kanskje at det blir litt rart at etter denne runden er det bare en til. Tror og satser på at om noen år, kan vi kanskje få en til, i beste fall to tette. Jeg er jo enda ung så vi får se hvor mange det blir
Eso Skrevet 2. desember 2008 #34 Skrevet 2. desember 2008 Jeg blir straks 23, har termin med førstemann om 20 dager, og enn så lenge, så føler jeg meg godt fornøyd med ho. Hvis vi skal ha fler, så skjer ikke det på noen år i såfall..
sekke Skrevet 2. desember 2008 #35 Skrevet 2. desember 2008 jente som blir 3 år i januar og venter gutt i januar. jeg er 30 år og barnefar 31.enten blir dette den siste eller en til om ca 3 år. men først skal jeg se hvordan det er å ha to barn. tror det blir overgang fra 1. hadde jeg kunnet vært hjemmeværende ville jeg hatt 3,men ettersom begge jobber.(skal gå ned i stilling med nr 2,men allikevel) kan det blir hektisk med 3. vil jo ha tid og overskudd til de barna jeg har også.
bomsa Skrevet 2. desember 2008 #36 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er gravid med min første og er 32år gammel...så jeg tar det jeg får vil jeg si...:-) Sa alltid da jeg var barn at jeg skulle ha 9 barn...dit tror jeg ikke jeg kommer, men håper på 3...
*juble juble* Skrevet 2. desember 2008 #37 Skrevet 2. desember 2008 hei ønsket meg alltid enten 2 eller 4 barn.. er 32 og venter nå mitt fjerde barn...og definitivt det siste!!!!!
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 2. desember 2008 #38 Skrevet 2. desember 2008 Jeg venter nr 2 nå! men har lyst på 4.. Gubben sier 3. Så vi tar det litt som det kommer...
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 2. desember 2008 #39 Skrevet 2. desember 2008 Jeg vil ha 4 og gubben vil ha 3.. er 25 år nå, venter også en gutt i januar.. går med nr 2 i magen
kleine Skrevet 2. desember 2008 #40 Skrevet 2. desember 2008 Venter nr.2 om noen få uker, og føler meg ferdig da pga formen min under sv.skapene. Men kanskje blir det 3, man vet aldri:)
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #41 Skrevet 2. desember 2008 Venter nr. 2 i mars, men det blir aboslutt ikke siste. Har ikke bestemt meg for hvor mange jeg isåfall vil ha, men ettersom jeg "bare" er 19, har jeg god tid på meg til å få flere når jeg blir eldre og ungene blir eldre.
MaMia♡ Skrevet 3. desember 2008 #42 Skrevet 3. desember 2008 Min drøm har alltid vært 3 barn, to som jeg vil føde selv, og adoptere et barn fra Kina. Men min samboer har en datter fra før av, og han vil ikke adoptere, så da må jeg nok nøye meg med to egne. Vi holder på å prøve på nr 1 nå.. For meg, så holder det med tre tilsammen, og der er sambo veldig enig..
karka<3apriltulle<3overtid Skrevet 3. desember 2008 #43 Skrevet 3. desember 2008 Godt sp.mål er 27 år, venter nr.1 og er jo veldig spent på hvordan det blir alltid sett for meg at vi skal ha 2 eller 3 smårollinger, så vi får jo se. Gleder oss ihvertfall veldig til denne prinsessa kommer
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 3. desember 2008 #44 Skrevet 3. desember 2008 Er 33. Har gutt på 4, jente på straks 2 og venter gutt i mars/april. Tar gjerne 4, selv om dette sv.skapet har vært tøft. Mannen spøker om 5, men da tror jeg jeg er blitt for gammel og sliten, tror dessuten det er mest spøk. Jeg jobber 50-timers uke; min mann har lovet å gå ned 20% i stilling for hvert barn etter de to første, og så får vi evt. hanke inn en au-pair el. dersom det praktiske skulle stige oss over hodet. Har nettopp kjøpt 7-seter, trenger flere soverom på sikt, men ikke så lenge de er små, de deler fint foreløpig og minsten nekter å sove hvis ikke storebror er på samme rom
blirjegsnartmamma Skrevet 3. desember 2008 #45 Skrevet 3. desember 2008 Hmm.. mer enn 1, men ikke fler enn 3.. Så blir vel 2 eller 3 da Men man vet jo aldri.. Mannen min vil egentlig bare ha to, så da får vi se.. Håper vi får 1 hvertfall!
27dager Skrevet 3. desember 2008 #46 Skrevet 3. desember 2008 Venter nr to nå. Er 28 år og muligens jeg vil ha en til. Mannen min vil ha fem! Det har han sagt siden vi ble sammen som 18-åringer. Jeg har sagt at da får han få de to siste med en annen;)
Ungmamma21 Skrevet 3. desember 2008 #47 Skrevet 3. desember 2008 hei. jeg har ei jente fra før på 14mnd, venter nr to i februar, er 21år. sambo syns det holder nå og vil kappe strengen, selv kunne jeg gjerne tenke meg en til, men spørs om jeg får til det, tviler sterkt. hehe
trine->mai07 og juni09 Skrevet 3. desember 2008 #48 Skrevet 3. desember 2008 Fikk nr 1 i mai 07 og skal ha nr 2 i juni 09. Så da tror jeg det holder, jeg og sambo er iallefall ganske fast bestemte på at nå holder det. Vet faktisk ikke om jeg orker å gå igjennom et svangerskap til heller..
Storebror & Lillesøster Skrevet 3. desember 2008 #49 Skrevet 3. desember 2008 Er 24 år og har en som snart blir 2 og venter min nr 2 i mai,har sagt 2-3 barn,kunne tenkt meg flere også men de skal opp og frem her i verden og vi skal ha tid til dem.så vi får se,har vært driiiiit dårlig i begge svangerskapene mine og merker jo at jeg har en liten en og ta meg av nå,var lettere sist da hadde jeg bare meg selv og tenke på,så jeg sa til mannen at dette var siste gang jeg skulle gå gravid,meeen slår det ikke helt i fra meg kan ikke si nå at dette er min siste,men tror ikke det blir mer enn 3,vil at vi skal ha det bra at ungene skal kunne få det de ønsker seg (ikke alt de vil ha,men at vi skal ha det godt og ha litt penger og bruke) og at vi kan reise 1 gang i året. Så hvis det blir så blir det iallefall 4 år etter denne,slik at de 2 eldste da kan klare seg litt selv,spise selv kle seg og slik,og en er på skole og en hjemme eller i bhg,slik at jeg kan slappe av litt,vært SM i 7 uker nå og ble det en mnd til legen ville legge meg inn i går for IV men kunne ikke tenke meg det og føler ikke jeg trenger det...enda iallefall. Så da er det litt greit om de klarer seg litt selv og forsår at mamma ikke er i form. Men frister ikke og gå slik flere ganger,men man glemmer fort,husket ikke at det var så ille sist selv om det faktisk var enda verre da.
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 3. desember 2008 #50 Skrevet 3. desember 2008 Etter heeelt forfordelig og veldig vond og ikke minst SKUMMEL svangerskap, etter en fantastisk vond fødsel, etter ei superkolikkjente døgnet rundt i 3 mnd........................... Jeg og min kjære har bestemt oss for mange barn vi...minst 4! Nå har vi ei på 2 år straks, vi er prøvere for nr 2 .... Jeg mener fremdeles 4, kanskje 6? Men det vil kanskje forandre seg etthvert, etter hvert barn? Jeg er 21 år nå, og vil bli ferdig med alle barn til 30!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå