Mamma til ei nydelig prinsesse Skrevet 30. november 2008 #26 Skrevet 30. november 2008 Jeg tåler litt skriking ja, så lenge de er trygge og ikke har vondt noe sted. De små er eksperter på å manipulere oss og "stikke" oss sånn at vi får dårlig samvittighet. Flere av mine venninner har gjort det på akkurat samme viset og de har akkurat like flinke barn som meg ang. legging. Grenser er viktige!
Matildesnusk + lille ups Skrevet 30. november 2008 #27 Skrevet 30. november 2008 Litt av poenget til såkalte "antiferbere", er vel at dette medfører veldig mye dårlig samvittighet og skyldfølelse hos foreldrene, og det finnes faktisk andre metoder som fungerer like bra og bedre. Jeg synes metoden til sleep-lady er mye bedre, som går ut på å ha faste leggerutiner, konsekvente sovetider også på dagen, og det hun kaller shuffle, nemlig å flytte seg lenger og lenger vekk fra senga til ungen, uten at ungen får panikk. Jeg synes ferbermetoden er helt grusom, nemlig fordi en der lærer barnet at det ikke har noe for seg å gråte. Dette ønsker vi vel ikke å gjøre mot barna våre? Jeg ønsker iallfall å lære Matilde hvordan kun kan roe seg ned selv, og sovne av seg selv. For hennes del, og for min del. sleeplady.com
Mamma til ei nydelig prinsesse Skrevet 30. november 2008 #28 Skrevet 30. november 2008 Da har datteren min misforstått! Hun gråter når hun har det vondt og f. eks. har slått seg. Da kommer hun til meg og får trøst av mamman sin. Rart igrunnen siden jeg ikke trøstet henne når hun gråt da hun skulle legge seg! Mye rart en skal lese. Du har sikkert en supertrygg unge du som ikke lar det gråte! Har forresten ALDRI hørt noen sagt at snuppa mi er utrygg heller. Merkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå