Leonella777 Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Lurer på om noen her har latt mannen sjekke åpning?? Hvordan vet man at det er åpning eller ikke?? Noen som vet?? Er det lett å kjenne mener jeg?
Gjest Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 hmmm,det lurer jeg også på.. Ei venninne av meg tok slimproppen på seg selv,ikke spør meg hvordan(!!!!!!) men hvis hu greide det så må det vel ver mulig at mannen kan kjenne om det er åpning....
Gjest Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Vel, om du viser han et bilde av mormunnen, og hvor langt opp den sitter så kanskje. Men dette er vondt jenter... den er laaangt opp i skjeden, og man må bak i mellom ukjent territorium. og når man når dit er det enten mykt om man er moden, og man kan kjenne en liten åpning om den er det. Eller man treffer på noe hardt og da er mormunnen helt lukket, og ikke moden. Men spørs om typen uten erfaring vet hva han skal kjenne etter da?
Leonella777 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2008 Hm...Ja det høres jo ikke enkelt ut... !!! Noen som har OPPLEVD at mannen sjekka?? Eller tilfeldigvis er jordmor? hehe
LilleMy med nr3 Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 ok, for de mer intime detaljer... ;-): på slutten med forrigemann, hadde jeg og mannen endel sex. forspillet bestod av onani i forskjellige varianter og da kjente han livmortappen. vi sjekket litt teori om hvordan denne skulle være når det nærmet seg, og dagen før fødsel fikk han inn en finger og litt til. før det hadde den gått fra å være lukket og litt hard, til myk, for deretter litt åpning. vet det er skrevet her inne tidligere om dette om å sjekke selv og noen er blitt frarådet fra det, jordmødre vil ikke sjekke for tidlig pga infeksjon osv osv.. vi var hvertfall nøye med hygienen før hyggestundene, og det var ikke noe problem.
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Dytter igjen jeg. Spennende tema:p
Leonella777 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2008 Hmmm.... Vil vite mer!! DYTTEEEE XD
Leonella777 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2008 Egentlig, så ser det vel ut som om det IKKE er en god ide å la mannen sjekke da... Man må vel ha peil!! Men...... DYTTEEEEE XD
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 vet gravide som har sjekka seg selv jeg
Leonella777 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. november 2008 HAH!!! Jeg hadde aldri greid å få finger'n så langt inn nå værtfall!! Ikke med den svæære magen XD Hehe, viss noen her greier det, please tell me!!
Gjest Skrevet 30. november 2008 #15 Skrevet 30. november 2008 Hei jenter...Jeg startet en tråd her inne før jeg ble mamma for 11 uker siden.. Jeg var flere ganger på sykehuset pga rier uten effekt.. Min jordmor sa at det var veldig lett å sjekke åpningen å at det var helt trygt at mannen sjekket meg sånn vi slapp å komme inn IGJEN. Hun forklarte oss egentlig ikke så nøye for hun mente at dette visste mannen om han hadde vært oppi med fingrene før. Først og fremst: * Vask fingrene med varmt vann men IKKE såpe * Klipp neglene du skal bruke inni skjeden * Åpningen skal kun sjekkes OM slimproppen HAR gått * Be mannen din føre 1 finger sakte men sikkert oppi skjeden din å be ham lete etter et "mykt hull" litt lengre inn enn livmorhalstappen. * Om han finner denne så skal den være sentrert(i midten), myk og tynn(hinnen rundt skal være veldig tynn i endene). * Han kan sjekke med ene fingeren om han greier å tøye denne hinnen frem og tilbake og evt vurdere hvor mange fingre han får inni dette hullet. * Det er viktig med mye glidemiddel og at kvinnen er veldig rolig i kroppen og ligger oppover med beina gjennom dette. * Husk å fortell jordmor at dere har sjekket åpning selv og at hun evt kan sjekke for å "godkjenne" hva dere har funnet ut.
Leonella777 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. desember 2008 Hvis en jordmor har sagt dette, høres jo det greit ut!! MEN; ikke alle merker når slimproppen har gått, og flere her inne har sagt at de aldri så noe slimpropp da de fødde, OG hos noen går den jo ikke før selve fødselen engang!!! Hva da med sjekk av åpning?? Da må man jo kunne gjøre det uansett da!
MintCondition Skrevet 1. desember 2008 #17 Skrevet 1. desember 2008 ...men hvorfor i all verden skal han sjekke åpningen, spør nå jeg? Det blir da verken mer eller mindre åpning av at han sjekker, og det er VONDT. Ser ikke helt poenget jeg.
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #18 Skrevet 1. desember 2008 Om slimproppen ikke har gått finner du ikke dette myke hullet...Dette hullet kommer lenger ned når slimproppen har gått.. Det vil komme lenger ned å mer på midten jo nærmere fødselen er.. Mannen vil kunne kjenne forskjell.
2SønnerSmå Skrevet 1. desember 2008 #19 Skrevet 1. desember 2008 Det er jo bare til å prøve seg frem høres det ut som =) Så kanskje det skal testes i kveld?
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #20 Skrevet 1. desember 2008 spurte sambo om han kunne gjøre det på meg når jeg kom så langt ,fikk blankt nei hehehe.
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 1. desember 2008 #21 Skrevet 1. desember 2008 Kansje det er verdt ett forsøk? Hun som startet tråden er i fødsel nå da:p tihi.. Spent på om hu gjennomførte det:)
Leonella777 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #22 Skrevet 1. desember 2008 Hehe, nei jeg har IKKE prøvd dette, men jeg er i gang da!!!
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 1. desember 2008 #23 Skrevet 1. desember 2008 Hehe.. Så spennende:) Masse lykke til!
2SønnerSmå Skrevet 1. desember 2008 #24 Skrevet 1. desember 2008 Mannen min må så til pers i kveld,jeg vil føde NÅ!!
2SønnerSmå Skrevet 2. desember 2008 #25 Skrevet 2. desember 2008 Da har mannen min sjekket åpning for meg..hehe..! Måtte jo bare prøve =) Ifølge han så er jeg moden og muligens litt åpen,han syntes det var vanskelig å avgjøre hvor mye. Så damer,ikke bry dere med å få jordmor og leger til å strippe dere om dere har mannen hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå