Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Lei av at mini er umulig å legge på kvelden. Er 9 mnd. I snart en mnd har vi brukt hele vår kveld på å fly inn og ut av rommet hennes, fordi hun skriker og ikke vil sove Har gjerne ikke vært natta før kl 23. I går lot vi henne bare skrike og etter 12 minutter sovnet hun :-) Midt i et skrik. Sov hele natta. Så nå skal vi være harde noen kvelder til!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Sitter bare å måper jeg, sjokkert over hvordan dere gjör. Stakkars unge.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Dere kan da ikke bare la henne skrike i 12 min uten å gå inn når det er første gang dere gjør noe sånt mot henne? Uff, syns synd på jenta di jeg og
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Hmmm...når min lille er overtrøtt så kan hun skrike helt til hun sovner. Jeg lar henne ligge i sengen, men sitter ved siden av og stryker henne på ryggen og kinnet for at hun skal forstå at mamma ikke går fra henne. Hører forskjell på skrikene hennes. Har hun det vondt eller er redd så tar jeg henne opp, er det et trass-hyl så lar jeg henne ligge mens jeg sitter å trøster. Hun er 8 mnd. Synes ikke noe om å forlate en hylende baby, men man trenger ikke ta de ut av sengen med mindre det er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Det går helt bra. Hadde hun holdt på mye lenger burde dere gått inn med jevne mellomrom og vist at dere var der gitt henne en klem etc. Men 12 minutt går greit. Gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Jeg støtter dere! Bare ignorer de andre, himmel og hav, dere er jo i nærheten ikke sant? Hvis barna er slik at de skriker når de skal legge seg er dette "eneste" og mest effektive løsning, MENER JEG. Bare vær harde noen kvelder til, det blir lettere og lettere for hver kveld og dere kommer til å være så glade for dette. Vi gjorde dette med vår mellomste når han var ca 9 måneder også. Det gikk fort over og han er superlett å legge nå, vinker natta og legger seg ned uten et knyst-1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Vi prøvde først å roe henne i senga, men hun er bare trassig! Blir skikkelig sint! Hun skrek litt av og på (mest på...) og vi var innimellom i døråpning hennes og snakket til henne. Uten at hun så oss, men hun hørte oss. Ble jo nesten enda mer sinna da hun hører stemmen vår :-) HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Godt det er noen som er enig :-) Jeg bryr meg ikke om de som mener dette er feil Vi mener det er riktig og da gjør vi det uavhengig av hva andre måtte mene! Vet det er mange som er motstander av en slik måte, så måtte bare skrive det for å si at ungen ikke dør av å skrike litt ;-) De sovner faktisk!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Ja, ok da Så lenge man viser seg på en eller annen måte så er ikke 12 min så gæli. Har vært motstander av ferber hele veien egentlig, men jeg står og tipper litt på kanten. Vet at MANGE bruker denne metoden og at det fungerer, men jeg takler bare ikke den gråtinga... :/ Hilsen anonym 10.23
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Synes faktisk mer synd i de babyenene som blir tynt til de er utslitte kveld etter kveld fordi foreldrene buser inn hver gang de lager en lyd. Klart de ikke får sove da.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Har gjort det samme i perioder på storesøskene også. Var ikke så "moro" de første gangene, men nå er det ikke noe problem. Vet at ungen ikke lider, for hører det på skrikingen. Og vet at ungen sover bedre etter noen dager og at vi alle faktisk får det litt bedre! Ikke noe moro første gangen ungen din får en sprøyte heller. Skriker som en grisunge og det gjør vondt langt inn i mors hjerte. Men nå gjør det meg ingenting lenger, for er jo fort over og de får ikke noe varig mên av det. Alltid de første gangene som er værst. Uansett hva. HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 tilogmed min HS sa at noen barn sover bedre hvis de får surve/gråte seg i søvn, det er bare slik noen barn er. Særlig hvis de blir litt overtrøtte. De som er store motstandere av å la barnet gråte om kvelden må huske på det at barn ikke kan si ifra på andre måter enn gråt, så de gråter jo til enhver anledning hvor de er uenige. 9 mnd er jo faktisk såpass gammelt at baby VET at mamma og pappa er i nærheten når den hører stemmer, og jeg vil tro at foreldrene vet forskjell på gråtingen til barnet. er det bare surv/trass gråt skal man da ikke oppfordre dette ved positiv tilbakemelding hver gang baby gråter. Da vil h*n jo aldri lære at man skal sove på kvelden. Nei bare fortsett du:) virker som om dette fungerer veldig bra for deg/dere, og 12 min er jo ingenting! Herrefred så politisk korrekte folk skal være om dagen altså!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 Helt enig. Vi går bare inn når skrikingen ikke stopper, men siden dette ikke har fungert heller, så får ungen bare skrike! Utvikler lungekapasitet ;-) HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #14 Skrevet 30. november 2008 Så mye støtte det var å få nå da! Leste noen innlegg om den såkalte ferber for en tid tilbake, og da var så og si alle enig i at ungen IKKE kan ligge å skrike....!!! Det er kanskje fordi det er disse "perfekte" mødrene som stort sett styrer her inne.. Stort sett alle våre venner har latt ungene sine skrike, så er da ganske vanlig! Bare her inne man får inntrykk av at det er direkte helsefarlig ;-) HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #15 Skrevet 30. november 2008 hehe.. jeg er enig med deg, jeg;) "perfekte" mødre skal gjøre ungen til lags, hele tiden, virker det som. Være tjenere. Det er IKKE bra for barnet å kunne styre foreldrene ned til minste detalj. Foreldrene SKAL være de som bestemmer reglene for barnet. Ellers får en et utrygt barn, som ikke forstår omgivelsene, og blir usikkert. Og barn tåler faktisk å skrike en stund, uten at foreldrene "prøver" å finne ut hvorfor. De tåler meget godt å ikke vinne kampene. For det er det det er i barnets øyne; de vil ha viljen sin, men samtidig tester de hvor langt de kan strekke strikken til foreldrene. De tester grenser. Det gjør også babyer på sin måte. De lærer fort om foreldrene kommer hver gang de skriker høyt nok. Og da har foreldrene gjort seg selv en bjørnetjeneste; barnet VET at skriker det høyt nok og lenge nok, så blir de tatt opp. Så neste gang er det bare å skrike nok, så kommer foreldrene;)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #16 Skrevet 30. november 2008 Utvikler lungekapasitet? Er du virkelig så dum at du tror lungen er en muskel? Forøvrig er jeg totalt uenig med deg i denne saken, og synes fryktelig synd på barnet ditt. Men jeg er glad jeg ikke gjør det samme på ungen min.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #17 Skrevet 30. november 2008 Skrek et par minutter kortere i kveld, så det går riktig vei :-)
Gjest MMJ Skrevet 30. november 2008 #18 Skrevet 30. november 2008 9 mnd bare ( Kjenner jeg blir dårlig, stakkars barnet ditt! Gikk du ikke inn og roet det ned med gjevne mellomrom??? Ufff ( Håper ikke du kjører sammen linja i morgen, vær så snill og ikke gjør det!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #19 Skrevet 30. november 2008 Vår ettåring har alltid vært umulig når det gjelder å sove. Hun hyler i minst 5 minutter før hun sovner. Hun sover i tillegg veldig urolig og våkner titt og ofte og sutrer/gråter. Vi har vel lært oss til å la henne være. Hun roer seg alltid av seg selv etter noen minutter. Synes ikke det dere gjorde var noe ille jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #20 Skrevet 2. desember 2008 Tjoho! Går stadig nedover. I går skrek hun bare i 5 min!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #21 Skrevet 2. desember 2008 Det er IKKE synd på barnet til HI.. Barn overlever fint det! Fikk vi beskjed om på hs.. Skulle la barnet skrike, sjekke inn ca hvert 10 min.. Så lenge barnet er mett, og tørr, har den egentlig ikke noen grunn til å skrike.. Kan ikke alltid få vilja si..! Syns du er tøff jg HI! Krever masse å la være å plukke opp minsten! Syns dere er flinke jg! =)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #22 Skrevet 2. desember 2008 Så bra! Vi hadde samme problem med jenta vår. Det viste seg at hun ble mer irritert av at vi satt og trøstet og pratet til henne. Hun ville jo bare sove! Så det førte igjen til at hun ble overtrøtt som igjen gjorde at hun gråt mere.. Så en dag lot vi henne gråte (var innom og ga henne smokk og ordnet dyna inimellom). Etter tredje dag med samme prosedyre, sovnet hun av seg selv uten gråt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #23 Skrevet 2. desember 2008 Ja, stakkars unge som skreik i 12 minutter. Det er barnemishandling. Ring barnevernet! Og du som blir sjokkert over at ungen skrik; engasjer deg heller i barn som virkelig har det fælt. Da kan jeg love deg at du måper.
Willy Wonka Skrevet 2. desember 2008 #24 Skrevet 2. desember 2008 For en holdning noen av dere har!! Så lenge barnet er tørr, mett osv. så har det INGEN grunn til å skrike?? Hallo..... hva med følelser? Redd? Føler savn? stakkars unger
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #25 Skrevet 2. desember 2008 Støtter deg 100%. har en på 9mnd selv som ikke har sovet mer en 1 time i strekk siden han var 2 mnd.Vi har prøvd alt og ingenting har virket før jeg lot han gråte seg i søvn.Det er ikke synd på han,er blid og fornøyd i våken tilstand,men sover nå bedre og lenger enn før.Han blir bare forstyrret av at jeg styret,klappet,holdt i hånd,sang you name it. Nå er han derimot forkjølet og da gjennomfører jeg selvfølgelig ikke at han må gråte,men så fort han blir frisk igjen så prøver vi igjen.Resultatet er en mer fornøyd og uthvilt gutt og en mamma som ikke bruker hele dagen på å bysse og jakte etter barnets søvn,den finner han fint selv nå. Har et barn til som jeg virkelig gikk inn for at skulle gråte minst mulig,hun begynnte å sove en hel natt da hun var 3.... Er enig i at så sant barnet er frisk,mett og tørr så tar de ikke skade av å lære seg søvn på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå