MamaSophie Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Min far giftet seg igjen for 10 år siden, og jeg tror at min stemor også ville syns at det hadde vært koselig å ikke bare kalle hun ved fornavn. Men jeg vet ikke helt hva vi skulle kalt hun? Vi har jo allerede farmor, farfar, bestemor og bestefar, og syns vel egentlig ikke hun skal få ett slikt "navn" heller.. Er det noen her som har hatt samme "problemet" eller har forslag til en løsning?
Silje`mor Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Ofte løser barna disse tingene selv etterhvert. Her kalles stepappaen min for beste eller bestefar.
3b@rnsmor-30* Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 farfar her i huset har også ny kone. hun heter Marit. Så alle barnebarna her kaller henne BesteMarit! Vi synes det var en super løsning! Og hun er såååå fornøyd med navnet sitt selv!!!! Hun har ikke barn og barnebarn selv.... så våre barn er de eneste..
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 morfar og ***** (navnet) mosse og ****** oldermor og *****
-MtG- Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Her heter besteforeldrene farmor og farfar på den siden, på min side er mamma og pappa skilt og mamma har ny samboer, de er ikke gift, men han har vært som en far for meg i mange år. For oss var det helt naturlig at mamma og min "stefar" ble bestemor og bestefar og min far heter morfar:)
-MtG- Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Må legge til at bestefar er den mest angasjerte av bestefedrene så det ville vært trist om han ikke hadde noen tittel.
nanomor Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Foreldrene mine er også skilt, pappa fikk ny kone for nærmere 10 år siden så der blir det bestefar og bestemor, selv om jeg har en tendens til å kalle henne navn da... Mammas nye kjæreste er "ferskere" (3-4år) så her blir det mormor og diddi (selvkomponert av datteren min)
MamaSophie Skrevet 30. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2008 Tusen takk dere! Vil jo ikke at hun skal føle seg helt utenfor, og rollemønsteret har jo ikke akkurat tatt hensyn til at mor/fars foreldre finner seg en ny. Min mor tror jeg ville blitt litt såret om barnebarnet hadde kalt henne mormor el bestemor også, så det er litt vanskelig.
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Pappas kone gjennom mange år kalles Mimmi:o)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Her kalles alle ste`ene ved sitt eget navn, nettopp fordi de ikke er mine eller min manns foreldre. Det betyr langtifra at de ikke er minst like mye verdsatt og at barna er mindre glade i dem. Tvert om er det "en av dem med eget navn" som betyr mest for snuppa foreløpig. Og den personen setter MYE større pris på det at han blir verdsatt fremfor et kallenavn :-)
Trulte76 Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 besta? stefarfaren til mitt barn blir kalt best.
Gjest Kelly Taylor Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 vet av mange som kaller disse ekstra bestemødrene mimmi eller mommo og bestefedre moffa eller beste
SuperGlad Skrevet 30. november 2008 #14 Skrevet 30. november 2008 her blir morfar kalt Beste, av den grunnen at jeg aldri har hatt noen morfar i livet mitt, kun ei bestemor bi kalte besta. Stemoren min kalles Mommo. Har ikke min mor i livet mitt derfor ingen å kalle bestemor eller mormor, men ville ikke bruke det på stemoren min, så hun fikk heller den tittelen.
SuperGlad Skrevet 30. november 2008 #15 Skrevet 30. november 2008 her blir morfar kalt Beste, av den grunnen at jeg aldri har hatt noen morfar i livet mitt, kun ei bestemor bi kalte besta. Stemoren min kalles Mommo. Har ikke min mor i livet mitt derfor ingen å kalle bestemor eller mormor, men ville ikke bruke det på stemoren min, så hun fikk heller den tittelen.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 30. november 2008 #16 Skrevet 30. november 2008 Vi har bare en gjenlevdende bestefar. Vi spurte hans kjæreste om vi kunne få kalle henne Beste også navnet hennes. Nå er poden 2 år og snakker daglig om bestefar og beste. Synes det er kjempe fint.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 30. november 2008 #17 Skrevet 30. november 2008 Dvs at navnet hennes falt ut i det han selv begynte å snakke ;o)
erteposen + 4 Skrevet 30. november 2008 #19 Skrevet 30. november 2008 Besta er det mage som bruker på bonusbesteforeldre. Godmor sier en nabojente, og det er så koselig.
TA 1980 Skrevet 30. november 2008 #20 Skrevet 30. november 2008 Her har vi farmor,farfar, mimmi(min mor) og besten( min stefar) Har ikke min egen far inne i livet mitt, så han eksisterer liksom ikke for ungene. Og derfor naturlig nokk ikke har noe navn.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #21 Skrevet 30. november 2008 mine barn har et sett besteforeldre på min side,og et sett besteforeldre på min manns side. alt utenom det SKAL kalles men sitt fornavn. NERMED BASTA!!!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. november 2008 #23 Skrevet 30. november 2008 Her så er det;: Mormor og "navnet" og Morfar og "navnet" Hun er ikke så stor enda, men kommer nok til å fortsette slik, er blitt helt naturlig for oss iallefall :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. november 2008 #24 Skrevet 30. november 2008 Morfars samboer ble bestemor ganske naturlig. Vi hadde tenkt å kalle henne bestemor "navnet" men de ville ikke vesla :-) Vet at det er mange som bruker beste-"navnet", f eks beste-Kari etc. Det er jo koselig :-)
Lilith Skrevet 30. november 2008 #25 Skrevet 30. november 2008 Hun blir kalt ved navnet sitt, hun synes det er greiest selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå